Anotācija (ex-ante)

23-TA-1859: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta rīkojums "Par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanu Viļakas Valsts ģimnāzijai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 11. augusta noteikumu Nr. 518 “Kārtība, kādā tiek piešķirts un anulēts valsts ģimnāzijas statuss” (turpmāk – noteikumi Nr. 518) 14. punktu, un izglītības un zinātnes ministra ierosinājumu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanu Viļakas Valsts ģimnāzijai” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts ar mērķi anulēt valsts ģimnāzijas statusu Viļakas Valsts ģimnāzijai. Rīkojuma projekts izrietoši ietekmē valsts ģimnāziju tīkla sakārtošanu. Rīkojuma projekts paredz anulēt valsts ģimnāzijas statusu Viļakas Valsts ģimnāzijai ar 2023. gada 1. septembri. Rīkojuma projekts stāsies spēkā no tā publicēšanas dienas oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts ģimnāzijas ir vispārējās izglītības iestādes, kas nodrošina kvalitatīvu mācību procesu un veic reģionālā metodiskā centra un pedagogu tālākizglītības centra funkcijas. Valsts ģimnāziju tīkls Latvijas administratīvajās teritorijās tiek pilnveidots atbilstoši vispārējās izglītības iestāžu attīstības iespējām un pilsētu un novadu vajadzībām, un vispārējās vidējās izglītības iestāžu sniegtajiem rezultātiem. Valsts ģimnāziju tīkla pilnveide nozīmē ne tikai valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanu izglītības iestādēm, bet arī esošo valsts ģimnāziju darbības izvērtēšanu (nepieciešamības gadījumā – statusa anulēšanu) atbilstoši valsts ģimnāzijas statusa kritērijiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot Latvijas sabiedrības un tautsaimniecības izaugsmei aktuālu vajadzību pēc talantīgiem profesionāļiem, vispārējā izglītībā ir nepieciešams mērķtiecīgi organizēts darbs mācību procesa pilnveidē, tai skaitā radot iespējas spējīgo izglītojamo/skolēnu talantu savlaicīgai atklāšanai un izkopšanai. Šādu nozīmīgu ieguldījumu minētā jautājuma risināšanā sniedz valsts ģimnāzijas.
Ministrija ir konstatējusi, ka Viļakas Valsts ģimnāzija ilgtermiņā nespēj izpildīt kritērijus atbilstoši normatīvajā regulējumā noteiktajam, tādēļ tiek anulēts tai piešķirtais valsts ģimnāzijas statuss.
Ministrijas ieskatā, Viļakas Valsts ģimnāzijas neatbilstība normatīvajam regulējumam ir tendence un nav saskatāmi objektīvi priekšnosacījumi minētās neatbilstības novēršanai nākotnē.
Ministru kabineta 1996. gada 26. marta noteikumu Nr. 73 “Noteikumi par valsts ģimnāzijām”  (turpmāk – noteikumi Nr.73) 4.8. apakšpunktā noteikts, ka ar 1996. gada 1. septembri valsts ģimnāzijas statuss tiek piešķirts un attiecīgi mainīts nosaukums Viļakas vidusskolai. Jaunais nosaukums Viļakas valsts ģimnāzija. 1999.gada 1. jūnijā noteikumi Nr. 73 ir zaudējuši spēku. 2001. gada 20. martā tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 129 “Ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība un kritēriji” (turpmāk – noteikumi Nr. 129). 2020.gada 1.septembrī noteikumi Nr. 129 ir zaudējuši spēku. 2020.gada 11. augustā tika pieņemti spēkā esošie Ministru kabineta noteikumi Nr. 518 "Kārtība, kādā tiek piešķirts un anulēts valsts ģimnāzijas statuss" (turpmāk – noteikumi Nr. 518), kas stājās spēkā 2020. gada 1. septembrī. Noteikumos Nr. 518 ir ietverta valsts ģimnāziju virzība uz kļūšanu par izglītojamo izcilības veicināšanas centriem, kas izpaužas, cita starpā, kā pakāpeniski un pēctecīgi pieaugošas prasības izglītojamo mācību rezultātiem, vienlaikus saglabājot valsts ģimnāziju 10.-12. klasēs normatīvajam regulējumam atbilstošu izglītojamo skaitu. Atbilstoši noteikumu Nr. 518 14. punktam, attiecībā uz izglītības iestādi, kurai valsts ģimnāzijas statuss piešķirts ar Ministru kabineta lēmumu, kas pieņemts līdz 2019. gada 31. augustam (ieskaitot), turpmāk – ministrija iesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projektu par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanu ar 2023. gada 1. septembri, ja izglītības iestāde:
- 2019./2020. mācību gadā neatbilst kādam no Ministru kabineta 2001. gada 20. marta noteikumos Nr. 129 "Ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība un kritēriji" noteiktajiem kritērijiem;
- 2020./2021. mācību gadā neatbilst kādam no šo noteikumu 2.1. vai 2.2. apakšpunktā minētajiem kritērijiem vai 2021./2022. mācību gadā neatbilst šo noteikumu 2.3. apakšpunktā minētajam kritērijam;
- 2021./2022. mācību gadā neatbilst kādam no šo noteikumu 2.1. vai 2.2. apakšpunktā minētajiem kritērijiem vai 2022./2023. mācību gadā neatbilst šo noteikumu 2.3. apakšpunktā minētajam kritērijam.

Izvērtējot noteikumu Nr. 518 14.1. apakšpunktā minēto kritēriju izpildi, ministrija konstatēja, ka noteikumos Nr. 129 noteiktais izglītojamo minimālā skaita 10.-12. klasēs kritērijs nav ievērots divus gadus pēc kārtas.

Ministrija jau 2020. gadā konstatēja iestādes  neatbilstību prasībām, kuras ir izvirzītas uz valsts ģimnāzijas statusu pretendējošai izglītības iestādei. Iestādei un Viļakas novada pašvaldībai tika nosūtīta vēstule, ar skaidrojumu par valsts ģimnāzijas statusam izvirzīto kritēriju neizpildi un brīdinājumu par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanas procesa ierosināšanu. Viļakas novada pašvaldība lūdza jautājumu par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanu iestādei atlikt uz gadu sakarā ar administratīvi teritoriālo reformu. Ministrija, atbilstoši Viļakas novada domes vēstulē izteiktajam lūgumam, nevirzīja izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanu iestādei ar 2021. gada 1. septembri.

Izvērtējot noteikumu Nr. 518 14.2. un 14.3. apakšpunktā minētos kritērijus, ministrija konstatēja Viļakas Valsts ģimnāzijas neatbilstību noteikumos noteiktajam.
Izvērtējot Viļakas Valsts ģimnāzijas atbilstību noteikumu Nr. 518 14.2. apakšpunktā noteiktajam, ministrija konstatēja, ka 2020./2021.gadā Viļakas Valsts ģimnāzija neizpilda noteikumu Nr. 518 2.2.1., 17.1. minēto kritēriju, proti 11. un 12. klasē tiek īstenotas ne mazāk kā divas vispārējās vidējās izglītības programmas, tai skaitā ne mazāk kā viena vispārējās vidējās izglītības programma matemātikas, dabaszinātņu vai tehnikas virzienā, un 10. klasē izglītības programma tiek īstenota atbilstoši noteikumu 2.2.1. apakšpunktam. Pēc Valsts izglītības informācijas sistēmas (turpmāk – VIIS) datiem Viļakas Valsts ģimnāzijā 11. un 12. klasē tiek īstenota viena vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojoša virziena programma (ar kopējo izglītojamo skaitu – 25).

Ministrija konstatēja, ka 2021./2022. gadā Viļakas Valsts ģimnāzija neatbilst noteikumu Nr. 518 2.3.4. apakšpunktā minētajam kritērijam, jo izglītojamo skaits kārtējā mācību gada 1. septembrī klātienes izglītības ieguves formā īstenotajās vispārējās izglītības programmās 10. – 12. klašu grupā ir mazāks kā 75 izglītojamie valsts ģimnāzijās, kas atrodas normatīvajos aktos noteiktajās pierobežas administratīvajās teritorijās, kas ir Eiropas Savienības ārējā sauszemes robeža, izņemot Daugavpili. Pēc VIIS datiem uz 2021. gada 1. septembri Viļakas Valsts ģimnāzijā 10. – 12. klašu grupā bija 31 izglītojamais.

Saskaņā ar noteikumu Nr. 518 14.3. apakšpunktu ministrija vērtēja Viļakas Valsts ģimnāzijas 2021./2022. mācību gadā mācību gadā atbilstību šo noteikumu 2.1. vai 2.2. apakšpunktā minētajiem kritērijiem vai 2022./2023. mācību gadā šo noteikumu 2.3. apakšpunktā minētajam kritērijam.
         
Ministrija konstatēja, ka 2021./2022.gadā Viļakas Valsts ģimnāzija neatbilst noteikumu Nr. 518 2.2.1, 17.2. apakšpunktā minētajam kritērijam. Saskaņā ar šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minēto, izglītības iestādi līdz 2021./2022. mācību gadam uzskata par atbilstošu šo noteikumu 2.2.1. apakšpunktā minētajam kritērijam, ja 2021./2022. mācību gadā 12. klasē tiek īstenotas ne mazāk kā divas vispārējās vidējās izglītības programmas, tai skaitā ne mazāk kā viena vispārējās vidējās izglītības programma matemātikas, dabaszinātņu vai tehnikas virzienā, un 10. un 11. klasē izglītības programma tiek īstenota atbilstoši šo noteikumu 2.2.1. apakšpunktam. No VIIS datiem un iesūtītajām kritēriju izpildes atskaitēm secināms, ka:
2021./2022. mācību gadā Viļakas Valsts ģimnāzija 12. klasē īstenoja tikai vienu vispārējās vidējās izglītības programmu – vispārizglītojošā virziena programmu, kuru apguva 15 izglītojamie.

Ministrija konstatēja, ka 2022./2023. gadā Viļakas Valsts ģimnāzija neatbilst noteikumu Nr. 518 2.3.4. apakšpunktā minētajam kritērijam, jo izglītojamo skaits kārtējā mācību gada 1. septembrī klātienes izglītības ieguves formā īstenotajās vispārējās izglītības programmās 10. – 12. klašu grupā ir mazāks kā 75 izglītojamie valsts ģimnāzijās, kas atrodas normatīvajos aktos noteiktajās pierobežas administratīvajās teritorijās, kas ir Eiropas Savienības ārējā sauszemes robeža, izņemot Daugavpili. Pēc VIIS datiem uz 2022. gada 1. septembrī Viļakas Valsts ģimnāzijā bija 31 izglītojamais.

Demogrāfisko faktoru ietekmes dēļ un ievērojot minēto izglītojamo skaita 10.-12. klasēs negatīvo tendenci, nav pamatoti uzskatīt, ka izglītojamo kopējais skaits Viļakas Valsts ģimnāzijā 10.-12. klasēs nākotnē būtiski palielināsies. Līdz ar to izglītojamo skaits 10.-12. klasēs izglītības iestādē ir vērtējams kā neatbilstošs noteikumos Nr. 518 noteiktajam regulējumam.

Pamatojoties uz iepriekš minēto, ministrija Balvu novada pašvaldību un  Viļakas Valsts ģimnāziju informēja, ka, pamatojoties uz noteikumu Nr. 518 14. punktu, kurš nosaka, ka, ja valsts ģimnāzija nenodrošina atbilstību šo noteikumu 14.1., 14.2, 14.3. apakšpunktā minētajiem kritērijiem, ministrija iesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projektu par valsts ģimnāzijas statusa anulēšanu izglītības iestādei ar 2023. gada 1. septembri.
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz minēto, Viļakas Valsts ģimnāzija ir vērtējama kā neatbilstoša noteikumos Nr. 518 noteiktajam regulējumam valsts ģimnāzijas statusa saglabāšanai. Noteikumu Nr. 518 būtībā ir ietverta valsts ģimnāziju virzība uz kļūšanu par izglītojamo izcilības veicināšanas centriem, kas izpaužas, cita starpā, kā pakāpeniski un pēctecīgi pieaugošas prasības izglītojamo mācību rezultātiem, vienlaikus saglabājot valsts ģimnāziju 10.-12. klasēs normatīvajam regulējumam atbilstošu izglītojamo skaitu. Ministrijas ieskatā, Viļakas Valsts ģimnāzijas neatbilstība normatīvajam regulējumam ir nemainīga tendence un, ievērojot demogrāfisko faktoru prognozējamo turpmāko ietekmi, nav saskatāmi objektīvi priekšnosacījumi minētās neatbilstības novēršanai nākotnē.

Ievērojot minēto, kā arī Noteikumu Nr. 518 prasības,  tiesību akta projekts paredz noteikt, ka Valsts ģimnāzijas statuss ar 2023. gada 1. septembri tiek anulēts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Viļakas Valsts ģimnāzijas nosaukuma maiņas izmaksas (veidlapas, spiedogi, izkārtnes,  informācija  oficiālajās tīmekļvietnēs u.c.) tiks segtas esošā pašvaldības budžeta ietvaros.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • skolēni
  • pedagogi, izglītojamo vecāki
Ietekmes apraksts
Personāla, izglītojamo, to vecāku pienākumi un tiesības nemainās. Personāls turpinās darba tiesiskās attiecības, bet mainīsies darba devēja nosaukums. Izglītojamie turpinās mācības tajā pašā iestādē, bet ar citu nosaukumu.
Juridiskās personas
  • izglītības iestāde
Ietekmes apraksts
Administratīvais slogs vienreizēji palielināsies Viļakas Valsts ģimnāzijai, veicot nepieciešamās darbības izglītības iestādes nosaukuma maiņai Izglītības iestāžu reģistrā, ņemot vērā to, ka izglītības iestādes nosaukumam jāatbilst Izglītības likuma 26. pantā minētajām prasībām, kā arī veicot atbilstošas izmaiņas izglītības iestādes nolikumā.
Ilgtermiņā administratīvais slogs Viļakas Valsts ģimnāzijai un tās pedagogiem samazināsies, jo nebūs nepieciešams veikt valsts ģimnāzijai noteikto prasību izpildei atbilstošās darbības, kā arī nebūs nepieciešams sniegt informāciju par izglītības iestādes veiktajām darbībām valsts ģimnāzijas statusa saglabāšanai (piemēram, attiecībā uz pedagogu tālākizglītības un metodiskā centra funkciju izpildi).
Administratīvais slogs maznozīmīgi palielināsies citai Latgales plānošanas reģiona valsts ģimnāzijai, kuras kompetencē būs veikt reģionālā metodiskā centra un pedagogu tālākizglītības centra funkciju īstenošanu arī attiecībā uz iestādes pedagogiem un citu Balvu novada vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
396 969 832
0
393 446 432
0
396 892 932
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
396 969 832
0
393 446 432
0
396 892 932
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
396 969 832
-5 228
393 446 432
-15 684
396 892 932
-15 684
-15 684
2.1. valsts pamatbudžets
396 969 832
-5 228
393 446 432
-15 684
396 892 932
-15 684
-15 684
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
5 228
0
15 684
0
15 684
15 684
3.1. valsts pamatbudžets
0
5 228
0
15 684
0
15 684
15 684
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
-5 228
0
-15 684
0
-15 684
-15 684
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ministrija, atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 “Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs”, aprēķinājusi, ka, ja Viļakas valsts ģimnāzijai ar 2023.gada 1.septembri tiek anulēts valsts ģimnāzijas statuss, veidojas indikatīvs finanšu ietaupījums 5 228 euro apmērā 2023. gada četriem mēnešiem (septembris-decembris),  15 684 euro – 2024.gadā un turpmāk ik gadu.
Indikatīvo ietaupījumu plānots novirzīt izglītojamo skaita un struktūras izmaiņu finansiālās ietekmes mazināšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts aprēķins anotācijas pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ailēs "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" un "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" norādīts apstiprinātais finansējuma apmērs, kas ir apstiprināts likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 62. resora programmai 05.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts

2018. gada 11. jūnijā Viļakas novada pašvaldība slēdza vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – sadarbības iestāde) par projekta Nr. 8.1.2.0/18/I/001 “Modernizēt mācību vidi Viļakas Valsts ģimnāzijā” (turpmāk - projekts) īstenošanu. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 671 “Pašvaldību institūciju, finanšu, mantas, tiesību un saistību pārdales kārtība pēc administratīvo teritoriju robežu grozīšanas vai sadalīšanas”, ar 2021. gada 5. novembrī minētajā vienošanās tika veikti grozījumi, par projekta finansējuma saņēmēju nosakot Balvu novada pašvaldību.
No Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumiem Nr. 323 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi" īstenošanas noteikumi” (MK noteikumi Nr. 323) izriet, ka finansējuma saņēmējam ir nodrošina:
1) atbalsts 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi" (turpmāk – specifiskais atbalsts) ietvaros modernizētajām izglītības iestādēm var tikt paredzēts, ja tās atbilst kādam no stratēģiskajiem priekšatlases kritērijiem projekta iesniegšanas dienā vai projekta noslēgumā un vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas (46. punkts);
2) nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas (54.4. apakšpunkts).
Ņemot vērā, ka projekta īstenošana ir pabeigta, tas ir sadarbības iestāde ir veikusi gala maksājumu finansējuma saņēmējam, 2020. gada 10. jūlijā, termiņš kādā iestājas minētais piecu gadu periods ir 2025. gada 10. jūlijs.
Ministru kabinets ar 2021. gada 1. aprīļa noteikumiem Nr. 203 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 323 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi" īstenošanas noteikumi" ir grozījis MK noteikumus Nr. 323, paredzot izmaiņas attiecībā uz specifiskā atbalsta ietvaros modernizētajām izglītības iestādēm un to atbilstību stratēģiskajiem priekšatlase kritērijiem. Tādejādi neierobežojot pašvaldības to dibināto vispārējās izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas procesā, kas īpaši aktualizējās pēc 2019. gadā uzsāktās administratīvi teritoriālās reformas.
Vienlaikus ministrija ir paredzējusi atkārtoti grozīt MK noteikumus Nr. 323, samazinot 46. punktā noteikto termiņu kādā ar specifisko atbalstu modernizētā izglītības iestāde ir jāatbilst stratēģiskajiem priekšatlases kritērijiem – to samazinot līdz trim gadiem.
Vienlaikus tiek saglabāts MK noteikumu Nr. 323 54.4. apakšpunktā noteiktais termiņš par projekta rezultātu ilgtspēju – nodrošinot, ka projekta ietvaros radītie rezultāti tiek izmantoti atbilstoši projekta mērķim – izglītības infrastruktūras sakārtošana un attīstība novadā kompetenču balstītā satura pakāpeniskajai ieviešanai, modernizējot vēsturiskās ēkas ergonomisko vidi: komunikācijas un telpas atbilstoši mūsdienu izglītības iestāžu prasībām, aprīkojot un nodrošinot mācību procesu ar nepieciešamo informācijas un komunikāciju tehnoloģijām un aprīkojumu.
Skaidrojums
Ievērojot Administratīvā procesa likuma 62. panta pirmajā daļā noteikto, par rīkojuma projekta izstrādi ir informēta Balvu novada pašvaldība un Viļakas Valsts ģimnāzija, lūdzot sniegt rakstisku viedokli.
2023. gada 26. maijā ministrija ir saņēmusi Viļakas Valsts ģimnāzijas viedokli, kurā ir pausta piekrišana ministrijas kritēriju izvērtējumam un sapratne par izveidojušos situāciju, kā arī informācija par to, ka izglītības iestāde turpinās darbību vidusskolas statusā.

6.4. Cita informācija


Jāņem vērā, ka rīkojuma projekts attiecas uz individuāli noteiktu subjektu – Viļakas Valsts ģimnāziju, kā arī Balvu novada pašvaldību, tai skaitā Balvu novada Izglītības pārvaldi, un minēto subjektu pārstāvju uzklausīšana ir nodrošināta atbilstoši Administratīvā procesa likuma 62. pantā noteiktajai kārtībai. Ievērojot minēto, papildu sabiedrības līdzdalības aktivitātes nav īstenojamas.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Izglītības kvalitātes valsts dienests
  • Viļakas Valsts ģimnāzija
  • Balvu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Bērna labākajās interesēs ir iegūt labu un kvalitatīvu izglītību. Valsts ģimnāziju tīkls Latvijas administratīvajās teritorijās tiek pilnveidots atbilstoši vispārējās izglītības iestāžu attīstības iespējām un pilsētu un novadu vajadzībām, un vispārējās vidējās izglītības iestāžu sniegtajiem rezultātiem.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Finansējuma aprēķins
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk