23-TA-1853: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 11. decembra noteikumos Nr. 793 "Studiju virzienu atvēršanas un akreditācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
1.Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 59.punkts nosaka, ka Ministru kabinets līdz 2021. gada 30. decembrim izdara grozījumus Ministru kabineta 2018. gada 11. decembra noteikumos Nr. 793 "Studiju virzienu atvēršanas un akreditācijas noteikumi", nosakot, ka augstskolām un koledžām ir tiesības iesniegt atkārtotam novērtējumam studiju programmu, kura saņēmusi novērtējumu "viduvēji", pirms Studiju kvalitātes komisijas lēmumā norādītā akreditācijas termiņa, ja tas ir sešus gadus ilgs.
2.Likuma "Grozījumi Augstskolu likumā" (pieņemts: 24.03.2022., stājas spēkā: 21.04.2022.) vairs neparedz 55.3 panta 12. daļā uzdevumu noteikt studiju virziena akreditācijas lapas paraugu un Augstskolu likuma 55.3 pants vairs neparedz izsniegt studiju virziena akreditācijas lapas, bet šā panta devītā daļa nosaka, ka "Mēneša laikā pēc studiju virziena akreditācijas Akadēmiskās informācijas centrs izglītības programmu reģistrā iekļauj informāciju par attiecīgā studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditāciju attiecīgajā augstskolā."
2.Likuma "Grozījumi Augstskolu likumā" (pieņemts: 24.03.2022., stājas spēkā: 21.04.2022.) vairs neparedz 55.3 panta 12. daļā uzdevumu noteikt studiju virziena akreditācijas lapas paraugu un Augstskolu likuma 55.3 pants vairs neparedz izsniegt studiju virziena akreditācijas lapas, bet šā panta devītā daļa nosaka, ka "Mēneša laikā pēc studiju virziena akreditācijas Akadēmiskās informācijas centrs izglītības programmu reģistrā iekļauj informāciju par attiecīgā studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditāciju attiecīgajā augstskolā."
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Augstskolas un koledžas ir tiesīgas pieteikt atkārtotu novērtējumu studiju programmai, kura atbilst uz sešiem gadiem akreditētajam studiju virzienam un kārtējā akreditācijā saņēmusi vērtējumu “viduvēji”.
Atbilstoši Augstskolu likuma 55.3 panta devītajai daļai mēneša laikā pēc studiju virziena akreditācijas Akadēmiskās informācijas centrs izglītības programmu reģistrā iekļauj informāciju par attiecīgā studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditāciju.
Atbilstoši Augstskolu likuma 55.3 panta devītajai daļai mēneša laikā pēc studiju virziena akreditācijas Akadēmiskās informācijas centrs izglītības programmu reģistrā iekļauj informāciju par attiecīgā studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditāciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašlaik Ministru kabineta 2018. gada 11. decembra noteikumi Nr. 793 "Studiju virzienu atvēršanas un akreditācijas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi) nosaka, studiju virzienu atvēršanas kārtību; studiju virzienu akreditācijas un ārpuskārtas akreditācijas kārtību; studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu novērtēšanas prasības; studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu novērtēšanas kārtību; studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditācijas prasības; studiju virziena akreditācijas lapas paraugu; studiju virzienus augstākajā izglītībā; akreditācijā iesaistīto institūciju tiesības un pienākumus.
Savukārt pašlaik Noteikumu 2.pielikums nosaka studiju virziena akreditācijas lapas paraugu.
Noteikumi paredz pienākumu Akadēmiskās informācijas centram (turpmāk - centrs) izsniegt Studiju kvalitātes komisijas (turpmāk - komisija) priekšsēdētāja parakstītu studiju virziena akreditācijas lapu; paredz komisijai veikt izmaiņas studiju virziena akreditācijas lapā, kā arī pieņemt lēmumu par tādas studiju programmas iekļaušanu studiju virziena akreditācijas lapā, ja attiecīgā studiju programma ir licencēta un par to ir izsniegta licence.
Savukārt pašlaik Noteikumu 2.pielikums nosaka studiju virziena akreditācijas lapas paraugu.
Noteikumi paredz pienākumu Akadēmiskās informācijas centram (turpmāk - centrs) izsniegt Studiju kvalitātes komisijas (turpmāk - komisija) priekšsēdētāja parakstītu studiju virziena akreditācijas lapu; paredz komisijai veikt izmaiņas studiju virziena akreditācijas lapā, kā arī pieņemt lēmumu par tādas studiju programmas iekļaušanu studiju virziena akreditācijas lapā, ja attiecīgā studiju programma ir licencēta un par to ir izsniegta licence.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 59.punktu, pašlaik Noteikumi ir nepilnīgi, jo tie neparedz augstskolai un koledžai tiesības pieteikt un veikt atkārtotu novērtējumu studiju programmai, kas akreditācijā saņēmusi vērtējumu “viduvēji” vēl pirms Studiju kvalitātes komisijas lēmumā norādītā akreditācijas termiņa, ja tas ir sešus gadus ilgs.
Ievērojot Augstskolu likuma 55.3 panta 12. daļu, ir nepieciešams Noteikumos novērst nepilnību, svītrojot tekstā visas norādes uz studiju virziena akreditācijas lapu izsniegšanu, jo Augstskolu likums tādu vairs neparedz. Vienlaikus Noteikumi ir uzlabojami, papildinot, ka turpmāk, ka informāciju jeb datus saistībā ar studiju virziena akreditāciju centrs izvietos Valsts izglītības informācijas sistēmas Izglītības programmu reģistrā (turpmāk - izglītības programmu reģistrs).
Ievērojot Augstskolu likuma 55.3 panta 12. daļu, ir nepieciešams Noteikumos novērst nepilnību, svītrojot tekstā visas norādes uz studiju virziena akreditācijas lapu izsniegšanu, jo Augstskolu likums tādu vairs neparedz. Vienlaikus Noteikumi ir uzlabojami, papildinot, ka turpmāk, ka informāciju jeb datus saistībā ar studiju virziena akreditāciju centrs izvietos Valsts izglītības informācijas sistēmas Izglītības programmu reģistrā (turpmāk - izglītības programmu reģistrs).
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
1) svītrot Noteikumu 1.6.apakšpunktu par studiju virziena akreditācijas lapas parauga noteikšanu;
2) precizēt Noteikumu 2.2.apakšpunktu, nosakot, ka komisija lemj par izmaiņu izdarīšanu akreditētā studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditācijas datos;
3) precizēt Noteikumu 2.5.apakšpunktu, ka komisija lemj par tādas studiju programmas iekļaušanu attiecīgajā akreditētajā studiju virzienā, ja augstskola vai koledža divu gadu laikā pēc licencētās studiju programmas īstenošanas uzsākšanas ir saņēmusi divu centra apstiprinātu ekspertu, no kuriem vismaz viens ir ārvalsts eksperts, vērtējumu par studiju programmu atbilstoši šo noteikumu 17. punktam. Līdz minētā lēmuma pieņemšanai akreditētajam studiju virzienam atbilstošas studiju programmas atbilstību Augstskolu likuma 1. panta 1.1 punktā minētajam nosacījumam (ja studiju programma licencēta pēc attiecīgā studiju virziena akreditācijas) apliecina komisijas lēmums par šādas studijas programmas licencēšanu un informāciju par šādas studiju programmas licencēšanu centrs ievada izglītības programmu reģistrā pie attiecīgā akreditēta studiju virziena;
4) precizēt Noteikumu 30.punktu, nosakot, ka par Augstskolu likuma prasībām atbilstošām uzskata un akreditētā studiju virzienā iekļauj tās studiju virzienam atbilstošās studiju programmas, kuras saņēmušas vērtējumu "izcili", "labi" un "viduvēji";
5) precizēt Noteikumu 31.punktu, ka centrs 10 darbdienu laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas nosūta attiecīgo lēmumu augstskolai vai koledžai un lēmuma kopiju – Izglītības un zinātnes ministrijai. Ja komisija pieņēmusi lēmumu par studiju virziena akreditāciju, studiju programmas iekļaušanu akreditētā studiju virzienā, izmaiņām studiju virziena akreditācijā vai studiju virziena akreditācijas datos, centrs mēneša laikā veic attiecīgu ierakstu izglītības programmu reģistrā;
6) svītrot Noteikumu 2.pielikumu, kas nosaka studiju virziena akreditācijas lapas paraugu.
1) svītrot Noteikumu 1.6.apakšpunktu par studiju virziena akreditācijas lapas parauga noteikšanu;
2) precizēt Noteikumu 2.2.apakšpunktu, nosakot, ka komisija lemj par izmaiņu izdarīšanu akreditētā studiju virziena un tam atbilstošo studiju programmu akreditācijas datos;
3) precizēt Noteikumu 2.5.apakšpunktu, ka komisija lemj par tādas studiju programmas iekļaušanu attiecīgajā akreditētajā studiju virzienā, ja augstskola vai koledža divu gadu laikā pēc licencētās studiju programmas īstenošanas uzsākšanas ir saņēmusi divu centra apstiprinātu ekspertu, no kuriem vismaz viens ir ārvalsts eksperts, vērtējumu par studiju programmu atbilstoši šo noteikumu 17. punktam. Līdz minētā lēmuma pieņemšanai akreditētajam studiju virzienam atbilstošas studiju programmas atbilstību Augstskolu likuma 1. panta 1.1 punktā minētajam nosacījumam (ja studiju programma licencēta pēc attiecīgā studiju virziena akreditācijas) apliecina komisijas lēmums par šādas studijas programmas licencēšanu un informāciju par šādas studiju programmas licencēšanu centrs ievada izglītības programmu reģistrā pie attiecīgā akreditēta studiju virziena;
4) precizēt Noteikumu 30.punktu, nosakot, ka par Augstskolu likuma prasībām atbilstošām uzskata un akreditētā studiju virzienā iekļauj tās studiju virzienam atbilstošās studiju programmas, kuras saņēmušas vērtējumu "izcili", "labi" un "viduvēji";
5) precizēt Noteikumu 31.punktu, ka centrs 10 darbdienu laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas nosūta attiecīgo lēmumu augstskolai vai koledžai un lēmuma kopiju – Izglītības un zinātnes ministrijai. Ja komisija pieņēmusi lēmumu par studiju virziena akreditāciju, studiju programmas iekļaušanu akreditētā studiju virzienā, izmaiņām studiju virziena akreditācijā vai studiju virziena akreditācijas datos, centrs mēneša laikā veic attiecīgu ierakstu izglītības programmu reģistrā;
6) svītrot Noteikumu 2.pielikumu, kas nosaka studiju virziena akreditācijas lapas paraugu.
Problēmas apraksts
Nepieciešams noteikt Noteikumos, ka augstskolas un koledžas ir tiesīgas pieteikt un centrs nodrošina atkārtotu novērtējumu studiju programmai, kura atbilst uz sešiem gadiem akreditētajam studiju virzienam un kārtējā akreditācijā saņēmusi vērtējumu “viduvēji”.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
1) papildināt Noteikumus ar 2.5.1 apakšpunktu, kas nosaka, ka komisija lemj pirms komisijas lēmumā norādītā studiju virziena akreditācijas termiņa beigām, ja tas ir sešus gadus ilgs, par tādas studiju programmas atkārtotu vērtējumu, kura studiju virziena akreditācijas ietvaros vai šo noteikumu 2.5.apakšpunktā noteiktās procedūras ietvaros, ir saņēmusi novērtējumu "viduvēji";
2) papildināt Noteikumus ar 31.1, 31.2 un 31.3 punktu paredzot augstskolai vai koledžai, kurai uz sešiem gadiem akreditētajam studiju virzienam atbilst studiju programma ar kārtējā akreditācijā saņemto vērtējumu “viduvēji”, tiesības šo studiju programmu iesniegt atkārtotam novērtējumam, izpildot noteiktās prasības;
3) papildināt Noteikumus ar 31.2 punktu, paredzot augstskolai vai koledžai, kurai uz diviem gadiem akreditētajam studiju virzienam atbilst studiju programma ar kārtējā akreditācijā saņemto vērtējumu “viduvēji”, tiesības šo studiju programmu iesniegt atkārtotam novērtējumam, izpildot noteiktās prasības;
4) papildināt Noteikumus ar 31.3 punktu, nosakot, ka Noteikumu 31.1 un 31.2 punktā noteikto studiju programmu novērtēšanu, apstiprinot trīs ekspertus, no kuriem vismaz viens ir ārvalsts eksperts, organizē centrs atbilstoši Noteikumos noteiktajai studiju virzienu un tam atbilstošo studiju programmu novērtēšanas un akreditācijas kārtībai, novērtējot tikai attiecīgo studiju programmu atbilstoši šo noteikumu 16.punktā noteiktajām prasībām;
5) svītrot Noteikumu 7.6.1.apakšpunktā atzinuma saņemšanu no Pārresoru koordinācijas centra, jo tas ir kopš 2023. gada 1. marta pievienots Valsts kancelejai.
1) papildināt Noteikumus ar 2.5.1 apakšpunktu, kas nosaka, ka komisija lemj pirms komisijas lēmumā norādītā studiju virziena akreditācijas termiņa beigām, ja tas ir sešus gadus ilgs, par tādas studiju programmas atkārtotu vērtējumu, kura studiju virziena akreditācijas ietvaros vai šo noteikumu 2.5.apakšpunktā noteiktās procedūras ietvaros, ir saņēmusi novērtējumu "viduvēji";
2) papildināt Noteikumus ar 31.1, 31.2 un 31.3 punktu paredzot augstskolai vai koledžai, kurai uz sešiem gadiem akreditētajam studiju virzienam atbilst studiju programma ar kārtējā akreditācijā saņemto vērtējumu “viduvēji”, tiesības šo studiju programmu iesniegt atkārtotam novērtējumam, izpildot noteiktās prasības;
3) papildināt Noteikumus ar 31.2 punktu, paredzot augstskolai vai koledžai, kurai uz diviem gadiem akreditētajam studiju virzienam atbilst studiju programma ar kārtējā akreditācijā saņemto vērtējumu “viduvēji”, tiesības šo studiju programmu iesniegt atkārtotam novērtējumam, izpildot noteiktās prasības;
4) papildināt Noteikumus ar 31.3 punktu, nosakot, ka Noteikumu 31.1 un 31.2 punktā noteikto studiju programmu novērtēšanu, apstiprinot trīs ekspertus, no kuriem vismaz viens ir ārvalsts eksperts, organizē centrs atbilstoši Noteikumos noteiktajai studiju virzienu un tam atbilstošo studiju programmu novērtēšanas un akreditācijas kārtībai, novērtējot tikai attiecīgo studiju programmu atbilstoši šo noteikumu 16.punktā noteiktajām prasībām;
5) svītrot Noteikumu 7.6.1.apakšpunktā atzinuma saņemšanu no Pārresoru koordinācijas centra, jo tas ir kopš 2023. gada 1. marta pievienots Valsts kancelejai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- koledžas un augstskolas
- Nodibinājums "Akadēmiskās informācijas centrs"
Ietekmes apraksts
Vairs nebūs nepieciešamas studiju virziena akreditācijas lapas, kas apliecina akreditācijas faktu.
Būs veicamas jaunas darbības, ja izmantos tiesības uz studiju programmas arkārtotu izvērētēšanu.
Būs veicamas jaunas darbības, ja izmantos tiesības uz studiju programmas arkārtotu izvērētēšanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
koledžas un augstskolas
palielinās
Vērtības nozīme:
-
-
-
-
Uz projekta izstrādes laiku tas nav zināms, jo katrai privātpersonu dibinātai koledžai un augstskolai izmaksu apjoms būs atšķirīgs, virzot studiju programmu atkārtotai izvērtēšanai.
Nodibinājums "Akadēmiskās informācijas centrs"
palielinās
Vērtības nozīme:
-
-
-
-
Uz projekta izstrādes laiku tas nav zināms, katrai studiju programmu atkārtotai izvērtēšanai ir atšķirīgas izmaksas
Kopā
0,00
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
koledžas un augstskolas
Jā
Vērtības nozīme:
-
-
Uz projekta izstrādes laiku tas nav zināms, jo katrai privātpersonu dibinātai koledžai un augstskolai atbilstības izmaksu monetārais novērtējums būs būs atšķirīgs.
Nodibinājums "Akadēmiskās informācijas centrs"
Jā
Vērtības nozīme:
-
-
Uz projekta izstrādes laiku tas nav zināms, katrai studiju programmu atkārtotai izvērtēšanai ir atšķirīgas izmaksas.
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2019. gada 25. jūnija noteikumi Nr. 276 "Valsts izglītības informācijas sistēmas noteikumi"
Pamatojums un apraksts
Jāgroza 10.1.2.apakšpunkts un izvērtējama nepieciešamība papildināt ar jaunām normām, lai noteiktu studiju virziena akreditācijas informācijas saturu/apjomu un jāizvērtē nepieciešamīa iekļaut izglītības programmu reģistrā papildus nepieciešamo informāciju par studiju virzienu un studiju programmu akreditēšanas datiem.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts neparedz tādu regulējumu, kas nav apspriests ar sabiedrību. Projekta ietvertie jautājumi izriet no
Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 59.punkta un 55.3 panta 12.daļas, kur par šīm un citām normām tika veikta noteiktā kārtībā sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes, virzot likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kura anotācijas VI sadaļa sniedz informāciju par sabiedrības līdzdalību/https://titania.saeima.lv/LIVS13/SaeimaLIVS13.nsf/0/6798A7D80A0C671EC225860D0027522D?OpenDocument#B/,/https://www.izm.gov.lv/lv/likumprojekts-grozijumi-augstskolu-likuma/.
Papildus minētajam, šīs anotācijas 2.1.apakšpunktā minētās grupas, sniedz atzinumu par projektu.
Projekts nesakar privātpersonu, šajā gadījumā studējošo, tiesības vai tiesiskās intereses.
Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 59.punkta un 55.3 panta 12.daļas, kur par šīm un citām normām tika veikta noteiktā kārtībā sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes, virzot likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kura anotācijas VI sadaļa sniedz informāciju par sabiedrības līdzdalību/https://titania.saeima.lv/LIVS13/SaeimaLIVS13.nsf/0/6798A7D80A0C671EC225860D0027522D?OpenDocument#B/,/https://www.izm.gov.lv/lv/likumprojekts-grozijumi-augstskolu-likuma/.
Papildus minētajam, šīs anotācijas 2.1.apakšpunktā minētās grupas, sniedz atzinumu par projektu.
Projekts nesakar privātpersonu, šajā gadījumā studējošo, tiesības vai tiesiskās intereses.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- valsts augstskolas un valsts koledžas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
valsts augstskolas un valsts koledžas
palielinās
Vērtības nozīme:
-
-
-
Lai pieteiktu veikt atkārtotu novērtējumu studiju programmai ir jāsagatavo noteikta satura dokumentācija, taču izmaksu apmēru uz projekta virzības laiku nav iespējams noteikt, jo katrai valsts augstskolai vai valsts koledžai tas būs individualizēts.
Kopā
0,00
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Valsts augstskolas un valsts koledžas uzdevumi paplašināsies, sagatavojot noteikta satura dokumentāciju,kas nepieciešama studiju programmas atkārtotai izvērtēšanai.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
