21-TA-853: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 242 "Satiksmes ministrijas nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2021.gada 28.aprīlī Ministru kabinets izskatīja un apstiprināja Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu (turpmāk - ANM), kuru 2021.gada 22.jūnijā apstiprināja Eiropas Komisija. Saskaņā ar apstiprināto plānu ar ANM investīcijām Latvijā tiks veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, tajā skaitā attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga – Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai), pārvadājumus nodrošinot ar bateriju vilcieniem, kuru iegāde ir Latvijas ANM plāna attiecināmā aktivitāte. Investīciju ieguldījumus šajā koridorā nosaka esoša sliežu infrastruktūra, kura pieļauj attīstīt dzelzceļa pasažieru pārvadājumus Rīgas pilsētā. Mērķtiecīga un kompleksa šī koridora sakārtošana (savienots, papildinošs sabiedriskā transporta piedāvājums), nodrošinot pasažieriem multimodālu pārvietošanos, radīs priekšnosacījumus mobilitātes paradumu maiņai un sniegs būtisku CO2 samazinājumu. Šajā koridorā ar investīcijām tiks realizēts komplekss maršruta tīkla reformas risinājums, kur dzelzceļš būs kā mugurkauls, pārvadājumus nodrošinot ar bateriju elektrovilcieniem.
ANM ieguldījumu nosacījumi paredz, ka to attiecināmības periods ir līdz 2026.gada beigām. Ievērojot minēto, norēķiniem ar bateriju vilcienu piegādātājiem ir jānotiek līdz attiecināmības perioda beigām un ir nepieciešams veidot bateriju vilcienu iepirkuma komisiju un uzsākt gatavot iepirkuma pirmo kārtu jeb pretendentu atlasi.
Atbilstoši ANM plāna laika ietvaram, bateriju vilcienu piegādātāju atlase ir jāuzsāk iespējami drīz. Ievērojot minēto, Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.242 “Satiksmes ministrijas nolikums”” (turpmāk-Noteikumu projekts) paredz noteikt, ka lai nodrošinātu attiecīgo funkciju izpildi, Satiksmes ministrija savas kompetences ietvaros koordinē Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānismu plānā paredzēto reformu un investīciju īstenošanu un deleģē VSIA “Autotransporta direkcija” pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nepieciešamā ritošā sastāva iegādi. Atveseļošanas un noturības mehānismu plānā paredzēto reformu un investīciju koordinēšanu veiktu Satiksmes ministrija, bet pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nepieciešamā ritošā sastāva iegādi – VSIA “Autotransporta direkcija”.
ANM ieguldījumu nosacījumi paredz, ka to attiecināmības periods ir līdz 2026.gada beigām. Ievērojot minēto, norēķiniem ar bateriju vilcienu piegādātājiem ir jānotiek līdz attiecināmības perioda beigām un ir nepieciešams veidot bateriju vilcienu iepirkuma komisiju un uzsākt gatavot iepirkuma pirmo kārtu jeb pretendentu atlasi.
Atbilstoši ANM plāna laika ietvaram, bateriju vilcienu piegādātāju atlase ir jāuzsāk iespējami drīz. Ievērojot minēto, Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.242 “Satiksmes ministrijas nolikums”” (turpmāk-Noteikumu projekts) paredz noteikt, ka lai nodrošinātu attiecīgo funkciju izpildi, Satiksmes ministrija savas kompetences ietvaros koordinē Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānismu plānā paredzēto reformu un investīciju īstenošanu un deleģē VSIA “Autotransporta direkcija” pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nepieciešamā ritošā sastāva iegādi. Atveseļošanas un noturības mehānismu plānā paredzēto reformu un investīciju koordinēšanu veiktu Satiksmes ministrija, bet pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nepieciešamā ritošā sastāva iegādi – VSIA “Autotransporta direkcija”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir Satiksmes ministrijas nolikumā iekļaut informāciju, ka Satiksmes ministrija savas kompetences ietvaros koordinē Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānismu plānā paredzēto reformu un investīciju īstenošanu un deleģē VSIA “Autotransporta direkcija” pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nepieciešamā ritošā sastāva iegādi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
Nav.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
VSIA "Autotransporta direkcija"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Autotransporta direkcija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta anotācijas VII sadaļas 1.punktā minētās institūcijas līdzšinējo funkciju ietvaros. Projekta izpilde neietekmē projekta izstrādē iesaistītās institūcijas funkcijas un uzdevumus, institūcijai pieejamos cilvēkresursus, kā arī saistībā ar projekta izpildi nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas, likvidēt vai reorganizēt esošās.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi