24-TA-3109: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Robežnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma "Robežnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (kadastra Nr. 6672 010 0101) daļu – zemes vienību (kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Robežnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 010 0101) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 1,7571 ha kopplatībā, tostarp:
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā, kas nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa izbūvei (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā, kas nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa izbūvei (pašvaldības ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 1,7571 ha kopplatībā, tostarp:
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā, kas nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa izbūvei (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā, kas nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa izbūvei (pašvaldības ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000036665, īpašumtiesības nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai piedziņas atzīmes. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesībām:
- nostiprināta nomas tiesība uz zemes gabalu 0,5 ha platībā, zemes vienības daļas kadastra apzīmējums 6672 010 0102 8001, līdz 2057. gada 2. jūlijam ar tiesībām celt uz iznomātas zemes ēkas (būves) kā patstāvīgus īpašuma objektus. Nomnieks: juridiska persona. Pamats: 2007. gada 2. jūlija nomas līgums Nr. LIM06 un 2010. gada 1. februārī noslēgtais 2007. gada 2. jūlija nomas līguma Nr. LIM06 Pārjaunojuma līgums.
Apgrūtinājums neattiecas uz Nekustamā īpašuma daļu.
Nekustamais īpašums sastāv no:
1) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0102) 4,6 ha platībā;
2) pēc sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0101) sadales piecām zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345) 13,53 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā;
3) būves (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 001).
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – Kadastra sistēma) datiem Nekustamā īpašuma daļai:
1) reģistrētie apgrūtinājumi:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346): biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,3951 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347): biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,9005 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348): ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs – 0,002 ha un biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,4615 ha;
2) noteikts lietošanas mērķis - "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101);
3) noteikts sadalījums pa lietošanas veidiem:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346): mežu platība 0,3951 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347): mežu platība 0,9005 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348): mežu platība 0,4615 ha.
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Nekustamā īpašuma daļu veidojošās zemes vienības nav apbūvētas. Būves: mobilo sakaru masta – bāzes stacija (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0102 001) atrodas uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0102), savukārt dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 001), šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 003), šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 004), šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 005), jaunbūve (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 007) atrodas uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345).
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka atsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma daļu veidojošās zemes vienības atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc atsavināšanas attiecībā uz to turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.
Uz Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Kadastra sistēmā reģistrētas būves.
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345) 13,53 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritoriālā plānojuma nodaļas 2023. gada 21. septembra vēstulē Nr. 8.2/23/1150 sniegtai informācijai zemes vienības atlikusī (neapbūvētā) daļa nevar būt mazāka par 2 ha, līdz ar to atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienību kadastra apzīmējums 6672 010 0345) 13,53 ha platībā atbilst pašvaldības teritorijas plānojumam, savukārt atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienību kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam.
Saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par projektēšanas darbiem attiecīgajā Rail Baltica posmā, sniegto informāciju atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345) tiks saglabāta esošā piekļuve, savukārt atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) piekļuve tiks nodrošināta no projektētā pašvaldības nozīmes autoceļa.
Īpašnieks 2024. gada 14. novembra elektroniskā pasta sūtījumā informēja, ka vēlas saglabāt savā īpašumā atlikušo (neatsavināmo) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā, kas neatbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam.
Atbilstoši Limbažu novada būvvaldes 2023. gada 2. novembra vēstulē Nr. 1.7/23/297 sniegtai informācijai Nekustamā īpašuma daļā būvatļauja nav izsniegta.
Atbilstoši Valsts meža dienesta Ziemeļvidzemes virsmežniecības 2023. gada 8. septembra vēstulē Nr. B10.1.1-4/420 sniegtai informācijai uz sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0101) esošās mežaudzes platība 6,03 ha (t.sk. mežs 5,95 ha, t.sk. grāvji 0,08 ha), meža inventarizācija veikta 2003. gadā, ir spēkā līdz 2024. gada 31. decembrim esošs ciršanas apliecinājums, savukārt, atbilstoši Valsts meža dienesta 2024. gada 8. oktobra vēstulē Nr. VMD11-2/1471 sniegtai informācijai no Meža valsts reģistra, Nekustamā īpašuma daļai:
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) esošās mežaudzes platība ir 0,39 ha, inventarizācija veikta 2024. gadā;
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) esošās mežaudzes platība ir 0,9 ha, inventarizācija veikta 2024. gadā;
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) esošās mežaudzes platība ir 0,46 ha, inventarizācija veikta 2024. gadā.
Atsavināšanas procesā Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 3. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4027 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Robežnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 010 0101) daļas 1,7571 ha kopplatībā, kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai, atsavināšanu atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktai tirgus vērtībai 13 496,85 EUR (trīspadsmit tūkstoši četri simti deviņdesmit seši euro un 85 centi), ko veido:
1. atsavināmo zemes vienību tirgus vērtība 6 149,85 EUR, tostarp:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā tirgus vērtība 1 382,85 EUR;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā tirgus vērtība 3 151,75 EUR;
1.3. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā tirgus vērtība 1 615,25 EUR;
2. zaudējumi - uz atsavināmām zemes vienībām augošās mežaudzes tirgus vērtība 7 347,00 EUR.
No Īpašnieka saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija veic darbības pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai piedziņas atzīmes. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesībām:
- nostiprināta nomas tiesība uz zemes gabalu 0,5 ha platībā, zemes vienības daļas kadastra apzīmējums 6672 010 0102 8001, līdz 2057. gada 2. jūlijam ar tiesībām celt uz iznomātas zemes ēkas (būves) kā patstāvīgus īpašuma objektus. Nomnieks: juridiska persona. Pamats: 2007. gada 2. jūlija nomas līgums Nr. LIM06 un 2010. gada 1. februārī noslēgtais 2007. gada 2. jūlija nomas līguma Nr. LIM06 Pārjaunojuma līgums.
Apgrūtinājums neattiecas uz Nekustamā īpašuma daļu.
Nekustamais īpašums sastāv no:
1) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0102) 4,6 ha platībā;
2) pēc sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0101) sadales piecām zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345) 13,53 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā;
3) būves (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 001).
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – Kadastra sistēma) datiem Nekustamā īpašuma daļai:
1) reģistrētie apgrūtinājumi:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346): biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,3951 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347): biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,9005 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348): ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs – 0,002 ha un biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,4615 ha;
2) noteikts lietošanas mērķis - "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101);
3) noteikts sadalījums pa lietošanas veidiem:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346): mežu platība 0,3951 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347): mežu platība 0,9005 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348): mežu platība 0,4615 ha.
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Nekustamā īpašuma daļu veidojošās zemes vienības nav apbūvētas. Būves: mobilo sakaru masta – bāzes stacija (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0102 001) atrodas uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0102), savukārt dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 001), šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 003), šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 004), šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 005), jaunbūve (būves kadastra apzīmējums 6672 010 0101 007) atrodas uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345).
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka atsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma daļu veidojošās zemes vienības atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc atsavināšanas attiecībā uz to turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.
Uz Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Kadastra sistēmā reģistrētas būves.
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345) 13,53 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritoriālā plānojuma nodaļas 2023. gada 21. septembra vēstulē Nr. 8.2/23/1150 sniegtai informācijai zemes vienības atlikusī (neapbūvētā) daļa nevar būt mazāka par 2 ha, līdz ar to atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienību kadastra apzīmējums 6672 010 0345) 13,53 ha platībā atbilst pašvaldības teritorijas plānojumam, savukārt atlikusī (neatsavināmā) zemes vienība (zemes vienību kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam.
Saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par projektēšanas darbiem attiecīgajā Rail Baltica posmā, sniegto informāciju atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0345) tiks saglabāta esošā piekļuve, savukārt atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) piekļuve tiks nodrošināta no projektētā pašvaldības nozīmes autoceļa.
Īpašnieks 2024. gada 14. novembra elektroniskā pasta sūtījumā informēja, ka vēlas saglabāt savā īpašumā atlikušo (neatsavināmo) zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0349) 0,52 ha platībā, kas neatbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam.
Atbilstoši Limbažu novada būvvaldes 2023. gada 2. novembra vēstulē Nr. 1.7/23/297 sniegtai informācijai Nekustamā īpašuma daļā būvatļauja nav izsniegta.
Atbilstoši Valsts meža dienesta Ziemeļvidzemes virsmežniecības 2023. gada 8. septembra vēstulē Nr. B10.1.1-4/420 sniegtai informācijai uz sākotnēji nesadalītās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0101) esošās mežaudzes platība 6,03 ha (t.sk. mežs 5,95 ha, t.sk. grāvji 0,08 ha), meža inventarizācija veikta 2003. gadā, ir spēkā līdz 2024. gada 31. decembrim esošs ciršanas apliecinājums, savukārt, atbilstoši Valsts meža dienesta 2024. gada 8. oktobra vēstulē Nr. VMD11-2/1471 sniegtai informācijai no Meža valsts reģistra, Nekustamā īpašuma daļai:
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) esošās mežaudzes platība ir 0,39 ha, inventarizācija veikta 2024. gadā;
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) esošās mežaudzes platība ir 0,9 ha, inventarizācija veikta 2024. gadā;
- uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) esošās mežaudzes platība ir 0,46 ha, inventarizācija veikta 2024. gadā.
Atsavināšanas procesā Īpašnieks zaudējumus un prasījumus nav pieteicis, kā arī nav sniedzis informāciju par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 3. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4027 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Robežnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 010 0101) daļas 1,7571 ha kopplatībā, kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai, atsavināšanu atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktai tirgus vērtībai 13 496,85 EUR (trīspadsmit tūkstoši četri simti deviņdesmit seši euro un 85 centi), ko veido:
1. atsavināmo zemes vienību tirgus vērtība 6 149,85 EUR, tostarp:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā tirgus vērtība 1 382,85 EUR;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā tirgus vērtība 3 151,75 EUR;
1.3. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā tirgus vērtība 1 615,25 EUR;
2. zaudējumi - uz atsavināmām zemes vienībām augošās mežaudzes tirgus vērtība 7 347,00 EUR.
No Īpašnieka saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija veic darbības pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Robežnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 010 0101) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0346) 0,3951 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0347) 0,9005 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0348) 0,4615 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamo īpašumu pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamo īpašumu pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi