Anotācija (ex-ante)

24-TA-910: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Ģederti" Codes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt tai piederoša nekustamā īpašuma "Ģederti" Codes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 40520070058) daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050210) 0,3212 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050211) 0,27 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050212) 0,1108 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot projektu "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk - Rail Baltica projekts), nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Ģederti" Codes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 40520070058) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050210) 0,3212 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050211) 0,27 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050212) 0,1108 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu:
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050210) 0,3212 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050211) 0,27 ha platībā, kas nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050212) 0,1108 ha platībā, kas nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (pašvaldības ceļa nodalījuma josla).
Savukārt zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā atsavināma, ievērojot Likuma 6. panta pirmās daļas tiesisko regulējumu un Nekustamā īpašuma īpašnieka viedokli.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Zemgales rajona tiesas Codes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000517622, īpašuma tiesības nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520030023) 37,77 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 003 0026) 2,2 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 005 0057) 2,97 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 005 0059) 1,93 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 005 0062) 3,88 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 005 0067) 6,28 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0058) 4,81 ha platībā un pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 005 0068) 3,07 ha platībā sadales piecām jaunizveidotām zemes vienībām:
1) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050210) 0,3212 ha platībā;
2) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050211) 0,27 ha platībā;
3) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050212) 0,1108 ha platībā;
4) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā;
5) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050214) 2,04 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas hipotēkas un piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā:
- ceļa servitūta teritorija - 0,2 ha;
- ceļa servitūta teritorija - 0,15 ha;
Atzīmes par ceļa servitūta teritoriju neattiecas uz atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem Nekustamā īpašuma daļai:
1) reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050211) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,08 ha;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,0884 ha.
Zemes vienībām ar zemes vienības kadastra apzīmējumiem 40520050210 un 40520050212 apgrūtinājumi nav reģistrēti.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiek nodrošināta gan normatīvo aktu, gan attiecīgo komersantu izsniegto tehnisko noteikumu, gan būvvaldes izdoto nosacījumu ievērošana un izpilde;
2) noteikti šādi lietošanas mērķi un lietošanas veidi:
-   zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050210) - mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101) 0,3212 ha; veids - lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,3212 ha;
-   zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050211) - mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101) 0,27 ha, veidi - lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 0,27 ha;
-   zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050212) - mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101) 0,1108 ha, veidi - lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība –0,1108 ha;
-   zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) - mērķis "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101) 0,3235 ha, veidi - lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība –0,3235 ha.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamās zemes vienības, atlikumā veidojas divas zemes vienības: zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050214) 2,04 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2023. gada 16. marta vēstulē Nr. BNP/2023/4.7/500/N minētajām prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir lielāka par 2 ha) atlikusī (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050214) atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi, savukārt zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) nav izmantojama patstāvīgi.
Īpašnieks izteica vēlmi atsavināt valsts īpašumā zemes vienību, kura nav izmantojama patstāvīgi atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam. Līdz ar to saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu ir ierosināma arī zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējums 40520050213)  0,3235 ha platībā atsavināšana.
Neatsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai tiks nodrošināta piekļuve no projektēta pašvaldības nozīmes autoceļa.
Atsavināšanas procesā Īpašnieks pieteica prasījumus:
1) neatsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā nodrošināt meliorācijas sistēmas funkcionēšanu un iepazīstināt ar meliorācijas risinājumiem;
2) izvērtēt Nekustamā īpašuma daļas novietojumu - situāciju ar robežojošajām zemes vienībām;
3) ņemt vērā pašreizējo agrotehnisko zemes kvalitāti – meliorācijas sistēmas, augsnes sistemātisku ielabošanu un uzturēšanu atbilstoši teicamas lauksaimniecības prakses standartiem.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12. aprīļa lēmumu Nr. 03.1-14/1441:
1. apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Ģederti" Codes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 40520070058) daļas 1,0255 ha kopplatībā atsavināšanu atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktajai vērtībai 13 739,50 EUR (trīspadsmit tūkstoši septiņi simti trīsdesmit deviņi euro un 50 centi), ko veido:
1.1. atsavināmo zemes vienību kopējā tirgus vērtība  13 331,50 EUR (trīspadsmit tūkstoši trīs simti trīsdesmit viens euro un 50  centi), tai skaitā:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050210) 0,3212 ha platībā tirgus vērtība 4 175,60 EUR (četri tūkstoši viens simts septiņdesmit pieci euro un 60 centi);
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050211) 0,27 ha platībā tirgus vērtība 3 510,00 EUR (trīs tūkstoši pieci simti desmit euro);
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050212) 0,1108 ha platībā tirgus vērtība 1 440,40 EUR (viens tūkstotis četri simti četrdesmit euro un 40 centi);
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā tirgus vērtība 4 205,50 EUR (četri tūkstoši divi simti pieci euro un 50 centi);
1.2. kompensējamie zaudējumi, ko veido atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050214) 2,04 ha platībā vērtības samazinājums 408,00 EUR (četri simti astoņi euro);
2. Par Īpašnieka prasījumiem:
- nodrošināt meliorācijas sistēmas funkcionēšanu neatsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā un iepazīstināt ar meliorācijas projektu – atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma neatsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem. Īpašnieks ir informēts plānotajiem meliorācijas risinājumiem – pēc akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtās informācijas neatsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā esošie drenu zari ar noteci virzienā prom no trases tiek tamponēti ceļa nodalījuma joslā, drenu zari un ar noteci virzienā uz Rail Baltica trasi tiek pārtverti ar Rail Baltica trasei paralēlu kolektoru un novadīti līdz saglabājamajā/pārbūvējamajā kolektoram zem Rail Baltica trases un pievienojot meliorācijas tīklā esošam saglabājamajam kolektoram;
- atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas novietojums un augsnes auglības novērtēšana – veicot Nekustamā īpašuma daļas novērtējumu, Vērtētājs ir ņēmis vērā tās novietojumu un zemes agrotehnisko kvalitāti (meliorācijas sistēmas, augsnes sistemātisku ielabošanu un uzturēšanu atbilstoši teicamas lauksaimniecības prakses standartiem, nosūtīt meliorācijas projektu), LIZ kvalitātes novērtējumu ballēs – 50, un ievērtējis atlīdzības apmērā.
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" izveidotās Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgās komisijas 2024. gada 29. februāra sēdes atklātajā daļā, kurā, piedaloties Īpašnieka pārstāvei, tika izvērtēta noteiktā atlīdzība, saņemts mutisks apliecinājums tam, ka Īpašnieks piekrīt Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Ģederti" Codes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4052 007 0058), daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050210) 0,3212 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050211) 0,27 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40520050212) 0,1108 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 40520050213) 0,3235 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu - zemes vienības un uz tām izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem - nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas noteikumiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi