Anotācija (ex-ante)

23-TA-2633: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Strazdiņi" Brunavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt tai piederošā nekustamā īpašuma “Strazdiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.4046 010 0029) Brunavas pagastā, Bauskas novadā, daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 4046 010 0087) 0,3149 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 4046 010 0088) 0,2703 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvatļaujai Nr.BIS-BL-370317-264 “Ātrgaitas dzelzceļa “Rail Baltica” DS4 posma “Misa - Latvijas/Lietuvas robeža” apakšposms DPS5” (būvatļauja Nr.10) izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem trases Rail Baltica robeža skar Nekustamā īpašuma daļu, paredzot:
- zemes vienības (kadastra apzīmējums 4046 010 0087) 0,3149 ha platībā izmantošanu pašvaldības nozīmes autoceļa būvniecībai (ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienības (kadastra apzīmējums 4046 010 0088) 0,2703 ha platībā izmantošanu valsts nozīmes autoceļa būvniecībai (ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši AS "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4.panta pirmās daļas regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem un attiecīga ceļa izbūves, šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams attiecīgās pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4.panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu “Strazdiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.4046 010 0029) Brunavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums):
1. Sastāvs:
1.1. saskaņā ar zemesgrāmatas nodalījuma datiem piecas ēkas (būves): dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 4046 010 0029 001), palīgēka - klēts (būves kadastra apzīmējums 4046 010 0029 002), palīgēka - šķūnis (būves kadastra apzīmējums 4046 010 0029 003), palīgēka - kūts (kadastra apzīmējums 4046 010 0029 004), palīgēka - šķūnis (būves kadastra apzīmējums 4046 010 0029 005), kas veido Nekustamā īpašuma atlikušo (neatsavināmo) daļu un netiek skartas ar Rail Baltica projekta risinājumiem. Nekustamā īpašuma īpašnieka kompetencē ir nodrošināt datu par būvēm sakārtošanu zemesgrāmatas nodalījumā un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, ņemot vērā situāciju dabā un būvju tiesisko statusu;
1.2. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4046 010 0088) 0,2703 ha platībā, kas veido atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu;
1.3. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4046 010 0086) 4,0 ha platībā, kas veido Nekustamā īpašuma atlikušo (neatsavināmo) daļu un netiek skarta ar Rail Baltica projekta risinājumiem;
1.4. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4046 010 0087) 0,3149 ha platībā, kas veido atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu.
2. Īpašuma tiesības:
2.1. Nekustamais īpašums ierakstīts Zemgales rajona tiesas Brunavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000063434 un īpašuma tiesības uz to ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
3. Apgrūtinājumi:
3.1. zemesgrāmatā ir veikts ieraksts par Atzīmi - ceļa servitūts 4m/0,281 km. 0.11 ha, pamatojoties uz 2001.gada 13.septembra LR Valsts zemes dienesta Zemgales reģionālās nodaļas lēmumu Nr. 385/1.14.2.
Saskaņā ar Zemesgrāmatu likuma 46.panta ceturto daļu atzīme nav šķērslis tālākai nostiprināšanai, bet piešķir ar atzīmi nodrošinātai tiesībai priekšrocību, sākot no atzīmes ierakstīšanas dienas zemesgrāmatā, un saistošu spēku pret tiem nekustamā īpašuma ieguvējiem un citām personām, kuru tiesības nostiprinātas pēc atzīmes ierakstīšanas.
3.2. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā Nekustamā īpašuma sastāvā esošajām zemes vienībām, kuras nepieciešams atsavināt Rail Baltica projekta īstenošanai, noteiktie apgrūtinājumi:
3.2.1. zemes vienībai (kadastra apzīmējums 4046 010 0088) 0,2703 ha platībā:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos - 0.2557 ha platībā;
- drošības aizsargjoslas teritorija gar naftas produktu cauruļvadu - 0.0992 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju - 0.0030 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju - 0.0028 ha platībā.
Zemes vienības lietošanas mērķis - zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā;
3.2.2. zemes vienībai (kadastra apzīmējums 4046 010 0087) 0,3149 ha platībā:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos - 0.1138 ha platībā;
- drošības aizsargjoslas teritorija gar naftas produktu cauruļvadu - 0.1013 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju - 0.0034 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju - 0.0033 ha platībā.
Zemes vienības lietošanas mērķis - zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā.
Saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 12.pantu ekspluatācijas aizsargjoslas tiek noteiktas gar transporta līnijām, gar elektronisko sakaru tīkliem un citu komunikāciju līnijām, kā arī ap objektiem, kas nodrošina dažādu valsts dienestu darbību. Ekspluatācijas aizsargjoslu galvenais uzdevums ir nodrošināt minēto komunikāciju un objektu efektīvu un drošu ekspluatāciju un attīstības iespējas.
Savukārt no Aizsargjoslu likuma 30.panta izriet, ka drošības aizsargjoslas teritorija gar naftas produktu cauruļvadu nosakāma, lai nodrošinātu ogļūdeņražu ieguves vietu, naftas, naftas produktu, bīstamu ķīmisko vielu un produktu cauruļvadu, tilpņu, krātuvju, pārstrādes un pārkraušanas uzņēmumu, degvielas uzpildes staciju ekspluatāciju un drošību, kā arī samazinātu iespējamo negatīvo ietekmi uz vidi un cilvēkiem šo objektu ekspluatācijas laikā un iespējamo avāriju gadījumā.
Tāpat Aizsargjoslu likuma VI nodaļa satur noteikumus par īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumiem minētajās aizsargjoslās.
Līdz ar to secināms, ka Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā. 

Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas zemes vienība (kadastra apzīmējums 4046 010 0086) ar platību 4,0 ha un apbūvi uz tās, kas atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022.gada 18.oktobra atzinumam Nr.BNP/2022/4.7/1834/N ir veidojama kā atsevišķa un izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam (atzinumā norādīts, ka atlikusī platība ir 3,9979 ha, kas bija aktuālā informācija pirms zemes vienības kadastrālās uzmērīšanas procesa uzsākšanas).
Saskaņā ar Likuma 20.panta pirmo daļu atlīdzības noteikšanai SIA "Grant Thornton Baltic" sertificēts nekustamo īpašumu vērtētājs 2023.gada 27.jūnijā, piedaloties Institūcijas (SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”) pārstāvim un Nekustamā īpašuma īpašniekam, apsekoja Nekustamo īpašumu, kuras laikā Nekustamā īpašuma īpašnieks mutiskā formā izteica prasību par Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā esošās meliorācijas sistēmas funkcionēšanas nodrošināšanu projektēšanas un būvdarbu laikā.
2023.gada 17.jūlijā SIA "Grant Thornton Baltic" sagatavoja Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtības novērtējuma ziņojumu (turpmāk – Vērtējums), kas tika izskatīts Institūcijas izveidotās komisijas 2023.gada 17.augusta sēdē.
Institūcija 2023.gada 25.augustā ar vēstuli Nr.2.3.N/2023-2597 informēja Nekustamā īpašuma īpašnieku par 2023.gada 17.augusta komisijas sēdē aprēķināto atlīdzības apmēru, kas tika noteikts atbilstoši SIA "Grant Thornton Baltic" sagatavotajā Vērtējumā noteiktajai Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībai un Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) daļas vērtības samazinājuma apmēram, un arī par Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā izteiktā prasījuma - par esošās meliorācijas sistēmas funkcionēšanas nodrošināšanu - izskatīšanas kārtību, sniedzot šāda satura skaidrojumu:
Atbilstoši AS "RB Rail" , kas ir atbildīga par projektēšanas aktivitāti, sniegtajai informācijai meliorācijas sistēmu funkcionalitātes nodrošināšanas pasākumi tiks organizēti, ievērojot SIA “Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi” izdotos tehniskos noteikumus. Projektējot un pārbūvējot esošo meliorācijas sistēmu, par projektēšanu atbildīgā un par būvdarbiem atbildīgā institūcija nodrošinās Nekustamā īpašuma īpašniekam piederošajā neatsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā esošo likumīgi izbūvēto meliorācijas sistēmu funkcionalitātes saglabāšanu un to darbības nepasliktināšanu. Attiecīgs noteikums būs paredzams arī līgumā par labprātīgu Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, tostarp nosakot meliorācijas sistēmas defektu un trūkumu novēršanas periodu. Atbildība par trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem, tostarp par to īpašumā esošo inženiertīklu bojājumiem ārpus dzelzceļa nodalījuma joslas, ja tie būs cēloniski saistīti ar būvdarbiem – ir būvuzņēmēja darbības tiešās sekas un šo seku novēršana tiek iekļauta institūcijas slēgtajos līgumos ar būvuzņēmējiem, tostarp līgumos tiek paredzēts defektu novēršanas periods. Savukārt Nekustamā īpašuma īpašnieka iespējamie prasījumi par iespējamajiem zaudējumiem, kas saistīti ar  meliorācijas sistēmu darbības bojājumiem vai traucējumiem, tiks vērtēti pēc to faktiskās rašanās un prasījumu pamatojošo dokumentu iesniegšanas institūcijā.

Saskaņā ar Nekustamā īpašuma īpašnieka 2023.gada 19.septembrī Institūcijā iesniegto piekrišanu SIA "Grant Thornton Baltic" sagatavotajā Vērtējumā noteiktajai Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībai un Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) daļas vērtības samazinājuma apmēram Institūcija, rīkojoties Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 28.punktā minētajā kārtībā, 2023.gada 21.septembra Atlīdzības noteikšanas komisijas sēdes slēgtajā daļā apstiprināja aprēķināto atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējās summas 7 461,72 EUR (septiņi tūkstoši četri simti sešdesmit viens eiro un 72 eiro centi) apmērā, kuru veido:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 010 0087) 0,3149 ha platībā tirgus vērtība 3495,39 EUR (trīs tūkstoši četri simti deviņdesmit pieci eiro un 39 eiro centi) jeb 1,11 EUR par kvadrātmetru, rēķinot uz lauksaimniecībā izmantojamās zemes platību – 3,71 ha;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 010 0088) 0,2703 ha platībā tirgus vērtība 3000,33 EUR (trīs tūkstoši eiro un 33 eiro centi) jeb 1,11 EUR par kvadrātmetru, rēķinot uz lauksaimniecībā izmantojamās zemes platību – 3,71 ha;
1.3. Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) daļas - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 010 0086) 4,0 ha platībā, vērtības samazinājums 966,00 EUR (deviņi simti sešdesmit seši eiro) jeb 0,03 EUR par kvadrātmetru, rēķinot uz lauksaimniecībā izmantojamās zemes platību – 3,22 ha.

Par atlīdzības apmēru un par jautājuma tālāko virzību Satiksmes ministrijas un Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai, ievērojot Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 35. un 36.punktu regulējumu, Īpašnieks ir informēts rakstiski.

Pamatojoties uz Likuma 9.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023.gada 20.oktobra lēmumu Nr.03.1-14/3019 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 7 461,72 EUR (tirgus vērtība 6495,72 EUR un zaudējumi par atlikušās nekustamā īpašuma daļas vērtības samazinājumu 966,00 EUR).

Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Strazdiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.4046 010 0029) Brunavas pagastā, Bauskas novadā, daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura tiek atsavināta Nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas 2020.gada 13.novembrī noslēgts starp AS "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai, paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi