21-TA-1639: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai apturētu straujo Covid-19 infekcijas izplatību un veselības nozares pārslodzi un mazinātu novēršamo mirstību, vienlaikus nodrošinot svarīgu valsts funkciju un pakalpojumu nepārtrauktību, ar Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumu Nr.720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” atkārtoti visā valsts teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 11. janvārim.
Šā rīkojuma 13.punktā noteikts, ka pasākumus var finansēt no institūcijām iedalītajiem valsts budžeta līdzekļiem saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2021. gadam”, kā arī pēc institūciju motivēta pieprasījuma no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Šādos gadījumos lēmumu par finansējuma piešķiršanu pieņem Ministru kabinets. Ir nepieciešams operatīvi reaģēt un piešķirt nepieciešamo finansējumu izstrādātiem atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem.
Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24.pantā noteikto Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par valsts apdraudējuma seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, kā arī par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Gadskārtējā valsts budžeta likumā budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 02.00.00 programmā “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” plānots finansējums, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumiem Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
Likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 55.pantā noteikts, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 26.pants nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi.
Šā rīkojuma 13.punktā noteikts, ka pasākumus var finansēt no institūcijām iedalītajiem valsts budžeta līdzekļiem saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2021. gadam”, kā arī pēc institūciju motivēta pieprasījuma no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Šādos gadījumos lēmumu par finansējuma piešķiršanu pieņem Ministru kabinets. Ir nepieciešams operatīvi reaģēt un piešķirt nepieciešamo finansējumu izstrādātiem atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem.
Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24.pantā noteikto Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par valsts apdraudējuma seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, kā arī par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Gadskārtējā valsts budžeta likumā budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 02.00.00 programmā “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” plānots finansējums, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumiem Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
Likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 55.pantā noteikts, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 26.pants nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – projekts) mērķis ir nodrošināt finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem. Projekts stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta trešajā daļā noteiktajam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” valsts budžeta programmā 02.00.00 ”Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” apstiprināta apropriācija 26 729 748 euro apmērā. Ņemot vērā, ka 2021.gada valsts budžeta projekta sagatavošanas procesā nebija skaidrs par 2021.gadā papildus nepieciešamā finansējuma apmēru Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, pasliktinoties epidemioloģiskajai situācijai, likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” tika iekļauts pants par finanšu ministram dotām tiesībām palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 55.pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2021.gada 6.janvāra rīkojumam Nr.3 (prot. Nr.1, 2.§), Ministru kabineta 2021.gada 17.februāra rīkojumam Nr.97 (prot. Nr.17, 8.§), Ministru kabineta 2021.gada 24.marta rīkojumam Nr.187 (prot. Nr.29, 49.§), Ministru kabineta 2021.gada 15.jūnija rīkojumam Nr.416 (prot. Nr.48, 34.§), Ministru kabineta 2021.gada 6.oktobra rīkojumam Nr.706 (prot. Nr.66, 35.§) ar Finanšu ministrijas 2021.gada 8.janvāra rīkojumu Nr.8, Finanšu ministrijas 26.februāra rīkojumu Nr.107, Finanšu ministrijas 31.marta rīkojumu Nr.186 un Finanšu ministrijas 18.jūnija rīkojumu Nr.365, Finanšu ministrijas 18.oktobra rīkojumu Nr.617 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopā 1 900 000 000 euro apmērā.
Bez tam, ar Ministru kabineta rīkojumiem apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir palielināta apropriācijas pārdales rezultātā no ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžetiem – līdz 2021.gada 13.decembrim vēl par 51 717 365 euro.
Līdz ar to, ņemot vērā visus atbalstītos apropriācijas palielinājumus, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniegusi 1 978 447 113 euro.
Ņemot vērā līdz 2021.gada 13.decembrim no tās pārdalīto finansējumu ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” pieejamais līdzekļu atlikums vēl ir 69 132 831 euro. Savukārt, ņemot vērā arī ar Ministru kabineta rīkojumiem akceptētās pārdales, izveidojas līdzekļu deficīts 73 724 967 euro apmērā.
Bez tam, Finanšu ministrijā ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās), kā arī ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar līdz šim pieņemtajiem Ministru kabineta konceptuālajiem lēmumiem saistībā ar izstrādātiem atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem, kā arī šā gada pēdējās Ministru kabineta sēdēs atbalstītajiem pieprasījumiem.
Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrija seko līdzi valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” faktiskajam atlikumam pēc Finanšu ministrijas rīkojumiem un apropriācijas finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem tiek veikts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai.
Bez tam, ar Ministru kabineta rīkojumiem apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir palielināta apropriācijas pārdales rezultātā no ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžetiem – līdz 2021.gada 13.decembrim vēl par 51 717 365 euro.
Līdz ar to, ņemot vērā visus atbalstītos apropriācijas palielinājumus, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniegusi 1 978 447 113 euro.
Ņemot vērā līdz 2021.gada 13.decembrim no tās pārdalīto finansējumu ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” pieejamais līdzekļu atlikums vēl ir 69 132 831 euro. Savukārt, ņemot vērā arī ar Ministru kabineta rīkojumiem akceptētās pārdales, izveidojas līdzekļu deficīts 73 724 967 euro apmērā.
Bez tam, Finanšu ministrijā ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās), kā arī ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar līdz šim pieņemtajiem Ministru kabineta konceptuālajiem lēmumiem saistībā ar izstrādātiem atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem, kā arī šā gada pēdējās Ministru kabineta sēdēs atbalstītajiem pieprasījumiem.
Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrija seko līdzi valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” faktiskajam atlikumam pēc Finanšu ministrijas rīkojumiem un apropriācijas finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem tiek veikts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai.
Risinājuma apraksts
Lai atbilstoši situācijai vēl līdz gada beigām varētu nekavējoties nodrošināt nepieciešamo finansējumu noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem un operatīvi reaģēt un piešķirt nepieciešamo finansējumu, Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot palielināt apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” līdz 150 000 000 euro. Minētais finansējums tiks piešķirts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
78 447 113
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
78 447 113
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 978 447 113
150 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 978 447 113
150 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-1 900 000 000
-150 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 900 000 000
-150 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-150 000 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-150 000 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2021.gadam finansējums budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” norādīts atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2021.gadam” apstiprinātajam kopā ar līdz šim veikto apropriācijas palielinājumu atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 6.janvāra rīkojumam Nr.3 (prot. Nr.1, 2.§), Ministru kabineta 2021.gada 17.februāra rīkojumam Nr.97 (prot. Nr.17, 8.§), Ministru kabineta 2021.gada 24.marta rīkojumam Nr.187 (prot. Nr.29, 49.§), Ministru kabineta 2021.gada 15.jūnija rīkojumam Nr.416 (prot. Nr.48, 34.§), Ministru kabineta 2021.gada 6.oktobra rīkojumam Nr.706 (prot. Nr.66, 35.§) ar Finanšu ministrijas 2021.gada 8.janvāra rīkojumu Nr.8, Finanšu ministrijas 26.februāra rīkojumu Nr.107, Finanšu ministrijas 31.marta rīkojumu Nr.186 un Finanšu ministrijas 18.jūnija rīkojumu Nr.365, Finanšu ministrijas 18.oktobra rīkojumu Nr.617, kā arī apropriācijas pārdales rezultātā no ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžetiem, kopumā apropriācijai sasniedzot 1 978 447 113 euro.
Palielinot apropriāciju par 150,0 milj. euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
Latvijai, tāpat kā citām Eiropas Savienības dalībvalstīm tiek atļauts pēc nepieciešamības īstenot budžeta atbalsta pasākumus gan ieņēmumu, gan izdevumu pusē, lai ierobežotu Covid-19 negatīvo ietekmi uz valsts ekonomiku. Tas nozīmē, ka valsts budžeta deficīts pieaugs un normālā situācijā tas novestu pie Eiropas Savienības budžeta disciplīnas nosacījumu pārkāpuma. Tomēr šajā situācijā, valstīm tiek ļauts neievērot budžeta disciplīnas nosacījumus, tik tālu cik tas nepieciešams, lai dalībvalstis varētu īstenot pasākumus Covid-19 uzliesmojuma ierobežošanai un mazinātu tā negatīvo sociālekonomisko ietekmi.
Palielinot apropriāciju par 150,0 milj. euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
Latvijai, tāpat kā citām Eiropas Savienības dalībvalstīm tiek atļauts pēc nepieciešamības īstenot budžeta atbalsta pasākumus gan ieņēmumu, gan izdevumu pusē, lai ierobežotu Covid-19 negatīvo ietekmi uz valsts ekonomiku. Tas nozīmē, ka valsts budžeta deficīts pieaugs un normālā situācijā tas novestu pie Eiropas Savienības budžeta disciplīnas nosacījumu pārkāpuma. Tomēr šajā situācijā, valstīm tiek ļauts neievērot budžeta disciplīnas nosacījumus, tik tālu cik tas nepieciešams, lai dalībvalstis varētu īstenot pasākumus Covid-19 uzliesmojuma ierobežošanai un mazinātu tā negatīvo sociālekonomisko ietekmi.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi