Anotācija (ex-ante)

23-TA-2324: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 62 "Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programma “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) ir apstiprināta ar Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2015. gada 4. februāra rīkojumu  Nr. 62 “Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu “Izaugsme un nodarbinātība”” (turpmāk – rīkojums).

DP izstrādāta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula Nr. 1303/2013). Saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 30. panta 1. un 2. punktu dalībvalstij ir tiesības iesniegt Eiropas Komisijai (turpmāk – EK) pienācīgi pamatotu prasību veikt grozījumus DP, par kuriem EK attiecīgi nepieciešamības gadījumā sniedz savus apsvērumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Šie grozījumi paredz DP līmenī iestrādāt izmaiņas, lai daļu no valsts budžeta veiktajām energoresursu cenu kāpuma kompensācijām attiecinātu DP ietvaros, izmantojot EK izstrādātās SAFE (Support for Affordable Energy – Atbalsts enerģijas iegādei par pieņemamu cenu) iniciatīvas iespējas. Šim mērķim iespējams novirzīt ES fondu finansējumu DP ietvaros, ņemot vērā vairāku Kohēzijas fonda (turpmāk – KF) projektu sekmīgas pabeigšanas riskus, tādējādi veicinot ES fondu finansējuma izmantošanu pilnā apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Augstās cenas energoresursu tirgū bija problēma, kurai bija globālā mēroga cēloņi, līdz ar to nevajadzētu pieņemt pārsteidzīgus lēmumus, kas ilgtermiņā varētu negatīvi ietekmēt Eiropas Savienības (turpmāk – ES) iekšējo elektroenerģijas vai dabasgāzes tirgu. Tomēr bija nepieciešams ieviest pasākumus, kas īstermiņā mazināja elektroenerģijas cenu pieauguma tūlītējās negatīvās sociālekonomiskās sekas gan uz iedzīvotāju labklājību, gan tautsaimniecību kopumā.
Ņemot vērā kopējo tendenci ES dalībvalstīs sniegt īstermiņa valsts atbalstu, tika izstrādāts Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likums  [1], kas noteica vairākus terminētus valsts atbalsta pasākumus, kas mazināja strauji pieaugušo energoresursu cenu izraisīto negatīvo ietekmi uz tautsaimniecību un iedzīvotāju labklājību, tas ir:
1)  par periodu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim segt visiem galalietotāju maksu par elektroenerģijas sistēmas pakalpojumiem un obligāto iepirkumu komponenti, ieskaitot attiecīgi piemērojamo pievienotās vērtības nodokli;
2) par periodu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim mājsaimniecības lietotājiem, kā arī lietotājiem, kuru gazificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja un tajā dabasgāzi lieto dzīvokļu īpašnieki vai īrnieki, piemēro maksas par patērēto dabasgāzi saskaņā ar dabasgāzes tirdzniecības līgumu vai pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma nosacījumiem samazinājumu šādā apmērā: a) ja lietotāja mēneša patēriņš ir no 221 kWh/mēn. līdz 5269 kWh/mēn. (ieskaitot) (no 21 m³ līdz 500 m³ (ieskaitot)), tad 0,03045 euro (neieskaitot pievienotās vērtības nodokli) par vienu kWh, kā arī uz maksas samazinājumu piemēroto pievienotās vērtības nodokli; b) ja lietotāja mēneša patēriņš ir virs 5275 kWh/mēn. (virs 500 m³), tad 0,02279 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) par vienu kWh, kā arī uz maksas samazinājumu piemēroto pievienotās vērtības nodokli;
3) par periodu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim piemērot mājsaimniecības lietotājiem centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumu (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) šādā apmērā: a) ja  centralizētās siltumapgādes pakalpojumu sniedz siltumapgādes komersants, kas siltumapgādes pakalpojumu sniedz par regulatora noteiktajiem tarifiem vai par tarifiem, ko noteicis attiecīgais pakalpojumu sniedzējs saskaņā ar regulatora noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku, ja ir saņemta regulatora atļauja, nosaka kā starpību starp attiecīgā kalendārā mēnesī piemērojamo tarifu bez pievienotās vērtības nodokļa un 68,00 euro par vienu MWh; b) ja pakalpojuma sniedzējs ir siltumapgādes komersants, kas siltumapgādes pakalpojumu nesniedz par regulatora noteiktajiem tarifiem vai par tarifiem, ko noteicis attiecīgais pakalpojumu sniedzējs saskaņā ar regulatora noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku, ja ir saņemta regulatora atļauja, vai pašvaldības iestāde: 1. starpību starp attiecīgajā mēnesī piemērojamo tarifu vai cenu bez pievienotās vērtības nodokļa un 68,00 euro par vienu MWh, ja attiecīgajā mēnesī piemērotais tarifs vai cena par centralizētās siltumapgādes pakalpojumu ir mazāka par 2022.gada janvārī piemēroto tarifu vai cenu; 2. starpību starp 2022.gada janvārī piemēroto tarifu vai cenu bez pievienotās vērtības nodokļa un 68,00 euro par vienu MWh, ja attiecīgajā mēnesī piemērotais tarifs vai cena par centralizētās siltumapgādes pakalpojumu ir lielāka par 2022.gada janvārī piemēroto tarifu vai cenu;
4) pensijas vecumu sasniegušās personām, apgādnieku zaudējušām personām un personām ar invaliditāti, it īpaši tām personām ar invaliditāti, kurām ir ļoti smaga invaliditāte, izmaksājot atbalstu 20 euro mēnesī periodā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim, tas ir, 4 mēneši x 20 euro);
5) ģimenēm, kuras audzina bērnus, izmaksājot atbalstu par katru bērnu 50 euro mēnesī periodā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim, tas ir, 4 mēneši x 50 euro;
6) nodrošināt līdzvērtīgu atbalstu visās pašvaldībās zemu ienākumu mājsaimniecībām, kurās pastāv risks norēķināties par mājokļa uzturēšanu visa gada garumā, ne tikai mājsaimniecībām, kurās ir tikai pensionāri un personas ar invaliditāti, bet arī pārējās mājsaimniecībās, kuru ienākumi nedaudz pārsniedz šobrīd Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto ienākumu slieksni.

[1] Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likums. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/329532-energoresursu-cenu-arkarteja-pieauguma-samazinajuma-pasakumu-likums
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz šim nepieredzēti ģeopolitiski notikumi, ko izraisījis Krievijas agresijas karš pret Ukrainu, ir būtiski ietekmējuši sabiedrību un ekonomiku, izraisot enerģētisko krīzi un kā sekas enerģijas cenu kāpumu, kas īpaši skāris mazaizsargātas mājsaimniecības. Reaģējot uz izveidojušos situāciju, EK izveidoja REPowerEU [2] plānu, kas paredz arī SAFE iniciatīvu, lai risinātu augsto enerģijas cenu kāpumu, atbalstot tieši mazaizsargātas mājsaimniecības. Elastīgi izmantojot resursus no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropa Sociālā fonda (turpmāk – ESF) un KF, no 2022.gada 1.februāra ir iespēja segt enerģijas izmaksas mazaizsargātām mājsaimniecībām, izveidojot atsevišķu prioritāro virzienu.
Centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājums ir viens no iepriekš minētiem valsts atbalsta pasākumiem energoresursu cenu kāpuma kompensācijai Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma ietvaros, kas ir sniegts visām mājsaimniecībām. Atbalsts paredz, ka visas mājsaimniecības saņem samazinātu centrālās apkures rēķinu 2022./2023. gada apkures sezonā, gadījumos, kur izmaksas par 1 MWh ir pārsniegušas 68 euro. 50% no izmaksām tiek segti par cenu intervālu no 68 euro līdz 150 euro par MWh, savukārt 90% no izmaksām virs 150 euro par MWh. Uzņēmumi, kas piegādā apkuri mājsaimniecībām, kompensāciju automātiski iekļauj rēķinā saviem klientiem.
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma izstrādes laikā Ekonomikas ministrija norādīja, ka ārkārtas enerģijas cenu pieaugums rada sarežģījumus vismaz 80% mājsaimniecību savlaicīgi un pilnā apmērā norēķināties par patērēto enerģiju.
Latvijā, energoresursu cenu kāpuma kompensācijai Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma ietvaros, no valsts budžeta līdzekļiem tika piešķirta visām mājsaimniecībām. Savukārt SAFE iniciatīva paredz, ka elastīgi ES fondu resursus, no 2022. gada 1. februāra ir iespēja segt enerģijas izmaksas tikai mazaizsargātām mājsaimniecībām.

[2] Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 27. februāra Regula (ES) 2023/435, ar ko groza Regulu (ES) 2021/241 attiecībā uz REPowerEU nodaļām atveseļošanas un noturības plānos un groza Regulas (ES) Nr. 1303/2013, (ES) 2021/1060 un (ES) 2021/1755 un Direktīvu 2003/87/EK. Pieejams: EUR-Lex - 32023R0435 - EN - EUR-Lex (europa.eu)
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu iespēju daļu no veiktām energoresursu cenu kāpuma kompensācijām attiecināt ES fondu DP ietvaros, ir nepieciešams no kopējā sniegtā energoresursu cenu kāpuma atbalsta nodalīt to, kas sniegts tieši mazaizsargātām mājsaimniecībām. Tāpēc šīs ārkārtas enerģijas izmaksu krīzes apstākļos DP nepieciešams īpaši definēt un pamatot kas ir mazaizsargāta mājsaimniecība – tāda, kuras rīcībā esošie ienākumi uz vienu mājsaimniecības locekli ir zem vidējā valstī. Attiecīgi, DP ietvaros tiek izveidots jauns 15. prioritārais virziens “Pasākumi Krievijas Federācijas militārās agresijas seku mazināšanai (enerģētika)” un 15.1. ieguldījumu prioritāte “Piekļuves uzlabošana cenas ziņā pieejamiem, ilgtspējīgiem un kvalitatīviem pakalpojumiem, tostarp veselības aprūpei un vispārējas nozīmes sociālajiem pakalpojumiem”, kā arī 15.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Atbalsta pasākumi centralizētās siltumapgādes jomā” (turpmāk – 15.1.1. SAM), kura mērķis ir samazināt mazaizsargāto mājsaimniecību 2022./2023. gada sezonas centrālās apkures rēķinus.
15.1.1. SAM ietvaros tiek plānots izstrādāt un piemērot vienreizējo maksājumu, ņemot vērā, ka kompensācija ir jau sniegta no valsts budžeta 2022./2023. gada apkures sezonā. Fiksētas summas maksājuma metodoloģija paredz izmantot Būvniecības valsts kontroles biroja (turpmāk – BVKB) datus par izmaksātām kompensācijām siltumenerģijas ražotājiem, kas sniedza atbalstu mājsaimniecībām samazinātu rēķinu formā atbilstoši likumā deleģētām funkcijām. BVKB izlases veidā pārbaudīja iesniegtā pieprasījumā aprēķinātās kompensācijas pamatotību, pārbaudot, ka atbalsta esamību (ir/nav iekļauts patērētāja rēķinā) apmēru.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2021. gadā 61% Latvijas mājsaimniecībās ienākumi uz vienu mājsaimniecības locekli bija zem vidējā valstī. Līdz ar to par mazaizsargātām mājsaimniecībām uzskatāmas 61% Latvijas mājsaimniecību.
Lai nodrošinātu minēto atbalstu – daļēji segt enerģijas izmaksas mazaizsargātām mājsaimniecībām, tiek pārdalīts KF 60 000 000 euro finansējums no 6. prioritārā virziena “Ilgtspējīga transporta sistēma” (turpmāk – 6.PV), ņemot vērā, ka SAFE iniciatīva neparedz papildu fondu resursus un tās pasākumu īstenošanai ir izmantojami esošie DP resursi.  Savukārt aktuālā KF deklarējamo izdevumu prognoze 6.PV uzrāda riskus finansējuma izmantošanai pilnā apmērā. Tādējādi KF finansējuma pārdale nodrošinās iespēju mazināt riskus, ka Latvija nevarētu deklarēt EK ES fondu finansējumu pilnā apmērā un attiecīgi zaudētu ES fondu finansējuma piešķīrumu. Lai mazinātu administratīvo slogu, DP līmenī 6.PV ietvaros finansējuma samazinājums norādīts no diviem intervences kodiem (24 “Dzelzceļi (TEN-T pamattīkls)” un 25 “Dzelzceļi (TEN-T visaptverošais tīkls”), ņemot vērā, ka lielākais šobrīd prognozējamais atlikums (vismaz 45,0 milj. euro apmērā) ir tieši dzelzceļa infrastruktūras projektos 6.2.1.2.pasākumā “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve” projektu patraukšanas/posmošanas dēļ. Vienlaikus, tas nenozīmē, ka SAFE novirzāms tikai dzelzceļa infrastruktūras projektu finansējuma atlikums, bet kopumā KF finansējuma atlikums no 6.prioritārā virziena. Ņemot vērā, ka finansējuma sadalījums pa intervences kodiem DP līmenī ir indikatīvs, gadījumā, ja faktiski izmantotais finansējums atšķirsies no DP plānotā, nebūs nepieciešams veikt nekādas papildu darbības.
Nacionālā līmenī 15.1.1.SAM praktiskā ieviešana tiks veikta sasaistē ar 4.3.1. specifisko atbalsta mērķi “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” (turpmāk – 4.3.1. SAM), lai paātrinātu ieviešanas procesu un mazinātu administratīvo slogu. 15.1.1. SAM aprakstu un tā īstenošanas MK noteikumu izstrādi tiek plānots strukturēt līdzīgi kā REACT-EU gadījumā, integrējot jaunā 15.1.1.SAM īstenošanas nosacījumus jau eksistējoša 4.3.1.SAM īstenošanas MK noteikumos. Šīs darbības plānots veikt paralēli DP grozījumu apstiprināšanas procesam.
Jāuzsver, ka, lai preventīvi mazinātu risku zaudēt KF finansējumu, SAFE novirzāmais finansējuma apmērs 60 000 000 euro ir noteikts, balstoties ne tikai šobrīd jau zināmajos riskos un finansējuma atlikumā, bet atbilstoši KF deklarējamo izdevumu prognozei 6.PV, t.sk, paredzot arī rezervi, ja iestātos papildu riski, kā arī ņemot vērā deklarējamo izdevumu elastību starp prioritārajiem virzieniem. Tas nozīmē, ka finansējuma pārdale DP līmenī ierosināta, lai kontrolētu riskus visa 6.PV ietvaros, un tai nav tiešas tūlītējas ietekmes uz uzņemtajām saistībām konkrētos 6.PV projektos, t.i. risinājums neuzliek pienākumu mākslīgi atbrīvot finansējumu projektos; projekti jāturpina īstenot atbilstoši šobrīd uzņemtajām saistībām un faktiskajām iespējām.
Ņemot vērā iepriekš sniegto informāciju, t.sk. risinājuma būtību un steidzamību, ir svarīgi pēc iespējas ātrāk uzsākt nepieciešamās darbības SAFE projekta ieviešanai vēl pirms EK lēmuma par DP grozījumiem, t.sk. pirms juridiski atbrīvojas finansējums 6.PV. Attiecīgi FM piedāvā šādu secīgu tehnisku risinājumu:
1) jau līdz EK lēmumam par DP grozījumos ierosinātās KF finansējuma pārdales apstiprināšanu, ir atbalstāms SAFE projektā uzņemties saistības pilnā apmērā, t.sk. ņemot vērā, ka lielākā daļa no SAFE projekta īstenošanai potenciāli novirzāmā finansējuma šobrīd vēl arī juridiski nav atbrīvots/ir līgumos 6.PV projektos, tehniski šo finansējumu līdz DP grozījumu apstiprināšanai definējot kā “KF virssaistības”.
2) Pēc EK lēmuma par DP grozījumu apstiprināšanu visu uz plānošanas perioda beigām atbrīvojušos 6.PV KF finansējumu līdz 60 000 000 milj. euro pārdalīt 15.1.1.SAM, t.sk. ņemot vērā plānošanas perioda beigas, lai mazinātu administratīvo slogu, neveicot grozījumus MK noteikumos par 6.PV SAM/pasākumu īstenošanu.
3) FM sekos līdzi aktuālajam ieviešanas progresam un deklarējamo izdevumu prognozēm, t.sk. ņemot vērā deklarējamo izdevumu elastību starp prioritārajiem virzieniem, un gadījumā, ja 6.PV līdz 2023.gada 31.decembrim atbrīvojušais KF finansējums nesasniedz to apjomu, par ko uzņemtas saistības SAFE projektā, informēs MK par radušos situāciju un iespējamiem risinājumiem.  
Attiecīgi lēmumi ir iekļauti arī MK sēdes protokollēmuma projektā.
Precīzs DP izmaiņu saraksts pievienots anotācijas pielikumā "Izziņa par priekšlikumiem grozījumiem Nr.10 darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"". 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Izvērtēta iespēja izmantot EK izstrādātās FAST-CARE (elastīga palīdzība teritorijām, atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem) iniciatīvas iespējas, kas arī paredz dalībvalsts fondu resursu pārstrukturēšanu DP ietvaros, tādējādi nodrošinot ES fondu finansējuma deklarēšanu EK pilnā apjomā.

Lai pēc iespējas atslogotu valsts budžeta līdzekļus, ir pārskatīts no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (turpmāk – LNG) jau faktiski izmaksātais finansējums, kas pēc būtības atbilstu FAST-CARE regulas[3] nosacījumiem, sagatavojot jauno specifisko atbalsta mērķu (turpmāk – SAM) aprakstus izdevumu pārcelšanai uz ES fondiem, piemērojot FAST-CARE regulas nosacījumus par vienkāršotajām izmaksām, proti, 1 cilvēks var saņemt 100 euro atbalstu 26 nedēļu garumā, ja uzturas dalībvalstī visu šo laiku.
Pārcelt no LNG veikto izdevumu kompensāciju pašvaldībām (~54 milj. euro), kas palīdz Ukrainas civiliedzīvotājiem uz DP nav izdevīgi, ņemot vērā, ka nav vienotas datu bāzes, kurā būtu iespējams identificēt konkrētus Ukrainas bēgļus un viņu uzturēšanās ilgumu Latvijā. Savukārt pieprasīt un apstrādāt datus no visām pašvaldībām būs finansiāli un laika ziņā ietilpīgi.


[3] Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 19. oktobra Regula (ES) 2022/2039, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1303/2013 un (ES) 2021/1060 attiecībā uz papildu elastību nolūkā novērst Krievijas Federācijas militārās agresijas sekas FAST (elastīga palīdzība teritorijām) – CARE. Pieejams: EUR-Lex - 32022R2039 - EN - EUR-Lex (europa.eu)
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem tiks vērtēta nepieciešamības gadījumā, precizējot MK noteikumus par SAM vai to pasākumu īstenošanu, kurus skars šie grozījumi DP.
Ņemot vērā DP ierosinātās izmaiņas, pēc to iesniegšanas un saskaņošanas EK attiecīgas izmaiņas būs veicamas arī MK noteikumos par SAM un pasākumu īstenošanu, kurus skars šie grozījumi DP, attiecīgi atbildīgajām institūcijām veicot izrietošus grozījumus MK noteikumos par SAM un pasākumu īstenošanu.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Šie rīkojuma grozījumi neskar sabiedrību tiešā veidā, ņemot vērā, ka ierosinātās pārdales tiek veiktas esošo investīciju ietvaros.

Vienlaikus šo DP grozījumu priekšlikumi tika saskaņoti ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejā, kur pārstāvētas gan nozaru ministrijas, gan sociālie un sadarbības partneri, rakstiskās procedūras ietvaros. Rakstiskā procedūra noslēgta un lēmums Nr. L-2023/14-20/61 pieņemts 2023. gada 15. septembrī.

ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras laikā izteiktie komentāri ir tikuši ņemti vērā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Iesaistītās institūcijas noteikumu projekta izpildi nodrošina to esošo funkciju un uzdevumu ietvaros.

Funkcijas un uzdevumi netiek grozīti. Jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija netiek paredzēta.

Rīkojuma projekts tiks realizēts esošo resursu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Ietekme tiks vērtēta ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda DP SAM un pasākumu īstenošanas MK noteikumu grozījumu ietvaros.
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Izziņa par priekšlikumiem grozījumiem Nr.10 darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"