23-TA-1523: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumos Nr. 25 "Noteikumi par valsts atbalstu pašvaldībām atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Valsts kontroles ieteikums
Apraksts
Lai nodrošinātu Valsts kontroles finanšu revīzijas ziņojumā “Par Labklājības ministrijas 2022. gada pārskata sagatavošanas pareizību” ieteikuma (...rast risinājumu, lai prioritārā pasākuma ietvaros 2023. gadā pieejamie līdzekļi tiktu izlietoti atbilstoši prioritārā pasākuma mērķim – tikai sociālās aprūpes centru aprūpētāju atlīdzības paaugstināšanai) izpildi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Grozījumu projekts paredz pašvaldībām lielāku valsts atbalstu SAC izdevumu segšanai par tādiem pakalpojumu sniedzējiem, kas jau šobrīd nodrošina vai ir gatavi no 2023. gada 1. augusta nodrošināt lielāku atlīdzību aprūpētājiem nekā to nosaka noteikumu 6. punkts.
Spēkā stāšanās termiņš
01.08.2023.
Pamatojums
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 50. punktam (turpmāk - Likums) valsts 2022. un 2023. gadā sniedz atbalstu atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem, kuriem ir darba tiesiskās attiecības ar pašvaldības dibinātām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām vai tādiem ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – valsts atbalsts).
Valsts atbalsta mērķis ir paaugstināt atlīdzību vai nodrošināt konkurētspējīgu atlīdzību aprūpētājiem, kuriem ir darba tiesiskās attiecības ar pašvaldības dibinātām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, vai tādiem ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu.
Atbalsta veidu, apjomu un nosacījumus tā saņemšanai nosaka Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumi Nr. 25 “Noteikumi par valsts atbalstu pašvaldībām atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 25).
MK noteikumi Nr. 25 paredz valsts atbalstu pašvaldībām pakalpojumu izdevumu segšanai 23 euro apmērā (ja izpildās zemāk uzskaitītie punkti no 1. līdz 4.1) vai 111 euro apmērā par 1 pakalpojuma saņēmēju mēnesī (ja izpildās zemāk uzskaitītie punkti no 1. līdz 5.1), nodrošinot:
1) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 629 euro mēnesī;
2) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 662 euro mēnesī;
3) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 674 euro mēnesī;
4) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 709 euro mēnesī;
5) aprūpētājiem un vecākajiem aprūpētājiem noteiktā piemaksa par darbu, kas saistīta ar īpašu risku, ir noteikta 25 % apmērā no 1., 2., 3. vai 4. punktā minētās mēnešalgas.
1 3. un 4. apakšpunkts tikai tad, ja šāda mata vieta SAC ir izveidota.
Valsts atbalsta mērķis ir paaugstināt atlīdzību vai nodrošināt konkurētspējīgu atlīdzību aprūpētājiem, kuriem ir darba tiesiskās attiecības ar pašvaldības dibinātām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, vai tādiem ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu.
Atbalsta veidu, apjomu un nosacījumus tā saņemšanai nosaka Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumi Nr. 25 “Noteikumi par valsts atbalstu pašvaldībām atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 25).
MK noteikumi Nr. 25 paredz valsts atbalstu pašvaldībām pakalpojumu izdevumu segšanai 23 euro apmērā (ja izpildās zemāk uzskaitītie punkti no 1. līdz 4.1) vai 111 euro apmērā par 1 pakalpojuma saņēmēju mēnesī (ja izpildās zemāk uzskaitītie punkti no 1. līdz 5.1), nodrošinot:
1) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 629 euro mēnesī;
2) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 662 euro mēnesī;
3) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 674 euro mēnesī;
4) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 709 euro mēnesī;
5) aprūpētājiem un vecākajiem aprūpētājiem noteiktā piemaksa par darbu, kas saistīta ar īpašu risku, ir noteikta 25 % apmērā no 1., 2., 3. vai 4. punktā minētās mēnešalgas.
1 3. un 4. apakšpunkts tikai tad, ja šāda mata vieta SAC ir izveidota.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka atbilstoši valsts atbalsta faktiskajiem izdevumiem no 2023. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 30. aprīlim, prognozējamie valsts atbalsta izdevumi 2023. gadā nesasniegs prioritārā pasākuma “Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās” ietvaros Labklājības ministrijai (turpmāk - ministrija) piešķirtos līdzekļus, vienlaikus, lai izpildītu Valsts kontroles finanšu revīzijas ziņojumā “Par Labklājības ministrijas 2022. gada pārskata sagatavošanas pareizību” izteikto ieteikumu “Labklājības ministrijai izvērtēt iespēju rast risinājumu, lai prioritārā pasākuma ietvaros 2023. gadā pieejamie līdzekļi tiktu izlietoti atbilstoši prioritārā pasākuma mērķim – tikai sociālās aprūpes centru aprūpētāju atlīdzības paaugstināšanai”, ministrija ir sagatavojusi grozījumu projektu MK noteikumos Nr. 25.
Risinājuma apraksts
Grozījumu projekts MK noteikumos Nr. 25 paredz valsts atbalstu pašvaldībām pakalpojumu izdevumu segšanai 39 euro apmērā (ja izpildās zemāk uzskaitītie punkti no 1. līdz 4.1) vai 139 euro apmērā par 1 pakalpojuma saņēmēju mēnesī (ja izpildās zemāk uzskaitītie punkti no 1. līdz 5.1), nodrošinot:
1) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 6622 euro mēnesī;
2) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 6903 euro mēnesī;
3) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 7092 euro mēnesī;
4) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 8353 euro mēnesī;
5) aprūpētājiem un vecākajiem aprūpētājiem noteiktā piemaksa par darbu, kas saistīta ar īpašu risku, ir noteikta 25 % apmērā no 1., 2., 3. vai 4. punktā minētās mēnešalgas.
1 3. un 4. apakšpunkts tikai tad, ja šāda mata vieta SAC ir izveidota;
2 Mēnešalgas apmērs atbilstoši valsts sociālās aprūpes centros noteiktajam mēnešalgas intervāla zemākajam līmenim (minimumam) no 2023. gada 1.aprīļa;
3 Mēnešalgas apmērs atbilstoši valsts sociālās aprūpes centros noteiktajam mēnešalgas intervāla vidējam apmēram (viduspunktam) no 2023. gada 1.aprīļa.
Vienlaikus grozījumu projekts paredz saglabāt esošā valsts atbalsta saņemšanas nosacījumus un apmēru, ja aprūpētāju atlīdzība ar 2023.gada 1. augustu netiek mainīta.
1) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 6622 euro mēnesī;
2) aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 6903 euro mēnesī;
3) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir no viena gada līdz trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 7092 euro mēnesī;
4) vecākajiem aprūpētājiem, kuriem profesionālā pieredze aprūpētāja amatā ir ilgāka par trim gadiem un mēnešalga ir noteikta vismaz 8353 euro mēnesī;
5) aprūpētājiem un vecākajiem aprūpētājiem noteiktā piemaksa par darbu, kas saistīta ar īpašu risku, ir noteikta 25 % apmērā no 1., 2., 3. vai 4. punktā minētās mēnešalgas.
1 3. un 4. apakšpunkts tikai tad, ja šāda mata vieta SAC ir izveidota;
2 Mēnešalgas apmērs atbilstoši valsts sociālās aprūpes centros noteiktajam mēnešalgas intervāla zemākajam līmenim (minimumam) no 2023. gada 1.aprīļa;
3 Mēnešalgas apmērs atbilstoši valsts sociālās aprūpes centros noteiktajam mēnešalgas intervāla vidējam apmēram (viduspunktam) no 2023. gada 1.aprīļa.
Vienlaikus grozījumu projekts paredz saglabāt esošā valsts atbalsta saņemšanas nosacījumus un apmēru, ja aprūpētāju atlīdzība ar 2023.gada 1. augustu netiek mainīta.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Ņemot vērā, ka darbinieku atalgojumu (ieskaitot piemaksas) nosaka SAC vadītājs, šajā gadījumā – pašvaldības vai citas personas dibinātas institūcijas vadītājs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību par pakalpojumu sniegšanu, lai varētu nodrošināt valsts atbalstu pašvaldībām SAC pakalpojumu izdevumu segšanai, nepieciešams regulējums ārējā normatīvajā aktā – Ministru kabineta noteikumi, kuros noteikti nosacījumi pašvaldībām valsts atbalsta saņemšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ņemot vērā minētā regulējuma sagaidāmo pozitīvo ietekmi uz klientu dzīves kvalitāti SAC, ieguldījums ir salīdzinoši neliels un sasniedz mērķi.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- SAC strādājošie aprūpētāji un vecākie aprūpētāji.
- SAC pakalpojuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Tiešā veidā MK noteikumu projekts var ietekmēt vidēji 2 tūkst. darbinieku1, kas nodarbināti pašvaldību un privātpersonu dibinātajos SAC un netiešā veidā vidēji 9 tūkst. personas1 gadā, kas saņem minēto iestāžu pakalpojumus.
SAC administratīvo personālu vidēji 184 darbiniekus1 (184 SAC x vidēji 1 darbinieks).
1darbinieku skaits, tāpat kā iestāžu, kā arī pakalpojumu saņēmēju skaits ir mainīgs lielums.
SAC administratīvo personālu vidēji 184 darbiniekus1 (184 SAC x vidēji 1 darbinieks).
1darbinieku skaits, tāpat kā iestāžu, kā arī pakalpojumu saņēmēju skaits ir mainīgs lielums.
Juridiskās personas
- Pašvaldības
- Labklājības ministrija, Valsts kase
Ietekmes apraksts
Pašvaldību administratīvā personāla 43 darbinieki (43 pašvaldības x vidēji 1 darbinieks);
Labklājības ministrijas un Valsts kases 3 darbinieki (2 darbinieki LM, 1 – Valsts kase).
Labklājības ministrijas un Valsts kases 3 darbinieki (2 darbinieki LM, 1 – Valsts kase).
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 061 295
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 061 295
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 061 295
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 061 295
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Pasākumam plānotais finansējums ir paredzēts LM pamatbudžeta apakšprogrammā 05.01.00. "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas", saskaņā ar 2023. gada 9. martā Saeimā pieņemto likumu "Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” 3 350 908 euro apmērā.
Atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 20. jūnija rīkojumam Nr.383 "Par apropriācijas pārdali", pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta piecpadsmito daļu, veikta apropriācijas pārdale no apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" prioritārajam pasākumam "Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās" piešķirtajiem līdzekļiem 2023.gadam 1 289 613 euro apmērā (3 350 908 euro - 1 289 613 euro = 2 061 295 euro).
LM plāno nodrošināt noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanu 2023.gadā pasākumam plānotā finansējuma ietvaros.
Detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu".
Pašvaldība pārskatu valsts atbalsta pieprasījumam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati, par kārtējo mēnesi iesniedz līdz kārtējā mēneša 15. datumam (piem., par 2023.gada decembri līdz 2023. gada 15.decembrim)1. Ja pašvaldība 2024. gadā konstatēs, ka 2023. gada pārskats iesniegts kļūdains, kā rezultātā pašvaldība pieprasījusi valsts atbalstu mazākā apjomā, pašvaldībai korekcija 2024. gadā par izmaksāto summu 2023.gadā netiks veikta, bet, ja pašvaldība 2024. gadā konstatēs, ka 2023. gada pārskats iesniegts kļūdains, kā rezultātā pašvaldība pieprasījusi valsts atbalstu lielākā apjomā, pašvaldības pienākumus ir informēt par šo faktu Labklājības ministriju un pārmaksas daļu atgriezt valsts budžetā.
1MK noteikumu Nr.25 7.punkts.
Atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 20. jūnija rīkojumam Nr.383 "Par apropriācijas pārdali", pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta piecpadsmito daļu, veikta apropriācijas pārdale no apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" prioritārajam pasākumam "Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās" piešķirtajiem līdzekļiem 2023.gadam 1 289 613 euro apmērā (3 350 908 euro - 1 289 613 euro = 2 061 295 euro).
LM plāno nodrošināt noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanu 2023.gadā pasākumam plānotā finansējuma ietvaros.
Detalizēts aprēķins anotācijas pielikuma "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu".
Pašvaldība pārskatu valsts atbalsta pieprasījumam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati, par kārtējo mēnesi iesniedz līdz kārtējā mēneša 15. datumam (piem., par 2023.gada decembri līdz 2023. gada 15.decembrim)1. Ja pašvaldība 2024. gadā konstatēs, ka 2023. gada pārskats iesniegts kļūdains, kā rezultātā pašvaldība pieprasījusi valsts atbalstu mazākā apjomā, pašvaldībai korekcija 2024. gadā par izmaksāto summu 2023.gadā netiks veikta, bet, ja pašvaldība 2024. gadā konstatēs, ka 2023. gada pārskats iesniegts kļūdains, kā rezultātā pašvaldība pieprasījusi valsts atbalstu lielākā apjomā, pašvaldības pienākumus ir informēt par šo faktu Labklājības ministriju un pārmaksas daļu atgriezt valsts budžetā.
1MK noteikumu Nr.25 7.punkts.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Pašvaldību dibinātas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas.Nevalstiskās organizācijas
NVO dibinātas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas.Cits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/819d6458-a13a-45e5-bd6f-789329d64c92
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Nav saņemti priekšlikumi, iebildumi vai komentāri.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas
- Pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Lai saņemtu valsts atbalstu pašvaldībām būs jāiesniedz pārskati Labklājības ministrijā. Vienlaikus jāveic uzraudzība, lai pārskatos iekļautās ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās tiek nodrošināta MK noteikumu 6. vai 6.1 punktā minētā prasība.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu