Anotācija (ex-ante)

24-TA-2260: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots pamatojoties uz:
(1) likuma „Par budžetu un finanšu vadību” 9.panta 13.daļas 1.punktu un 13.3 daļas 3.punktu, 15. daļu;
(2) likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54.pantu;
(3) Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumiem Nr.445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi";
(4) Ministru kabineta 2020. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 538 "Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs";
(5) Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumiem Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs";
(6) Ministru kabineta 2011.gada 5.jūlija noteikumiem Nr.523 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas";
(7) Ministru kabineta 2001.gada 28.augusta noteikumiem Nr.382 “Interešu izglītības programmu un valsts nozīmes interešu izglītības iestāžu finansēšanas kārtība”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt pedagogu darba samaksu 2024. gadā, ņemot vērā izglītojamo skaita uz 2024. gada 1. septembri un struktūras izmaiņu ietekmi pašvaldību un privātajās izglītības iestādēs, ievērojot pedagogu darba samaksas noteikumos noteikto pedagogu zemākās mēneša darba algas likmi - 9,54 euro par stundu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Izglītības likuma 53.panta trešā daļa nosaka:
“Pedagoga mēnešalga par vienu slodzi nav zemāka par Ministru kabineta apstiprināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafikā noteikto mēnešalgu attiecīgajā laikposmā”. Pamatojoties uz  Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumu Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" pirmsskolas pedagogiem, pamata un vispārējās vidējās, speciālās, profesionālās, interešu izglītības un profesionālās ievirzes izglītības pedagogiem no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim 9,54 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 03.10.2023. rīkojuma Nr. 649 "Par apropriācijas pārdali" (23-TA-2331) (prot. Nr. 48 21. §) protokollēmums:
"[..]
2. Pieņemt zināšanai, ka papildus nepieciešamais finansējums Mērķdotācijām pašvaldībām, Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammā 01.05.00 “Dotācija privātajām mācību iestādēm”, Kultūras ministrijas programmā 20.00.00 "Kultūrizglītība" un Tieslietu ministrijas apakšprogrammā 04.01.00 "Ieslodzījuma vietas" ņemot vērā pedagogu minimālās algas likmes palielināšanu ar 2023.gada 1.septembri un 2024.gada 1.janvāri (Satversmes tiesas spriedums par pirmsskolu un pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiks) un izglītojamo skaita (neieskaitot Ukrainas civiliedzīvotājus) un struktūras uz 2023.gada 1.septembri izmaiņu ietekmi, kā arī ņemot vērā piešķirto finansējumu prioritārajiem pasākumiem “Pedagogu darba samaksas pieauguma grafika īstenošanas 2.solim no 2024. gada 1. janvāra” un “Lai īstenotu secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā”, 2024. gadā ir 4 366 005 euro un 2025. gadā ir 4 104 433 euro un 2026 .gadā ir 4 819 222 euro.
[..]
4. Jautājums par nepieciešamo finansējumu 2024. gadā un turpmāk ik gadu, skatāms Ministru kabinetā 2024. gada septembrī, ņemot vērā aktualizēto informāciju par izglītojamo skaitu uz 2024. gada 1. septembri.".

2024.gada 1.septembrī izglītojamo skaits privātajās izglītības iestādēs, salīdzinot ar 2023. gada 1. septembri, tai skaitā, ņemot vērā, ka finansējums Ukrainas civiliedzīvotājiem bija ieplānots līdz 2024. gada 31. augustam, ir palielinājies par 2 355 izglītojamiem (t.i., 358 Ukrainas civiliedzīvotāji un +1997 pārējie izglītojamie).
Izglītojamo skaits pašvaldību izglītības iestādēs 2024.gada 1.septembrī, salīdzinot ar 2023. gada 1. septembri, tai skaitā, ņemot vērā, ka finansējums Ukrainas civiliedzīvotājiem bija ieplānots līdz 2024. gada 31. augustam, palielinājies par 378 izglītojamiem (t.i., 2964 Ukrainas civiliedzīvotāji, savukārt pārējo izglītojamo skaits samazinājies par 2 586 izglītojamajiem).

Savukārt apakšprogrammā 01.08.00 "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi" plānota Latvijas sekondēto pedagogu darbā Eiropas skolās atlīdzība. Saskaņā ar Saeimas 2005.gada 2.jūnija likuma „Par Konvenciju, ar ko nosaka Eiropas skolu statūtus” 2.punktu Izglītības un zinātnes ministrija koordinē Konvencijā paredzēto saistību izpildi. Kopš Latvijas iestāšanās ES – 2004. gada – Latvijas bērnu skaits, kuri mācās kādā no Eiropas skolām pieaug. 2010./2011. mācību gadā Eiropas skolās mācījās 115 skolēni. Šajā mācību gadā Eiropas skolās ir 377 skolēni, un tas ir 1,3 % no kopējā Eiropas skolu skolēnu skaita. Septiņi no Latvijas nosūtītie pedagogi 2023./2024. mācību gadā ir 0,5% no kopējā dalībvalstu nosūtīto pedagogu skaita. Taču, ņemot vērā esošo Latvijas skolēnu skaitu, nosūtīto pedagogu skaitam no Latvijas 2024./2025. mācību gadā kopā būtu jābūt vismaz 18, t.i., Latvijai būtu nepieciešams sekondēt darbam Eiropas skolās vēl vismaz 11 pedagogus. Faktiski papildus uz 31.augustu esošajiem 7 pedagogiem, no 2024.gada septembra un novembra sāk strādāt vēl 2 pedagogi, un no 2025.gada 1.septembra paredzēts nosūtīt vēl 2 pedagogus, lai tuvotos noteiktajam “mērķa līmenim”.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu pedagogu darba samaksu 2024.gadā, ņemot vērā pedagogu minimālo  algas likmi 9,54 euro par stundu un izglītojamo skaita un struktūras uz 2024.gada 1.septembri izmaiņu ietekmi, ministrija piedāvā veikt finansējuma pārdali starp ministrijas budžeta apakšprogrammām un budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmām (detalizēts pārdales apraksts – anotācijas 3. sadaļā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Rīkojuma projekts skatāms saistībā ar:
24-TA-2245 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums"" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai";
24-TA-2323 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"";
24-TA-2242 “Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2024.gadam”.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
5 403 538
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
5 403 538
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
5 403 538
2 647 978
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
5 403 538
2 647 978
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 647 978
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 647 978
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 647 978
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēts aprēķins nosūtīts Finanšu ministrijai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam, apstiprinātais finansējums ministrijas apakšprogrammā 01.05.00 “Dotācija privātajām mācību iestādēm” 4 mēnešiem (septembrim - decembrim) ir 5 358 736 euro un apakšprogrammā 01.08.00 "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi" (Latvijas sekondēto pedagogu Eiropas skolās darba samaksai) 4 mēnešiem (septembrim - decembrim) ir 44 802 euro.

Lai nodrošinātu pedagogu darba samaksu 2024. gadā, ņemot vērā izglītojamo skaita un struktūras uz 2024. gada 1. septembri izmaiņu ietekmi, pārdalīt finansējumu 2 647 978 euro apmērā:
uz Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammu 01.05.00 ''Dotācija privātajām mācību iestādēm'' 2 642 198 euro no šādām budžeta programmām un apakšprogrammām:
→ no valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 01.00.00. "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem" prioritārā pasākuma “Lai īstenotu secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā” 1 775 euro;
→ no valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 05.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” 934 600 euro (tai skaitā prioritārā pasākuma “Lai īstenotu secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā'' 89 992 euro un prioritārā pasākuma “STEM piedāvājuma nostiprināšana Valsts nozīmes interešu izglītības centros '' 108 453 euro);
→ no valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 10.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” 987 734 euro;
→ no Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammas 01.07.00 ''Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem'' 718 089 euro;
uz Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammu 01.08.00. "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi"'' 5 780 euro no valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 10.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” 5 780 euro.

Rīkojuma projekts skatāms vienlaikus ar:
24-TA-2242 “Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2024.gadam”;
24-TA-2245 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"”.
24-TA-2323 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"".

Kopējā MK rīkojumu projektu (24-TA-2242; 24-TA-2245, 24-TA-2323 un 24-TA-2260) finansiālā ietekme (Mērķdotācijām pašvaldībām un Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammās):
-Pieņemt zināšanai, ka valsts finansētais izglītojamo skaits pašvaldību un privātajās izglītības iestādēs 2024.gada 1.septembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada 1.septembri, tai skaitā ņemot vērā, ka finansējums Ukrainas civiliedzīvotājiem bija ieplānots līdz 2024.gada augustam,  kopumā palielinājies par 2 733 izglītojamiem (t.i. pieaudzis par 3322 Ukrainas civiliedzīvotājiem, kam finansējums no septembra nebija plānots un samazinājies par 589 pārējiem izglītojamiem (pašvaldību izglītības iestādēs -2586 izglītojamie, privātajās izglītības iestādēs +1997 izglītojamie)).

-Savukārt apakšprogrammā 01.08.00 "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi" plānota Latvijas sekondēto pedagogu darbā Eiropas skolās atlīdzība. Saskaņā ar Saeimas 2005.gada 2.jūnija likuma „Par Konvenciju, ar ko nosaka Eiropas skolu statūtus” 2.punktu Izglītības un zinātnes ministrija koordinē Konvencijā paredzēto saistību izpildi. Kopš Latvijas iestāšanās ES – 2004. gada – Latvijas bērnu skaits, kuri mācās kādā no Eiropas skolām pieaug. 2010./2011. mācību gadā Eiropas skolās mācījās 115 skolēni. Šajā mācību gadā Eiropas skolās ir 377 skolēni, un tas ir 1,3 % no kopējā Eiropas skolu skolēnu skaita. Septiņi no Latvijas nosūtītie pedagogi 2023./2024. mācību gadā ir 0,5% no kopējā dalībvalstu nosūtīto pedagogu skaita. Taču, ņemot vērā esošo Latvijas skolēnu skaitu, nosūtīto pedagogu skaitam no Latvijas 2024./2025. mācību gadā kopā būtu jābūt vismaz 18, t.i., Latvijai būtu nepieciešams sekondēt darbam Eiropas skolās vēl vismaz 11 pedagogus. Faktiski papildus uz 31.augustu esošajiem 7 pedagogiem, no 2024.gada septembra un novembra sāk strādāt vēl 2 pedagogi, un no 2025.gada 1.septembra paredzēts nosūtīt vēl 2 pedagogus, lai tuvotos noteiktajam “mērķa līmenim”.

-Papildus nepieciešamais finansējums Mērķdotācijām pašvaldībām un Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammās 01.05.00 “Dotācija privātajām mācību iestādēm” un 01.08.00 "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi", ņemot vērā izglītojamo skaita (tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotāju) un struktūras uz 2024.gada 1.septembri izmaiņu ietekmi,   2024.gada septembrim - decembrim ir 5 494 075 euro un to plānots nodrošināt veicot līdzekļu pārdali starp budžeta programmām un apakšprogrammām un pasākumiem, tai skaitā 824 792 euro apmērā Mērķdotāciju pašvaldībām ietvaros veicot 2023.gada atlikuma virs 1% ieturējumu, 2 495 839 euro apmērā pārdalot finansējumu no 74.resora programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" un 718 089 euro apmērā veicot pārdali no Izglītības un zinātnes ministrijas un budžeta resora “62. Mērķdotācijām pašvaldībām” programmām un apakšprogrammām (t.sk palielinot finansējumu par  2 647 978 euro Izglītības un zinātnes ministrijas programmās un apakšprogrammās pedagogu darba samaksai (privātās izglītības iestādes un pedagogi Eiropas skolā), samazinot finansējumu budžeta resora “62. Mērķdotācijām pašvaldībām” programmās par 1 929 889 euro un  par 718 089 euro samazinot finansējumu pasākumiem citās Izglītības un zinātnes ministrijas programmās un apakšprogrammās, kas neskar pedagogu darba samaksu, un kur 2024.gadā izveidojusies līdzekļu ekonomija), 1 455 355 euro apmērā pārdalot finansējumu no 74.resora programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

2025.gadā un turpmāk kopējā MK rīkojumu projektu (24-TA-2242; 24-TA-2245, 24-TA-2323 un 24-TA-2260) finansiālā ietekme (Mērķdotācijām pašvaldībām un Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammās):
-Pieņemt zināšanai, ka papildus nepieciešamais finansējums Mērķdotācijām pašvaldībām un Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammās 01.05.00 “Dotācija privātajām mācību iestādēm” un 01.08.00 "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi", ņemot vērā izglītojamo skaita (tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotāju (laikposmam no 1. janvāra līdz 31. augustam)) un struktūras uz 2024.gada 1.septembri izmaiņu ietekmi,  2025.gadā un turpmāk ir 4 991 678 euro. To plānots nodrošināt:
pārdalot finansējumu no 74.resora programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" (Pieņemt zināšanai, ka Valsts izglītības informācijas sistēmā 2024. gada 1. septembrī ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs" ir reģistrēti 3322 izglītojamie, kuri turpina izglītības ieguvi arī pēc 2024. gada 5. septembra. Papildu nepieciešamais finansējums Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri uz 2024. gada 1. septembri ir reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", 2025. gada laikposmam no 1. janvāra līdz 31. augustam ir 4 991 678 euro. Ja pēc 2025. gada 1. septembra būs nepieciešams finansējums par Ukrainas civiliedzīvotājiem, jautājums par nepieciešamo finansējumu 2025. gadam skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"". Jautājums par nepieciešamo finansējumu 2026. gadā un turpmāk ik gadu, skatāms Ministru kabinetā vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta un gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
-Veicot pārdali starp Izglītības un zinātnes ministrijas un budžeta resora “62. Mērķdotācijām pašvaldībām” programmām un apakšprogrammām, t.sk:
uz Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammu 01.05.00 ''Dotācija privātajām mācību iestādēm'' 2025.gadā 5 630 493 euro, 2026.gadā 5 635 261 euro, 2027.gadā un turpmāk 5 635 261 euro no šādām budžeta programmām un apakšprogrammām:
→valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 01.00.00. "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem" prioritārā pasākuma “Lai īstenotu secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā” 2025.gadā 5 325 euro apmērā, 2026.gadā 3 107 euro;
→valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 05.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” 2025.gadā 3 190 451 euro, 2026.gadā 2 972 244 euro, 2027.gadā un turpmāk 2 975 351 euro (tai skaitā prioritārā pasākuma “Lai īstenotu secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā'' 2025.gadā 1 805 064 euro, 2026.gadā 2 807 496 euro, 2027.gadā un turpmāk 2 810 603 euro un prioritārā pasākuma “STEM piedāvājuma nostiprināšana Valsts nozīmes interešu izglītības centros '' 2025.gadā 262 783 euro);
→valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 10.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” 2025.gadā 2 434 717 euro, 2026.gadā 2 659 910 euro, 2027.gadā un turpmāk 2 659 910 euro,
uz Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogrammu 01.08.00. "Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi"'' 2025.gadā 43 383 euro, 2026.gadā 66 025 euro, 2027.gadā un turpmāk 66 025 euro no valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 10.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”' 2025.gadā 43 383 euro, 2026.gadā 66 025 euro, 2027.gadā un turpmāk 66 025 euro,
uz valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmu 01.00.00. "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem" 2025.gadā 866 952 euro, 2026.gadā 619 117 euro, 2027.gadā un turpmāk 619 117 euro no valsts budžeta resora “62. Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 10.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” 2025.gadā 866 952 euro, 2026.gadā 619 117 euro, 2027.gadā un turpmāk 619 117 euro.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk