Anotācija (ex-ante)

21-TA-293: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecībai, kuriem piešķirams valsts budžeta aizdevums”" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 13.aprīļa noteikumu Nr.240 “Kārtība, kādā izvērtē pašvaldību investīciju projektus jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecībai vai esošo pirmsskolas izglītības iestāžu paplašināšanai” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 240) 2.2.apakšpunktam pašvaldības var iesniegt investīciju projektu pieteikumus jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecībai vai esošas pirmsskolas izglītības iestādes paplašināšanai līdz 2021.gada 1.septembrim.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) ir izvērtējusi iesniegtos investīciju projektus un saskaņā ar MK noteikumu Nr.240 8.punktu ir sagatavojusi atbalstāmo pašvaldību investīciju projektu sarakstu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir apstiprināt pašvaldību investīciju projektu sarakstu, kam piešķirams valsts budžeta aizdevums jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecībai. Minēto investīciju projektu sarakstu VARAM ir sagatavojusi atbilstoši MK noteikumiem Nr. 240.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Dažas pašvaldības joprojām nespēj nodrošināt visiem pašvaldībā deklarētajiem bērniem vietas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pēc VARAM apkopotās informācijas 2020. gada 1. oktobrī kopējā rindā uz pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēm bija 10 031 bērns. 
Risinājuma apraksts
Kā viens no risinājumiem, lai uzlabotu pirmsskolas izglītības pakalpojuma pieejamību pašvaldībās, ir nodrošināt pašvaldībām iespējas saņemt aizņēmumus jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecībai vai esošu pirmsskolas izglītības iestāžu paplašināšanai. Ministru kabinets 2021.gada 13.aprīlī apstiprināja MK noteikumus Nr.240, paredzot atbalstu pašvaldību investīciju projektiem jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecībai vai esošas pirmsskolas izglītības iestādes paplašināšanai.
Atbilstoši MK noteikumiem Nr.240 VARAM veica pašvaldību iesniegto investīciju projektu izvērtēšanu. Kopumā tika iesniegti 3 investīciju projekti, kurus iesniedza Ogres novada pašvaldība, Liepājas valstspilsētas pašvaldība un Jelgavas valstspilsētas pašvaldība. 2021.gada 20.septembrī Jelgavas valstspilsētas pašvaldība atsauca savu iesniegto projekta pieteikumu, un tas netika tālāk vērtēts. Abi pārējie projektu pieteikumi atbilda MK noteikumu Nr.240 kritērijiem un nosacījumiem.
Rīkojuma projektā ir iekļauti 2 investīciju projekti, kuriem kopumā no valsts budžeta nepieciešams aizdevums 5 112 000 euro apmērā.
Ņemot vērā augstāk minēto, rīkojuma projekta pielikumā ir atbalstāmo pašvaldību investīciju projektu saraksts, kas atbilstoši rīkojuma projekta 1.punktam paredz apstiprināt projektus:
1. 2021. gadā 1 022 400 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021. gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā;
2. 2022. gadā 3 513 600 euro apmērā no likuma “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā;
3. 2023. gadā 576 000 euro apmērā no likuma “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.
Rīkojuma projekta 2.punkts paredz jautājumu par pašvaldību kopējā aizņēmumu limita palielināšanas iespējām 2022. gadā un 2023. gadā skatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2022. gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” izstrādes procesā.
Īstenojot 2 investīciju projektus, kas ir iekļauti rīkojuma projektā, tiks radītas 268 vietas pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs.
Finanšu ministrija var precizēt aizdevumu sadalījumu pa gadiem,  nepārsniedzot kopējo aizdevuma summu projektam, ņemot vērā projekta īstenošanas laika grafiku un nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu, kas noteikts MK noteikumos Nr.240.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Viens no pašvaldību investīciju projektu vērtēšanas kritērijiem ir vienas jaunas vietas pirmsskolas izglītības iestādē radīšanas izmaksas, nosakot valsts budžeta aizdevuma maksimālo apmēru.  

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • pirmsskolas vecuma bērni
  • pirmsskolas vecuma bērnu vecāki
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums pozitīvi ietekmēs pirmsskolas vecuma bērnus, jo pašvaldības radīs jaunas papildus vietas pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs. Uzlabojot pirrmskolas izglītības pieejamību, vecākiem būs iespēja saskaņot darba un ģimenes dzīvi, kā arī rast ietaupījumu, nemaksājot līdzmaksājumu (starpība starp privātās izglītības iestādes pakalpojuma cenu un pašvaldības līdzfinansējumu) par privātā pirmsskolas izglītības pakalpojuma izmantošanu.
Juridiskās personas
  • Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts nodrošinās tiesisko regulējumu, lai pašvaldībām būtu iespējas saņemt aizņēmumus jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecībai.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2021.gadam” ir noteikts, ka 2021.gadam pašvaldību aizņēmumu kopējais pieļaujamais palielinājums ir 268 138 258 euro apmērā, tajā skaitā 150 000 000 euro pašvaldību aizdevumiem  šādiem mērķiem:
1) jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecībai vai esošas pirmsskolas izglītības iestādes paplašināšanas investīciju projektiem, mazinot bērnu rindu uz vietām pirmsskolas izglītības iestādēs;
2) izglītības iestāžu investīciju projektiem, tai skaitā izglītības iestāžu, kas īsteno mākslas, mūzikas vai dejas profesionālās ievirzes izglītības programmas, investīciju projektiem, lai nodrošinātu ilgtspējīgas izglītības funkcijas izpildi;
3) valstiski nozīmīga investīciju projekta “Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcija” īstenošanai;
4) pašvaldību investīciju projektu īstenošanai, tai skaitā transporta infrastruktūras projektiem un būvprojektu izstrādei Eiropas Savienības fondu projektiem, ārkārtējās situācijas ietekmes mazināšanai un novēršanai;
5) katras pašvaldības vienam noteiktam prioritāram investīciju projektam, kas atbilst pašvaldības attīstības programmas investīciju plānam, ar maksimālo pašvaldības aizņēmumu summu 400 000 euro apmērā.

Savukārt saskaņā ar likuma “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14.pantu 2022. un 2023.gadam noteiktais pašvaldību kopējais aizņēmumu pieļaujamais palielinājums ir 118 138 258 euro. Sagatavojot likumu par valsts budžetu 2022. gadam un likumu par valsts budžetu 2023.gadam, kā arī likumu par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam, kopējais aizņēmumu pieļaujamais palielinājums tiek precizēts. 2021., 2022. un 2023.gadam galvenā aizņēmumu prioritāte ir aizņēmumi Eiropas Savienības un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības finansēto projektu īstenošanai ar aizņēmuma apmēru, kas nepārsniedz projekta attiecināmo izmaksu kopsummu, aizņēmumi jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecībai vai esošas pirmsskolas izglītības iestādes paplašināšanai, lai mazinātu pašvaldībā reģistrēto bērnu rindu uz vietām pirmsskolas izglītības iestādēs, aizņēmumi izglītības iestāžu investīciju projektiem, lai nodrošinātu ilgtspējīgas izglītības funkcijas izpildi. Līdz ar to jautājums par 2022.gada un 2023.gada pašvaldību kopējā aizņēmuma limita palielināšanas iespējām ir jāskata likumprojekta “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” izstrādes procesā.

Atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešās daļas 1. punkta d) apakšpunktam ar Ministru kabineta 2021. gada 2. jūnija rīkojumu Nr. 381 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecībai vai esošas pirmsskolas izglītības iestādes paplašināšanai, kuriem piešķirams valsts budžeta aizdevums” ir atbalstīta valsts budžeta aizdevuma piešķiršana 7 investīciju projektiem par kopējo aizdevuma summu 14 443 300 euro (2021. gadā -  7 196 777,40 euro, 2022. gadā - 5 620 109,80 euro, 2023. gadā - 1 626 412,80 euro).

Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 23. aprīļa noteikumiem Nr. 258 „Kārtība, kādā izvērtē pašvaldību izglītības iestāžu investīciju projektus valsts budžeta aizņēmuma saņemšanai” līdz 2021.gada septembrim ir sniegti pozitīvi atzinumi par 71 investīciju projektu par kopējo valsts budžeta aizdevuma summu 67 301 392,69 euro (2021. gadā – 29 283 224,17 euro, 2022. gadā – 33 065 389,52 euro, 2023. gadā – 4 952 779,00 euro).

Atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešās daļas 5. punktam VARAM veic pašvaldību prioritāro investīciju projektu pieteikumu izvērtēšanu valsts budžeta aizdevumu saņemšanai. Līdz 2021.gada 20.septembrim ir izvērtēti 75 pašvaldību aizdevumu pieteikumi, no kuriem pozitīvi VARAM atzinumi ir sniegti 66 pašvaldību prioritāro investīciju projektiem par kopējo valsts budžeta aizdevuma summu 22 022 491,28 euro.

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2020. gada 5. maija sēdes protokollēmumu Nr. 30 7.§ "Informatīvais ziņojums “Par valstiski nozīmīga investīciju projekta “Mežaparka Lielās estrādes Ostas prospektā 11, Rīgā, rekonstrukcija” B daļas 2.posma īstenošanu”” minētā projekta īstenošanai kopējā  atbalstītā valsts budžeta aizdevuma summa ir 22 773 944 euro, tajā skaitā 2021. gadā 14 370 796 euro.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta rīkojumu Nr. 175 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts pašvaldību investīciju projektu pirmais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā 17 402 048,79 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 5 183 347,52 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 5. maija rīkojumu Nr. 300 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts pašvaldību investīciju projektu otrais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā 10 833 107,59 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 3 186 226,46 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 31. maija rīkojumu Nr. 357 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts pašvaldību investīciju projektu trešais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā 7 106 436,78 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 1 880 375,75 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija rīkojumu Nr. 453 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts pašvaldību investīciju projektu ceturtais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā  10 085 195,51 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 8 963 837,74 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta rīkojumu Nr. 582 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts pašvaldību investīciju projektu piektais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā 4 666 478,24 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 3 683 598,22 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumu Nr. 613 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts pašvaldību investīciju projektu piektais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā 7 624 836,81 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 4 818 644,35 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Kopumā valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai iepriekšējo projektu pieteikumu vērtēšanas ciklu ietvaros (2021. gada marts, aprīlis, maijs, jūnijs, jūlijs, augusts) Ministru kabinetā ir apstiprināti pašvaldību investīciju projekti valsts aizdevumu piešķiršanai 2021. gadā 57 718 103,72 euro apmērā no likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 150 000 000 euro apmērā un 2022. gadā 27 716 030,04 euro apmērā no “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam” 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.

Ņemot vērā kopējo aizņēmumu limitu un aizņēmumu atmaksu prognozi 2021.gadam, kā arī pašvaldību faktisko saņemto aizņēmumu apguvi 2021.gadā, prognozējams, ka būs pietiekoši finanšu resursi 2021.gadā aizdevumu izsniegšanai likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta trešajā daļā noteiktajiem mērķiem, nepieciešamības gadījumā, sagatavojot priekšlikumus par izmaiņām starp aizdevumu mērķiem atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2021.gadam” 12. panta astotajā daļā noteiktajam.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netika piemērota.

Rīkojuma projekta būtība skar Ministru kabineta kompetenci apstiprināt pašvaldību investīciju projektu jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecībai sarakstu atbilstoši kopējām valsts budžeta aizdevuma apmēram 2021. gadā un vidējā termiņā.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kase
  • Finanšu ministrija
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks uzlabota pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamība.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam rīcības virziena "Stipras ģimenes paaudzēs" 104.uzdevums paredz pirmsskolas izglītības, bērnu aprūpes un organizēta brīvā laika pakalpojumu pieejamības uzlabošanu, sekmējot bērnu vispusīgu attīstību un ģimenes un darba dzīves savienošanu.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks uzlabota pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamība teritorijās, kur ir pašvaldību pirmskolas izglītības iestāžu skaits joprojām ir nepietiekams. 

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi