Anotācija

24-TA-2095: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir  Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva. Noteikumu projekts paredz precizēt 3.1.2.5.i. investīcijas finanšu attiecināmības nosacījumus, atsauces uz aktuālajiem tiesību aktiem, kā arī redakcionāli precizēt komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus. Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2024. gada IV. ceturksnī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt finanšu attiecināmības nosacījumus, īstenojot atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvāto augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādāto izglītības programmu apguvi, precizēt izmaksas, kuras var plānot iepirkumu līgumu ietvaros un redakcionāli precizēt komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus. Precizējumi ir redakcionāla rakstura un neietekmēs projekta īstenošanu, iepriekš noteikto atskaites punktu, mērķrādītāju, uzraudzības un kopējo rādītāju sasniegšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 20.06.2023. noteikumu Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 323):
- 16.3.5. apakšpunkts nosaka, ka Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk – NVA), īstenojot šo noteikumu 15.7. apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību  (atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguve), var paredzēt atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvāto augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādāto izglītības programmu apguves un apliecinājuma dokumentu saņemšanas izmaksas mērķa grupas personai. Mērķa grupas persona sākotnēji mācību izmaksas finansē pati;
- 17. punkts nosaka izmaksas, kuras NVA var plānot iepirkumu līgumu ietvaros;
- 23.3. un 26.1.1.2. apakšpunktā ir atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2018/1046);
- 36.5. apakšpunktā un 37. punktā ir ietverti nosacījumi komercdarbības atbalsta piešķiršanai, uzskaitei un piešķīrumu apliecinošo datu glabāšanai.

Kopumā 3.1.2.5.i. investīcija tiek īstenota atbilstoši iepriekš apstiprinātajam plānam, tās mērķim, atskaites punktiem, mērķrādītājiem un uzraudzības rādītājam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd MK noteikumi Nr. 323 neparedz iespēju segt licenču iegādes izmaksas izglītības programmu īstenošanai, lai NVA varētu sniegt mērķa grupas personām iespēju bez maksas apgūt piedāvātās programmas, piemēram, starptautiskā atvērto tiešsaistes kursu platformā “Coursera” (turpmāk – platforma “Coursera”). MK noteikumi Nr. 323 paredz, ka mērķa grupas persona sākotnēji mācību izmaksas sedz, ieguldot savus finanšu līdzekļus. Ierobežota ir to mērķa grupas personu dalība mācībās, kuriem nav mācību izmaksu segšanai nepieciešamais finansējums. Arī MK  25.01.2011. noteikumu Nr. 75 “Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 75) 43.10. apakšpunkts paredz, ka bezdarbnieku un darba meklētāju apmācībai paredzētos finanšu līdzekļus var izlietot ne tikai izdevumu kompensācijai, bet arī izdevumu segšanai, īstenojot atvērto tiešsaistes kursu platformu mācības.

Licenču pieejas izdevīguma pamatojums:
- mērķa grupas persona var izvēlēties mācības nevis sev pieejamā budžeta ietvaros, jo līdzšinējā pieeja paredz, ka sākotnēji jāveic privātie finanšu ieguldījumi un mācības pabeidzot var saņemt to kompensāciju, bet iekļaujoties MK noteikumos Nr. 75 noteiktajā izmaksu apjomā. Proti, MK noteikumu Nr. 75 33.3 punkts nosaka, ka mērķa grupas personu var iesaistīt atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvāto mācību programmu apguvē, par mācību programmu apguvi kopā nepārsniedzot 500 euro;
- mērķa grupas persona mācās to, kas viņam nepieciešams, nevis tikai to, ko var atļauties, iegūstot augstākas zināšanas un apgūstot plašāku kursu klāstu. Īstenojot mācības ar licences starpniecību, personai neiestājas finansiāls risks, un ir pieejami pasaules līmeņa mācību kursi vienuviet ar plašu izglītības iestāžu, uzņēmumu klāstu un mācību kursu daudzveidību atbalstāmajās jomās;
- nepieciešams mazāks finansējuma apmērs, nekā tas būtu nepieciešams, lai nodrošinātu līdzvērtīgu pakalpojumu,  kompensējot  atsevišķi iegādātus kursus. Mērķa grupas personai par vienu cenu tiek nodrošināta piekļuve plašam kursu klāstam;
- ievērojami samazinās administratīvais slogs, jo nav nepieciešams veikt norēķinus par katru atsevišķo gadījumu.  Pieeja sniedz iespēju efektīvāk un ātrāk pārvaldīt mācību procesu, samazinot nepieciešamos cilvēkresursus.
Attiecīgi arī MK noteikumu Nr. 323 16.3.5. apakšpunktā nav paredzēts, ka iepirkumu līgumu ietvaros var plānot  licenču iegādes izmaksas atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguves nodrošināšanai.

Tāpat, šobrīd MK noteikumi Nr. 323 neparedz elastīgas personāla piesaistes iespējas, t. i.,  neparedz iespēju projekta personālu piesaistīt arī uz uzņēmuma līguma pamata, kas atsevišķos gadījumos ir kritiski nepieciešams projekta darbību īstenošanas nodrošināšanai (piemēram, iepirkumu speciālista, jurista piesaiste uz uzņēmuma līguma pamata).

MK noteikumu Nr. 323 23.3. un 26.1.1.2. apakšpunktā ir atsauce uz regulu Nr. 2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Komisijas regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ Komisijas regulu Nr. 2018/1046.

Lai arī nebūtiski, bet MK noteikumu Nr. 323 36.5. apakšpunktā un 37. punktā ietvertie nosacījumi redakcionāli atšķiras no MK noteikumu Nr. 75 192.16 un 192.19 punktā ietvertajām nosacījumu redakcijām. Papildus MK noteikumu Nr. 323  37. punkts paredz atsauci uz MK 21.11.2018. noteikumiem Nr. 715 “De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 715), taču pēdējie šo noteikumu grozījumi paredz izmaiņas MK noteikumu Nr. 715 nosaukumā, izslēdzot no tā tekstu “un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem”.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz:
- precizēt 16.3.5. apakšpunkta redakciju, papildinot ar nosacījumu, ka 15.7. apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības (atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguve) nodrošināšanai var paredzēt licenču iegādes (iegāde uz noteiktu termiņu, licenču abonēšana) izmaksas izglītības programmu nodrošināšanai. Tādējādi gadījumā, kad mērķa grupas persona izvēlēsies mācības NVA iepirkto licenču ietvaros, piemēram, platformā “Coursera”, tai uz noteiktu laiku tiks piešķirta piekļuve platformai. Savukārt, ja mērķa grupas persona izvēlēsies mācības citā platformā, piemēram, platformā “EdX”, “FutureLearn”, tai tiks segti mācību izdevumi, uzrādot iegūto apliecību (kā tas ir paredzēts pašreiz MK noteikumos Nr. 323). Noteikumu projekts paredz mērķa grupas personām plašākas iespējas piedalīties atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguvē, kā arī plašāku šo mācību pieejamību, jo mērķa grupai nebūs jāinvestē savs finansējums. Atvērto tiešsaistes kursu platformās NVA klientiem tiek piedāvāts attīstīt prasmju grupas, kuras ir pieprasītas darba tirgū (atbilstoši LM Apmācību komisijas apstiprinātajam sarakstam. Turpmāk lēmumus par sarakstiem pieņems 2024. gada jūlijā izveidotā Ekonomikas ministrijas (turpmāk – EM) Apvienotā pieaugušo izglītības koordinācijas komisija (turpmāk – APIKK)): valsts un svešvalodu apguve, uzņēmējdarbība, datorzinības, datu zinātne, IT prasmes, projektu vadība, kiberdrošība, pārvaldība/mārketings/e-komercija, caurviju prasmes, piemēram, komunikācijas un pilsoniskās prasmes u. c. APIKK ir EM izveidota starpnozaru koleģiāla ekspertu institūcija, kuras izveides mērķis ir nodrošināt saskaņotu mācību piedāvājumu pieaugušo izglītības jomā, īstenot saskaņotu iesaistīto institūciju darbību un pārvaldības koordināciju pieaugušo izglītības jomā cilvēkkapitāla attīstības stratēģisko mērķu sasniegšanai. Lai pieņemtu lēmumu par noteiktās izglītības/apmācību programmas pievienošanu vai svītrošanu no izglītības un apmācību programmu saraksta, APIKK analizē informāciju par darba tirgus ilgtermiņa, vidējā un īstermiņa prognozēm (pieejamas https://prognozes.em.gov.lv,  https://prognozes.nva.gov.lv), NVA reģistrēto bezdarbnieku skaitu noteiktajās profesijās, reģistrēto brīvo darba vietu skaitu noteiktajās profesionālajās jomās, NVA klientu iesaisti izglītības programmās, ilgstoši neaizpildīto darba vietu profilu, klientu vēlmēm apgūt noteiktās prasmes un kompetences, darba iekārtošanās rādītājiem pēc dalības apmācību pasākumos u.c. faktorus. Priekšlikumus apmācību programmu saraksta papildināšanai var iesniegt gan APIKK dalībnieki, gan citas institūcijas vai civilsabiedrība, piemēram, eksperti no nozaru ekspertu padomēm (https://www.nozaruekspertupadomes.lv/nozaru-ekspertu-padomes), kuras tajā skaitā sekmē un regulāri izskata jautājumus, kas ir saistīti ar tautsaimniecības nozaru profesionālās izglītības efektivitātes un kvalitātes paaugstināšanu. Mācību vajadzību noteikšanā būtiska ir NVA klientu profilēšana, kura tiek veikta katram reģistrētajam bezdarbniekam. NVA klientu profilēšanas metode izstrādāta, lai noskaidrotu darba atrašanu kavējošos faktorus, noteiktu katra klienta darba atrašanas iespējas, nodrošinot mērķtiecīgu NVA piedāvāto pakalpojumu piemērošanu klienta ātrākai atgriešanai darba tirgū. Profilēšana tiek veikta gan intervējot klientu, gan izmantojot datus no Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas, tā rezultātā NVA klientus klasificējot četrās grupās: klienti ar augstām, vidējām, zemām un ļoti zemām darba atrašanas iespējām. 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros izstrādātais digitālais rīks papildina jau esošo klientu profilēšanas metodi, ļaujot padziļinātāk izvērtēt katra klienta darba atrašanas iespējas un tā kavējošos faktorus, pamatojoties uz klienta prasmju pašvērtējumu. Attiecīgi digitālais rīks sniedz iespēju mērķtiecīgāk piemērot 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros paredzētos mācību pasākumus, attīstot prasmes, tostarp digitālās prasmes, kuras klientam pietrūkst ātrākai tā atgriešanai darba tirgū.  Digitālo rīku un tā ietvaros izstrādāto testu rezultātus savā darbā izmanto NVA karjeras konsultanti, konsultējot klientus par mācību vajadzībām, nosakot klientu stiprās puses, kā arī prasmes, kuras nepieciešams uzlabot, palīdzot klientiem veikt izvēles karjeras attīstībā. Tāpat digitālo rīku izmanto NVA nodarbinātības aģenti un nodarbinātības organizatori, nosakot klienta profilēšanas grupu. Mācības tiek piedāvātas klientiem, kuru prasmju līmenis dažādu iemeslu dēl vairs neatbilst darba tirgum (personai ir zems izglītības līmenis, iepriekšējā kvalifikācija vairs neatbilst darba tirgus prasībām, personai ir vājas valodas, IT prasmju zināšanas un tml. – to nosaka, piemēram, MK noteikumu Nr. 75  26., 31. punkts);
- precizēt 17. punkta redakciju, paredzot, ka projekta MK noteikumu Nr. 323 16.1.1. apakšpunktā noteiktās personāla izmaksas un 16.3.5. apakšpunktā noteiktās atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvāto augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādāto izglītības programmu apguves izmaksas var plānot iepirkumu līgumu ietvaros. Paredzot, ka projekta personāls var tikt piesaistīts arī iepirkumu līgumu ietvaros, tiek nodrošinātas plašākas projekta personāla piesaistes iespējas;
- precizēt 23.3. un 26.1.1.2. apakšpunktu, atsaucoties uz Komisijas regulu 2024/2509;
- precizēt 36.5. apakšpunkta un 37. punkta redakcijas, salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.16 un 192.19 punkta redakciju un MK noteikumu Nr. 715 nosaukumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Mācības ar licenču pieeju tiks īstenotas esošā projekta finansējuma ietvaros, plānotajām izmaiņām nav negatīvas ietekmes uz sasniedzamajiem mērķrādītājiem un uzraudzības rādītāju.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīva ietekme uz NVA kā finansējuma saņēmēju. NVA, ir informēts par Noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā, tostarp par to, ka Noteikumu projektam atbilstoši:
- grozījumi būs veicami 2023. gada 16. oktobra  vienošanās Nr. 3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 par projekta Nr.3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 “Prasmju pilnveide pieaugušajiem” (turpmāk – projekts)  īstenošanu, kā arī projekta  iepirkumu plānā, to papildinot ar iepirkumu licenču iegādei (abonēšanai);
- licenču iegādes (abonēšanas) izmaksas būs attiecināmas no Noteikumu projekta spēkā stāšanās brīža līdz projekta  īstenošanas noslēgumam, t.i., līdz 2026. gada 30. jūnijam. NVA, īstenojot projektu, saskaņā ar MK noteikumu Nr. 323 26.1.7. apakšpunktu ir pienākums novērst dubultā finansējuma risku;
- pēc Noteikumu projekta stāšanās spēkā informācija par grozījumiem tiks ievietota NVA tīmekļvietnē, informējot mērķa grupu un sabiedrību kopumā par paredzētajām izmaiņām – par plašākām iespējām (bez privātā finansējuma ieguldījuma) dalībai atvērto tiešsaistes kursu platformu mācībās.
 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bezdarbnieki
  • Darba meklētāji
  • Bezdarba riskam pakļautās personas
Ietekmes apraksts
Tiešie atbalsta saņēmēji, kuriem Noteikumu projekts paredz plašākas iespējas piedalīties atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguvē, tostarp neinvestējot savu finansējumu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Darbaspēka kvalifikācijas paaugstināšana veicinās uzņēmumu iespējas radīt labākus apstākļus to izaugsmei, attīstībai un digitālo risinājumu ieviešanai.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Darbaspēka kvalifikācijas paaugstināšana veicinās uzņēmumu iespējas radīt labākus apstākļus to izaugsmei, attīstībai un digitālo risinājumu ieviešanai.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Īstenojot 3.1.2.5.i. investīciju, plānots, ka tiks samazināts bezdarbnieku un darba meklētāju skaits (tai skaitā, sniedzot atbalstu bezdarba riskam pakļautajām personām, lai tās nenokļūtu bezdarba situācijā) un tādējādi arī pazemināsies bezdarba līmenis, jo atbilstoši mācību pasākumu izvērtējumu rezultātiem, pirmo sešu mēnešu laikā vidēji 50 % dalībnieku atgriežas darba tirgū.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2023/2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES, Euratom) 2024/2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 717/2014
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 1408/2013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2. punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
6. panta 3. un 7. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
138. pants
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2. punkts
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 3a punkts
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nodarbinātības valsts aģentūra, Labklājības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/37edfd20-936b-444c-9bf6-eac7980615c5
 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nodarbinātības valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi