Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-3040: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ceļu satiksmes likuma 16. panta septītā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Novērst tehnisku kļūdu Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa", kas radusies jauna tiesību akta izstrādē, izgūstot no likumi.lv tiesību akta redakciju, kurā vēl nebija stājušies spēkā Ministru kabinetā pieņemtie grozījumi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023.gada 16.martā stājās spēkā grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" (23-TA-429), ar kuriem tika atcelta spēkā esošā kārtība, kādā tiek veiktas periodiskas pārbaudes transportlīdzekļiem, kuru spēkiekārtā tiek izmantota saspiestā dabasgāze (turpmāk - CNG), svītrojot noteikumu 99.punktu, kas noteica, ka transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar CNG barošanas sistēmu no 2023.gada 1.janvāra jāveic periodiska to balonu un tā sastāvdaļu pārbaude atbilstošā un akreditētā inspicēšanas institūcijā, ņemot vērā, ka Latvijā šobrīd nav atbilstošu institūciju visu marku CNG balonu inspicēšanas veikšanai, kas būtu akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību. 
Minētie grozījumi paredzēja arī atcelt noteikumu 1.pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda A7 daļas trešajā un ceturtajā rindkopā ietvertās prasības par transportlīdzekļu CNG gāzes balonu periodisku pārbaudi atbilstošā inspicēšanas institūcijā, kā arī šo noteikumu 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda tabulas "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi" vērtēšanas kritērijā B7 noteiktās prasības par CNG balona periodiskās pārbaudes apliecinājumu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2023.gada 11.novembrī spēkā stājās grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" (23-TA-141), kā rezultātā tika konstatēts, ka iepriekšējie grozījumi (23-TA-429) tikai daļēji stājušies spēkā, proti, noteikumu 99.punkts ir svītrots, bet 1.pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda A7 daļas trešajā un ceturtajā rindkopā ietvertās prasības un noteikumu 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda tabulas "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi" vērtēšanas kritērijā B7 noteiktās prasības par CNG balona periodiskās pārbaudes apliecinājumu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā joprojām ir spēkā, jo, izstrādājot tiesību akta projektu (23-TA-141), no likumi.lv ielasījās nepilnīga Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumu Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" redakcija.
Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" (23-TA-429) tika saskaņoti ar Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju, Tieslietu ministriju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju bez iebildumiem.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka minētie grozījumi ar institūcijām tika saskaņoti bez iebildumiem un pieņemti Ministru kabineta 2023.gada 7.marta sēdē, kā arī nekādi papildu grozījumi veikti netiek, nepieciešams veikt tehnisku precizējumu un atkārtoti svītrot Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumu Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" 1.pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda A7 daļas trešajā un ceturtajā rindkopā ietvertās prasības un noteikumu 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda tabulas "B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi" vērtēšanas kritērijā B7 noteiktās prasības par CNG balona periodiskās pārbaudes apliecinājumu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka minētie grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumos Nr. 295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa" jau tika pieņemti Ministru kabineta 2023.gada 7.marta sēdē, sabiedrības līdzdalības process netiek nodrošināts.

Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi