Anotācija (ex-ante)

22-TA-2762: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pašlaik spēkā ir Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumi Nr. 880 „Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – noteikumi Nr.880), kuros ir noteikts Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – datu centrs) sniegto maksas pakalpojumu cenrādis.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Zemkopības ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu „Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 17.septembra noteikumos Nr.880 „Lauksaimniecības datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis”” (turpmāk –noteikumu projekts), lai aktualizētu datu centra maksas pakalpojumu cenrādi un  nodrošinātu  maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši dabiskajam izmaksu pieaugumam, precizētu datu centra sniegto pakalpojumu veidus un papildinātu tos ar jauniem pakalpojumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Noteikumi Nr. 880 ir pieņemti 2013. gada 17. septembrī un  pēdējās izmaiņas par maksas pakalpojumu izcenojumiem tajos veiktas 2018. gada sākumā attiecībā uz pakalpojumiem, kuri ir saistīti ar dzīvnieku apzīmēšanas līdzekļu izgatavošanu, kuri veido 75% no datu centra pašu ieņēmumiem, bet  pārējo datu centra pakalpojumu cenas nav mainītas kopš 2013. gada. Finanšu ministrija informatīvajā ziņojumā "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" izstrādes procesā" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē (prot. Nr. 49, 46. §) norāda, ka iestādēm nepieciešams aktualizēt maksas pakalpojumu cenrāžus, ja tie nav mainīti vairāk kā divus gadus, lai nodrošinātu, ka maksas pakalpojumu izcenojumi ir atbilstoši dabiskajam izmaksu pieaugumam.

2. Attīstoties informācijas tehnoloģijām datu centrs spēj nodrošināt arvien lielāku pakalpojumu klāstu izmantojot digitālo vidi, lai pakalpojuma saņēmējiem nav personīgi jāierodas datu centrā pakalpojumu saņemšanai un nav jāizmanto pasta pakalpojumi iesniegumu nosūtīšanai.  Tajā pašā laikā joprojām ir liels klientu loks, kas vēlas saņemt pakalpojumus klātienē. Ir pieaudzis datu centra sniegto pakalpojumu un izvērtējamo datu apjoms. Darba un sniegto pakalpojumu apjoma pieaugums un darba specifika prasa no datu centra darbiniekiem lielāku  atbildību un augstāku kvalifikācijas līmeni.

3. Datu centra maksas pakalpojumu cenrādī piedāvāto dzīvnieku identifikācijas līdzekļu un saistošo preču sortiments ir daudz šaurāks, nekā datu centrs var piedāvāt atbilstoši esošai situācijai identifikācijas līdzekļu tirgū, tāpēc maksas pakalpojumu cenrādī ir jāiekļauj  jauna veida identifikācijas līdzekļi un ar tiem  saistītās preces.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Datu centrs ir izvērtējis piedāvāto maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumiem Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" un secina, ka pēdējos gados, un it īpaši pēdējo trīs gadu laikā, ir mainījušies apstākļi, kas ietekmē pakalpojumu izcenojumus. Ar pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi ir palielinājušies par 10 -20%, tajā skaitā ir palielinājušās izejvielu cenas, izdevumi par degvielu, komunālajiem pakalpojumiem (CSP dati par inflāciju - Inflācijas kalkulators (csb.gov.lv)). Būtiski, par 20%, ir sadārdzinājušies informācijas tehnoloģiju ārpakalpojumi, kurus datu centrs iepērk, lai uzturētu valsts informācijas sistēmu.
Informāciju par notikumiem, kas saistīti ar dzīvnieku (identifikācijas, pārvietošanas vai nokaušanas datums, dzimums, dzīvmasas svars, dzīvnieku apsēklošana, pārraudzības un snieguma u.c., dati) dzīvnieku īpašnieks un/vai sertificētās personas un veterinārārsti ievada datu bāzē paši, izmantojot datu centra elektroniskās paziņošanas sistēmu. Datu sniedzēji bieži pieļauj kļūdas, kuras dzīvnieka dzīves laikā ir nepieciešams labot. Šādus labojumus un precizētā informācija datu centra darbiniekiem ir jāizvērtē atbilstoši iekšējās risku vadības kārtībā noteiktajam, un tas prasa lielus laika un zināšanu resursus.
Tā kā datu centram saskaņā ar Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumu ir noteikts reģistrēt šķirnes mājas (istabas) dzīvnieku audzētāju organizācijas, kā arī atzīt šīs organizācijas, kas īsteno vietējo šķirņu mājas (istabas) dzīvnieku audzēšanas programmas, nepieciešami papildus darba resursi šo uzdevumu veikšanai. Papildus ir jāvērtē iesniegto dokumentu atbilstība normatīvo aktu prasībām, tie ir jāformatizē pirms tie tiek publicēti datu centra mājas lapā. Lai nodrošinātu kvalitatīvu darba pienākumu izpildi, datu centra darbinieki aktīvi piedalās apmācību procesā, kas saistīts gan ar pārraudzības veikšanu, datu ievadi un datu izmantošanu. Tajā pašā laikā datu centra darbinieku atalgojums ir nekonkurētspējīgs, grūti atrast izglītotus, kompetentus, augstajām prasībām atbilstošus speciālistus. Valsts budžeta dotācija atlīdzībai veido tikai 36% no kopējiem izdevumiem atlīdzībai un neļauj palielināt atalgojumu datu centrā nodarbinātajiem, lai piesaistītu kvalificētus informācijas tehnoloģiju speciālistus un speciālistus ar augstāko izglītību lauksaimniecības jomā.
Risinājuma apraksts
Lai arī turpmāk datu centrs spētu nodrošināt Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā un citos normatīvos aktos deleģēto uzdevumu kvalitatīvu izpildi, noturētu un piesaistītu izglītotus un augsti kvalificētus speciālistus, ir veikts  izcenojumu pārrēķins datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādī. Izcenojuma aprēķini  atspoguļoti noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums un informācija par plānoto ieņēmumu izmaiņām", un 2. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins". Izcenojuma pārrēķins nav sniegts tiem pakalpojumiem, kuru izcenojums netiek mainīts (datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrāža 9.2., 10.3., 11.4. punkts).
Problēmas apraksts
2. Datu centrs pakalpojumu pieteikšanu un sniegšanu organizē gan klātienē, gan e-pakalpojuma veidā. Sniedzot e-pakalpojumus tiek ņemta vērā izmaksu efektivitāte, mērķauditorija, noteiktas klientu grupas vienlīdzības apsvērumi. Tomēr ne visi klienti spēj lietot e-pakalpojumus (klienta vecums, tehniskais nodrošinājums, interneta pārklājums dzīvesvietā utt.) kā arī ir pakalpojumi, kurus nav iespējams piedāvāt e-pakalpojuma veidā, bet to izmaksas strauji pieaug. Līdz ar to datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādī ir jābūt iekļautiem dalīta veida pakalpojumiem, kuri ir pieejami gan klātienē, gan e-pakalpojuma veidā, lai tiktu nodrošināta pakalpojuma pieejamība visiem pakalpojuma saņēmējiem.
Risinājuma apraksts
Datu centra publisko maksas pakalpojumu cenrādis ir papildināts ar jauniem pakalpojumiem, nodalot pakalpojumus, kurus pakalpojuma saņēmējs var pieteikt pats e-pakalpojuma veidā  (elektroniski tiešsaistē) un pakalpojumus, kurus datu centrs apstrādā no klātienē vai pa pastu, vai elektroniska dokumenta veidā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu saņemtā iesnieguma. Noteikumu projektā noteikti sekojoši pakalpojumi: jauna ganāmpulka reģistrācija elektroniski tiešsaistē, klātienē vai no saņemtā iesnieguma; jauna objekta (novietnes) reģistrācijas elektroniski tiešsaistē, klātienē vai no saņemtā iesnieguma; pārmaiņu reģistrācija ganāmpulka vai novietnes (objekta ) datos elektroniski tiešsaistē, klātienē vai no saņemtā iesnieguma, kā arī šķirnes mājas (istabas) dzīvnieku organizācijas reģistrācija un atzīšana.
Problēmas apraksts
3. Datu centram jānodrošina dažādu sugu dzīvnieku identifikācijas līdzekļu (identificē katru dzīvnieku) sagatavošana un izsniegšana, lai izpildītu 2016. gada 9. marta Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā (“Dzīvnieku veselības tiesību akts”) noteiktās prasības attiecībā uz dzīvnieku izsekojamību. Savukārt,  2021. gada 24. marta Komisijas Īstenošanas regulā 2021/520, ar ko nosaka noteikumus par to, kā attiecībā uz konkrētu turētu sauszemes dzīvnieku izsekojamību piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu 2016/429 un 2021. gada 10. jūnija Komisijas Īstenošanas regula 2021/963, ar ko nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/429, 2016/1012 un 2019/6 piemērošanai attiecībā uz zirgu identifikāciju un reģistrāciju un izveido identifikācijas dokumentu paraugus attiecībā uz šiem dzīvniekiem, ir izklāstītas prasības attiecībā uz identifikācijas līdzekļiem, kas izmantojami dažādām dzīvnieku sugām, un tiem ir jāatbilst noteiktām šo identifikācijas līdzekļu tehniskām specifikācijām. Tāpat, lai nodrošinātu, ka dzīvniekiem identifikācijas līdzekļi ir pareizi ielikti un nolasītu elektronisko identifikatoru numurus ir jānodrošina ar identifikācijas līdzekļu saistītām precēm, piemēram, stangas, elektronisko identifikatoru nolasītāji un citas preces, kā arī jāņem vērā attiecīgie ISO/IEC standarti. Ir būtiski saglabāt turētu dzīvnieku pilnīgu izsekojamību un izvairīties no jebkādām darbībām, kas varētu izsekojamību apdraudēt.

Attīstoties dzīvnieku identifikācijas līdzekļu un ar tiem saistīto preču tirgum, piegādātāji piedāvā arvien plašāku šo preču sortimentu, kā arī pieaug pakalpojuma saņēmēju vēlme iegādāties vairāku veidu identifikācijas līdzekļus un ar tiem saistītās preces, taču datu centrs nevar tos piedāvāt, jo daudzi jaunie  dzīvnieku identifikācijas līdzekļi un ar tiem saistītās preces un pakalpojumi nav iekļauti Noteikumos Nr.880, piemēram, tādi identifikācijas līdzekļi, kā parastā vai elektroniskā saite uz vēzīša, Mini loop parastās krotālijas, TagFaster, elektronisko identifikatoru nolasītāji, audu paraugu kapsulas  ar šķīdumu  (TSU - Tissue sampling unit) un audu paraugu  krotālijas ar šķīdumu (TST - Tissue  sampling tag), kas paredzēti audu paraugu ņemšanai, un citas ar krotālijām saistošās preces, kā arī jauna parauga zirga individuālā pastāvīgā identifikācijas dokumenta sagatavošana. DNS (dezoksiribonukleīnskābe), TSU un TST audu analīžu rezultāti tiek izmantoti ciltsdarbā, lai noteiktu dzīvnieku un to pēcnācēju izcelšanos, kas nepieciešama dzīvnieku  ierakstīšanai ciltsgrāmatā, dzīvnieku izcelšanos apliecinošu dokumentu izsniegšanai, kā arī tos var izmantot seroloģiskai testēšanai dzīvnieku infekcijas slimību gadījumos, noteikt individuālu dzīvnieku veselības stāvokli, kas pasargā valsti no dzīvnieku slimību uzliesmojumiem.
Risinājuma apraksts
Grozījumu projekts paredz pievienot jaunus identifikācijas līdzekļus un ar tiem saistītām precēm, kā arī mainītas cenas esošiem identifikācijas līdzekļiem. Noteikumu projekta 3.5., 3.6., 4.5 – 4.12. punktā noteikti jauni identifikācijas līdzekļi, 7. punktā ir papildināts ar identifikācijas līdzekļiem DNS, TSU vai TST analīžu noņemšanai,  8. un 9. punkts attiecīgi precizēts un papildināts ar identifikācijas līdzekļu ielikšanas un citām precēm, un elektronisko identifikatoru nolasītājiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Jā, ir izvērtēti. Ņemot vērā, ka budžeta pieprasījums katru gadu tiek atteikts un prioritārie pasākumi netiek finansēti, nepieciešams mainīt izcenojumu cenrādim.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Jā, papildus iegūtie līdzekļi tiks izmantoti algu izmaksām un ieguldīti LDC jaunu elektronisko pakalpojumu attīstībā.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Lauksaimniecības dzīvnieku un mājas (istabas) dzīvnieku īpašnieki, turētāji, audzētāji un pakalpojumu sniedzēji ciltsdarba jomā (fiziskas personas, kas ir saņēmušas sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, pārraudzībā, mākslīgajā apsēklošanā, olšūnu un embriju transplantācijā).
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Projekts paredz izmaiņas maksas apmērā par datu centra veiktajiem pakalpojumiem.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nodrošinot pakalpojumu sniegšanu esošajā apjomā un kvalitātē, var radīt ietekmi, kas palīdzētu valstij tiekties pēc vairākām Nacionālā attīstības plānā izvirzītajām prioritātēm: produktivitātes paaugstināšana, eksporta veicināšana, investīciju piesaiste, inovāciju veicināšana. Lielāka valsts pārvaldes darbības caurspīdība un atklātība sekmē pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos un to daudzveidību.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Pieaugs pakalpojumu un preču daudzveidība, palielināsies datu centra sniegto pakalpojumu cena.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Pieaugs pakalpojumu un preču daudzveidība, palielināsies datu centra sniegto pakalpojumu cena.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 224 059
0
1 224 059
254 751
1 224 059
254 751
254 751
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 224 059
0
1 224 059
254 751
1 224 059
254 751
254 751
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 224 059
0
1 224 059
254 751
1 224 059
254 751
254 751
2.1. valsts pamatbudžets
1 224 059
0
1 224 059
254 751
1 224 059
254 751
254 751
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
 Detalizēti aprēķini projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums un informācija par plānoto ieņēmumu izmaiņām", un 2. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins". Tajos atspoguļoti jauno maksas pakalpojumu un to maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķini, kuriem mainījušās cenas.
Ieņēmumi no datu centra sniegtajiem maksas pakalpojumiem tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar datu centra maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekta izpildi LDC nodrošinās ar esošajām amata vietām.
Cita informācija
Nav
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauksaimniecības datu centrs
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība Zemnieku saeima, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība tika veikta Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, lūdzot sabiedrībai sniegt viedokli (iebildumus un priekšlikumus) par projektu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauksaimniecības datu centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins
2. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums un informācija par plānoto ieņēmumu izmaiņām