Anotācija (ex-ante)

24-TA-1223: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 5" Brunavas pagastā, Bauskas novadā, pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa, 42.1, 43. pants, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa, likuma "Par autoceļiem" 4. pants un Bauskas novada domes 2024. gada 28. marta lēmums Nr. 99 (prot. Nr. 3, 17. p.) "Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma  "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 5", Brunavas pagastā nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo nekustamo īpašumu, kas nepieciešams projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu".
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai valsts īpašumā iegūstama Bauskas novada pašvaldībai piekrītošais nekustamais īpašums "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 5" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4046 018 0048), Brunavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 011 0144) 0,0377 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 011 0145) 0,0041 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 018 0044) 0,0776 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 018 0045) 0,12 ha platībā, zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4046 018 0046) 0,0476 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība vai Zemes vienības) un inženierbūves (būves kadastra apzīmējums 4046 018 0044 001) (turpmāk – Būve). Būve atrodas uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 4046 018 0044, 4046 018 0045, 4046 018 0046 un tiek pārņemta, nodrošinot Civillikuma 968. pantā noteikto, ka uz zemes uzcelta un cieši ar to savienota ēka atzīstama par tās daļu.
Nekustamo īpašumu nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai, kā arī atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 4.pantam un 7.panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļa izveidei un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Rīkojuma projekts sagatavots pamatojoties uz Bauskas novada domes 2024. gada 28. marta lēmumu Nr. 99 (prot. Nr. 3, 17. p.) "Par Bauskas novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma  "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 5", Brunavas pagastā nodošanu bez atlīdzības valsts īpašumā".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 5" Brunavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4046 018 0048, izveidots pamatojoties uz:
1) Bauskas novada pašvaldības iestādes "Bauskas apvienības pārvalde" 2024. gada 8. februāra lēmumu Nr. BAP/2024/9-1/14/APL "Par nekustamā īpašuma "Lidlauks - Tervidāni", Brunavas pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0096 sadali un nekustamā īpašuma "Jaunpadomi" Brunavas pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0050 sadali, robežu pārkārtošanu un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu", sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0096 un zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0050 un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4046 011 0144 un 4046 011 0145). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0096 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Brunavas pagasta padomes 2008. gada 22. septembra lēmumu "Par ceļu piekritību Brunavas pašvaldībai” (prot. Nr. 10, 7. p.) un zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0050 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Brunavas pagasta padomes 2008. gada 22. septembra lēmumu "Par neapbūvēto lauku apvidus zemes piekritību Brunavas pašvaldībai" (prot. Nr. 10, 6. p.).
2) Bauskas novada pašvaldības iestādes “Bauskas apvienības pārvalde” 2022. gada 10. novembra lēmumu Nr. BAP/2022/9-1/147/APL "Par nekustamā īpašuma "Ezeriņi - Zītari", Brunavas pagastā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0033 un uz tās esošās būves ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0033 001 sadali, nosaukuma piešķiršanu un nekustamā īpašuma lietošanas mērķa noteikšanu", sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0033 un inženierbūvi "Ceļš Ezeriņi-Zītari" (būves kadastra apzīmējums 4046 018 0033 001) un nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas (zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4046 018 0044, 4046 018 0045 un 4046 018 0046) un inženierbūvi (būves kadastra apzīmējums 4046 018 0044 001). Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0033 piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Bauskas rajona Brunavas pagasta padomes 2008. gada 22. septembra lēmumu "Par ceļu piekritību Brunavas pašvaldībai".  (prot. Nr. 10, 7. p.). Uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0033 inženierbūve "Ceļš Ezeriņi-Zītari" (būves kadastra apzīmējums 4046 018 0033 001) saskaņā ar Bauskas novada pašvaldības 2016. gada 29. decembra izziņu Nr. 10-1/3625 atrodas Bauskas novada pašvaldības bilancē. Būve (būves kadastra apzīmējums 4046 018 0044 001) ir reģistrēta Nekustamā īpašuma sastāvā Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra sistēmas dati), tiesiskais valdītājs – Bauskas novada pašvaldība.
Zemes vienību (zemes vienību kadastra apzīmējumi 4046 011 0096, 4046 011 0050, 4046 018 0033) sadales rezultātā izveidots nekustamais īpašums "Rail Baltica dzelzceļa teritorija 5" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4046 0048) Brunavas pagastā, Bauskas novadā, kura sastāvā iekļautas piecas Zemes vienības un Būve, kas nepieciešama Rail Baltica projekta īstenošanai:
1)zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0144 0,0377 ha platībā;
2)zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0145 0,0041 ha platībā;
3)zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0044 0,0776 ha platībā;
4)zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0045 0,12 ha platībā;
5)zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0046 0,0476 ha platībā;
6)inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0044 001.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4046 018 0044, 4046 018 0045 un 4046 018 0046 ir kadastrāli uzmērītas. Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamajai:
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0044 ar platību 0,0776 ha ir reģistrēts apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0776 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,0776 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zemes zem ceļiem platība – 0,0776 ha;
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0045 ar platību 0,12 ha ir reģistrēts apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,12 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,12 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zemes zem ceļiem platība – 0,12 ha;
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4046 018 0046 ar platību 0,0476 ha ir reģistrēts apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0476 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101), platība 0,0476 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zemes zem ceļiem platība – 0,0476 ha;
Būves platība ir 1332 kv.m., galvenais lietošanas veids "Ielas, ceļi un laukumi" (kods 2112). Būves garums 148 m, laukums 1332 kv.m. un platums 9 m.

Zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 4046 011 0144 un 4046 011 0145 normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir uzsākti robežu kadastrālās uzmērīšanas darbi, kuru ietvaros zemes vienību platības var tikt precizētas. Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamajai:
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0144 ar platību 0,0377 ha nav reģistrēti apgrūtinājumi. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,0377 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zemes zem ceļiem platība – 0,0377 ha;
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4046 011 0145 ar platību 0,0041 ha nav reģistrēti apgrūtinājumi. Zemes vienības lietošanas mērķis "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,0041 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem – zemes zem ceļiem platība – 0,0041 ha.

Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.

Pēc visu zemes vienību robežu kadastrālās uzmērīšanas pabeigšanas Nekustamais īpašums tiks ierakstīts zemesgrāmatā, nostiprinot īpašuma tiesības uz Bauskas novada pašvaldības vārda vienlaikus ar īpašuma tiesību nostiprināšanu valstij Satiksmes ministrijas personā.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4046 011 0144, 4046 011 0145 un 4046 018 0045 nepieciešamas publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūvei un ekspluatācijai. Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4046 018 0044 un 4046 018 0046 nepieciešamas valstij piederošu pašvaldības nozīmes autoceļu izbūvei un to turpmākajai ekspluatācijai. Rail Baltica projekta ietvaros Būvi paredzēts nojaukt, izbūvējot dzelzceļa infrastruktūru un jaunus pašvaldības nozīmes ceļus.
Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otro daļu, Rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz pārņemto Nekustamo īpašumu, norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana, kā arī ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt Nekustamo īpašumu vai tā daļas un apgrūtināt to ar hipotēkām bez atsevišķas Bauskas novada pašvaldības piekrišanas.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodot atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai. Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – Zemes vienības un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma "Par autoceļiem" 4.panta trešās daļas noteikumiem.
Izbeidzoties nepieciešamībai Nekustamā īpašuma daļu izmantot valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras uzturēšanai, tā atdošana atpakaļ Bauskas novada pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850. pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853. pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.  
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības Bauskas novada pašvaldībai piekrītošo Nekustamo īpašumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt Nekustamo īpašumu valsts īpašumā bez atlīdzības.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība valsts funkciju īstenošanai konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līguma, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
  • Bauskas novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk