25-TA-162: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu atbilstoši spēkā esošajai normatīvajam regulējumam un precizētu pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekts mērķis ir precizēt atbalsta programmas nosacījumus, atļaujot projekta iesniedzējam piesaistīt sadarbības partneri/-us, precizētu pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus, lai nodrošinātu pilnvērtīgu pasākuma ieviešanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumu Nr.663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr.663) mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu duāla pielietojuma jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei aizsardzības un drošības jomā, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu un privāto līdzfinansējumu. Atbalsta programma paredz sniegt sīkiem (mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem, mazām vidējām un vidējām kapitalizācijas sabiedrībām atbalstu līdz 1 000 000 euro pētniecības aktivitātēm, t.sk. rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālām izstrādnēm un tehniski ekonomiskai priekšizpētei.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr.663 ir iekļautas atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - regula Nr. 2018/1046), kura 2024. gada 23. augustā ir zaudējusi spēku. Lai nodrošinātu atbilstošu atbalsta sniegšanu, nepieciešams precizēt Noteikumos Nr.609 iekļautās atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2024. gada 23. augusta Regulu Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509).
Papildus, Noteikumos Nr.663 iekļautas atsauces uz Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā, 2. redakciju, kas 2024. gada 31. decembrī beigusi darbību. No 2025. gada 1. janvāra tiek piemērota Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā (turpmāk - NACE), 2.1. redakcija, ko nepieciešams iekļaut Noteikumos Nr.663.
Vienlaikus, Eiropas Savienības fondu komitejā 2024. gada 31. oktobrī ir pieņemts lēmums par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma novirzīšanu no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību”, t. sk. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas, valsts drošības prioritātēm. Līdz ar to, Noteikumos Nr.663 nepieciešami attiecīgi precizējumi, kas paredz finansējuma un sasniedzamo rādītāju samazināšanu.
Papildus, Noteikumos Nr.663 iekļautas atsauces uz Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā, 2. redakciju, kas 2024. gada 31. decembrī beigusi darbību. No 2025. gada 1. janvāra tiek piemērota Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā (turpmāk - NACE), 2.1. redakcija, ko nepieciešams iekļaut Noteikumos Nr.663.
Vienlaikus, Eiropas Savienības fondu komitejā 2024. gada 31. oktobrī ir pieņemts lēmums par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma novirzīšanu no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību”, t. sk. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas, valsts drošības prioritātēm. Līdz ar to, Noteikumos Nr.663 nepieciešami attiecīgi precizējumi, kas paredz finansējuma un sasniedzamo rādītāju samazināšanu.
Risinājuma apraksts
Pēc nozares ministrijas ierosinājuma un nozares asociāciju priekšlikumiem MK noteikumu projekts paredz:
1. sadarbības partneru iesaisti projekta īstenošanā
Noteikumu Nr.663 ietvaros ir paredzēta sadarbības partneru iesaiste projekta īstenošanā, t.sk. efektīva sadarbība, līdz ar to, lai mazinātu interpretācijas iespējas un skaidri definētu sadarbības partneru iesaistes nosacījumus nepieciešams veikt tehniskus precizējumus. Sadarbības partneru iesaiste projektu ieviešanā ir būtiska, lai nodrošinātu pieeju nišas inovācijām, zināšanu pārnesi un pielietojamību tirgū. Sadarbības partneri, piemēram, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un nozares komersanti, sniedz specializētas zināšanas, resursus un testēšanas vidi, ievērojami uzlabojot projekta inovācijas potenciālu. Turklāt divējāda lietojuma produktu izstrādei ir nepieciešama starpdisciplināra sadarbība, lai apmierinātu gan civilās, gan aizsardzības nozares vajadzības, nodrošinot plašāku tirgus pielāgošanās spēju. Turklāt, sadarbības partneru iesaiste sniedz iespēju efektīvai sadarbībai, kas sekmē pilnvērtīgu atbalsta programmas ieviešanu un nodrošina plašākus valsts stimulus, tādējādi radot labvēlīgāku vidi komersantiem un piesaistot privātās investīcijas. Ņemot vērā minēto, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 2.6., 19.4. un 19.5. apakšpunktiem un 15.1 un 20.1 punktiem. Vienlaikus, Noteikumos Nr.663 iekļautie valsts atbalsta saņemšanas nosacījumi, kas attiecināmi uz projekta iesniedzēju ir attiecināmas arī uz sadarbības partneri.
2. pārņemt regulas Nr. 2024/2509 nosacījumus
Regula Nr. 2018/1046 ar 2024. gada 23. augustu izbeidz savu darbību, vienlaikus spēkā stājoties regulai Nr. 2024/2509. Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši regulas Nr. 2024/2509 nosacījumiem, ar MK noteikumu projektu tiek veikti precizējumi. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros finanšu noteikumi nemainās, atsevišķos gadījumos mainās tikai attiecīgā panta numerācija.
3. pārņemt NACE 2.1. redakciju
Lai dažādu valstu statistika būtu salīdzināma Eiropas Savienībā (ES) pastāv divas klasifikācijas sistēmas – 2010. gada Eiropas Kontu sistēmu (EKS2010) un ES Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija jeb NACE, – saskaņā ar kurām iespējams klasificēt institucionālās vienības un tautsaimniecības sektorus.
NACE 2.red. klasifikācija tika izstrādāta un apstiprināta ar 2006. gada 20. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, kā arī groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3037/90 un dažas EK regulas par īpašām statistikas jomām, kas 2024. gada 31. decembrī beidza savu darbību. No 2025. gada 1. janvāra NACE 2. red. tika atjaunināta, lai ņemtu vērā tehnoloģiju un ekonomikas attīstību un nodrošinātu tās saskaņotību ar citām ekonomiskajām un sociālajām klasifikācijām, kā rezultātā spēkā stājās NACE 2.1. redakcija, kas izklāstīta Komisijas deleģētajā (ES) 2022. gada 10 oktobra Regulā Nr. 2023/137, ar kuru groza Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju. Ņemot vērā minēto, tiek precizēts Noteikumi Nr.663 24.1., 24.2., 24.3., 24.4., 24.5. un 24.6. apakšpunkts.
4. precizēt pasākuma plānoto finansējumu un sasniedzamos rādītājus
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības fondu komitejas 2024. gada 31. oktobra pieņemtā lēmuma izpildi, kas ietver Eiropas Reģionālās attīstības fonda elastības finansējuma daļas 2 240 812 euro apmērā novirzīšanu valsts drošības prioritātēm, nepieciešams precizēt Noteikumu Nr.663 6. punktā noteikto pasākumam plānoto finansējumu, samazinot to no 32 001 749 euro uz 29 365 499 euro un veicot attiecīgus precizējumus arī sadalījumā pa finanšu avotiem (Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un valsts budžets). Vienlaikus tiek samazināti arī Noteikumu Nr.663 10.1.1. un 10.1.2. apakšpunktos definētie sasniedzamie rādītāji no 40 uz 29, ņemot vērā, ka maksimāli pieejamais finansējums vienam komersantam ir 1 000 000 euro (29 365 299/1 000 000=29).
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam noteiktas ERAF finansējuma sadalījums pa intervences kodiem, atbilstoši Noteikumos Nr.663 paredzētajām atbalstāmajām darbībām, ir šāds:
- 9.intervences kods (mikrouzņēmumu pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana (rūpnieciskā pētniecība, eksperimentālā izstrāde, priekšizpēte);
- 10.intervences kods (MVU pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana);
- 11.intervences kods (lielo uzņēmumu pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana);
- 12.intervences kods (valsts pētniecības centru, augstākās izglītības un kompetences centru pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana (rūpnieciskā pētniecība, eksperimentālā izstrāde, priekšizpēte).
5. tehniskus grozījumus
Ņemot vērā, ka Noteikumu Nr. 663 vienkāršoto izmaksu metodika netiek paredzēta un Ekonomikas ministrija vērtēs to piemērošanu Noteikumu Nr. 663 ieviešanas procesā tiek precizēts Noteikumu Nr.663 tiesiskais pamatojums, dzēšot atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu.
MK noteikumu projekts neietekmēs projektu īstenošanu, ņemot vērā, ka projektu iesniegumu atlase plānota 2025. gada I ceturksnī. Lai nodrošinātu informācijas pieejamību un vienādus nosacījumus visiem projektu iesniedzējiem Ekonomikas ministrija Centrālās finanšu un līgumu aģentūras organizētā vebināra ietvaros informēs projektu iesniedzējus par aktuālajiem atbalsta programmas nosacījumiem.
1. sadarbības partneru iesaisti projekta īstenošanā
Noteikumu Nr.663 ietvaros ir paredzēta sadarbības partneru iesaiste projekta īstenošanā, t.sk. efektīva sadarbība, līdz ar to, lai mazinātu interpretācijas iespējas un skaidri definētu sadarbības partneru iesaistes nosacījumus nepieciešams veikt tehniskus precizējumus. Sadarbības partneru iesaiste projektu ieviešanā ir būtiska, lai nodrošinātu pieeju nišas inovācijām, zināšanu pārnesi un pielietojamību tirgū. Sadarbības partneri, piemēram, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un nozares komersanti, sniedz specializētas zināšanas, resursus un testēšanas vidi, ievērojami uzlabojot projekta inovācijas potenciālu. Turklāt divējāda lietojuma produktu izstrādei ir nepieciešama starpdisciplināra sadarbība, lai apmierinātu gan civilās, gan aizsardzības nozares vajadzības, nodrošinot plašāku tirgus pielāgošanās spēju. Turklāt, sadarbības partneru iesaiste sniedz iespēju efektīvai sadarbībai, kas sekmē pilnvērtīgu atbalsta programmas ieviešanu un nodrošina plašākus valsts stimulus, tādējādi radot labvēlīgāku vidi komersantiem un piesaistot privātās investīcijas. Ņemot vērā minēto, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 2.6., 19.4. un 19.5. apakšpunktiem un 15.1 un 20.1 punktiem. Vienlaikus, Noteikumos Nr.663 iekļautie valsts atbalsta saņemšanas nosacījumi, kas attiecināmi uz projekta iesniedzēju ir attiecināmas arī uz sadarbības partneri.
2. pārņemt regulas Nr. 2024/2509 nosacījumus
Regula Nr. 2018/1046 ar 2024. gada 23. augustu izbeidz savu darbību, vienlaikus spēkā stājoties regulai Nr. 2024/2509. Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši regulas Nr. 2024/2509 nosacījumiem, ar MK noteikumu projektu tiek veikti precizējumi. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros finanšu noteikumi nemainās, atsevišķos gadījumos mainās tikai attiecīgā panta numerācija.
3. pārņemt NACE 2.1. redakciju
Lai dažādu valstu statistika būtu salīdzināma Eiropas Savienībā (ES) pastāv divas klasifikācijas sistēmas – 2010. gada Eiropas Kontu sistēmu (EKS2010) un ES Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija jeb NACE, – saskaņā ar kurām iespējams klasificēt institucionālās vienības un tautsaimniecības sektorus.
NACE 2.red. klasifikācija tika izstrādāta un apstiprināta ar 2006. gada 20. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, kā arī groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3037/90 un dažas EK regulas par īpašām statistikas jomām, kas 2024. gada 31. decembrī beidza savu darbību. No 2025. gada 1. janvāra NACE 2. red. tika atjaunināta, lai ņemtu vērā tehnoloģiju un ekonomikas attīstību un nodrošinātu tās saskaņotību ar citām ekonomiskajām un sociālajām klasifikācijām, kā rezultātā spēkā stājās NACE 2.1. redakcija, kas izklāstīta Komisijas deleģētajā (ES) 2022. gada 10 oktobra Regulā Nr. 2023/137, ar kuru groza Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju. Ņemot vērā minēto, tiek precizēts Noteikumi Nr.663 24.1., 24.2., 24.3., 24.4., 24.5. un 24.6. apakšpunkts.
4. precizēt pasākuma plānoto finansējumu un sasniedzamos rādītājus
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības fondu komitejas 2024. gada 31. oktobra pieņemtā lēmuma izpildi, kas ietver Eiropas Reģionālās attīstības fonda elastības finansējuma daļas 2 240 812 euro apmērā novirzīšanu valsts drošības prioritātēm, nepieciešams precizēt Noteikumu Nr.663 6. punktā noteikto pasākumam plānoto finansējumu, samazinot to no 32 001 749 euro uz 29 365 499 euro un veicot attiecīgus precizējumus arī sadalījumā pa finanšu avotiem (Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un valsts budžets). Vienlaikus tiek samazināti arī Noteikumu Nr.663 10.1.1. un 10.1.2. apakšpunktos definētie sasniedzamie rādītāji no 40 uz 29, ņemot vērā, ka maksimāli pieejamais finansējums vienam komersantam ir 1 000 000 euro (29 365 299/1 000 000=29).
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam noteiktas ERAF finansējuma sadalījums pa intervences kodiem, atbilstoši Noteikumos Nr.663 paredzētajām atbalstāmajām darbībām, ir šāds:
- 9.intervences kods (mikrouzņēmumu pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana (rūpnieciskā pētniecība, eksperimentālā izstrāde, priekšizpēte);
- 10.intervences kods (MVU pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana);
- 11.intervences kods (lielo uzņēmumu pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana);
- 12.intervences kods (valsts pētniecības centru, augstākās izglītības un kompetences centru pētniecības un inovācijas darbības, tostarp tīklošana (rūpnieciskā pētniecība, eksperimentālā izstrāde, priekšizpēte).
5. tehniskus grozījumus
Ņemot vērā, ka Noteikumu Nr. 663 vienkāršoto izmaksu metodika netiek paredzēta un Ekonomikas ministrija vērtēs to piemērošanu Noteikumu Nr. 663 ieviešanas procesā tiek precizēts Noteikumu Nr.663 tiesiskais pamatojums, dzēšot atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu.
MK noteikumu projekts neietekmēs projektu īstenošanu, ņemot vērā, ka projektu iesniegumu atlase plānota 2025. gada I ceturksnī. Lai nodrošinātu informācijas pieejamību un vienādus nosacījumus visiem projektu iesniedzējiem Ekonomikas ministrija Centrālās finanšu un līgumu aģentūras organizētā vebināra ietvaros informēs projektu iesniedzējus par aktuālajiem atbalsta programmas nosacījumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
2 085 726
0
5 891 098
0
6 493 694
6 690 395
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
2 085 726
0
5 891 098
0
6 493 694
6 690 395
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 453 796
0
6 930 703
0
7 639 640
7 871 052
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 453 796
0
6 930 703
0
7 639 640
7 871 052
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-368 070
0
-1 039 605
0
-1 145 946
-1 180 657
3.1. valsts pamatbudžets
0
-368 070
0
-1 039 605
0
-1 145 946
-1 180 657
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-368 070
-1 039 605
-1 145 946
-1 180 657
5.1. valsts pamatbudžets
-368 070
-1 039 605
-1 145 946
-1 180 657
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbilstoši Eiropas Savienības fondu komitejas 2024. gada 31. oktobra pieņemtajam lēmumam, kas ietver Eiropas Reģionālās attīstības fonda elastības finansējuma daļas 2 240 812 euro apmērā novirzīšanu valsts drošības prioritātēm, 1.2.1.1. pasākuma trešās kārtas plānotais finansējums tiek samazināts no 32 001 749 euro uz 29 365 499 euro. Minētais plānotā finansējuma samazinājums neietekmē 1.2.1.1. pasākuma īstenošanai pieejamo finansējuma apmēru un noteikumu projekta ietvaros veiktās izmaiņas tiks nodrošinātas 1.2.1.1. pasākuma īstenošanai plānotā finansējuma ietvaros.
1.2.1.1. pasākuma trešās kārtas ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 29 365 499 euro (no tā elastības finansējums – 2 411 235 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 24 960 674 euro (no tā elastības finansējums – 2 049 550 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 4 404 825 euro (no tā elastības finansējums – 361 685 euro). Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 26 954 264 euro, tai skaitā ERAF finansējums 22 911 124 euro, valsts budžeta finansējums 4 043 140 euro.
Provizoriskais kopējā finansējuma (29 365 499 euro) izlietojums pa gadiem:
2025.g. – 2 453 796 euro;
2026.g. – 6 930 703 euro;
2027.g. – 7 639 640 euro;
2028.g. – 7 871 052 euro;
2029.g. – 2 936 548 euro;
2030.g. - 1 533 760 euro.
1.2.1.1. pasākuma trešās kārtas ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 29 365 499 euro (no tā elastības finansējums – 2 411 235 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 24 960 674 euro (no tā elastības finansējums – 2 049 550 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 4 404 825 euro (no tā elastības finansējums – 361 685 euro). Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 26 954 264 euro, tai skaitā ERAF finansējums 22 911 124 euro, valsts budžeta finansējums 4 043 140 euro.
Provizoriskais kopējā finansējuma (29 365 499 euro) izlietojums pa gadiem:
2025.g. – 2 453 796 euro;
2026.g. – 6 930 703 euro;
2027.g. – 7 639 640 euro;
2028.g. – 7 871 052 euro;
2029.g. – 2 936 548 euro;
2030.g. - 1 533 760 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pasākuma īstenošanai Finanšu ministrija pieprasīs finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2024. gada 23. augusta Regulas Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509)
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2024. gada 23. augusta Regulas Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2024/2509 33. pants
MK noteikumu projekta 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 47.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Lai nekavētu atlases uzsākšanu un nodrošinātu atbalsta pieejamību duāla lietojuma produktu un tehnoloģiju izstrādei, kas veicinās Latvijas aizsardzības spēju stiprināšanu, nepieciešami steidzami tehniski grozījumi, kas nemaina atbalsta saņemšanas un projektu ieviešanas nosacījumus. Ņemot vērā minēto, sabiedrības līdzdalība netiek īstenota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekts neparedz radīt papildus administratīvo slogu.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi