Anotācija

25-TA-909: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. jūlija noteikumos Nr. 449 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot dabas aizsardzību un bioloģisko daudzveidību, "zaļo" infrastruktūru, it īpaši pilsētvidē, un samazināt piesārņojumu" 2.2.3.2. pasākuma "Vides izglītību veicinoši pasākumi sabiedrības informētībai un prasmju attīstībai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts ir izstrādāts pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 13. punktu, kas nosaka Ministru kabinetam izstrādāt nosacījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķis ir precizēt ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot dabas aizsardzību un bioloģisko daudzveidību, "zaļo" infrastruktūru, it īpaši pilsētvidē, un samazināt piesārņojumu" 2.2.3.2. pasākuma "Vides izglītību veicinoši pasākumi sabiedrības informētībai un prasmju attīstībai" (turpmāk - 2.2.3.2. pasākums) īstenošanas mērķteritoriju, kā arī citus nosacījumus, lai nodrošinātu pēc iespējas ātrāku šī pasākuma projektu īstenošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2024. gada 8. augustā atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 9. jūlija noteikumu Nr. 449 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot dabas aizsardzību un bioloģisko daudzveidību, "zaļo" infrastruktūru, it īpaši pilsētvidē, un samazināt piesārņojumu" 2.2.3.2. pasākuma "Vides izglītību veicinoši pasākumi sabiedrības informētībai un prasmju attīstībai" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 449) prasībām 2.2.3.2. pasākuma ietvaros izsludināta ierobežota projektu iesniegumu atlase. Tās ietvaros Dabas aizsardzības pārvalde ir iesniegusi vienu no četriem projekta iesniegumiem, kas ir apstiprināts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Dabas aizsardzības pārvalde, lai intensificētu maksājumu plūsmu 2025.gadā, papildus iepriekš plānotajam, paredz veikt papildu ieguldījumus vēl vienā reģionālā līmeņa dabas un vides centrā - Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātā, kas atbilst Dabas izglītības attīstības koncepcijai 2021. – 2028. gadam.  
Tādējādi, lai paātrinātu projektu īstenošanas gaitu, nepieciešams paplašināt 2.2.3.2. pasākuma mērķi un projekta īstenošanas teritoriju, kā arī precizēt normas attiecībā uz Dabas aizsardzības pārvaldes īpašumtiesībām. Vienlaikus nepieciešams veikt izmaiņas, pamatojoties uz ierosinātajiem ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vidusposma grozījumiem, kur 2.2.3.2. pasākumam ir paredzēts palielināt pieejamā finansējuma apjomu. Ar noteikumu projektu tiek veicināta ES Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam plānoto investīciju plūsma un Eiropas Komisijas noteiktā ikgadējā deklarējamo izdevumu minimālā sliekšņa (n+3 principa) izpilde.
Risinājuma apraksts
Ar tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. jūlija noteikumos Nr. 449 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot dabas aizsardzību un bioloģisko daudzveidību, "zaļo" infrastruktūru, it īpaši pilsētvidē, un samazināt piesārņojumu" 2.2.3.2. pasākuma "Vides izglītību veicinoši pasākumi sabiedrības informētībai un prasmju attīstībai" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - noteikumu projekts) precizēts 2.2.3.2. pasākuma mērķis un projektu īstenošanas teritorija, to attiecinot ne tikai uz ieguldījumiem nacionālajos parkos, bet arī uz ieguldījumiem biosfēras rezervātā, lai nodrošinātu investīciju pieejamību visos reģionāla mēroga dabas centros Latvijā saskaņā ar Dabas izglītības attīstības koncepciju 2021-2028.gadam. Tādējādi 2.2.3.2. pasākuma mērķis ir veicināt vispārēju sabiedrības informētību un izglītošanu par bioloģiskās daudzveidības un klimata jautājumiem, kā arī vispārējiem vides procesiem, uzlabot sabiedrības vides apziņu, veicot ieguldījumus dabas un vides izglītības centru (kas ir arī tūrisma objekti) infrastruktūras pilnveidē un attīstībā, nodrošinot mūsdienīgu izglītības saturu un metodes, kas veicinātu sabiedrības izpratni par bioloģisko daudzveidību, klimata jautājumiem un vispārējiem vides procesiem, savukārt 2.2.3.2. pasākuma projektu īstenošanas teritorija ir Gaujas Nacionālais parks, Ķemeru Nacionālais parks, Slīteres Nacionālais parks, Rāznas Nacionālais parks vai Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāts.

Ņemot vērā, ka ES kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027. gadam 2. grozījumi, ar kuriem tika paredzēta finansējuma pārdale no Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas 2. politikas mērķa "Zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, "zaļās" un "zilās" investīcijas, aprites ekonomiku, klimata pārmaiņu mazināšanu un pielāgošanos tām, risku novēršanu un pārvaldību un ilgtspējīgu mobilitāti pilsētvidēs" uz 4. politikas mērķi "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru", ir apstiprināti Eiropas Komisijā, tādēļ MK noteikumu Nr. 449 7. punkts tiek precizēts ar aktuālo finansējumu pēc grozījumu stāšanās spēkā. Ņemot vērā no jauna ierosinātos ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vidusposma grozījumus, ar kuriem 2.2.3.2. pasākumam paredzēts palielināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) finansējumu papildus par 1 000 000 euro (ierosināta finansējuma pārdale no 2.1.3.1.pasākuma "Pašvaldību pielāgošanās klimata pārmaiņām" pirmās kārtas, kuras ietvaros ir izvērtēti visi iesniegtie projektu iesniegumi, palicis neizmantots ERAF finansējums un papildu 2.1.3.1. pasākuma pirmās kārtas uzsaukumi netiks organizēti), noteikumu projektā MK noteikumu Nr. 449 8. punkts  tiek izteikts citā redakcijā, norādot paredzēto finansējuma palielinājuma apjomu. Attiecīgi precizēts MK noteikumu Nr. 449 Noslēguma jautājumu 32. punkts, savukārt MK noteikumu Nr. 449 33. punkts saglabāts nemainīgs, norādot, ka MK noteikumu Nr. 449 8. punktu piemēro pēc ES kohēzijas politikas programmas 2021 – 2027.gadam vidusposma grozījumu apstiprināšanas Eiropas Komisijā. Ja Eiropas Komisija neapstiprina ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vidusposma grozījumus, atbilstoši MK noteikumu Nr. 449 32.punktam pārdalei paredzētais finansējums netiek piemērots un tiek piemērots MK noteikumu Nr. 449 7.punktā noteiktais finansējuma apjoms. Papildus tehniski precizēts MK noteikumu Nr. 449 12.punkts norādot nosacījumus, kad piemērojams ir MK noteikumu Nr. 449 7. vai 8.punkts.

Neskatoties uz to, ka noteikumu projekts paredz pieejamā finansējuma palielināšanu (ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vidusposma grozījumos ierosinātā Eiropas Reģionālās attīstības fonda  finansējuma novirzīšana 1 000 000 euro apmērā no ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 2.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām”  2.1.3.1. pasākuma “Pašvaldību pielāgošanās klimata pārmaiņām” pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas uz 2.2.3.2. pasākumu) un pasākuma mērķteritorijas paplašināšanu, noteikumu projekts neparedz izmaiņas pasākuma uzraudzības rādītājos un to sasniedzamajās vērtībās, jo ES kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027. gadam izvirzītie rādītāji (iznākuma rādītājs – atbalstīto kultūras un tūrisma objektu skaits - četri dabas un vides izglītības centri un rezultāta rādītājs – atbalstīto kultūras un tūrisma objektu apmeklētāju skaits - 201 000 apmeklētāji) noteikti un aprēķināti 2022.gadā, kad nebija pilnībā skaidras vispārējās ekonomiskās tendences un precīzi prognozējams būvniecības izmaksu kāpums [1], tādējādi MK noteikumu Nr. 449 noteiktie uzraudzības rādītāji un sasniedzamās vērtības paliek nemainīgas.

Lai atvieglotu Dabas aizsardzības pārvaldes kā 2.2.3.2. pasākuma projektu īstenotāja iespējas veikt projektos paredzētās darbības Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas valdījumā esošajos nekustamajos īpašumos, noteikumu projektā precizēti 2.2.3.2.pasākuma nosacījumi īpašumtiesībām, papildinot MK noteikumu Nr.449 30.7.apakšpunktu ar atsauci uz turējuma tiesībām.

Ar noteikumu projektu precizēti nosacījumi Eiropas Jaunā Bauhaus principu piemērošanai, nosakot gadījumus, kad šo principu piemērot nevar. Proti, Eiropas Jaunā Bauhaus principi nav piemērojami tādiem ēkas atjaunošanas darbiem, kas ietver tikai tehniskus uzlabojumus, piemēram, veicot ēku atjaunošanu, īstenojot iekštelpu remontdarbus, remontdarbus, kas saistīti ar atjaunīgo energoresursu ražojošu iekārtu uzstādīšanu un telpu papildināšana ar vides pieejamību nodrošinošiem elementiem. Šie darbi ir tehniska rakstura un neietver konceptuālu vai dizainisku pārveidi, kā arī neparedz lietotāja pieredzē balstītu pieejamību, kas ir Eiropas Jaunā Bauhaus principu pamatā. Līdz ar ko šādu remontdarbu īstenošanā netiek risināti tādi Eiropas Jaunā Bauhaus principi kā kultūrvēsturisko vai ainavisko vērtību integrācija, telpas kvalitātes uzlabošana lietotāju vajadzību kontekstā, kā arī estētiskie un sociālie aspekti.  
Tādējādi Eiropas Jaunā Bauhaus principi tiek attiecināti uz būvniecības iecerēm, kur paredzēta jaunu ēku būvniecība vai ēkas pārbūve, kas ietver būves vai tās infrastruktūras dizaina un funkcionālos risinājumus, kuru īstenošanā finansējuma saņēmējam jānodrošina Eiropas Jaunā Bauhaus principu: estētika, ilgtspēja, iekļautība, tai skaitā nodrošinot klimata pārmaiņām pielāgoto risinājumu iekļaušanos apkārtējā ainavā, dabā balstīto risinājumu, universālā dizaina principu ievērošanu (attiecināms, ja projekta ietvaros plānota jaunu ēku būvniecība vai esošo ēku pārbūve).

Noteikumu projekts ir labvēlīgs projekta iesniedzējam, jo projekta iesniedzējiem turpmāk būs atviegloti īpašumtiesību nosacījumi, kas ļaus ātrākā laika periodā uzsākt būvniecības darbības. Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas veicami nepieciešami labojumi 2.2.3.2. pasākuma projektu iesniegumu atlases nolikumā un vienošanās par projekta īstenošanu.

[1] Būvniecības izmaksu indeksi pa objektu grupām un resursu veidiem (2021=100) – Resursi, Grupa un Laika periods (Indekss “Būvniecība – pavisam” apakškategorija “Nedzīvojamās ēkas” 2022.gada janvārī veidoja vērtību - 107,8 un 2025.gada februārī vērtību – 131,6, uzrādot būvniecības izmaksu kāpumu par 23,8 procentpunktiem.
https://data.stat.gov.lv/pxweb/lv/OSP_PUB/START__VEK__RC__RCB/RCB030m/
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • pirmsskolas vecuma bērni
  • skolēni
  • pensionāri
  • personas ar invaliditāti
  • diaspora
  • un citas personas kas apmeklēs dabas un vides izglītības centrus
Ietekmes apraksts
Sabiedrība kopumā - veicināta ES fondu projektu ieguldījumu faktiskā izmantošana, piemēram, sabiedrībai būs pieejamākas iespējas izglītoties dabas un vides jautājumos.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ņemot vērā pieejamā finansējuma palielinājumu, noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz būvniecības nozari, IT jomu un citām nozarēm, jo tiek veicināta ekonomikas attīstība un investīciju nonākšana būvniecības, IT nozarē un citās nozarēs projektu īstenošanas laikā.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Ņemot vērā pieejamā finansējuma palielinājumu, noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz tautsaimniecību, jo tiek veicināta ekonomikas attīstība, tiek veicināta nodarbinātība būvniecībā, pakalpojumu sektorā saistībā ar infrastruktūras izveidi.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
770 390
0
523 735
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
770 390
0
523 735
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
906 341
0
616 159
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
906 341
0
616 159
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-135 951
0
-92 424
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-135 951
0
-92 424
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-135 951
-92 424
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-135 951
-92 424
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Noteikumu projekta ietekme uz valsts budžetu noteikta 7.punktā noteiktā finansējuma izmaiņu ietekmes apmērā (noteikumu projekts paredz finansējuma palielinājumu pret spēkā esošo regulējumu par 1 522 500 euro, tai skaitā ERAF finansējums 1 294 125 euro un valsts budžeta finansējumu 228 375 euro apmērā), ievērojot, ka MK noteikumu Nr. 449 anotācijā ietekme uz budžetu tika novērtēta, ievērojot 7.punktā norādīto sākotnējo finansējuma apmēru. Noteikumu projekta ietekmes (pieejamā finansējuma palielinājums ERAF 1 294 125 euro) plānotais valsts budžets kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta finansējums norādīts saskaņā ar VARAM aplēsēm un atbilstoši ES kohēzijas politikas programmas projektu vērtēšanas sistēmā projekta iesniedzēja aktuālajām maksājuma prognozēm pirmajam projektu iesniegumam:
2025. gads - deklarējamo maksājumu summa 0 euro (t.sk. 0 euro ERAF finansējums, 0 euro valsts budžeta finansējums);
2026. gads - deklarējamo maksājumu summa 906 341 euro (t.sk. 770 390 euro ERAF finansējums, 135 951 euro valsts budžeta finansējums);
2027. gads - deklarējamo maksājumu summa 616 159 euro (t.sk. 523 735 euro ERAF finansējums, 92 424 euro valsts budžeta finansējums);
2028. gads - deklarējamo maksājumu summa 0 EUR (t.sk. 0 euro ERAF finansējums, 0 euro valsts budžeta finansējums);

Izmaiņas kārtējā gadā norādītas atbilstoši prognozēm par projektu īstenošanas gaitu un projekta iesniedzēja plānotajām darbībām. Budžeta ieņēmumi plānoti kā ES fondu atmaksas, savukārt izdevumi - projektā plānotais ES fondu finansējums un valsts budžeta līdzfinansējuma (15%) summa.

Ja tiek apstiprināti ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vidusposma grozījumi un ERAF finansējuma novirzīšana 1 000 000 euro apmērā no ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 2.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām”  2.1.3.1. pasākuma “Pašvaldību pielāgošanās klimata pārmaiņām” pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas uz 2.2.3.2. pasākumu, Noteikumu projekta ietekmes (pieejamā finansējuma palielinājums ERAF 1 000 000 euro) plānotais valsts budžets kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta finansējums norādīts zemāk saskaņā ar šādām aplēsēm:

2025. gads - deklarējamo maksājumu summa 0 euro (t.sk. 0 euro ERAF finansējums, 0 euro valsts budžeta finansējums);
2026. gads - deklarējamo maksājumu summa 0 euro (t.sk. 0 euro ERAF finansējums, 0 euro valsts budžeta finansējums)
2027. gads - deklarējamo maksājumu summa 1 041 052 euro (t.sk. 884 894 euro ERAF finansējums, 156 158 euro valsts budžeta finansējums);
2028. gads - deklarējamo maksājumu summa 135 419 euro (t.sk. 115 106 euro ERAF finansējums, 20 313 euro valsts budžeta finansējums);
2029. gads - deklarējamo maksājumu summa 0 euro (t.sk. 0 euro ERAF finansējums, 0 euro valsts budžeta finansējums);

Investīcijas plānotas zem šādiem intervences kodiem:
060 - Pielāgošanās klimata pārmaiņu pasākumiem, ar klimatu saistīto risku novēršanas pārvaldība - 647 063 euro;
079 - Dabas un bioloģiskās daudzveidības aizsardzība, dabas mantojums un resursi,
zaļā un zilā infrastruktūra – 8 781 562 euro sabiedrības vides un dabas izglītības veicināšanai.
Stājoties spēkā ES kohēzijas politikas programmas vidusposma grozījumiem papildus:
078 kods - Natura 2000 teritoriju aizsardzība, atjaunošana un ilgtspējīga izmantošana. Investīcijas Natura 2000 teritoriju aizsardzības un apsaimniekošanas pasākumu īstenošanai 1 000 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pasākumam nepieciešamais ERAF un valsts budžets līdzfinansējums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīts no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Normatīvo aktu projektu izskatīšanai Ministru kabinetā paredzēts virzīti steidzamības kārtībā. Noteikumu projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta īstenošanas laikā iegūtā informācija un sniegtie pakalpojumi var tikt izmantoti jaunu, nekomerciālu pakalpojumu radīšanai.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot projektus, jaunizveidotajos un atjaunotajos Dabas aizsardzības pārvaldes objektos tiks uzstādītas apsardzes un videonovērošanas sistēmas, kā arī tiks izveidotas interaktīvas ekspozīcijas dabas un vides izglītības satura nodošanai apmeklētājiem.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta rezultātā tiks uzlabota sabiedrības informētība dabas un vides izglītības jautājumos.

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, līdz ar to jaunizbūvētā infrastruktūra piesaistīs vairāk tūristu reģionā, kas varētu potenciāli izmantot konkrētā reģiona vietējos tautsaimniecības pakalpojumus, tādējādi vietējiem uzņēmējiem gūstot ieņēmumus no ēdināšanas, naktsmītņu vai citu pakalpojumu nodrošināšanas.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, līdz ar to jaunizbūvētā infrastruktūra šajā teritorijā uzlabos sabiedrības informētību dabas un vides izglītības jautājumos.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, līdz ar to jaunizbūvētā infrastruktūra šajā teritorijā uzlabos sabiedrības informētību dabas un vides izglītības jautājumos.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, vienlaikus netiek mainīti līdz šim noteiktie nosacījumi horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" nodrošināšana"

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, vienlaikus netiek mainīti līdz šim noteiktie nosacījumi horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" nodrošināšana"

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, vienlaikus netiek mainīti līdz šim noteiktie nosacījumi horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" nodrošināšana"

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar noteikumu projektu paplašināts investīciju mērķis un īstenošanas teritorija, vienlaikus netiek mainīti līdz šim noteiktie nosacījumi horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" nodrošināšana"

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi