Anotācija (ex-ante)

23-TA-191: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Indras Dreikas pārcelšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts civildienesta likuma 11. panta trešā daļa un 37. panta pirmā, 2.1 un trešā daļa un Publisko aģentūru likuma 8.panta otrās daļas 1.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par Indras Dreikas pārcelšanu” mērķis ir nodrošināt Zāļu valsts aģentūras darbības nepārtrauktību un funkciju efektīvu izpildi, direktora amatā pārceļot Veselības ministrijas valsts sekretāri Indru Dreiku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ar 2021.gada 6.maiju Zāļu valsts aģentūras vadītāja amata vieta ir vakanta, jo iepriekšējais Zāļu valsts aģentūras vadītājs Svens Henkuzens tika pārcelts uz Veselības inspekcijas vadītāja vietnieka amata vietu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Zāļu valsts aģentūras vadītāja amats ir vakants no 2021.gada 6.maija. Šobrīd aģentūru vada pienākumu izpildītājs. Aģentūrai kā Veselības ministrijas pārraudzībā esošai valsts pārvaldes iestādei ir nozīmīga loma nozarē, t.sk., saistībā ar kvalitatīvu un sabiedrības interesēm atbilstošu veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu atbilstoši sabiedrības interesēm. Ņemot vērā nozares izaicinājumus kopumā, aģentūras prioritāros jautājumus un stratēģiskās prioritātes šobrīd ir svarīgi pēc iespējas ātrāk nodrošināt un darbam aģentūras direktora amatā piesaistīt profesionāli ar iepriekšēju pieredzi un zināšanām nozarē. Izvērtējot aģentūras direktora amata prasības kopsakarā ar nozarē esošajiem cilvēkresursiem, ir uzklausīts Veselības ministrijas valsts sekretāres viedoklis. Lai pēc iespējas ātrāk nodrošinātu Zāļu valsts aģentūras darbības nepārtrauktību un efektīvu uzdevumu izpildi, ir nepieciešams iecelt Zāļu valsts aģentūras direktoru. Atbilstoši iepriekš minētajam un izvērtējot Veselības ministrijas valsts sekretāres atbilstību aģentūras direktora amata aprakstā noteiktajai izglītības, kvalifikācijas, profesionālās pieredzes prasībai, saglabājot noteikto atalgojumu un sociālās garantijas, kā arī, lai veicinātu sabiedrības uzticību civildienestam, ir pieņemts lēmums par ierēdņa profesionālo karjeras izaugsmi resora ietvaros. 
Risinājuma apraksts
Nepieciešams lēmums par ierēdņa pārcelšanu Zāļu valsts aģentūras direktora amatā.
Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 37.panta 2.1 daļu, lēmumu par ierēdņa pārcelšanu pārraudzībā esošas iestādes direktora amatā ministrs pieņem, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu.
Lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un atbilstoši Zāļu valsts aģentūras darbības izvirzītajām prioritātēm, aģentūras direktora amatam nepieciešams kandidāts ar zināšanām un pieredzi veselības aprūpes nozarē un administratīvajā darbā. 
Indrai Dreikai ir pieredze nozares politikas un stratēģijas īstenošanā, sadarbībā ar nozares profesionālajām organizācijām, kā arī pieredze Veselības inspekcijas vadītāja amatā un zināšanas veselības aprūpes un sabiedrības veselības jomā. Indras Dreikas profesionālā kvalifikācija tiks nodota aģentūras kapacitātes stiprināšanai, veicinot tās efektīvu uzdevumu un funkciju izpildi un dodot ieguldījumu valsts pārvaldei un sabiedrībai kopumā.
Ir saņemta Indras Dreikas piekrišana viņas pārcelšanai Zāļu valsts aģentūras direktora amatā. 
Ņemot vērā, ka šajā ierēdņa pārcelšanas situācijā runa ir par Veselības ministrijas padotības iestādes augstāko amatpersonu, kuru ieceļ ministrs, tad valsts civildienesta likuma 37.panta 3.daļā minētais par iestādes viedokļa izvērtēšanu neatbilst konkrētai situācijai un nav lietderīgs. 
Ievērojot iepriekš minēto, sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Indras Dreikas pārcelšanu". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā Indras Dreikas iecelšanu Zāļu valsts aģentūras direktora amatā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ņemot vērā, ka atbilstoši Valsts civildienesta likuma 37.panta 2.1 daļai lēmumu par ministrijas valsts sekretāra pārcelšanu citā amatā pieņem ministrs pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, kā arī to, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta otro daļu Ministru kabineta rīkojums stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī, tad veselības ministre lēmumu par I.Dreikas pārcelšanu Zāļu valsts aģentūras direktores amatā pieņems nākamajā dienā pēc šī Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās, kā pārcelšanas datumu norādot šo konkrēto dienu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts neattiecas tieši uz sabiedrību, bet uz valsts pārvaldes iestādēm. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zāļu valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi