Anotācija

25-TA-468: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 5.panta pirmā daļa.
Projekts paredz, ievērojot Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) pārdot izsolē divus valsts nekustamos īpašumus, kuri nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē divus valsts nekustamos īpašumus, kuri nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai.
Ņemot vērā tirgus situāciju, valsts nekustamo īpašumu izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi nekustamos īpašumus saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt nekustamā īpašuma Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, un nekustamā īpašuma Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, atsavināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
I. Izstrādātais projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6201 034 0104) – zemes vienību (zemes vienības kadastra 6201 034 0104) 0, 0695 ha platībā – Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā.

Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, nostiprinātas Latvijas valstij Finanšu ministrijas personā Kuldīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1000 0050 9742, lēmuma datums: 06.09.2012.

Atbilstoši informācijai no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk- NĪVKIS ) nekustamā īpašuma Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, sastāvā ietilpst zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6201 034 0104) 0, 0695 ha platībā.
Zemes vienībai NĪVKIS noteikts lietošanas mērķis: “individuālo dzīvojamo māju apbūve”, platība 0, 0695 ha; zemes lietošanas veidi: “zeme zem ūdeņiem” – platība 0,0037 ha; “zeme zem ēkām” –platība 0,0658 ha.
Kuldīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1000 0050 9742 atzīmes veidā nostiprināts apgrūtinājums - uz zemes vienības atrodas zemes īpašniekam nepiederošas būves ar kadastra apzīmējumiem 6201 034 0104 001 un 6201 034 0104 003.
Atbilstoši NĪVKIS zemes vienībai noteikti šādi apgrūtinājumi:
- zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa, platība 0,0042 ha;
- zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa, platība 0,0010 ha.

Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamajam īpašumam Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, uz 01.01.2025. noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
1) fiskālā kadastrālā vērtība 1188 euro apmērā;
2) universālā kadastrālā vērtība 2113 euro apmērā.

Kuldīgas novada pašvaldība ar 01.11.2024. vēstuli Nr. NĪ/24/9.16/816 informē, ka:
- zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā;
- atbilstoši Kuldīgas novada teritorijas plānojumam, zemes vienība atrodas Savrupmāju apbūves teritorijā (DzS2). Savrupmāju apbūves teritorija (DzS2) ir funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu mājokļa funkciju savrupam dzīvesveidam, paredzot atbilstošu infrastruktūru, un kuras galvenais izmantošanas veids ir vasarnīcu un savrupmāju apbūve;
- zemes vienībai ir nodrošināta piekļūšana no Ievu alejas (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6201 034 0400).

Saskaņā ar NĪVKIS datiem uz valsts zemes vienības atrodas divas būves - “dārza māja” (būves kadastra apzīmējums 6201 034 0104 001) ar apbūves laukumu 21,1 m2 un “šķūnis” (būves kadastra apzīmējums 6201 034 0104 003) ar apbūves laukumu 4,6 m2 ar īpašuma tiesību statusu “īpašuma tiesības nav reģistrētas”.
Saskaņā ar Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumu Nr.500 „Vispārīgie būvnoteikumi” 2.20.apakšpunktu (vienstāva ēka, kuras apbūves laukums nav lielāks par 25 m2) ir mazēkas, un saskaņā ar likuma „Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” 19.panta pirmās daļas 1.punktu, zemesgrāmatā kā patstāvīgi īpašuma objekti nav ierakstāmas.

Saskaņā ar Kuldīgas novada pašvaldības Attīstības pārvaldes 07.02.2012. vēstuli Nr. 07-05/324 uz zemesgabala esošo ēku un būvju lietotājs un nekustamā īpašuma nodokļa maksātājs ir fiziska persona, kas lietoja zemes vienību arī pirms zemes vienības īpašuma tiesību reģistrēšanas uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.

Par valsts zemes vienības lietošanu starp VNĪ un fizisku personu 15.03.2013. noslēgts apbūvēta Zemesgabala nomas līgums Nr.30-13-39/489 (turpmāk- Līgums), kas bija spēkā līdz 14.03.2023.

Līguma noslēgšanas brīdī tiesiskās attiecības, gadījumos, kad uz zemesgabala atrodas publiskai  personai nepiederošas būves sauca par piespiedu nomas attiecībām un kārtību nomas līguma noslēgšanai un nomas maksas aprēķināšanai regulēja Ministru kabineta 2007.gada 30.oktobra noteikumi Nr.735 “Noteikumi par publiskas personas zemes nomu”, kur 4.punkts noteica, ka zemes nomas līgumu par apbūvētu publiskas personas zemesgabalu var slēgt tikai ar attiecīgo ēku (būvju) īpašnieku, tiesisko valdītāju vai lietotāju.

Ņemot vērā, ka valsts zemes vienība tiek faktiski lietota, lietotājam ir pienākums veikt maksājumu par zemesgabala faktisko lietošanu, jo pēc vispārēja noteikuma zemes īpašniekam ir tiesības saņemt labumu no viņam piederošās zemes lietošanas (salīdzinājumam skatīt Civillikuma 855.pantu), kā arī Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.pantā noteikts pienākums publiskai personai lietderīgi rīkoties ar finanšu līdzekļiem un mantu, kā arī šī paša likuma 5.pantā noteikts aizliegums publiskas personas mantu nodot privātpersonai bezatlīdzības lietošanā. VNĪ 27.04.2023. nosūtot maksāšanas paziņojumu Nr.IEN/2023/507 faktiskajam zemesgabala lietotājam nodrošināja Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā ietvertā principa, ka publiska persona rīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, tas ir rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu, kā arī to, ka manta nododama citai personai par iespējami augstāku cenu, ievērošanu.

 Konkrētajā gadījumā uz valsts zemes vienības Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, esošās būves ir mazēkas un tās zemesgrāmatā kā patstāvīgi īpašuma objekti nav ierakstāmas, ievērojot likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" (turpmāk - Spēkā stāšanās likums) 38.panta pirmajā daļā noteikto, starp VNĪ un fizisku personu nevar konstatēt zemes likumisko lietošanas tiesību pastāvēšanu, jo zemes likumiskās lietošanas tiesības var tikt nodibinātas tikai gadījumā, ja uz zemes esošā būve ir patstāvīgs īpašuma objekts saskaņā ar Spēkā stāšanās likuma 14.panta pirmās daļas 1., 2., 3. vai 4. punktu.

Tāpat konkrētajā gadījumā fiziskai personai, ņemot vērā, ka būves ir mazēkas, nevar rasties tiesības ierosināt valsts zemes vienības atsavināšanu un izmantot pirmpirkuma tiesības saskaņā ar Atsavināšanas likumu, jo Atsavināšanas likuma 44.panta ceturtā daļa noteic, ka publiskai personai piederošu zemesgabalu, uz kura atrodas citai personai (kopīpašniekiem) piederošas ēkas (būves), var pārdot tikai zemesgrāmatā ierakstītas ēkas (būves) īpašniekam (visiem kopīpašniekiem proporcionāli viņu kopīpašuma daļām).

Ievērojot iepriekš minēto, nekustamais īpašums Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, ir atsavināms Atsavināšanas likuma noteiktajā kārtībā, pārdodot to izsolē, kurā varēs piedalīties jebkurš tiesību subjekts - fiziska vai juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu, tai skaitā arī uz valsts zemes vienības esošo būvju lietotājs.

Nekustamajam īpašumam Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, noteiktie apgrūtinājums tiešā veidā nerada papildu ietekmi uz iespējamo izmantošanu tā atsavināšanas gadījumā.


II. Izstrādātais projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8011 004 0437) – zemes vienību (zemes vienības kadastra 8011 004 0437) 0,1285 ha platībā un būvi (būves kadastra apzīmējums 8011 004 0437 001) – Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā.

Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, Salaspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000501917 nostiprinātas Latvijas valstij Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums zemes vienībai 15.02.2012., lēmuma datums būvei 15.08.2024.
Pamats būves pievienošanai: Rīgas rajona tiesas 2024.gada 15.maija aizmugurisks spriedums lietā Nr.C33433823, lietas arhīva Nr.C-1112-24/1, ar kuru apmierināta Finanšu ministrijas prasība pret SIA “DRUKA” īpašuma tiesību atzīšanu uz būvi, izlikšanu no nekustamā īpašuma un ievešanu valdījumā. Tiesa nosprieda atzīt Latvijas valstij Finanšu ministrijas personā īpašuma tiesības uz būvi ar kadastra apzīmējumu 80110040437001, kas ietilpst ēku (būvju) nekustamā īpašuma Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, kadastra Nr. 80115040022 sastāvā un kas atrodas uz nekustamā īpašuma Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, kadastra Nr. 80110040437, sastāvā ietilpstošas zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80110040437.

Nekustamā īpašuma Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, sastāva raksturojums atbilstoši NĪVKIS datiem:
1) Zeme vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8011 004 0437) 0,1285 ha platībā. Zemes lietošanas veids: “Rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve”, platība 0,1285 ha. Zemes lietošanas veidi: “Zeme zem ēkām” platība 0,1050 ha;” zeme zem ceļiem”, platība 0,0235 ha.

Atbilstoši NĪVKIS zemes vienībai uz 01.02.2025. noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap pazemes elektronisko sakaru tīklu kabeļu kanalizācijas aku un optisko kabeļu uzmavu gruntī 0,0003 ha;
- vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens ņemšanas vietu 0,1280 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju 0,0059 ha;
-  ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0,0011 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu 0,0058 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0,0383 ha

2) Būve (būves kadastra apzīmējums 8011 004 0437 001) – “automazgātava” ar kopējo platību 174,7 m2. Būvei NĪVKIS noteikts galvenais lietošanas veids (1251 )- “rūpnieciskās ražošanas ēkas”, būves tips (12510101) “ražošanas ēkas, kurās lielākās telpas (pēc platības kvadrātmetros) augstums ir līdz 6 m (ieskaitot)”.

Atbilstoši NĪVKIS datiem ēkas nolietojums novērtēts kā V1 – “jauna ēka ļoti labā tehniskā stāvoklī”. Saskaņā ar VNĪ veikto 29.10.2024. vienkāršoto nekustamā īpašuma Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, apsekošanas anketu, automazgātavas faktiskais nolietojums dabā ir 31%. Nekustamo īpašumu apjož metāla žogs, vārti aizslēgti, būvē tehniskās apsardzes signalizācija; telpās atrodas atsevišķi lielgabarīta atkritumi, kas utilizējami.

Nekustamais īpašums Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, nav iznomāts.

Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamajam īpašumam Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, uz 01.01.2025. noteiktas šādas kadastrālās vērtības:
1) fiskālā kadastrālā vērtība 18 713 euro apmērā;
2) universālā kadastrālā vērtība 23 886 euro apmērā.

Salaspils novada pašvaldība 14.11.2024. vēstulē Nr. ADM/1-20.3/24/3826 informē, ka:
- saskaņā ar Saistošajiem noteikumiem Nr. 38/2021 “Lokālplānojums azartspēļu organizēšanas vietu noteikšanai Salaspils pilsētas teritorijas daļā, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa”, kas grozīja Salaspils novada Teritorijas plānojumu un kas stājušies spēkā 2022. gada 14. janvārī,  Zemes vienības teritorijai ir noteiktas šādas funkcionālās zonas  - daudzstāvu dzīvojamās apbūves teritorija (DzD) ar apbūvi no četriem līdz deviņiem stāviem, un Transporta infrastruktūras teritorija  (TR9), kas noteikta, lai nodrošinātu piekļūšanu īpašumiem autotransporta līdzekļiem, gājējiem un velobraucējiem, kā arī lai nodrošinātu iekšpagalmu teritoriju organizāciju un objektu inženiertehnisko apgādi;
-  piekļuve zemes vienībai ir paredzēta no pašvaldībai piederošās Inženieru ielas un turpinājumā pa transporta infrastruktūras teritoriju piekļūšanas nodrošināšanai zemes vienībās ar kadastra apzīmējumiem 8011 004 0431 un 8011 004 0440;
- zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā.

Nekustamajam īpašumam Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, noteiktie apgrūtinājumi tiešā veidā nerada papildu ietekmi uz iespējamo izmantošanu tā atsavināšanas gadījumā. Vienlaikus nākamajiem nekustamā īpašuma ieguvējiem jāņem vērā Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valstij piederošie nekustamie īpašumi Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā un Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. 

Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā un Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, tirgus situāciju, izmantošanas iespējas, ka arī to, nav zināmas valsts vajadzības, kuru nodrošināšanai nekustamos īpašumus būtu lietderīgi saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt rīkojuma projektā iekļauto nekustamo īpašumu  atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamos īpašumus dod Ministru kabinets. Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.

Ievērojot 1.3. sadaļā aprakstīto faktisko un tiesisko situāciju, ir sagatavots  attiecīgs rīkojuma projekts, lai saņemtu Ministru kabineta atļauju VNĪ pārdot izsolē divus valsts nekustamos īpašumus: Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā un Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44. panta pirmo un otro daļu publiskas personas zemi var iegūt īpašumā personas, kas saskaņā ar likumu var būt zemes īpašuma tiesību subjekti. Ievērojot minēto, rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu ieguvējam jāatbilst likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 20. pantā. Šī iemesla dēļ minēto nekustamo īpašumu izsoles noteikumos jāparedz arī šāds nosacījums.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).

Lai nodrošinātu nākamajiem valsts nekustamo īpašumu Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, un Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, ieguvējiem pilnīgu informāciju par pārdodamajiem nekustamajiem īpašumiem, izsoles noteikumiem tiks pievienoti VNĪ rīcībā esošais būves Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā, apsekošanas atzinums, kā arī attiecīgo pašvaldību sniegtā informācija.
Attiecībā uz  nekustamo īpašumu Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā, atsavināšanu izsoles noteikumos tiks norādīts, ka uz zemes vienības atrodas divas valstij nepiederošas būves -mazēkas, kas neietilpst pārdodamā nekustamā īpašuma sastāvā un kuru īpašuma tiesības nav sakārtotas.

Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atbilstoši Atsavināšanas likuma 30.pantam izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā.

Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • jebkura fiziska persona
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamos īpašumus - Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā un Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā.
Juridiskās personas
  • jebkura juridiska persona
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamos īpašumus - Ievu alejā 45, Kuldīgā, Kuldīgas novadā un Celtnieku ielā 10A, Salaspilī, Salaspils novadā.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu atsavināšanas izdevumus sedz no publiskas personas mantas atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. 
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu. Paskaidrojošie dokumenti, kas satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.
 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk