1.1. Pamatojums
1.2. Mērķis
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Valsts budžeta 2025. gadam pavadošo likumprojektu paketē (1. lasījums) ietverts
1) likumprojekts "Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā" (720/Lp14);
2) likumprojekts "Grozījums Veterinārmedicīnas likumā" (721/Lp14);
3) likumprojekts "Grozījumi Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā" (722/Lp14);
4) likumprojekts "Grozījums Dzīvnieku barības aprites likumā" (723/Lp14).
Spēkā esošo Ministru kabineta 2011. gada 20. decembra noteikumu Nr. 988 "Kārtība, kādā veic brucelozes profilakses un apkarošanas pasākumus aitām un kazām" (turpmāk – noteikumi Nr. 988)
1) 6.1 punkts noteic, ka Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD) no brucelozes brīvas novietnes statusu reģistrē datu centra datubāzē;
2) 7. punkts paredz PVD pienākumu līdz kārtējā gada 31. oktobrim iesniegt datu centrā informāciju par nākamajā gadā nepieciešamo dzīvniekiem noņemamo kontroles paraugu skaitu un to atlases kritērijiem;
3) 8. punkts paredz datu centra pienākumu līdz kārtējā gada 31. decembrim sagatavot un ievietot savā tīmekļvietnē informāciju par dzīvnieku reģistrā reģistrētajiem dzīvniekiem, kam ir nepieciešami kontroles paraugu izmeklējumi nākamajā gadā;
4) 14.1. apakšpunkts paredz valsts zinātniskajam institūtam “Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"” (turpmāk – BIOR) pienākumu brucelozes laboratorisko izmeklējumu rezultātus nosūtīt datu centram;
5) 21.1 2. apakšpunktā noteikts kritērijs brīvas novietnes statusa atcelšanai, ja dzīvnieki nav reģistrēti datu centra datubāzē.
Tāpat nepieciešams grozīt noteikumu Nr. 988 14.1. apakšpunktu, nosakot, ka brucelozes laboratorisko izmeklējumu rezultātus BIOR turpmāk nosūtīs LAD, kas tos uzturēs savā informācijas sistēmā.
Savukārt noteikumu Nr. 988 21.1 2. apakšpunktā jāprecizē noteiktais kritērijs no brucelozes brīvas novietnes statusa atcelšanai, paredzot, ka PVD statusu atcels, ja dzīvnieki nebūs reģistrēti LAD lauksaimniecības dzīvnieku reģistrā.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
1.6. Cita informācija
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
- aitu un kazu sugas dzīvnieku īpašnieki un turētāji
Normatīvajos aktos noteiktā no brucelozes brīvas novietnes statusa reģistrācija turpmāk būs pieejama LAD uzturētā lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā, savukārt informācija par reģistrētajiem dzīvniekiem, kam ir nepieciešami kontroles paraugu izmeklējumi uz brucelozi, būs pieejama LAD tīmekļvietnē. LAD arī turpinās sniegt datu centra pakalpojumus.
- aitu un kazu sugas dzīvnieku īpašnieki un turētāji
Normatīvajos aktos noteiktā no brucelozes brīvas novietnes statusa reģistrācija turpmāk būs pieejama LAD uzturētā lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā, savukārt informācija par reģistrētajiem dzīvniekiem, kam ir nepieciešami kontroles paraugu izmeklējumi uz brucelozi, būs pieejama LAD tīmekļvietnē. LAD arī turpinās sniegt datu centra pakalpojumus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
4.2. Cita informācija
5.3. Cita informācija
Lēmums par datu centra likvidāciju un tā valsts pārvaldes uzdevumu nodošanu LAD pieņemts Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra sēdē. Tā kā noteikumu projekts nodrošina rīkojumā Nr. 743 dotā uzdevuma izpildi un attiecas uz valsts pārvaldes iekšējo reorganizāciju, sabiedrības līdzdalība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"