Anotācija (ex-ante)

24-TA-888: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamo īpašumu daļu atsavināšanu Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas ierīkošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Rīkojuma projekts "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas ierīkošanai" (turpmāk - Rīkojuma projekts) izstrādāts saskaņā ar:
Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13.panta pirmo, ceturto, piekto un devīto daļu, 31.panta trešās daļas 2.punktu;
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu;
Ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves likuma 2.pantu;
Ministru  kabineta 2024.gada 20.janvāra rīkojumu Nr.55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai” apstiprinātā Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai  3.punktu (Pabeigsim žoga būvniecību uz robežas ar Baltkrieviju un Krieviju līdz 2024. gada beigām. Ieguldīsim viedajā robežapsardzībā un cilvēkresursos, kas veic robežapsardzību.).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz atsavināt no zemes īpašniekiem tiem piederošos nekustamos īpašumus, kas atrodas pie valsts ārējās robežas ar Baltkrievijas Republiku, lai nodrošinātu valsts ārējās robežas efektīvu kontroli un aizsardzību. Nekustamo īpašumu atsavināšanas mērķis ir nodrošināt valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas ierīkošanu gar valsts ārējo robežu, kas ietver arī informatīvo norāžu uzstādīšanu un citas robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras ierīkošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Latvijas Republikas valsts robežas joslu, gar ārējo un iekšējo robežu, patrulēšanas joslas izvietojumu konkrētā posmā gar ārējo robežu un valsts robežas joslas un patrulēšanas joslas norāžu paraugus un uzstādīšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2022.gada 24.maija noteikumi Nr.310 " Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, patrulēšanas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, valsts robežas joslas un patrulēšanas joslas norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību” (turpmāk – Noteikumi Nr.310), kas izdoti pamatojoties uz Latvijas Republikas valsts robežas likumā 13.panta pirmajā un sestajā daļā, 15.panta pirmajā daļā, 19.panta pirmajā daļā un 21.pantā Ministru kabinetam doto deleģējumu.
Latvijas Republikas valsts robežas josla tiek noteikta ar mērķi – iezīmēt robežu dabā, kā arī, lai novērstu iespējamo apdraudējumu robežkontroles jomā, nodrošinātu valsts robežas neaizskaramību, organizētu kontrolētu valsts robežas šķērsošanu un novērstu personu ārējās robežas nelikumīgu šķērsošanu, kā arī mantu un preču pārvietošanu pāri valsts robežai ārpus noteiktajām robežas šķērsošanas vietām. Saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likuma 13.panta pirmo daļu Ministru kabinets nosaka noteikta platuma valsts robežas joslu, un tās platums nedrīkst būt šaurāks par Latvijas Republikas noslēgtajos starptautiskajos līgumos noteikto valsts robežas joslas platumu. Atbilstoši Noteikumu Nr.310 2.1.apakšpunktam, Latvijas Republikas valsts robežas platums ar Baltkrievijas Republiku ir 12 metri. Vietās, kur gar ārējo robežu valsts robežas josla nav nosakāma (publiskās upes un ezeri) vai to nevar noteikt dabisku šķēršļu (applūstoša vai pārpurvota teritorija, stāvkrasts) dēļ un citā veidā pie ārējās robežas nav iespējams nodrošināt robežapsardzības sistēmas pastāvēšanai nepieciešamos apstākļus, Ministru kabinets var noteikt patrulēšanas joslu. Patrulēšanas joslu nosaka pēc iespējas tuvāk valsts robežai. Saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likumā 13.panta septīto daļu teritorija no valsts robežas līdz patrulēšanas joslai ir robežzīmju uzraudzības josla. Robežzīmju uzraudzības josla nav patrulēšanas joslas sastāvdaļa. Ja no patrulēšanas joslas nav redzama vai ir būtiski apgrūtināta valsts robežas redzamība, var veikt robežzīmju uzraudzības joslas iekārtošanu un uzturēšanu atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra noteikumu Nr.79 "Latvijas Republikas valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas iekārtošanas un uzturēšanas noteikumi" noteiktām prasībām.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai veiktu Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas ierīcību atbilstoši Latvijas Republikas valsts robežas likuma nosacījumiem, nepieciešams no zemes īpašniekiem atsavināt nekustamos īpašumus, kas atrodas pie valsts ārējās sauszemes robežas un kas dotu iespēju saskaņā ar Noteikumu Nr.310 nosacījumiem noteikt noteikta platuma valsts robežas joslu, patrulēšanas joslu gar valsts ārējo robežu un robežzīmju uzraudzības joslas ierīkošanu, kas ietver arī informatīvo norāžu uzstādīšanu un citas robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras ierīkošanu.
Risinājuma apraksts
Veicot Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas ierīcību, nepieciešams atsavināt šādus nekustamos īpašumus:
1.nekustamā īpašuma “Prauliņi”, (kadastra Nr. 6070 004 0031) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 005 0379) 0,01 ha platībā, zemes vienību  (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 005 0380) 0,0048 ha platībā Kaplavas pagastā, Krāslavas novadā (turpmāk – nekustamais īpašums “Prauliņi”);
2.nekustamā īpašuma “Pērles”, (kadastra Nr. 6070 010 0083) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 010 0174) 0,025 ha platībā, zemes vienību  (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 010 0173) 0,0015 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 010 0172) 0,0153 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 010 0171) 0,0302 ha platībā Kaplavas pagastā, Krāslavas novadā (turpmāk – nekustamais īpašums “Pērles”).
Atsavināmo nekustamo īpašumu daļu apraksts:
1. Nekustamais īpašums "Prauliņi” ir ierakstīts Latgales rajona tiesas Kaplavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 114. Nekustamajam īpašumam “Prauliņi” zemesgrāmatā ir ierakstīta atzīme -aizliegums par labu trešajām personām. Nekustamo īpašumu “Prauliņi” nedrīkst atsavināt, dāvināt, sadalīt un apgrūtināt ar lietu tiesībām bez AS “Swedbank” rakstiskas piekrišanas. Pamatojums ir 2022.gada 15.jūlija hipotēkas līgums Nr.22-027944-KR/1 un 2023.gada 26.jūnija hipotēkas līgums Nr.23-033080-IN/1. Nekustamā īpašuma "Prauliņi”  zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0379 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargājamo ainavu apvidus teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,0100 ha;
- pierobežas josla -  0,0100 ha;
- pierobeža -  0,0100 ha;
- valsts robežas josla - 0,0071 ha;
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0380 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargājamo ainavu apvidus teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,0048 ha;
- ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs - 0,0039 ha;
- pierobežas josla -  0,0048 ha;
- pierobeža -  0,0048 ha;
- valsts robežas josla - 0,0048 ha.
Nekustamā īpašuma “Prauliņi” īpašniekam saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 18.panta otro daļu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – MK noteikumi Nr.204) 13.punktu 2022.gada 5.augustā nosūtīts paziņojums Nr.1.2.8.-10/4604 “Par ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūvei nepieciešamās teritorijas izveidošanu gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežu”.
Informācija par nekustamo īpašumu "Prauliņi” un dokumenti, kas raksturo atsavināmo nekustamo īpašumu, tajā skaitā dokumenti, kas raksturo nekustamā īpašuma sastāvu, stāvokli, uz tā gulstošās nastas un apgrūtinājumus, ienesīgumu, un citi dokumenti par nekustamo īpašumu, kas varētu ietekmēt īpašuma vērtības noteikšanu, no īpašnieka nav saņemti.
Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs, veicot nekustamā īpašuma “Prauliņi” novērtēšanu, secinājis, ka nekustamā īpašuma “Prauliņi” daļas – atdalāmās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 005 0379) 0,0100 ha platībā, tirgus vērtība uz 2023.gada 25.aprīli ir 26,99  euro (divdesmit seši euro un 99 centi), kompensējamie zaudējumi netika konstatēti. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti, t.sk. zaudējumi, kas varētu rasties saistībā ar atlikušās nekustamā īpašuma daļas vērtības samazināšanos un izmaiņām tās lietošanā.
Zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 005 0380) 0,0048 ha platībā, tirgus vērtība uz 2023.gada 25.aprīli ir 14,25 euro (četrpadsmit euro un 25 centi), kompensējamie zaudējumi netika konstatēti. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti, t.sk. zaudējumi, kas varētu rasties saistībā ar atlikušās nekustamā īpašuma daļas vērtības samazināšanos un izmaiņām tās lietošanā.
          Nekustamā īpašuma “Prauliņi” īpašniekam saskaņā ar MK noteikumu Nr.204 27.punktu 2023.gada 26.septembrī nosūtīts paziņojums Nr.1.3.2-10/6848 “Par uzaicinājumu piedalīties sēdē par aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu”.
Nekustamā īpašuma “Prauliņi” īpašnieks 2023.gada 3.novembrī informēja, ka piekrīt aprēķinātajai atlīdzībai un Iekšlietu ministrijas 2021.gada 1.jūnija rīkojumu Nr.1-12/492 “Par pastāvīgās komisijas izveidošanu sabiedrības vajadzībām nepieciešamā īpašuma atsavināšanai” komisijas (turpmāk -Komisija) sēdē par  aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu nepiedalīsies.
Komisija, pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204 35.punktu, nolēma apstiprināt atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Prauliņi” daļas - atdalāmās zemes vienību atsavināšanu, nosakot to zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0379 0,0100 ha platībā - 26,99  euro (divdesmit seši euro un 99 centi) un zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0380 0,0048 ha platībā - 14,25 euro (četrpadsmit euro un 25 centi).
Tā kā tirgus vērtība noteikta 2023.gada 25.aprīlī, sertificētam vērtētājam lūgts iesniegt atzinumu par noteiktās atlīdzības atbilstību šī brīža situācijai. 2024.gada 3.maijā saņemts sertificēta vērtētāja atzinums par zemes vienībām ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0379, 6070 005 0380, ka 2023.gada 25. aprīlī noteiktā atlīdzība nav mainījusies.
2. Nekustamais īpašums "Pērles” ir ierakstīts Latgales rajona tiesas Kaplavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000463749. Nekustamā īpašuma "Pērles” zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0174 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargājamo ainavu apvidus teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,0250 ha;
- pierobežas josla -  0,0250 ha;
- pierobeža -  0,0250 ha;
- valsts robežas josla - 0,0250 ha.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0173 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargājamo ainavu apvidus teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,0015 ha;
- pierobežas josla -  0,0015 ha;
- pierobeža -  0,0015 ha;
- valsts robežas josla - 0,0015 ha.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0172 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargājamo ainavu apvidus teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,0153 ha;
- pierobežas josla -  0,0153 ha;
- pierobeža -  0,0153 ha;
- valsts robežas josla - 0,0153 ha.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0171 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargājamo ainavu apvidus teritorija, ja tā nav iedalīta funkcionālajās zonās – 0,0302 ha;
- pierobežas josla -  0,0302 ha;
- pierobeža -  0,0302 ha;
- valsts robežas josla - 0,0302 ha.
Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašniekam saskaņā ar Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma 18.panta otro daļu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – MK noteikumi Nr.204) 13.punktu 2022.gada 2.augustā nosūtīts paziņojums Nr.1.2.8.-01/4501 “Par ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūvei nepieciešamās teritorijas izveidošanu gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežu”.
Informācija par nekustamo īpašumu "Pērles” un dokumenti, kas raksturo atsavināmo nekustamo īpašumu, tajā skaitā dokumenti, kas raksturo nekustamā īpašuma sastāvu, stāvokli, uz tā gulstošās nastas un apgrūtinājumus, ienesīgumu, un citi dokumenti par nekustamo īpašumu, kas varētu ietekmēt īpašuma vērtības noteikšanu, no īpašnieka nav saņemti.
  Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs, veicot nekustamā īpašuma “Pērles” novērtēšanu, secinājis, ka nekustamā īpašuma “Pērles” daļas - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6070 010 0174) 0,025 ha platībā tirgus vērtība un kompensējamie zaudējumi uz 2022.gada 4.novembri ir 141,03 euro (viens simts četrdesmit viens euro un 3 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība - 54,03 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 87,00 euro. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti. Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašnieka pārstāvis iepriekš informēja, ka zemes vienības apsekošanā dabā nepiedalīsies.
Zemes vienības (kadastra apzīmējums 6070 010 0173) 0,0015 ha platībā tirgus vērtība un kompensējamie zaudējumi uz 2022.gada 4.novembri ir 7,14 euro (septiņi euro un 14 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība - 3,24 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 3,90 euro. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti. Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašnieka pārstāvis iepriekš informēja, ka zemes vienības apsekošanā dabā nepiedalīsies.
Zemes vienības (kadastra apzīmējums 6070 010 0172) 0,0153 ha platībā tirgus vērtība un kompensējamie zaudējumi uz 2022.gada 4.novembri ir 118,36 euro (viens simts astoņpadsmit euro un 36 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība  - 33,06 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 85,30 euro. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti. Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašnieka pārstāvis iepriekš informēja, ka zemes vienības apsekošanā dabā nepiedalīsies.
Zemes vienības (kadastra apzīmējums 6070 010 0171) 0,0302 ha platībā tirgus vērtība un kompensējamie zaudējumi uz 2022.gada 4.novembri ir 188,66 euro (viens simts astoņdesmit astoņi euro un 66 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība  - 65,26 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 123,40 euro. Citi atsavināšanas rezultātā radušies zaudējumi nav identificēti. Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašnieka pārstāvis iepriekš informēja, ka zemes vienības apsekošanā dabā nepiedalīsies.
  Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašniekam saskaņā ar MK noteikumu Nr.204 27.punktu 2023.gada 14.februārī nosūtīts paziņojums Nr.1.3.2-10/1272 “Par uzaicinājumu piedalīties sēdē par aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu”.
Nekustamā īpašuma “Pērles” īpašnieks 2023.gada 20.martā informēja, ka piekrīt aprēķinātajai atlīdzībai un Komisijas sēdē par  aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanu nepiedalīsies.
          Komisija, pamatojoties uz MK noteikumu Nr.204 35.punktu, nolēma apstiprināt atlīdzību par nekustamā īpašuma “Pērles” daļas - zemes vienību atsavināšanu, nosakot to zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0174 0,025 ha platībā – 141,03 euro (viens simts četrdesmit viens euro un 3 centi), tajā skaitā zemes vienības vērtība  - 54,03 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 87,00  euro;
 zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0173 0,0015 ha platībā – 7,14 euro (septiņi euro un 14 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība – 3,24 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 3,90  euro, zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0172 0,0153 ha platībā – 118,36 euro (viens simts astoņpadsmit euro un 36 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība - 33,06 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 85,30 euro un zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0171 0,0302  ha platībā – 188,66 euro (viens simts astoņdesmit astoņi euro un 66 centi), tajā skaitā zemes vienības tirgus vērtība  - 65,26 euro un kompensējamie zaudējumi (uz zemes vienības augošās koksnes vērtība) – 123,40  euro. Tā kā tirgus vērtība noteikta 2022.gadā sertificētam vērtētājam lūgts iesniegt atzinumu par noteiktās atlīdzības atbilstību šī brīža situācijai. 2024.gada 27.janvārī saņemts sertificēta vērtētāja atzinums par zemes vienībām ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0174, 6070 010 0173, 6070 010 0172, 6070 010 0171, ka 2022.gada 4. novembrī noteiktā atlīdzība nav mainījusies.  
Rīkojuma projektā norādītie atsavināmo nekustamo īpašumu daļu apgrūtinājumi ir neitrāli un neietekmē valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas ierīkošanu.
Iekšlietu ministrija saskaņā ar MK noteikumu Nr. 204 36.1.apakšpunktu izskatīja Komisijas, 2023.gada 14.aprīļa lēmumu Nr.9 un 2023.gada 16.augusta lēmumu Nr.11 un 2023.gada 6.novembra lēmumu Nr.15 nolēma:
1. ar Iekšlietu ministrijas 2024.gada 15.marta lēmumu Nr.1-60/67 “Par atlīdzības apmēru” apstiprināt Komisijas noteikto atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Prauliņi” atsavināšanu, nosakot to zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0379  - 0,0100 ha platībā -  26,99  euro (divdesmit seši euro un 99 centi) apmērā un zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 005 0380  - 0,0048 ha platībā -  14,25 euro (četrpadsmit euro un 25 centi) apmērā;
2. ar Iekšlietu ministrijas 2024.gada 15.marta lēmumu Nr.1-60/68 “Par atlīdzības apmēru” apstiprināt Komisijas noteikto atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Pērles” atsavināšanu, nosakot to zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0174 - 0,025  ha platībā -  141,03 euro (viens simts četrdesmit viens euro un 3 centi), zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0173 - 0,0015 ha platībā -  7,14 euro (septiņi euro un 14 centi), zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0172 - 0,0153 ha platībā -  118,36 euro (viens simts astoņpadsmit euro un 36 centi)  un zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6070 010 0171 - 0,0302 ha platībā -  188,66 euro (viens simts astoņdesmit astoņi euro un 66 centi) apmērā;
Pēc atsavināšanas pabeigšanas Iekšlietu ministrija īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu daļām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz tajā minētajiem nekustamo īpašumu īpašniekiem, kuriem piederošais īpašums tiek atsavināts.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz tajā minētajiem nekustamo īpašumu īpašniekiem, kuriem piederošais īpašums tiek atsavināts.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
757
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
757
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
757
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
757
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” plānots finansējums 757 euro apmērā, lai nodrošinātu izdevumu segšanu, kas saistīti ar nekustamo īpašumu daļu atsavināšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tajā skaitā:
1.Nekustamais īpašums "Prauliņi"
izdevumi, lai segtu atlīdzību par zemes vienības atsavināšanu – 41,24 euro,
izdevumi, kas saistīti ar nostiprinājuma lūguma parakstīšanu pie notāra - 100 euro,
izdevumi, kas saistīti ar īpašuma tiesību reģistrēšanu zemesgrāmatā - 30 euro;
2.Nekustamais īpašums "Pērles"
izdevumi, lai segtu atlīdzību par zemes vienības un zemes vienībā augošo koku atsavināšanu (155,59 euro + 299,60 euro) – 455,19 euro,
izdevumi, kas saistīti ar nostiprinājuma lūguma parakstīšanu pie notāra - 100 euro,
izdevumi, kas saistīti ar īpašuma tiesību reģistrēšanu zemesgrāmatā - 30 euro.

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Nodrošinājuma valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi