24-TA-1703: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta trīspadsmitās daļas 1.punktā, trīspadsmitās divi prim daļas 1.punktā un trīspadsmitās trīs prim daļas 3.punktā noteikts:
"(13) Finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt šādas apropriāciju pārdales:
1) ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;
(13²) Finanšu ministram ir tiesības veikt šā panta trīspadsmitās daļas 1. punktā minētās apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ievērojot šādus nosacījumus:
1) kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) nedrīkst izraisīt katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro;
(13³) Šā panta 13.² daļas nosacījumi neattiecas uz:
3) apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām budžeta resoram valsts budžeta likumā kārtējam gadam noteiktās apropriācijas ietvaros, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali. Šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali".
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 70. panta pirmajā un otrajā daļā noteikts:
"(1) Noteikt, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" noteikto apropriāciju 365 129 661 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
(2) Finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju šā panta pirmajā daļā minētajā programmā ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai un palielināt šā likuma 33. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2024. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei šā likuma 5. panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.".
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 15. punktā noteikts:
"15. Ministrija nodrošina, ka budžeta izpildītāji izvērtē valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto līdzekļu faktisko izlietojumu un plānoto izdevumu prognozes, un, ja piešķirtās apropriācijas ietvaros nav iespējams nodrošināt ministrijas noteikto mērķu sasniegšanai paredzētos izdevumus, ministrija izstrādā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām".
"(13) Finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt šādas apropriāciju pārdales:
1) ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;
(13²) Finanšu ministram ir tiesības veikt šā panta trīspadsmitās daļas 1. punktā minētās apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ievērojot šādus nosacījumus:
1) kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) nedrīkst izraisīt katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro;
(13³) Šā panta 13.² daļas nosacījumi neattiecas uz:
3) apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām budžeta resoram valsts budžeta likumā kārtējam gadam noteiktās apropriācijas ietvaros, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali. Šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali".
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 70. panta pirmajā un otrajā daļā noteikts:
"(1) Noteikt, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" noteikto apropriāciju 365 129 661 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
(2) Finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju šā panta pirmajā daļā minētajā programmā ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai un palielināt šā likuma 33. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2024. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei šā likuma 5. panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.".
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 15. punktā noteikts:
"15. Ministrija nodrošina, ka budžeta izpildītāji izvērtē valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto līdzekļu faktisko izlietojumu un plānoto izdevumu prognozes, un, ja piešķirtās apropriācijas ietvaros nav iespējams nodrošināt ministrijas noteikto mērķu sasniegšanai paredzētos izdevumus, ministrija izstrādā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām".
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par apropriācijas pārdali" (turpmāk – projekts) mērķis ir nodrošināt finansējumu ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai, paredzot apropriācijas pārdali starp budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmām, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" un palielinot programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likumā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" valsts budžeta programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" 2024. gadam apstiprināta apropriācija 365 129 661 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai.
Ņemot vērā līdz 2024. gada 16. oktobrim pārdalīto finansējumu no "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums ir 48,4 milj. euro. Savukārt, ņemot vērā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem un Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem pārdalīto finansējumu, līdzekļu atlikums ir 102,9 tūkst. euro. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrijā tiek saņemti pieprasījumi faktiskai finansējuma piešķiršanai saskaņā ar Ministru kabinetā atbalstītajiem un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā saskaņotiem piešķīrumiem, kā arī ir un tiek saņemti jauni pieprasījumi (Ministru kabineta rīkojuma projekti), kas paredz līdzekļu pārdali no programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās), kā arī saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem ir sagaidāmi vēl jauni pieprasījumi, kas norāda uz to, ka finansējums attiecīgajā programmā varētu būt nepietiekams.
Ņemot vērā līdz 2024. gada 16. oktobrim pārdalīto finansējumu no "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums ir 48,4 milj. euro. Savukārt, ņemot vērā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem un Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem pārdalīto finansējumu, līdzekļu atlikums ir 102,9 tūkst. euro. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrijā tiek saņemti pieprasījumi faktiskai finansējuma piešķiršanai saskaņā ar Ministru kabinetā atbalstītajiem un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā saskaņotiem piešķīrumiem, kā arī ir un tiek saņemti jauni pieprasījumi (Ministru kabineta rīkojuma projekti), kas paredz līdzekļu pārdali no programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās), kā arī saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem ir sagaidāmi vēl jauni pieprasījumi, kas norāda uz to, ka finansējums attiecīgajā programmā varētu būt nepietiekams.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likumā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" valsts budžeta programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" 2024. gadam apstiprināta apropriācija 45 379 945 euro apmērā energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai.
Līdz 2024. gada 16. oktobrim no "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" nav veiktas apropriācijas pārdales.
Ņemot vērā augstāk minēto, lai būtu iespējams nodrošināt nepieciešamo finansējumu ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai nozaru ministriju iesniegtajiem pieprasījumiem saskaņā ar dažādās saskaņošanas stadijās esošajiem Ministru kabineta rīkojuma projektiem (galvenokārt, Iekšlietu ministrijas virzītie projekti), paredzēts palielināt apropriāciju programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" 15 000 000 euro apmērā, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai".
Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 70. panta otrajā daļā noteiktajam finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai un palielināt šā likuma 33. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2024. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei šā likuma 5. panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Lai efektīvāk un ekonomiskāk īstenotu valsts politiku, optimizējot budžeta izdevumus un nepalielinot valsts budžeta deficītu, projekts paredz veikt apropriācijas pārdali starp "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmām, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" un palielinot programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Iepriekšminētā apropriācijas pārdale neietekmēs valsts konsolidētā budžeta finansiālo bilanci.
Līdz 2024. gada 16. oktobrim no "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" nav veiktas apropriācijas pārdales.
Ņemot vērā augstāk minēto, lai būtu iespējams nodrošināt nepieciešamo finansējumu ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai nozaru ministriju iesniegtajiem pieprasījumiem saskaņā ar dažādās saskaņošanas stadijās esošajiem Ministru kabineta rīkojuma projektiem (galvenokārt, Iekšlietu ministrijas virzītie projekti), paredzēts palielināt apropriāciju programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" 15 000 000 euro apmērā, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai".
Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 70. panta otrajā daļā noteiktajam finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistītu pasākumu īstenošanai un palielināt šā likuma 33. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2024. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei šā likuma 5. panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Lai efektīvāk un ekonomiskāk īstenotu valsts politiku, optimizējot budžeta izdevumus un nepalielinot valsts budžeta deficītu, projekts paredz veikt apropriācijas pārdali starp "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmām, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" un palielinot programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Iepriekšminētā apropriācijas pārdale neietekmēs valsts konsolidētā budžeta finansiālo bilanci.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrija ir sagatavojusi projektu, paredzot atbalstīt likumā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" noteiktās apropriācijas pārdali 2024. gadā 15 000 000 euro apmērā starp budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmām, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" un palielinot programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Ar projektā paredzēto apropriācijas pārdali netiks palielināts likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 33. pantā noteiktais maksimālais valsts parāds 2024. gada beigās un netiks paplašinātas valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 5. panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, bet Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas saskaņojums ir nepieciešams, jo ar apropriācijas pārdali tiek palielināts finansējums programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Ar projektā paredzēto apropriācijas pārdali netiks palielināts likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 33. pantā noteiktais maksimālais valsts parāds 2024. gada beigās un netiks paplašinātas valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 5. panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, bet Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas saskaņojums ir nepieciešams, jo ar apropriācijas pārdali tiek palielināts finansējums programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar projektu paredzēts līdzekļus 15 000 000 euro apmērā pārdalīt starp budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmām, samazinot apropriāciju programmā 19.00.00 "Finansējums energoresursu un ēdināšanas izdevumu pieauguma kompensēšanai" un attiecīgi palielinot programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Izmaiņas 2024. gadā, salīdzinot ar plānu valsts budžetu kārtējam gadam, ir 0, jo līdzekļu pārdales starp programmām rezultāts ir 0.
Ar projektā paredzēto apropriācijas pārdali netiks palielināts likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 33. pantā noteiktais maksimālais valsts parāds 2024. gada beigās un netiks paplašinātas valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 5.panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, bet Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas saskaņojums ir nepieciešams, jo ar apropriācijas pārdali tiek palielināts finansējums programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
Izmaiņas 2024. gadā, salīdzinot ar plānu valsts budžetu kārtējam gadam, ir 0, jo līdzekļu pārdales starp programmām rezultāts ir 0.
Ar projektā paredzēto apropriācijas pārdali netiks palielināts likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 33. pantā noteiktais maksimālais valsts parāds 2024. gada beigās un netiks paplašinātas valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 5.panta 3. un 5. punktā noteikto pasākumu īstenošanai, bet Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas saskaņojums ir nepieciešams, jo ar apropriācijas pārdali tiek palielināts finansējums programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- -
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi