Anotācija (ex-ante)

22-TA-3184: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Pasta likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabinets 2022. gada 29. novembra sēdē pieņēma zināšanai Satiksmes ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par aktuālo situāciju attiecībā uz atbalstu abonētās preses izdevumu piegādes nodrošināšanai no 2023. gada.” (prot. Nr. 61, 33. §) un uzdeva Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Kultūras ministriju izstrādāt priekšlikumus grozījumiem Pasta likumā, lai pilnveidotu abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu (turpmāk - preses piegādes pakalpojumi) nodrošināšanas nosacījumus, un satiksmes ministram noteiktā kārtībā iesniegt likumprojektu izskatīšanai Ministru kabinetā valsts budžeta likumprojekta paketē, ja valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā ir atbalstīts nepieciešamais finansējums.
Likumprojekts izstrādāts, ņemot vērā informatīvajā ziņojumā minēto attiecībā uz Latvijas Preses izdevēju asociācijas ierosinājumiem rast risinājumu jautājumā par preses piegādes pakalpojumu nodrošināšanu un tarifu piemērošanu 2023. gadā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nepieciešams noteikt preses piegādes pakalpojumu nodrošināšanas un apmaksas nosacījumus 2023.gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
No 2023. gada 1. janvāra tiks piemērots jauns valsts atbalsta modelis preses piegādes pakalpojumu apmaksai (turpmāk – valsts atbalsta modelis) saskaņā ar Pasta likumā noteikto regulējumu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Universālo pasta pakalpojumu (turpmāk - UPP), tostarp preses piegādes pakalpojumus, līdz 2026. gada 31. decembrim nodrošina VAS "Latvijas Pasts" (turpmāk - Latvijas Pasts), izpildot ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) 2021. gada 22. jūlija lēmumu Nr. 79 "Par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu" noteiktās UPP saistības.
Regulators ar 2021. gada 29. novembra lēmuma Nr. 136 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem" (turpmāk - Regulatora lēmums Nr. 136) 3. punktu apstiprināja UPP – preses piegādes pakalpojumu tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN)):
- tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi (0,48 euro);
- tarifs par kilogramu (1,14 euro).
Pasta likuma 35.1 pants nosaka nosacījumus par preses piegādes pakalpojumu apmaksu:
- maksa par pakalpojumiem sadalīta divās daļās, vienu no kurām maksā preses izdevējs, un otro daļu maksā no valsts budžeta līdzekļiem (dalītais maksājums), ievērojot Ministru kabineta noteikto procentuālo apmēru;
- preses izdevējiem termiņš maksājumiem paredzēts ne retāk kā vienu reizi mēnesī;
- termiņš maksājumiem no valsts budžeta paredzēts ne retāk kā vienu reizi ceturksnī;
- Ministru kabinetam dots deleģējums noteikt dalītā maksājuma procentuālo apmēru no Regulatora apstiprinātā tarifa par preses piegādes pakalpojumiem un noteikt kārtību, kādā UPP sniedzējs pieprasa un no valsts budžeta izmaksā un uzrauga dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu;
- lai nodrošinātu, ka preses izdevējiem situācija būtiski nemainās, salīdzinot ar to, kāda tā ir saskaņā ar pašreiz piemērojamo atbalsta kārtību, ir noteikts, ka Ministru kabinets var noteikt atšķirīgu dalītā maksājuma procentuālo apmēru valstspilsētās un pārējā Latvijas teritorijā.
Lai noteiktu preses piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, ar 2023. gada 1. janvāri stājas spēkā Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 463 "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 463), kas publicēti oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesī 2022. gada 19. jūlijā.
Noteikumi Nr. 463 nosaka:
- Regulatora apstiprinātā preses piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālo apmēru, kādu UPP sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu maksā Satiksmes ministrija no gadskārtējā valsts budžeta likumā šim mērķim piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem;
- termiņus un kārtību, kādā UPP sniedzējs pieprasa samaksu par sniegtajiem preses piegādes pakalpojumiem;
- termiņus un kārtību, kādā Satiksmes ministrija uzrauga un izmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu.
Ievērojot ar Regulatora lēmumu Nr. 136 apstiprinātos tarifus, tika aprēķināts un Noteikumos Nr. 463 noteikts dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu UPP sniedzējam maksā preses izdevējs (neskaitot PVN):
- valstspilsētās –  8,93% no tarifa vienai preses izdevuma vienībai un 124,60% no tarifa vienam kilogramam;
- pārējā valsts teritorijā - 7,89% no tarifa vienai preses izdevuma vienībai un 110,41% no tarifa vienam kilogramam.
Atbilstoši Pasta likuma pārejas noteikumu 24. punktam likuma normas par valsts atbalsta modeļa piemērošanu ir spēkā no 2023. gada 1. janvāra. Attiecīgi likumā "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” Satiksmes ministrijas valsts budžeta programmā paredzēti finanšu līdzekļi preses piegādes pakalpojumu apmaksai 6 957 500 euro apmērā (5 750 000 euro + PVN 1 207 500 euro) katru gadu 2023. un 2024. gadā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2022. gada 19. jūlijā Latvijas Pasts iesniedza Regulatoram jaunu UPP tarifu projektu, ko plānots piemērot no 2023. gada 1. janvāra. Jaunais tarifu projekts paredz paaugstināt arī preses piegādes pakalpojumu tarifus.
Likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 19. panta regulējums par tarifu noteikšanas kārtību paredz, ka Regulators izvērtē sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja iesniegto aprēķināto tarifu projektu un tarifu aprēķina projektā minēto tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu 90 dienu laikā pēc tā saņemšanas un izvērtēto tarifu projektu apstiprina vai noraida 30 dienu laikā pēc tā izskatīšanas. Ievērojot minēto un to, ka, prognozējot, ka jautājums par minimālās darba algas celšanu varētu tikt skatīts likumprojekta par valsts budžetu 2023. gadam sagatavošanas procesā, bija sagaidāms, ka jaunie tarifi varētu būt apstiprināti (vai noraidīti) ne agrāk kā 2022. gada novembra vidū. Tāpat bija jāņem vērā, ka saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 19. panta trīspadsmito daļu tarifu projekta pārrēķina termiņu un Regulatora pieprasītās papildu informācijas vai dokumentu iesniegšanas termiņu neieskaita šā panta otrajā daļā noteiktajā tarifu projekta izvērtēšanas termiņā, kas var pagarināt Regulatora lēmuma pieņemšanu uz nenoteiktu laiku. Minētais apstāklis 2022. gada augustā ievērojami apgrūtināja līgumu slēgšanu starp preses izdevējiem un Latvijas Pastu par preses izdevumu piegādēm 2023. gadā, jo līgumos nepieciešams norādīt sniegto pakalpojumu tarifus, kas attiecīgi kavēja abonēšanas kampaņas uzsākšanu. Līdz ar to noslēgtajos līgumos tika norādīti tajā brīdī spēkā esošie ar Regulatora lēmumu Nr. 136 apstiprinātie tarifi.
Savukārt, Regulators ar 2022. gada 1. decembra lēmuma Nr. 266 "Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem"" (turpmāk – Regulatora lēmums Nr. 266) 3. punktu apstiprināja preses piegādes pakalpojumu tarifus (bez PVN):
- tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi (0,55 euro);
- tarifs par kilogramu (1,20 euro),
nosakot, ka šie tarifi stājas spēkā 2023. gada 1. martā, un ka no 2023. gada 1. marta tiek atcelti ar Regulatora lēmumu Nr. 136 apstiprinātie preses piegādes pakalpojumu tarifi.
Risinājuma apraksts
Lai abonēšanas kampaņas vidū nemainītu pakalpojumu tarifus, kas ietekmētu arī preses izdevumu saņēmējus, normatīvajā aktā plānots noteikt, ka 2023. gadā preses izdevēji turpina maksāt par preses piegādes pakalpojumiem, balstoties uz tarifiem, kas apstiprināti ar Regulatora lēmumu Nr. 136 un kas norādīti preses izdevēju noslēgtajos līgumos ar Latvijas Pastu. Preses izdevēju maksājumu starpība, kas radīsies, ja būtu jāpiemēro jauni, ar Regulatora lēmumu Nr. 266 apstiprinātie tarifi, tiks segta no valsts budžeta.
Ievērojot papildu ietekmi uz valsts budžetu, piemērojot jaunus ar Regulatora lēmumu Nr. 266 apstiprinātos  tarifus, Satiksmes ministrija ir sagatavojusi prioritārā pasākuma pieprasījumu papildu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta, kas tika izskatīts likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" veidošanas procesā. Saskaņā ar aprēķiniem minētā starpība būtu 194 047 euro (ieskaitot PVN), no kuriem 33 677,47 euro ir PVN, kas atgriezīsies valsts budžetā.
Lai noteiktu skaidru mehānismu maksājamās starpības aprēķināšanai atšķirīgu tarifu piemērošanas gadījumā, likumprojekts paredz šādus rēķinu izrakstīšanas nosacījumus:
- preses izdevējiem rēķinus sagatavo, ievērojot noslēgtajos līgumos norādītos tarifus (kas apstiprināti ar Regulatora lēmumu Nr. 136);
- neiegūto preses izdevēju maksājumu daļu kā starpību aprēķina, rēķinot kopējos preses izdevēju maksājumus, kas preses izdevējiem būtu jāmaksā saskaņā ar lēmumu Nr. 266 apstiprinātajiem tarifiem, un atņemot preses izdevēju maksājumus, kas tiks veikti saskaņā ar līgumos norādītajiem tarifiem;
- Satiksmes ministrija aprēķināto starpību apmaksā, veicot maksājumus ne retāk kā reizi ceturksnī šim mērķim piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Izstrādājot Noteikumu Nr. 463 projektu, tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot izmaiņas - prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez/ar papildu atbalstu un ar Ministru kabineta 2020. gada 17. jūlija rīkojumu Nr. 397 "Par konceptuālo ziņojumu "Abonētās preses izdevumu piegādes nodrošināšanas un drukāto mediju atbalsta pilnveides iespējas"" atbalstītajā konceptuālajā ziņojumā "Abonētās preses izdevumu piegādes nodrošināšanas un drukāto mediju atbalsta pilnveides iespējas" izvirzītos mērķus neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Noteikumos Nr. 463 ietvertais risinājums nodrošina proporcionālu izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.
Abonēšanas kampaņas laikā cena par preses izdevumiem abonementu noformēšanai tiek noteikta, ņemot vērā preses izdevēju prognozējamās izmaksas un šai cenai jāpaliek nemainīgai visa abonēšanas cikla laikā piegādēm 2023. gadā. 2022. gadā tika prognozēts, ka gadījumā, ja Regulators apstiprinās jaunus tarifus, būtiski pieaugs preses izdevēju izmaksas, atsevišķiem izdevumiem līdz pat 20% pret tarifiem, ko preses izdevēji maksāja 2022.gadā saskaņā ar spēkā esošo regulējumu (kaut gan Noteikumu Nr. 436 anotācijā skaidrots, ka šāds pieaugums būtu aptuveni 11% apmērā), kas ievērojami apgrūtinās izdevniecības procesa nodrošināšanu, ko ietekmēs arī neproporcionāls tarifa komponenšu pieaugums. Tas radītu nevienlīdzīgu situāciju preses izdevējiem, kurā ieguvēji būs preses izdevēji smagākiem preses izdevumiem, bet situācija pasliktinātos preses izdevējiem ar vieglākiem preses izdevumiem, piemēram, reģionālajiem medijiem. Kā risinājumu varētu pacelt cenas par preses izdevumiem. Taču, ja preses izdevēji abonēšanas kampaņas vidū celtu cenas par abonementu noformēšanu, tas, pirmkārt, ietekmēs iedzīvotājus, nostādot tos nevienlīdzīgā situācijā – daži paspēs noformēt abonementus uzreiz uz visu gadu, bet tie, kas saņem preses izdevumus visu gadu, bet noformē abonementus pa īsākiem periodiem, būs spiesti maksāt dārgāku cenu. Daži varētu vispār atteikties no preses izdevumu abonēšanas, tādējādi nesaņems pilnvērtīgu informāciju par sabiedrībā notiekošajiem procesiem.

Lai ievērotu patērētāju intereses un nodrošinātu preses piegādes 2023. gadā un preses izdevumu abonēšanas nemainīgus noteikumus, izvēlēts risinājums, ka jaunu tarifu apstiprināšanas gadījumā preses izdevēji preses piegādes pakalpojumu apmaksai piemēros līgumos par preses piegādi 2023. gadā norādītos ar Regulatora lēmumu Nr.136 apstiprinātos tarifus, bet starpību segs no valsts budžeta.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Likumprojekts iekļaujams izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" paketē.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Preses izdevēji, Universālā pasta pakalpojuma sniedzējs - VAS "Latvijas Pasts"
Ietekmes apraksts
Preses izdevēji 2023. gadā par sniegtajiem preses piegādes pakalpojumiem maksās saskaņā ar līgumos norādītajiem tarifiem (proti, ar Regulatora lēmumu Nr. 136 apstiprinātajiem tarifiem), tādējādi preses izdevējiem netiek būtiski palielināts finansiālais slogs, salīdzinājumā, ja būtu jāpiemēro ar Regulatora lēmumu Nr. 266 apstiprinātie tarifi.
No valsts budžeta līdzekļiem par 2023.gadā sniegtajiem preses piegādes pakalpojumiem UPP sniedzējam ne retāk kā reizi ceturksnī apmaksās maksājumu starpību, ko izraisa preses piegādes tarifa pieaugums salīdzinājumā ar līgumos ar preses izdevējiem norādītajiem tarifiem, kas pozitīvi ietekmēs tā finanšu plūsmu un saistības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
8 201 324
0
6 957 500
0
6 957 500
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
8 201 324
0
6 957 500
0
6 957 500
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
8 201 324
194 047
6 957 500
0
6 957 500
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
8 201 324
194 047
6 957 500
0
6 957 500
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-194 047
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-194 047
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
194 047
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023.-2025. gadam norādīts resursu un izdevumu plāns saskaņā ar precizētajiem Satiksmes ministrijas bāzes izdevumiem, kas tika pieņemti zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 22. decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 67, 1. §) 7. punktā.
2023. gadā piemēros jaunu valsts atbalsta modeli, kas paredz preses izdevēju un valsts budžeta maksājumus noteiktajā proporcijā no Regulatora apstiprinātā tarifa atbilstoši Pasta likuma 35.1 pantā noteiktajiem principiem. Noteikumos Nr. 463 proporcijas noteiktas tādā apmērā, lai īstenotu valsts atbalsta modeli piešķirtā valsts budžeta finansējuma ietvaros, un kuras aprēķinātas, pamatojoties uz ar Regulatora lēmumu Nr. 136 apstiprinātajiem tarifiem.
Vidēja termiņa budžeta ietvarā katru gadu paredzēti līdzekļi 6 957 500 euro, lai UPP sniedzējam par sniegtajiem preses piegādes pakalpojumiem maksātu dalītā maksājuma valsts daļu (ieskaitot PVN).
Ievērojot, ka Regulators ar lēmumu Nr. 266 apstiprināja jaunus tarifus piemērošanai no 2023. gada 1. marta, būs nepieciešams papildu finansējums 194 047 euro (tajā skaitā 33 677,47 euro PVN), lai UPP sniedzējam no valsts budžeta maksātu neiegūto preses izdevēju maksājumu daļu kā starpību, kas veidosies preses izdevējiem piemērojot preses piegādes pakalpojumu tarifus, kas norādīti noslēgtajos līgumos (kas bija apstiprināti ar Regulatora lēmumu Nr. 136).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Aprēķinātais valsts budžeta nepieciešamais finansējums, ievērojot indikatīvi prognozētos apjomus un sadalījumu starp valstspilsētām un pārējo Latviju teritoriju:

Likumprojektā paredzēto risinājumu īstenošanai nepieciešamā finansējuma aprēķināšanai par pamatu ņemti vērā šādi dati:
- saskaņā ar Latvijas Pasta aktualizēto apjomu prognozi 2023. gadā - 15 200 109 preses izdevumi;
- vienas vienības vidējais svars 0,068 kg;
- ar Regulatora lēmumu Nr. 136 apstiprinātie tarifi: 0,48 euro (neskaitot PVN) par vienību un 1,14 euro (neskaitot PVN) par vienu kilogramu
- ar Regulatora lēmumu Nr. 266 apstiprinātie jauni tarifi: 0,55 euro (neskaitot PVN) par vienību un 1,20 euro (neskaitot PVN) par vienu kilogramu;
- dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu Latvijas Pastam maksā preses izdevējs (neskaitot PVN), noteikts šāds:
- valstspilsētās – 8,93% no Regulatora apstiprinātā tarifa vienai preses izdevuma vienībai un 124,60% no tarifa vienam kilogramam;
- pārējā Latvijas teritorijā - 7,89% no Regulatora apstiprinātā tarifa vienai preses izdevuma vienībai un 110,41% no tarifa vienam kilogramam.
- indikatīvs pieņēmums par preses izdevumu apjomu sadalījumu starp valstspilsētām un pārējo valsts teritoriju: attiecīgi 40% un 60% no kopējā apjoma:

Nepieciešamo papildu līdzekļu aprēķins:

1) Preses izdevēju maksājuma aprēķins (neskaitot PVN), ja tarifs ir 0,48 euro par vienību un 1,14 euro par kilogramu:
-  valstspilsētās
15 200 109 x 0,4 x 0,48 x 0,0893 + 15 200 109 x 0,4 x 0,068 x 1,14 x 1,246 = 847 885,91 euro
- pārējā valsts teritorijā
15 200 109 x 0,6 x 0,48 x 0,0789 + 15 200 109 x 0,6 x 0,068 x 1,14 x 1,1041 = 1 125 979,98 euro

2) Preses izdevēju maksājuma aprēķins (neskaitot PVN), ja tarifs ir 0,55 euro par vienību un 1,20 euro par kilogramu:
- valstspilsētās
15 200 109 x 0,4 x 0,55 x 0,0893 + 15 200 109 x 0,4 x 0,068 x 1,20 x 1,246 = 916 801,26 euro
- pārējā valsts teritorijā
15 200 109 x 0,6 x 0,55 x 0,0789 + 15 200 109 x 0,6 x 0,068 x 1,20 x 1,1041 = 1 217 433,52 euro

3) Preses izdevēju maksājuma starpība, ja maksājamās summas aprēķinam piemēro tarifu 0,48 euro par vienību un 1,14 euro par kilogramu, un gadījumā, ja maksājamās summas aprēķinam piemēro tarifu 0,55 euro par vienību un 1,20 euro par kilogramu:
(847 885,91 + 1 125 979,98) – (916 801,26 + 1 217 433,52) = 160 368,89 euro (neskaitot PVN)

4) Preses izdevēju maksājuma starpības aprēķins (ieskaitot PVN):
PVN = 160 368,89 * 21% = 33 677,47 euro
160 368,89 + 33 677, 47 = 194 046,36 euro.

Ievērojot minēto, Satiksmes ministrija sagatavoja prioritāro pasākumu pieteikumu papildu valsts budžeta finansējuma 194 047 euro (no kuriem 33 677,47 euro ir PVN, kurš atgriezīsies valsts budžetā) piešķiršanai 2023. gadam.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Valsts atbalsta sniegšana, apmaksājot maksas par preses izdevumu pakalpojumiem dalītā maksājuma valsts daļu, tiks nodrošināta Satiksmes ministrijai gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajā apmērā šim mērķim piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. 
Finansējums Pasta likuma 35.1 pantā noteikto prasību izpildei paredzēts Satiksmes ministrijas valsts budžeta programmā 02.00.00 "Kompensācijas par abonētās preses piegādi un saistību izpildi".
Nepieciešamais finansējums 194 047 euro apmērā kā prioritārais pasākums "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifu pieauguma apmaksa" (17_02_H) ir atbalstīts Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 2, 1. §) 2. punktā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Likumprojektā ietvertie risinājumi ir ar Latvijas preses izdevēju asociāciju, Kultūras ministriju, Regulatoru un Latvijas Pastu savstarpēji izdiskutētie jautājumi (2022. gada 19. septembra sanāksmē) kā iespējamie pasākumi problēmu risināšanai saistībā ar Latvijas Pasta sagatavoto jaunu tarifu projektu un tarifu piemērošanu 2023. gadā. Ievērojot, ka citu sabiedrības grupu minētie grozījumi neskar, nav lietderīgi organizēt formālu sabiedrības līdzdalības procesu, kas ievērojami aizkavētu likumprojekta virzību, jo preses izdevēji un Latvijas Pasts jau pauduši savu viedokli.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi