25-TA-2102: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Ukrainai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2006. gada 25. jūlija noteikumu Nr. 618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 618) 2. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir sniegt atbalstu Ukrainai, nododot Ukrainas valdības īpašumā Dabas aizsardzības pārvaldes grāmatvedības uzskaitē esošo valsts kustamo mantu
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Dabas aizsardzības pārvalde (turpmāk- Pārvalde) 2025.gada 15. augustā saņēma biedrības “Porcelāna droni”, reģistrācijas Nr. 40008337428 (turpmāk- Biedrība) vēstuli ar ierosinājumu nogādāt Ukrainā un nodot Ukrainas valdības institūcijām Dabas aizsardzības pārvaldes uzskaitē esošus transportlīdzekļus, kā arī segt visus ar transportēšanu un tehnisko remontu saistītos izdevumus.
Risinājuma apraksts
Lai atbalstītu Ukrainas pretošanos Krievijas Federācijas uzsāktajam karam, Pārvalde ir pārskatījusi tās rīcībā esošos transportlīdzekļus, izvērtējot, kuri no tiem turpmāk nebūs nepieciešami iestādes funkciju īstenošanai un kurus būtu iespējams nodot bez atlīdzības Ukrainai.
Lai sniegtu atbalstu Ukrainas sabiedrībai, ar rīkojuma projektu paredzēts nodot bez atlīdzības Ukrainas valdības īpašumā šā rīkojuma pielikumā uzskaitītos transportlīdzekļus. Ņemot vērā to, ka Biedrība no dažādām Ukrainas valdības institūcijām saņem palīdzības sniegšanas lūgumus par transportlīdzekļu nepieciešamību, Pārvalde sniedza biedrībai aktuālu informāciju par tās bilancē esošiem transportlīdzekļiem, kas vairs nav nepieciešami tās funkciju nodrošināšanai. Biedrība izvērtēja informāciju atbilstoši saņemtajiem palīdzības sniegšanas lūgumiem, un attiecīgi informēja Pārvaldi, kuri no informācijā norādītajiem transportlīdzekļiem ir atbilstoši nodošanai Ukrainas valdības īpašumā.
Pārvalde norāda, ka rīkojuma pielikumā norādītie transportlīdzekļi nav nepieciešami Pārvaldes funkciju nodrošināšanai, tādējādi tos ir iespējams nodot atsavināšanai kā nevajadzīgo valsts kustamo mantu.
Nododamā valsts kustamā manta sastāv no 8 vieglajām automašīnām ar 2005.-2008. izlaides gadu un vienas piekabes vieglajai automašīnai. Neskatoties uz būtisko nobraukumu, transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis ir apmierinošs. To kopējā bilances vērtība ir 1555 euro.
Paredzēts, ka Biedrība segs izmaksas par nododamo transportlīdzekļu remontu, apdrošināšanu, degvielu un nogādāšanu Ukrainā kā arī nodrošinās to nodošanu 411. atsevišķajam bezpilota sistēmu pulkam "Jastrubi".
Transportlīdzekļi tiks nodoti bez atlīdzības, noformējot trīspusēju nodošanas un pieņemšanas aktu, ko parakstīs:
1) Pārvaldes atbildīgā amatpersona
2) Biedrības pārstāvis, apliecinot, ka pieņem transportlīdzekļus nogādāšanai Ukrainā un nodošanai Ukrainas valdības institūcijām, tajā skaitā veicot visas nepieciešamās darbības un sedzot visus saistītos izdevumus, kā arī nodrošinās akta parakstīšanu no Ukrainas valdības pārstāvja puses, un parakstīta akta iesniegšanu Valsts ieņēmumu dienestā;
3) Ukrainas valdības institūcijas pārstāvis, kurš saņēmis transportlīdzekļus no biedrības.
Lai sniegtu atbalstu Ukrainas sabiedrībai, ar rīkojuma projektu paredzēts nodot bez atlīdzības Ukrainas valdības īpašumā šā rīkojuma pielikumā uzskaitītos transportlīdzekļus. Ņemot vērā to, ka Biedrība no dažādām Ukrainas valdības institūcijām saņem palīdzības sniegšanas lūgumus par transportlīdzekļu nepieciešamību, Pārvalde sniedza biedrībai aktuālu informāciju par tās bilancē esošiem transportlīdzekļiem, kas vairs nav nepieciešami tās funkciju nodrošināšanai. Biedrība izvērtēja informāciju atbilstoši saņemtajiem palīdzības sniegšanas lūgumiem, un attiecīgi informēja Pārvaldi, kuri no informācijā norādītajiem transportlīdzekļiem ir atbilstoši nodošanai Ukrainas valdības īpašumā.
Pārvalde norāda, ka rīkojuma pielikumā norādītie transportlīdzekļi nav nepieciešami Pārvaldes funkciju nodrošināšanai, tādējādi tos ir iespējams nodot atsavināšanai kā nevajadzīgo valsts kustamo mantu.
Nododamā valsts kustamā manta sastāv no 8 vieglajām automašīnām ar 2005.-2008. izlaides gadu un vienas piekabes vieglajai automašīnai. Neskatoties uz būtisko nobraukumu, transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis ir apmierinošs. To kopējā bilances vērtība ir 1555 euro.
Paredzēts, ka Biedrība segs izmaksas par nododamo transportlīdzekļu remontu, apdrošināšanu, degvielu un nogādāšanu Ukrainā kā arī nodrošinās to nodošanu 411. atsevišķajam bezpilota sistēmu pulkam "Jastrubi".
Transportlīdzekļi tiks nodoti bez atlīdzības, noformējot trīspusēju nodošanas un pieņemšanas aktu, ko parakstīs:
1) Pārvaldes atbildīgā amatpersona
2) Biedrības pārstāvis, apliecinot, ka pieņem transportlīdzekļus nogādāšanai Ukrainā un nodošanai Ukrainas valdības institūcijām, tajā skaitā veicot visas nepieciešamās darbības un sedzot visus saistītos izdevumus, kā arī nodrošinās akta parakstīšanu no Ukrainas valdības pārstāvja puses, un parakstīta akta iesniegšanu Valsts ieņēmumu dienestā;
3) Ukrainas valdības institūcijas pārstāvis, kurš saņēmis transportlīdzekļus no biedrības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 618 3. punktā noteikto, ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams noslēgt šo noteikumu 3. punktā minēto līgumu, valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības ārvalstu valdību vai starpvalstu organizāciju īpašumā, noformējot citus valsts kustamās mantas nodošanu un pieņemšanu apliecinošus dokumentus.
Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tai skaitā līgumus. Attiecīga līguma izstrāde, tulkošana un saskaņošana prasītu ievērojamu laiku, taču atbalstu Ukrainai ir nepieciešams sniegt pēc iespējas ātrāk. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, pastāv nepieciešamība piemērot izņēmumu, kas noteikts MK noteikumu Nr. 618 4. punktā, un nodot attiecīgo kustamo mantu Ukrainas valdības institūcijām, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu.
Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tai skaitā līgumus. Attiecīga līguma izstrāde, tulkošana un saskaņošana prasītu ievērojamu laiku, taču atbalstu Ukrainai ir nepieciešams sniegt pēc iespējas ātrāk. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, pastāv nepieciešamība piemērot izņēmumu, kas noteikts MK noteikumu Nr. 618 4. punktā, un nodot attiecīgo kustamo mantu Ukrainas valdības institūcijām, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Papildu finanšu resursi Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (Dabas aizsardzības pārvaldei) nebūs nepieciešami.
Valsts budžetā netiks ieskaitīti ieņēmumi, provizoriskās tiesību akta pielikumā norādītās tirgus cenas apmērā.
Valsts budžetā netiks ieskaitīti ieņēmumi, provizoriskās tiesību akta pielikumā norādītās tirgus cenas apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netiek piemērota, jo tiesību akta projekta izstrāde nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
6.4. Cita informācija
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Dabas aizsardzības pārvalde
- biedrība "Porcelāna droni"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
