Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
21-TA-1200: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra rīkojumā Nr. 55 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
COVID-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma (turpmāk – likums) 24. un 25.pants.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
-
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Epidemioloģiskās drošības likuma 7.panta pirmās daļas 6.punktu Slimību profilakses un kontroles centrs (turpmāk – SPKC) veic epidemioloģisko izmeklēšanu, organizē kontaktpersonu laboratorisko pārbaudi, organizē profilakses un pretepidēmijas pasākumus infekcijas slimību perēkļos. Saskaņā ar 2012. gada 3. aprīļa Ministru kabineta noteikumu Nr.241 “Slimību profilakses un kontroles centra nolikums” 4.2.punktu SPKC nodrošina infekcijas slimību gadījumu un uzliesmojumu epidemioloģisko izmeklēšanu un pretepidēmijas pasākumu organizēšanu infekcijas slimību perēkļos. Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumu Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 183.1.punktu SPKC nosaka ar Covid-19 inficētās personas kontaktpersonas, veicot epidemioloģisko izmeklēšanu. 

Ievērojot Covid-19 ierobežošanas pasākumu izšķirošo nozīmi, epidemioloģiskā izmeklēšana un pretepidemijas pasākumu organizēšana Covid-19 perēkļos ir sabiedrības veselības prioritāte. Tomēr Latvijā katru dienu tiek reģistrētas arī citas infekcijas slimības, kuru epidemioloģiskā uzraudzība ir svarīga un tiek turpināta neatkarīgi no Covid-19 gadījumu skaita (piem., 2021.gada janvārī augustā reģistrēti 1300 vīrusu zarnu infekciju gadījumi, 165 salmonelozes, 608 hroniska C vīrushepatīta , 163 ērču encefalīta, 199 laimboreliozes gadījumi u.c.).

Līdz ar to SPKC kapacitāte, kura nebija paredzēta tik lielam papildu infekcijas gadījumu skaitam, kas tiek reģistrēts Covid-19 epidēmijas laikā, nav pietiekama, lai efektīvi iesaistītos visu Covid-19 ziņoto gadījumu un citu infekcijas slimību gadījumu epidemioloģiskajā pārraudzībā. Ja visi SPKC epidemiologi un sabiedrības veselības organizatori tiek iesaistīti prioritāri pretepidemijas pasākumu organizēšanā Covid-19 infekcijas perēkļos, SPKC darbinieku kapacitāte ir pietiekama, lai, strādājot sešas dienas nedēļā ar virsstundām (tikai ar vienu brīvdienu), operatīvi reaģētu (aptaujātu un organizētu epidemioloģiskās kontroles pasākumus) uz apmērām 400 (līdz 1000 gadījumiem dienā) jaunatklātiem Covid-19 gadījumiem dienā.
Tomēr jāņem vērā, ka šī rādītāja (1000 Covid-19 gadījumu apstrāde) sasniegšanai un augstas intensitātes darba tempa saglabāšanai un darba efektivitātes saglabāšanai  nepieciešams samazināt epidemioloģiskās izmeklēšanas pasākumu apjomu, dodot priekšroku pacientu informēšanai, būtiskākas (minimāli nepieciešamas) epidemioloģiskas informācijas iegūšanai un svarīgāko reaģēšanas pasākumu organizēšanai (piem., kontaktpersonu noteikšana). Lai nodrošinātu infekcijas avota un izplatīšanas ceļu atklāšanu, uzliesmojumu identificēšanu augstā profesionālajā līmenī, nepieciešams vairāk laika un cilvēkresursu, un šos pienākumus pilnvērtīgi var veikt tikai profesionāli (epidemiologi), līdz ar to šo darbu nav iespējams deleģēt ārpakalpojumam (darbiniekiem bez attiecīgās izglītības).

Operatīvās informācijas pieņemšana par jaunatklātiem Covid-19 gadījumiem SPKC notiek 24/7, bet katru dienu, tai skaitā arī brīvdienās un svētku dienās, notiek informācijas apstrāde par inficētajām personām un kontaktpersonām, kā arī inficēto personu aptaujāšana un pretepidēmijas pasākumu organizēšana infekcijas skartajos objektos. Vienas personas aptauja, tai skaitā konsultēšana un tās laikā iegūtās informācijas apkopošana ilgst 20 – 30 minūtes. Pēc aptaujas notiek saziņa ar inficētās personas darba vietu vai uzturēšanās iestādi (piem., uzņēmumu, pirmsskolas izglītības iestādi, sociālas aprūpes iestādi u.c.) inficēšanas riska izvērtēšanai, kontaktpersonu noteikšanai, infekcijas transmisijas ķēdes apzināšanai uzliesmojuma gadījumā un pretepidēmijas pasākumu noteikšanai, ieskaitot darbinieku un klientu laboratorisko skrīningu, kā arī informācijas par kontaktpersonām nodošana e-veselības sistēmā ģimenes ārstu informēšanai, medicīniskās novērošanas organizēšanai un nepieciešamības gadījumā darba nespējas lapas noformēšanai.
Ārpakalpojumu saņemšana ir nodrošinājusi Covid-19 pacientu aptaujas, informēšanas, standarta konsultēšanas un iegūto datu dokumentēšanu epidemioloģiskās izmeklēšanas nolūkā, lai nodrošinātu efektīvu un savlaicīgu Covid-19 gadījumu informēšanu, agrīnu pretepidēmijas pasākumu uzsākšanu, lai nodrošinātu Covid-19 epidemioloģisko pārvaldību un racionālu SPKC  cilvēkresursu izmantošanu.

Attiecīgi pamatojoties uz Ministru kabineta 2021.gada 28.janvāra rīkojumu Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” Veselības ministrijai (Slimību profilakses un kontroles centram) tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 366 300 euro, lai nodrošinātu Slimību profilakses un kontroles centra kapacitātes stiprināšanu Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvai epidemioloģiskajai pārvaldīšanai laikposmā no 2021.gada 1.februāra līdz 2021.gada 30.jūnijam.
Funkcijas veikšanai 2021.gada 18.februārī tika noslēgts līgums ar TET Nr.1-10.3/2021-13 (TET-L-21-226). Līguma priekšmets: “Centrs uzdod, bet Izpildītājs apņemas par atlīdzību veikt zvanu centra pakalpojumu Covid-19 inficēto pacientu un kontaktpersonu aptaujāšanai un informēšanai, turpmāk – Pakalpojums, saskaņā ar Līguma noteikumiem, pielikumiem un Centra norādījumiem. Centrs var samazināt Pakalpojuma apjomu atbilstoši COVID-19 epidemioloģiskai situācijai valstī.” Pakalpojuma termiņš: līdz 2021.gada 30.jūnijam ar iespēju pagarināt Līgumu līdz Līguma summas sasniegšanai. Sākotnējais pakalpojuma termiņš tika grozīts un šobrīd ir līdz 2021.gada 31.decembrim vai līdz Līguma summas sasniegšanai. Cena par vienu cilvēkstundu Līguma sniegšanas brīdī ir bijusi 8,14 euro (bez PVN) un saistībā ar Papildus vienošanās no 2021.gada 11.oktobra tika mainīta uz 12,00 euro (bez PVN).

Š.g. oktobrī vidēji dienā bija reģistrēti 1 946 Covid-19 gadījumi. Taču oktobrī esošā ārpakalpojuma kapacitātē nebija pietiekama, lai nodrošinātu nepieciešamu iesaistīšanos, bija pieejami operatori tikai uz 5 067,1 cilvēkstundām (vidēji 163,5 dienā) un līdz ar to ārpakalpojumu aptaujās bija nodrošinātas tikai 15 190 gadījumiem jeb 25% no visiem gadījumiem. SPKC būtu nepieciešams nodot ārpakalpojumam visus 60 334 gadījumus, kas prasītu 20 111-24 133,6 cilvēkstundas. 

SPKC paredz, ka š. g. novembrī būs reģistrēti vidēji ap 1 700 -1 900 jaunatklātajiem Covid-19 gadījumi dienā. Lai pilnvērtīgi nodrošinātu Covid-19 inficēto pacientu un kontaktpersonu aptauju un informēšanu un informēšanu ir nepieciešama ārpakalpojuma iesaiste 550-760 stundas dienā. 
Šim mērķim ir nepieciešams papildu finansējums. Indikatīvais aprēķins, ņemot vērā šī brīža aktuālo situāciju saistībā ar Covid-19 izplatību Latvijā laika periodam no 2021.gada 1.oktobra  līdz 2021.gada 31.decembrim ir nepieciešams papildu finansējums 540 127,07 euro apmērā:
- Par oktobri: ((1 191,5 cilvēkstundas x 8,14 euro cilvēkstundas darba likme) + (3 875,6 x 12,00 euro cilvēkstundas darba likme)) + PVN = 56 206,01 euro + PVN = 68 009,27 euro;
- Par novembri: (500 cilvēkstundas dienā x 30 dienas mēnesī x 12,00 euro cilvēkstundas darba likme) + PVN = 180 000  euro + PVN = 217 800 euro;
- Par decembri: (565 cilvēkstundas dienā x 31 dienas mēnesī x 12,00 euro cilvēkstundas darba likme) + PVN = 210 180  euro + PVN = 254 317,80 euro.
Tai skaitā 205 631 euro Ministru kabineta 2021.gada 28.janvāra rīkojuma Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” jau iezīmētā finansējuma ietvaros un finansējums 334 497 euro apmērā ir nepieciešams papildus.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
160 669
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
160 669
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
160 669
334 497
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
160 669
334 497
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-334 497
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-334 497
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
334 497
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021.gada 28.janvāra rīkojumu Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” Veselības ministrijai (Slimību profilakses un kontroles centram) tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 366 300 euro, lai nodrošinātu SPKC kapacitātes stiprināšanu Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvai epidemioloģiskajai pārvaldīšanai laikposmā no 2021.gada 1.februāra līdz 2021.gada 30.jūnijam.
Funkcijas veikšanai tika noslēgts līgums ar SIA "TET" Nr.1-10.3/2021-13 par kopējo summu 366 300 euro. Līguma priekšmets – zvanu centra pakalpojumi Covid-19 inficēto pacientu un kontaktpersonu aptaujāšanai un informēšanai. Pakalpojuma sākotnējais termiņš: līdz 2021.gada 30.jūnijam, kas tika grozīts un šobrīd ir pagarināts līdz 2021 gada 31.decembrim vai līdz Līguma summas sasniegšanai.
Atbilstoši Finanšu ministrijas 2021.gada 18.oktobra rīkojumam Nr. 605 “Par līdzekļu piešķiršanu” SPKC tika piešķirts finansējums 160 669 euro apmērā par laika periodu  no 2021.gada 1.februāra līdz 2021.gada 30.jūnijam.
Par laika periodu no 2021.gada 1.jūlija līdz 2021.gada 30.septembrim SPKC veica apmaksu 36 666,37 euro apmērā no esošajiem budžeta līdzekļiem budžeta apakšprogrammas 46.03.00 “Slimību profilakses nodrošināšana” ietvaros:
2021.gada jūlijs - 3 935,82 euro;
2021.gada augusts - 8 380,86 euro;
2021.gada septembris - 24 349,69 euro;
kopā - 36 666,37 euro.
Budžeta apakšprogrammā 46.03.00 “Slimību profilakses nodrošināšana” bija izveidojusies finanšu ekonomija saistībā ar pētījuma par “Mutes veselības pētījums skolēniem Latvijā” (2020. gada 7. oktobra līgums Nr.1-10.3/2020-85 ar RSU Stomatoloģijas institūts) pārplānošanu uz 2022.gadu.

Pakalpojuma izmaksas ir palielinājušās, jo ir palielinājies darba apjoms un pakalpojuma sniedzējs SIA “TET”ir iesniedzis skaidrojošu vēstuli par iepriekš neparedzētiem apstākļiem pakalpojuma izpildē. Cena par vienu cilvēkstundu Līguma slēgšanas brīdī bija 8,14 euro (bez PVN), taču, ņemot vērā SIA "TET" 2021.gada 11.oktobra vēstuli Nr. TET-K-21-7898, kur SIA "TET" informēja SPKC, ka kopš Līguma noslēgšanas dienas ir iestājusies virkne tādu iepriekš neparedzamu un ārpus Līguma pušu kontroles pastāvošu un nenovēršamu apstākļu, kuru rezultātā Līguma izpilde uz iepriekšējiem nosacījumiem  ir būtiski apgrūtināta vai turpmāk pat faktiski neiespējama. Novērtējot iepriekš neparedzētos apstākļus un novērtējot iespējamu seku ietekmes smagumu gadījumā, ja šīs ārpakalpojumus tiktu pārtraukts, kā arī ņemot vērā arī no š.g. 11.oktobra uz trīs mēnešiem valstī izsludināto ārkārtējo situāciju tika noslēgta Papildu vienošanās un no 2021.gada 11.oktobra stundas likme tika mainīta uz 12,00 euro (bez PVN).
Lai pakalpojumu nodrošinātu līdz 2021. gada beigām, ņemot vērā lielu Covid-19 gadījumu skaitu, un izsludināto ārkārtējo situāciju valstī, pie esošā finansējuma nepieciešams piešķirt papildus finansējumu 334 497 euro apmērā. Ja finanšu līdzekli netiks piešķirti, SPKC nebūs iespējas nodrošināt Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvu epidemioloģisko pārvaldīšanu. Covid-19 inficēto pacientu un kontaktpersonu aptaujāšana un informēšana tiks īstenota ierobežoti, ne vairāk kā 40% apjomā. Līdz ar to nebūs iespējas veikt ne tikai pretepidēmijas pasākumus riska objektos (tajā skaitā izglītības un ārstniecībās iestādēs), bet arī svarīgākos reaģēšanas pasākumus (piemēram, kontaktpersonu noteikšanu), kas varētu rezultēties ar straujāku Covid-19 izplatības pieaugumu.

Taču pasliktinoties epidemioloģiskajai situācijai, ņemot vērā inficēto Covid-19 pacientu skaita straujo pieaugumu, par ārpakalpojumu saņemšanu nodrošinātu Covid-19 pacientu aptaujas, informēšanas, standarta konsultēšanas un iegūto datu dokumentēšanu epidemioloģiskās izmeklēšanas nolūkā, lai nodrošinātu efektīvu un savlaicīgu Covid-19 gadījumu informēšanu, agrīnu pretepidēmijas pasākumu uzsākšanu, lai nodrošinātu Covid-19 epidemioloģisko pārvaldību un racionālu SPKC cilvēkresursu izmantošanu, SPKC nav papildus pieejami resursi iepriekš minētā pakalpojuma apmaksai.

Rīkojuma projekts paredz precizēt iepriekš minētam pasākumam nepieciešamo finansējuma apjomu (to palielinot pret Ministru kabineta 2021.gada 28.janvāra rīkojumu Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” par 334 497 euro) un pagarināt periodu no 2021.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 31.decembrim.

Attiecīgi rīkojuma projekts paredz izdarīt Ministru kabineta 2021. gada 28.janvāra rīkojumā Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (Latvijas Vēstnesis, 2021, 19B.4 nr.) grozījumus, nosakot, ka:
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai (Slimību profilakses un kontroles centram) finansējumu 700 797 euro, lai nodrošinātu Slimību profilakses un kontroles centra kapacitātes stiprināšanu Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvai epidemioloģiskajai pārvaldīšanai, tai skaitā:
160 669 euro apmērā par laikposmu no 2021. gada 1. februāra līdz 2021. gada 30. jūnijam;
540 128 euro apmērā par laikposmu no 2021. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Kā arī Ministru kabineta 2021. gada 28.janvāra rīkojums Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” tiek papildināts ar 2.1punktu, kas paredz, ka Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.2.apakšpunktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Nolūkā arī turpmāk efektīvāk un racionālāk izmantot SPKC cilvēkresursus un, lai operatīvi veiktu epidemioloģisko izmeklēšanu, nepieciešams stiprināt SPKC kapacitāti, iesaistot papildus cilvēkresursus uz laiku vienkāršāku uzdevumu veikšanai, lai aptaujātu, informētu, sniegtu vispārīgas konsultācijas Covid-19 pacientiem un, lai dokumentētu iegūtos datus, ir nepieciešams turpināt piesaistīt papildus cilvēkresursus ārpakalpojumā.

Šim mērķim ir nepieciešams papildu finansējums. Aprēķins, ņemot vērā šī brīža aktuālo situāciju saistībā ar Covid-19 izplatību:
Laika periodam 2021.gada 1.oktobra – 2021.gada 31.decembrim  – 540 128 euro:
Par oktobri: ((1 191,5 cilvēkstundas x 8,14 euro cilvēkstundas darba likme) + (3 875,6 x 12,00 euro cilvēkstundas darba likme)) + PVN = 56 206,01 euro + PVN = 68 009,27 euro (faktiskie izdevumi, nav apmaksāti);
Par novembri: (500 cilvēkstundas dienā x 30 dienas mēnesī x 12,00 euro cilvēkstundas darba likme) + PVN = 180 000  euro + PVN = 217 800 euro (indikatīvie izdevumi, ņemot vērā epidemioloģisko situāciju);
Par decembri: (565 cilvēkstundas dienā x 31 dienas mēnesī x 12,00 euro cilvēkstundas darba likme) + PVN = 210 180  euro + PVN = 254 317,80 euro (indikatīvie izdevumi, ņemot vērā epidemioloģisko situāciju).
Tai skaitā 205 631 euro Ministru kabineta 2021.gada 28.janvāra rīkojuma Nr.55 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” jau iezīmētā finansējuma ietvaros un finansējums 334 497 euro apmērā ir nepieciešams papildus.

SPKC veiks apmaksu par 2021.gada decembri decembra pēdējā darba dienā.

Detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumā.


SPKC iesniegs Veselības ministrijai izlietojumu atskaiti par faktiskajiem izdevumiem SPKC kapacitātes stiprināšanu Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvai epidemioloģiskajai pārvaldīšanai.

Neizlietotais finansējums tiks atstāts Veselības ministrijas (SPKC) kontā, ņemot vērā, ka Valsts kase katru gadu 31.decembrī slēdz visus atbilstoši kārtējā saimnieciskā gada valsts budžeta likumam atvērtos valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta kontus atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 27.panta otrajai daļai.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Slimību profilakses un kontroles centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Finansējuma aprēķins 2021.gadam, lai nodrošinātu Slimību profilakses un kontroles centra kapacitātes stiprināšanu Covid-19 saslimšanas gadījumu efektīvai epidemioloģiskajai pārvaldīšanai