Anotācija (ex-ante)

21-TA-1330: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 17.janvāra noteikumos Nr.30 "Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas darba administratīvā procesa vienkāršošana. Komisijas nolikuma pamatojums - Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 14.panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir sekmēt Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas darba norisi, atvieglojot prasības attiecībā uz nepieciešamo komisijas locekļu skaitu un komisijas priekšsēdētāja amatu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošā Ministru kabineta 2017.gada 17.janvāra noteikumu Nr.30 "Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas nolikums" (turpmāk - Noteikumi Nr.30) redakcija paredz, ka Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijā (turpmāk - Komisija) ir pilnvaroti kopā pieci pārstāvji, no kuriem divi ir no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, divi no Ekonomikas ministrijas un viens no Valsts ieņēmumu dienesta. Vienlaikus ir noteikts, ka Komisijas priekšsēdētājs ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas darba praksē ir konstatēts, ka Noteikumu Nr.30 3.punktā minētā prasība, ka Komisijas priekšsēdētājs ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors, kā arī Noteikumu Nr.30 2.2.apakšpunktā noteiktais, ka Ekonomikas ministriju Komisijas darbā ir jāpārstāv diviem pārstāvjiem, ir ierobežojošs faktors Komisijas darba organizēšanā un operatīvā atbalstu pieteikumu izskatīšanā. Pastāvīgi augot komersantu iesniegtajam Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā paredzētā atbalsta pieteikumu skaitam, Komisijai jāspēj rast Komisijas locekļiem pieejams laiks sēžu norisei ar arvien biežāku regularitāti. Šāda laika atrašana ir īpaši izaicinoša, ņemot vērā, ka Komisijas priekšsēdētājs saskaņā ar esošo Noteikumu Nr.30 redakciju var būt tikai iestādes vadītājs. Tāpat Komisijas sēžu organizēšanu atvieglotu Komisijas pārstāvju skaitu samazināšana no Ekonomikas ministrijas puses līdz vienam pārstāvim, kas arī ir atbilstoši darbā citās komisijās (Inovāciju vaučeri, Jaunuzņēmumu dalība izstādēs u.c.), kurās tiek skatīti komersantu pieteikumi ES fondu atbalstam un tiek lemts par atbalsta piešķiršanu.
Risinājuma apraksts
Noteikt, ka Komisijas priekšsēdētājs un Komisijas priekšsēdētāja vietnieks ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvji un ka Ekonomikas ministriju Komisijā pārstāv viens pārstāvis. Veikt attiecīgus grozījumus Noteikumu Nr.30 2.2.apakšpunktā, kā arī 3., 9. un 13.punktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tiesību akta projekts skar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, kā arī Ekonomikas ministrijas amatpersonu darbu Jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijā

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Paātrina lēmumu pieņemšanu par Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma ietvaros sniegtā atbalsta piešķiršanu.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk