21-TA-1496: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Latvijas Lauku attīstības programmas uzraudzības komiteja 2021. gada 11. februārī saskaņoja grozījumus Latvijas Lauku attīstības programmā 2014.–2020. gadam īstenošanas pārejas periodā 2021. un 2022. gadā, un 2021. gada 23. jūnijā tos apstiprināja Eiropas Komisija, paredzot piesaistīt Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) līdzekļus atbalstam kredītprocentu daļējas dzēšanas finansēšanai 5 000 000 euro apmērā Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP) apakšpasākumos “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” un “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” par ilgtermiņa aizdevumiem investīcijām. Finansējums starp apakšpasākumiem ir sadalīts, ievērojot finansējuma pieprasījumu iepriekšējos gados.
Kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem – 3 500 000 euro likums “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogramma 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam.
Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 3 000 000 euro likums “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogramma 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam.
Kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem – 3 500 000 euro likums “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogramma 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam.
Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 3 000 000 euro likums “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogramma 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2022. gadam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes jomā darbojošos uzņēmumu attīstības veicināšanu, kā arī ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamo zinātnes pētījumu nodrošināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumi Nr. 59 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā” (turpmāk – noteikumi Nr. 59) nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu, kā arī atbalsta piešķiršanas kritērijus un atbalsta apmēru 2021. gadam. Lai nodrošinātu atbalstu arī 2022. gadā saskaņā ar noteikumiem Nr. 59, nepieciešams izdarīt grozījumus, noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2022. gadā saskaņā ar noteikumiem Nr. 59, nepieciešams izdarīt grozījumus, noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumos.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1., 9., 10., 11., 16., 26. un 27. punkts precizē noteikumos Nr.59 minētās lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību nosaukumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību. Lai nodrošinātu atbalstu arī 2022. gadā saskaņā ar noteikumiem Nr. 59, nepieciešams izdarīt grozījumus, noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta summas apmēru no 2021. gada nomainot pret 2022. gadu, par kuru tiks sniegts atbalsts, un atbalsta apmēru nosakot no kuru finansējuma avota paredzēts piešķirt. Ņemot vērā, ka atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai ilgtermiņa aizdevumiem investīcijām turpmāk tiks piešķirts no ELFLA finansējuma veikti atbilstoši precizējumi noteikumu projekta 3., 4., 8., 15., 17., 18. un 25. punktā vairs neparedzot piemērot valsts atbalsta nosacījumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 81. panta 2. punktu.
Noteikumu projekta 5., 7., 13., 14., 20. un 21. punktā grozījumu tiek paredzēts, turpmāk par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" ņemtiem aizdevumiem būs iespējams saņemt atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Kā arī noteikuma projekta 6., 7., 12.,14. un 21. punktu precizēta redakcija par aizdevējiestāžu atbilstību noteikumiem Nr. 59. Turpmāk atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar zvejniecību un akvakultūru un zvejas un akvakultūras produktu apstrādi atbalstu aizdevumiem būs iespējams saņemt tikai tādiem aizdevumiem, kas ņemti apgrozāmajiem līdzekļiem to nosaka noteikumu projekta 19. punkts.
Noteikumu projekta 22. punktu tiek svītrots atbalsts digitālās platformas pilnveidei, lai nodrošinātu informēšanas pasākumus par lauksaimniecības produktu pieejamību, jo 2022. gadā šim pasākumam atbalsts netiek paredzēts.
Ar noteikumu projekta 23. punktu tiek precizētas attiecināmās izmaksas atbalstam materiālās bāzes pilnveidošanai.
Savukārt, ar noteikumu projekta 24. punktu tiek paplašināts atbalsta saņēmēju loks atbalstam materiālās bāzes pilnveidošanai.
Noteikumu projekta 28.punktā precizēta informācija par 7.pielikumā iekļautajiem lauksaimniecības zinātnes projektu nosaukumiem, darba uzdevumiem, finansējumu, izpildītāju un atbildīgo Zemkopības ministrijas departamentu. 2021. gadā ar kopējo finansējumu 1 036 305 euro tika turpināti 21 lauksaimniecības zinātnes projekti un no jauna uzsākti seši lauksaimniecības zinātnes projekti.
Noteikumu projekts paredz, ka 2022. gadā ar kopējo finansējumu 1 036 305 euro tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktais 15 lauksaimniecības zinātnes projekts un no jauna tiks uzsākti 10 lauksaimniecības zinātnes projekti.
Zinātniskajām institūcijām paredzētajam atbalstam ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai izvērtēta demarkācija ar darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. “Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā” 1.1.1.1. pasākumu “Praktiskas ievirzes pētījumi”, 1.1.1.2. pasākumu “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” un SAM 1.2.1. “Palielināt privātā sektora investīcijas P&A” 1.2.1.1. pasākumu “Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros”, un paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Noteikumu projekta 5., 7., 13., 14., 20. un 21. punktā grozījumu tiek paredzēts, turpmāk par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" ņemtiem aizdevumiem būs iespējams saņemt atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Kā arī noteikuma projekta 6., 7., 12.,14. un 21. punktu precizēta redakcija par aizdevējiestāžu atbilstību noteikumiem Nr. 59. Turpmāk atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar zvejniecību un akvakultūru un zvejas un akvakultūras produktu apstrādi atbalstu aizdevumiem būs iespējams saņemt tikai tādiem aizdevumiem, kas ņemti apgrozāmajiem līdzekļiem to nosaka noteikumu projekta 19. punkts.
Noteikumu projekta 22. punktu tiek svītrots atbalsts digitālās platformas pilnveidei, lai nodrošinātu informēšanas pasākumus par lauksaimniecības produktu pieejamību, jo 2022. gadā šim pasākumam atbalsts netiek paredzēts.
Ar noteikumu projekta 23. punktu tiek precizētas attiecināmās izmaksas atbalstam materiālās bāzes pilnveidošanai.
Savukārt, ar noteikumu projekta 24. punktu tiek paplašināts atbalsta saņēmēju loks atbalstam materiālās bāzes pilnveidošanai.
Noteikumu projekta 28.punktā precizēta informācija par 7.pielikumā iekļautajiem lauksaimniecības zinātnes projektu nosaukumiem, darba uzdevumiem, finansējumu, izpildītāju un atbildīgo Zemkopības ministrijas departamentu. 2021. gadā ar kopējo finansējumu 1 036 305 euro tika turpināti 21 lauksaimniecības zinātnes projekti un no jauna uzsākti seši lauksaimniecības zinātnes projekti.
Noteikumu projekts paredz, ka 2022. gadā ar kopējo finansējumu 1 036 305 euro tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktais 15 lauksaimniecības zinātnes projekts un no jauna tiks uzsākti 10 lauksaimniecības zinātnes projekti.
Zinātniskajām institūcijām paredzētajam atbalstam ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai izvērtēta demarkācija ar darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. “Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā” 1.1.1.1. pasākumu “Praktiskas ievirzes pētījumi”, 1.1.1.2. pasākumu “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” un SAM 1.2.1. “Palielināt privātā sektora investīcijas P&A” 1.2.1.1. pasākumu “Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros”, un paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu un lauksaimniecības nozarē, lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem uzņēmumiem nodrošinātu ilgtermiņa investīcijas ar atbilstošām aizdevumu likmēm, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs uzņēmumiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek novirzīti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai. Atbalsts lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai nepieciešams, lai nodrošinātu efektīvāku lauksaimniecības produkcijas ražošanu – izturīgāku šķirņu selekcionēšanu, nepieciešamo barības vielu izpēti un slimību apkarošanu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek novirzīti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai. Atbalsts lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai nepieciešams, lai nodrošinātu efektīvāku lauksaimniecības produkcijas ražošanu – izturīgāku šķirņu selekcionēšanu, nepieciešamo barības vielu izpēti un slimību apkarošanu.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Fiziskām un juridiskām personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumiem un atbilstīgām kooperatīvām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarēs atbalsts veicinās uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu un lauksaimniecības nozarē, lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem uzņēmumiem nodrošinātu ilgtermiņa investīcijas un apgrozāmos līdzekļus ar atbilstošām aizdevumu likmēm, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs uzņēmumiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek novirzīti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek novirzīti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs uzņēmumiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek novirzīti aizdevumu atmaksai, bet saņemot atbalstu tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Uzņēmumos lieli līdzekļi tiek novirzīti aizdevumu atmaksai, bet saņemot atbalstu tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
6 500 000
5 000 000
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
6 500 000
5 000 000
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
6 500 000
5 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
6 500 000
5 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022. gadam Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2022. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 30 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai 6 500 000 euro, kas paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai un kredītprocentu daļējai dzēšanai lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem.
Kredītprocentu daļējas dzēšanas atbalstam investīcijām tiek novirzīts ELFLA finansējums 5 000 000 euro kuru veido no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda (turpmāk - ELGF) uz II. pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai (turpmāk - ELFLA) pārdalītais finansējums.
Finansējums 5 000 000 euro un 2022. gadā būs pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi, kurš apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 4. februāra protokollēmumu (prot. Nr. 12 28.§) “Informatīvais ziņojums “Par Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodu””.
ELFLA finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai 5 000 000 euro apmērā sadalās sekojošos Lauku attīstības programmas apakšpasākumos:
1) “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzešanai – 4 500 000 euro;
2) “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzešanai – 500 000 euro.
Kredītprocentu daļējas dzēšanas atbalstam investīcijām tiek novirzīts ELFLA finansējums 5 000 000 euro kuru veido no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda (turpmāk - ELGF) uz II. pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai (turpmāk - ELFLA) pārdalītais finansējums.
Finansējums 5 000 000 euro un 2022. gadā būs pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi, kurš apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 4. februāra protokollēmumu (prot. Nr. 12 28.§) “Informatīvais ziņojums “Par Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodu””.
ELFLA finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai 5 000 000 euro apmērā sadalās sekojošos Lauku attīstības programmas apakšpasākumos:
1) “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzešanai – 4 500 000 euro;
2) “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzešanai – 500 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2022. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 30 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 6 500 000 euro apmērā.
2) ELFLA finansējums 500 000 euro apmērā pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi.
2) ELFLA finansējums 500 000 euro apmērā pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2022. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 30 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 6 500 000 euro apmērā.
2) ELFLA finansējums 500 000 euro apmērā pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi.
2) ELFLA finansējums 500 000 euro apmērā pieejams kā ES finansējums ar 100% likmi.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav
Cita informācija
Nepieciešamo ELFLA finansējumu Zemkopības ministrija lūgs pārdalīt no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ,”Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. Finansējuma sadalījums pa gadiem ir norādīts indikatīvi un var tikt precizēts pēc atsevišķu pasākumu ieviešanas.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0702
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Vispārējā tautsaimniecības de minimis regula
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 5. punkts
3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
9.panta 2. punkta ''c'' apakšpunkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
9. panta 4. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
I pielikums
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 6. punkta ''c'' apakšpunkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 14. punkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulas (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. punkts
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 3. punkts
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. punkts
19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 1. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 2. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi