24-TA-2776: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sagatavots saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lauku atbalsta dienestam nepieciešami papildu budžeta līdzekļi (87 541 euro), lai piešķirtu kompensāciju personām, kas izpildījušas noteiktos fitosanitāros pasākumus, iznīcinot augus, kuriem konstatēts augu karantīnas organisms bakteriālā iedega Erwinia amylovora (Burr.) Winsl. et al. (turpmāk – bakteriālā iedega).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Augu aizsardzības likuma 12. panta sestā daļa paredz, ka persona var saņemt kompensāciju par tai uzdoto fitosanitāro pasākumu izpildi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Kompensācija tiek izmaksāta no valsts budžeta.
Ministru kabineta 2021. gada 20. aprīļa noteikumu Nr. 255 "Kārtība, kādā piešķir un izmaksā kompensāciju par fitosanitāro pasākumu izpildi" (turpmāk – noteikumi Nr. 255) 3. punktā noteiktas personas tiesības saņemt kompensāciju un 1. pielikumā – kompensācijas apmērs. Noteikumos Nr. 255 arī noteikta kārtība, kādā persona var saņemt kompensāciju par izpildītajiem fitosanitārajiem pasākumiem.
Bakteriālā iedega ir ļoti bīstama augļkoku slimība. Šī slimība var izraisīt postījumus līdz pat 80 % apmērā no augļu dārza stādījumiem. Inficētais augs agrāk vai vēlāk aiziet bojā. Baktērija piemērotos apstākļos ātri izplatās un ir grūti ierobežojama.
Bakteriālā iedega saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 12. panta otro daļu un 18. panta otrās daļas 3. punktu ir jāiznīcina, kā arī jāiznīcina ar šo slimību iespējami inficētie augi.
Latvijai ir piešķirts aizsargājamās zonas statuss attiecībā uz bakteriālo iedegu. Augus no aizsargājamās zonas bez ierobežojumiem var izplatīt Eiropas Savienībā, bet augu ievešanai aizsargājamā zonā ir noteiktas stingrākas prasības, kā arī notiek regulāras pārbaudes un tiek īstenoti pasākumi, lai bakteriālā iedega neieviestos šajā teritorijā.
Inficēties ar bakteriālo iedegu var ābeles (Malus), bumbieres (Pyrus), vilkābeles (Crataegus), pīlādži (Sorbus), klintenes (Cotoneaster), cidonijas (Cydonia), krūmcidonijas (Chaenomeles), korintes (Amelanchier), eriobotrijas (Eriobotrya), Dāvida fotīnijas (Photinia davidiana) un ugunsērkšķi (Pyracantha) (turpmāk – saimniekaugs). Pārsvarā tās ir Latvijas augļkopībai nozīmīgas augu sugas.
Bakteriālā iedega Latvijā pirmo reizi tika konstatēta 2007. gada jūlijā. Bakteriālās iedegas plašākas izplatīšanās vai ieviešanās novēršanai ir svarīgi laikus konstatēt perēkļus un iznīcināt inficētos saimniekaugus.
Valsts augu aizsardzības dienests (turpmāk – dienests) veic monitoringu dažādās bakteriālās iedegas saimniekaugu audzēšanas un augšanas vietās – augļkoku un dekoratīvo augu stādaudzētavās, komercdārzos, piemājas dārzos, pamestos dārzos, apstādījumos un savvaļā augošiem augiem. Tāpat dienests nodrošina uzraudzību bakteriālās iedegas perēkļos un karantīnas zonā, kā arī buferzonā trīs kilometru rādiusā ap karantīnas zonu un bakteriālās iedegas perēkļiem.
Ministru kabineta 2021. gada 20. aprīļa noteikumu Nr. 255 "Kārtība, kādā piešķir un izmaksā kompensāciju par fitosanitāro pasākumu izpildi" (turpmāk – noteikumi Nr. 255) 3. punktā noteiktas personas tiesības saņemt kompensāciju un 1. pielikumā – kompensācijas apmērs. Noteikumos Nr. 255 arī noteikta kārtība, kādā persona var saņemt kompensāciju par izpildītajiem fitosanitārajiem pasākumiem.
Bakteriālā iedega ir ļoti bīstama augļkoku slimība. Šī slimība var izraisīt postījumus līdz pat 80 % apmērā no augļu dārza stādījumiem. Inficētais augs agrāk vai vēlāk aiziet bojā. Baktērija piemērotos apstākļos ātri izplatās un ir grūti ierobežojama.
Bakteriālā iedega saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 12. panta otro daļu un 18. panta otrās daļas 3. punktu ir jāiznīcina, kā arī jāiznīcina ar šo slimību iespējami inficētie augi.
Latvijai ir piešķirts aizsargājamās zonas statuss attiecībā uz bakteriālo iedegu. Augus no aizsargājamās zonas bez ierobežojumiem var izplatīt Eiropas Savienībā, bet augu ievešanai aizsargājamā zonā ir noteiktas stingrākas prasības, kā arī notiek regulāras pārbaudes un tiek īstenoti pasākumi, lai bakteriālā iedega neieviestos šajā teritorijā.
Inficēties ar bakteriālo iedegu var ābeles (Malus), bumbieres (Pyrus), vilkābeles (Crataegus), pīlādži (Sorbus), klintenes (Cotoneaster), cidonijas (Cydonia), krūmcidonijas (Chaenomeles), korintes (Amelanchier), eriobotrijas (Eriobotrya), Dāvida fotīnijas (Photinia davidiana) un ugunsērkšķi (Pyracantha) (turpmāk – saimniekaugs). Pārsvarā tās ir Latvijas augļkopībai nozīmīgas augu sugas.
Bakteriālā iedega Latvijā pirmo reizi tika konstatēta 2007. gada jūlijā. Bakteriālās iedegas plašākas izplatīšanās vai ieviešanās novēršanai ir svarīgi laikus konstatēt perēkļus un iznīcināt inficētos saimniekaugus.
Valsts augu aizsardzības dienests (turpmāk – dienests) veic monitoringu dažādās bakteriālās iedegas saimniekaugu audzēšanas un augšanas vietās – augļkoku un dekoratīvo augu stādaudzētavās, komercdārzos, piemājas dārzos, pamestos dārzos, apstādījumos un savvaļā augošiem augiem. Tāpat dienests nodrošina uzraudzību bakteriālās iedegas perēkļos un karantīnas zonā, kā arī buferzonā trīs kilometru rādiusā ap karantīnas zonu un bakteriālās iedegas perēkļiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Dienests līdz 2024. gada 24. septembrim veica 1670 pārbaužu dažādās bakteriālās iedegas saimniekaugu audzēšanas un augšanas vietās, to laikā noņemot 385 paraugus, kas tika testēti Nacionālajā fitosanitārajā laboratorijā. No paraugiem, kas testēti uz bakteriālo iedegu, 47 paraugos apstiprināta bakteriālās iedegas klātbūtne.
2024. gadā dienests bakteriālo iedegu ir konstatējis 35 personu īpašumos. Vēl divu personu īpašumos auga saimniekaugi, kas ietilpa 10 metru rādiusā ap citas personas īpašumā augošiem inficētiem saimniekaugiem. Kompensācijas saņemšanai par fitosanitāro pasākumu izpildi kopumā pieteicās 33 personas: divās pašvaldības apsaimniekotās teritorijās un vienā fiziskas personas apsaimniekotā teritorijā Ķekavas novada Baldonē, vienā pašvaldības apsaimniekotā teritorijā un vienā fiziskas personas apsaimniekotā teritorijā Ventspils novada Vārves pagastā, trijos komercdārzos Jelgavas novadā – Sesavas, Elejas un Svētes pagastā, vienā komercdārzā un vienā zemnieku saimniecības apsaimniekotā teritorijā Kuldīgas novada Snēpeles pagastā, divos piemājas dārzos Bauskas novada Viesturu pagasta Bērstelē, astoņos piemājas dārzos Jelgavas novadā (no tiem trīs atrodas Zaļenieku pagastā, divi Elejas pagastā, divi Sesavas pagastā un viens Platones pagastā), vienā piemājas dārzā Jelgavā, vienā piemājas dārzā Dobeles novada Tērvetes pagasta Kroņaucē, deviņos piemājas dārzos vai mazdārziņos Tukuma novada Pūres pagasta ciemā Dzintars, vienā piemājas dārzā Rīgā, vienā piemājas dārzā Cēsu novada Cēsīs un vienā piemājas dārzā Augšdaugavas novada Demenes pagastā.
2024. gadā dienests bakteriālo iedegu ir konstatējis 35 personu īpašumos. Vēl divu personu īpašumos auga saimniekaugi, kas ietilpa 10 metru rādiusā ap citas personas īpašumā augošiem inficētiem saimniekaugiem. Kompensācijas saņemšanai par fitosanitāro pasākumu izpildi kopumā pieteicās 33 personas: divās pašvaldības apsaimniekotās teritorijās un vienā fiziskas personas apsaimniekotā teritorijā Ķekavas novada Baldonē, vienā pašvaldības apsaimniekotā teritorijā un vienā fiziskas personas apsaimniekotā teritorijā Ventspils novada Vārves pagastā, trijos komercdārzos Jelgavas novadā – Sesavas, Elejas un Svētes pagastā, vienā komercdārzā un vienā zemnieku saimniecības apsaimniekotā teritorijā Kuldīgas novada Snēpeles pagastā, divos piemājas dārzos Bauskas novada Viesturu pagasta Bērstelē, astoņos piemājas dārzos Jelgavas novadā (no tiem trīs atrodas Zaļenieku pagastā, divi Elejas pagastā, divi Sesavas pagastā un viens Platones pagastā), vienā piemājas dārzā Jelgavā, vienā piemājas dārzā Dobeles novada Tērvetes pagasta Kroņaucē, deviņos piemājas dārzos vai mazdārziņos Tukuma novada Pūres pagasta ciemā Dzintars, vienā piemājas dārzā Rīgā, vienā piemājas dārzā Cēsu novada Cēsīs un vienā piemājas dārzā Augšdaugavas novada Demenes pagastā.
Risinājuma apraksts
Lauku atbalsta dienestā ir iesniegti 33 personu iesniegumi kompensācijas saņemšanai par 2024. gadā noteiktajiem un izpildītajiem fitosanitārajiem pasākumiem kopumā par 1221 augļkoku, 187 dekoratīvo augu (citu augu) un 136,6 metru bakteriālās iedegas saimniekaugu dzīvžogu iznīcināšanu.
Kompensācija personām izmaksājama saskaņā ar noteikumu Nr. 255 3.1. un 3.3. apakšpunktu.
Tā kā saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 12. panta sesto daļu kompensācija tiek maksāta no valsts budžeta, tad, lai varētu nodrošināt kompensāciju no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", ir nepieciešams izdot Ministru kabineta rīkojumu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punktu un Ministru kabineta 2021. gada 20. aprīļa protokollēmuma Nr. 34 21.§ 2. punktu Zemkopības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, lai finansējumu kompensācijai par fitosanitāro pasākumu izpildi pēc nepieciešamības nodrošinātu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Kompensācija personām izmaksājama saskaņā ar noteikumu Nr. 255 3.1. un 3.3. apakšpunktu.
Tā kā saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 12. panta sesto daļu kompensācija tiek maksāta no valsts budžeta, tad, lai varētu nodrošināt kompensāciju no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", ir nepieciešams izdot Ministru kabineta rīkojumu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punktu un Ministru kabineta 2021. gada 20. aprīļa protokollēmuma Nr. 34 21.§ 2. punktu Zemkopības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, lai finansējumu kompensācijai par fitosanitāro pasākumu izpildi pēc nepieciešamības nodrošinātu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ievērojot Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, 26. panta 12. punktu, atbalsts, kas paredzēts augiem kaitīgo organismu nodarītā kaitējuma atlīdzināšanai, nepārsniedz izmaksas un kaitējumu, ko rada augiem kaitīgie organismi, kuru klātbūtni ir oficiāli atzinusi kompetentā iestāde. Ievērojot minētā regulējuma sagaidāmo ekonomiski pozitīvo ietekmi uz jebkuru personu, kuras īpašumā vai apsaimniekotā teritorijā konstatēts augiem kaitīgais organisms, kura apkarošanai un izplatības ierobežošanai īstenoti fitosanitārie pasākumi, ieguldījums ir salīdzinoši neliels un sasniedz mērķi.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- piemājas dārzu īpašnieki un mazdārziņu apsaimniekotāji
Ietekmes apraksts
Divdesmit septiņas personas, kas nodarbojas ar primāro lauksaimniecisko ražošanu un ir izpildījušas fitosanitāros pasākumus bakteriālās iedegas apkarošanai un izplatības ierobežošanai, un iesniegušas iesniegumus kompensācijas saņemšanai Lauku atbalsta dienestā
Juridiskās personas
- mikrouzņēmumi
- atvasinātas publiskās personas (pašvaldības)
Ietekmes apraksts
Četri mikrouzņēmumi un divas atvasinātas publiskas personas (pašvaldības) ir izpildījušas fitosanitāros pasākumus bakteriālās iedegas apkarošanai un izplatības ierobežošanai un iesniegušas iesniegumus kompensācijas saņemšanai Lauku atbalsta dienestā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Trīsdesmit trīs personas, kas ir izpildījušas Valsts augu aizsardzības dienesta noteiktos fitosanitāros pasākumus bakteriālās iedegas apkarošanai un izplatības ierobežošanai un iesniegušas iesniegumus kompensācijas saņemšanai Lauku atbalsta dienestā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
87 541
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
87 541
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-87 541
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-87 541
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
87 541
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kompensācijas apmērs noteikts noteikumu Nr. 255 1. pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Papildus nepieciešamā finansējuma 87 541 euro detalizēts aprēķins ir dots šīs anotācijas pielikumā.
EKK 3000 – Subsīdijas un dotācijas 86 759 euro;
EKK 7460 – Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām 782 euro.
Zemkopības ministrija nodrošinās piešķirtā finansējuma izmantošanu līdz 2024. gada beigām.
EKK 3000 – Subsīdijas un dotācijas 86 759 euro;
EKK 7460 – Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām 782 euro.
Zemkopības ministrija nodrošinās piešķirtā finansējuma izmantošanu līdz 2024. gada beigām.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projektam nav ietekmes uz amata vietu skaita izmaiņām.
Cita informācija
Izdevumi 87 541 euro tiks segti no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu finansējuma piešķiršanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu finansējuma piešķiršanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sagatavojot rīkojuma projektu, nav organizēta sabiedriskā apspriešana, jo projekts neskar sabiedrības tiesības un tiesiskās intereses, būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Valsts augu aizsardzības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Kompensāciju_apkopojums_pielikums