Anotācija (ex-ante)

23-TA-3274: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Kopējais finansējums 2024. gadam saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā" (turpmāk – noteikumi Nr. 59) plānots 34 036 500 euro apmērā.
Atbalsts 2024. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, un atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi, kopumā plānots 23 536 500 euro apmērā atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam": budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" – 9 536 500 euro, finansējums no budžeta programmas 65.10.00 Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna (turpmāk – KLP SP) intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" – 13 625 000 euro apmērā un intervencei LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro apmērā. 
Atbalsts 2024. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai".
Atbalsts 2024. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, – 2 500 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai". 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju, zvejniecības un akvakultūras produktu ražotāju attīstību, kā arī pētījumu un selekcijas materiāla izstrādi, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu un laboratorisko analīžu veikšanai nepieciešamās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamos zinātnes pētījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošo noteikumu Nr. 59 3. punkts noteic finansējuma periodu un atbalsta apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2024. gadā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumus.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2024. gadā, izdarīti grozījumi noteikumu Nr. 59 3. punktā, nosakot finansējuma periodu un finansējuma apmēru 2024. gadam. Grozījumi izdarīti noteikumu Nr. 59 7.1, 7.2, 34.1, 34.2, 34.un 34.4 punktā un 11.5., 11.8., 11.9., 11.11., 11.12. un 23.2. apakšpunktā, jo no 2024. gada 1. janvāra stājās spēkā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris) (turpmāk – regula 2023/2831), kas aizstāj Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – regula Nr. 1407/2013), kuru atļauts piemērot līdz 2024. gada 30. jūnijam, tādēļ ar grozījumiem regula Nr. 1407/2013 aizstāta ar regulu 2023/2831.
Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ), Lauku atbalsta dienests vērtē pretendenta atbilstību regulas 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem. Šajā regulā noteikto prasību par to, vai atbalsta pretendentam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai nav pasludināts maksātnespējas process un vai tas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru, ir iespējams pārbaudīt tikai, pamatojoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, tāpēc noteikumu Nr. 59 8. punktā izdarīti attiecīgi precizējumi.
Precizēts arī noteikumu Nr. 59 10.4. apakšpunkts, lai nodrošinātu to, ka visos lauksaimniecības atbalsta pasākumos tiek piemērots vienots nodokļu parāda slieksnis, kas turpmāk būs 1000 euro, līdz kuram var piešķirt atbalstu pretendentiem.
Noteikumu 11.2. un 11.10. apakšpunktā precizētas atsauces uz jaunā plānošanas perioda 2021.–2027. gadam normatīvajiem aktiem – Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumiem Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai" un Ministru kabineta 2023. gada 31. janvāra noteikumiem Nr. 50 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā".
Tā kā 2023. gada 5. oktobrī Eiropas Oficiālajā Vēstnesī ir publicēta Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014, ir izdarīti attiecīgi grozījumi noteikumu Nr. 59 34.4 punktā un 11.7. apakšpunktā.
Lai mazinātu administratīvo un finansiālo slogu pretendentiem, noteikumi Nr. 59 papildināti ar 11.1 punktu, paredzot nosacījumu, ka akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība "Altum") iesniedz informāciju Lauku atbalsta dienestā par sabiedrības "Altum" izsniegtiem aizdevumiem, lai Lauku atbalsta dienests varētu administrēt atbalsta piešķiršanu kredītprocentu daļējai dzēšanai. Informācijas apmaiņa nepieciešama par sabiedrības "Altum" piešķirtajiem aizdevumiem pēc 2015. gada 24. aprīļa. Tāpat paredzēts, ka Lauku atbalsta dienests var sniegt sabiedrībai “Altum” informāciju par Lauku atbalsta dienesta klientiem piešķirto atbalstu un citu Lauku atbalsta dienesta rīcībā esošu informāciju, lai sabiedrība "Altum" varētu izskatīt pieteikumus, pēc iespējas samazinot nepieciešamo datu pieprasīšanu no sabiedrības "Altum" klientiem.
Lauku atbalsta dienests vienojas ar sabiedrību "Altum" par bezmaksas informācijas apmaiņu ar tādiem datiem kā pretendenta (klienta) nosaukums, reģistrācijas numurs vai personas kods, līguma numurs un datums, līgumā kopējā aizdevuma summa, faktiski samaksātie kredītprocenti, aizdevumu programmas nosaukums un aizdevuma subsīdijas ekvivalents, kā arī citu informācija, kura nepieciešama, lai piešķirtu atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tā kā sabiedrība " Altum" nav publiska iestāde, noteikumu punkts nepieciešams, lai nodrošinātu tiesisku pamatu informācijas pieprasīšanai un sniegšanai.
Noteikumu Nr. 59 13.1.3. apakšpunkts precizēts, paredzot atbalstu arī par aizdevumiem iekārtām un aprīkojumam precīzo tehnoloģiju izmantošanai, piemēram, precīzās augsnes apstrādes un sējas tehnoloģiju iekārtām – augsnes apstrādes tehniku, šķidrmēslu iestrādes tehniku un iekārtām, smidzinātājiem ar vadības kontroles sistēmu un GPS kontroli, minerālmēslu kliedētājiem ar vadības kontroles sistēmu un GPS kontroli, slāpekļa sensoriem, GPS antenām, meteostacijām vai bezpilota lidaparātiem.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta otrā daļa paredz, ka valsts pārvalde ir organizējama pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai, vienkāršojot un uzlabojot procedūras privātpersonas labā, un astotajā daļā noteikts, ka tad, ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas. Arī Administratīvā procesa likuma 59. panta otrā daļa paredz, ka gadījumos, kad iestādei nepieciešamā informācija ir nevis administratīvā procesa dalībnieku, bet gan citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no administratīvā procesa dalībnieka. Iegūstot informāciju, iestāde var izmantot visas tiesiskās metodes, arī iegūt informāciju no administratīvā procesa dalībniekiem, citām institūcijām, kā arī ar liecinieku, ekspertu, apskates, dokumentu un cita veida pierādījumu palīdzību. Atbilstoši minētajos nacionālajos normatīvajos aktos nostiprinātajiem principiem valsts pārvaldes rīcībā esošās informācijas atkārtota pieprasīšana nav pieļaujama. Tādējādi, gatavojot tiesību aktu projektus, ir jāizvērtē nepieciešamība katru atsevišķu dokumentu iesniegt iestādei, lai novērstu regulējumu, kas privātpersonām noteiktu pienākumu iesniegt vienus un tos pašus vai dažāda veida dokumentus ar vienu un to pašu informāciju, jo minēto informāciju valsts pārvaldes iestādes var iegūt pašas, sadarbojoties ar citām valsts pārvaldes iestādēm Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. Ievērojot minēto, ir svītrots noteikumu Nr. 59 18.8., 28.6., 28.8., 38.6. un 38.8. apakšpunkts un precizēts 18.6., 18.7., 26.7. un 38.7. apakšpunktu. Lauku atbalsta dienests par to, vai būves, lauksaimniecībā izmantojamā zeme, kravas autotransports, lauksaimniecības traktortehnika (tostarp kombaini, pašgājēji augu smalcinātāji, smidzinātāji), tās piekabes un puspiekabes iesnieguma iesniegšanas dienā ir pretendenta īpašumā, pārliecinās, iegūstot informāciju no citām valsts pārvaldes iestādēm.
Ievērojot Lauku atbalsta dienesta priekšlikumu, precizēts noteikumu Nr. 59 13.1.4. apakšpunkts, lai nodrošinātu efektīvāku valsts atbalsta administrēšanas procesu. Lauku atbalsta dienests norāda, ka līdz ar to uzlabosies administrēšanas process – tas būs daudz ātrāks un tiks mazināts Lauku atbalsta dienesta administratīvais slogs. Papildus minētajam Lauku atbalsta dienests nodrošinās padziļinātu kontroli par 5 % iesniegto pieteikumu, pamatojoties uz riska analīzi. Lauku atbalsta dienests arī pārbaudīs datus, vai iegādātā lauksaimniecībā izmantojamā zeme nav transformēta citā izmantošanas veidā.
Precizēts noteikumu Nr. 59 15.12., 25.12. un 35.12. apakšpunkts, paredzot, ka pretendentiem ir iespēja saņemt atbalstu par visiem akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtajiem aizdevumiem.
Precizētas noteikumu Nr. 59 16.,24., 361 un 36.2 punktā noteiktās atbalsta apvienošanas normas, jo atbalsts turpmāk tiks piešķirts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 36.3 punktu, pārceļot iepriekš 36.2 punktā izteiktos atbalsta nosacījumus. Noteikumu Nr. 59 18., 19., 28., 29., 38. un 39. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai, un 18.4., 19.4., 28.4., 29.4., 38.4. un 39.4. apakšpunktā izdarīti precizējumi, lai samazinātu administratīvo slogu pretendentiem, t. i., pretendentiem nav jāiesniedz izziņa par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem.
Tā kā 2024. gada 1. februārī pieejamais lauksaimniecības nozares de minimis atbalsts Latvijai ir tikai 6,7 milj. euro, noteikumu grozījumi paredz, ka tad, ja  pēdējo trīs fiskālo gadu periodā sasniegts Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē II pielikumā noteiktais de minimis atbalsta kopējais kumulatīvais apmērs, Lauku atbalsta dienests proporcionāli samazina pretendentiem izmaksājamo de minimis atbalsta summu.
Svītrota noteikumu Nr. 59 IV2 nodaļa, 6.1 pielikums un atbilstoši precizēts 10.5. apakšpunkts, jo finansējums tika plānots tikai 2023. gadam un 2024. gadā atbalsts vairs netiek paredzēts. Noteikumu Nr. 59 43.4.2. apakšpunktā precizēta atsauce, uz kuru pētījumu attiecas šajā apakšpunktā minētais izņēmums, un precizēts arī procentu atbalsta apmērs no kopējās tāmes atalgojumam. Noteikumu Nr. 59 43.4. apakšpunktā precizētas atsauces uz šo noteikumu 7. pielikumā minētajiem iepriekšējos gados uzsāktajiem un jaunajiem lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un 7. pielikums izteikts jaunā redakcijā, jo precizēti lauksaimniecībā izmantojamie zinātnes pētījumi. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 45.4. apakšpunktu, kurā noteiktas prasības lauksaimniecībā izmantojamu zinātnes pētījumu veicējiem. Precizēts noteikumu Nr. 59 49. punktā noteiktais pieteikšanās termiņš atbalstam. Lai mazinātu administratīvo slogu atbalsta pretendentiem, precizēts arī noteikumu Nr. 59 50. un 50.1 punkts. Tāpat precizēts noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts, izvirzot lauksaimniecībā izmantojamu zinātnes pētījumu veicējiem papildu nosacījumus atbalsta saņemšanai un atbilstoši precizējot arī noteikumu Nr. 59 9. pielikumu, lai veicinātu zinātnisko rezultātu publicitāti un rezultātu izplatīšanu. Papildu nosacījumi izvirzīti, lai veicinātu informācijas pieejamību praktisko risinājumu gala lietotājam piemērotā formā, kā arī ar zinātnisko publicitāti nodrošinot atbilstošu pētniecisko kvalitāti. Noteikumu projekts paredz, ka 2024. gadā tiks turpināts iepriekšējos gados uzsāktais 31 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekts un no jauna uzsākti 12 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 2 202 748 euro.
Noteikumu projekta V nodaļā nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1. prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākumu "Praktiskas ievirzes pētījumi" un 1.1.1.2. pasākumu "Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts", kā arī SAM 1.2.1. "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros". Paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Tāpat precizēts noteikumu Nr. 59 52.9 punktā noteiktais pieteikšanās termiņš atbalstam, bet 12. pielikumā – izcenojumi selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvencionālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 55. un 56. punktu, nosakot atbalsta nosacījumus par atbalstu par tiem akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem, kuri izsniegti pēc 2015. gada 24. aprīļa par periodu no 2022. gada 1. septembra līdz 2023. gada 30. jūnijam un par kuriem atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai netika izmaksāts 2023. gadā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības nozarē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Saimnieciskās darbības veicējiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādi, un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsts veicinās izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā uzlabojot nozares konkurētspēju kopumā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem piekļuvi ilgtermiņa investīcijām, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Turklāt tiks mazināts administratīvais un finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem par tiem aizdevumiem, kas saņemti akciju sabiedrībā "Altum" pēc 2015. gada 24. aprīļa, tāpēc saimnieciskās darbības veicējam nav nepieciešams pašam turpmāk iesniegt izziņu par samaksātajiem kredītprocentiem un maksāt par to.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
-2 100,00
primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
samazinās
Vērtības nozīme:
3,00
euro
1,00
h
700
saimnieciskās darbības veicējs
1
1 x gadā
-2 100,00
Aprēķinā norādīta izziņas maksa par samaksātajiem kredītprocentiem, vidēji pieņemot, ka saimnieciskās darbības veicējam tādas ir divas: viena par apgrozāmo līdzekļu un otra par investīciju aizdevumu. Aprēķinā ietverti tikai saimnieciskās darbības veicēji – akciju sabiedrības "Altum" klienti. Stundas samaksa aprēķināta, ņemot vērā vidējo algu valstī.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-30,00
visi uzņēmumi
samazinās
Vērtības nozīme:
3,00
euro
1,00
h
10
saimnieciskās darbības veicējs
1
1 x gadā
-30,00
Aprēķinā norādīta izziņas maksa par samaksātajiem kredītprocentiem, vidēji pieņemot, ka saimnieciskās darbības veicējam tādas ir divas: viena par apgrozāmo līdzekļu un otra par investīciju aizdevumu. Aprēķinā ietverti tikai saimnieciskās darbības veicēji – akciju sabiedrības "Altum" klienti. Stundas samaksa aprēķināta, ņemot vērā vidējo algu valstī.
Kopā
-2 130,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
34 036 500
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
34 036 500
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
34 036 500
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
34 036 500
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalstam kredītprocentu daļējai dzēšanai, ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai un selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanai, kopējais finansējums 2024. gadā paredzēts 34 036 500 euro apmērā. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 55 638 860 euro. No tiem noteikumu projekta īstenošanai 20 036 500 euro ir paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai, selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju, un kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju aizdevumiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem.
Savukārt finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai par investīciju aizdevumiem paredzēts no Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA). KLP SP intervencei LA 4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" 5 625 000 euro paredzēti atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdes protokola Nr. 2 1.§ 2. punktam (prioritārajā pasākumā "Atbalsts lauku attīstības politikai, īstenojot Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"), 8 000 000 euro paredzēti atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokola Nr. 47 43.§ 2. punktam (prioritārajā pasākumā "Atbalsts lauksaimniecības ekonomiskās dzīvotspējas stiprināšanai un krīzes radīto seko novēršanai") un intervencei LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" kopā paredzēti 14 000 000 euro:
1) 100 % valsts finansējums intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" – 13 625 000 euro (papildu valsts finansējums KLP SP);
2) 100 % ES finansējums intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro, pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Noteikumu projektā kopējais finansējums 2024. gadam paredzēts 34 036 500 euro apmērā:
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums – 55 638 860 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai atvēlēti 20 036 500 euro;
2) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – kopumā 14 000 000 euro:
a) 100 % valsts finansējums intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" – 13 625 000 euro – un papildu valsts finansējums KLP SP;
b) 100% ES finansējums intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro, pārdalalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Kopējais finansējums noteikumu projekta īstenošanai 2024. gadam ir 34 036 500 euro, un no tiem piešķir:
1. 21 572 500 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
1.1. 13 325 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai";
1.2. 8 247 500 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2. 800 000  euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
2.1. 300 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" (lauksaimniecības nozarē);
2.2. 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3. 975 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
3.1. 375 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē";
3.2. 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4. 8 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5. 2 500 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem; 
6. 189 000 euro – 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem. 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
vispārīgā de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Lauksaimniecības nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2391
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
Apraksts
Grozījumi de minimis regulās
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
KLP stratēģisko plānu regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1305
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347)
Apraksts
ELFLA regula atbalstam lauku attīstībai 
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
EJZAF fonda atbalsta regula 2021.-2027.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0508
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regula (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011
Apraksts
EJZF fonda atbalsta regula 2014.-2020.gadam.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 2. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 3. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
Noteikumu projekta 11. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 11. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 3. punkts un 8. pants
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 27. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 23.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 27. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 23.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 33. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 33. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 34. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 34. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 35. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 35. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 36. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.4 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 36. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.4 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 12. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 1408/2013
Noteikumu projekta 2. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 1408/2013
Noteikumu projekta 3. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
Noteikumu projekta 11. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
Noteikumu projekta 11. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 1408/2013
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts un 8. pants
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikums
Noteikumu projekta 26. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
Noteikumu projekta 9. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 9. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 1408/2013
Noteikumu projekta 12. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 717/2014
Noteikumu projekta 2. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 717/2014
Noteikumu projekta 3. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
Noteikumu projekta 11. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 717/2014
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 717/2014
Noteikumu projekta 36. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.4 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 717/2014
Noteikumu projekta 12. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
Noteikumu projekta 2. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 7.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
Noteikumu projekta 3. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 17.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
Noteikumu projekta 33. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
Noteikumu projekta 34. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 34.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. pants
Noteikumu projekta 47. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 5. punkts un 2. panta 59. punkts
Noteikumu projekta 4. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
Noteikumu projekta 4. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 6. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 10.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
Noteikumu projekta 12. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.9. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 3.punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 10. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 11. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 15. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 11.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Atbilstoši regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam un 6. panta 1. punktam dalībvalsts var piemērot 40 000 euro atbalsta slieksni, ja dalībvalsts ir izveidojusi de minimis atbalsta centrālo reģistru, kas satur pilnīgu informāciju par visu de minimis atbalstu, kuru piešķīrusi jebkura minētās dalībvalsts iestāde. Latvijai šāds reģistrs ir izveidots kopš 2019. gada 1. jūlija, un tas darbojas atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem", tāpēc Latvijā pretendentam, kam atbalstu piešķir atbilstoši regulai Nr. 717/2014, turpmāk izsniedzamā atbalsta slieksnis ir 40 000 euro.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
73. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 22. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
73. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 28. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
73. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 39. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 1305/2013
Noteikumu projekta 22. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 16.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. un 4. punkts
Noteikumu projekta 22. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 16.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 1305/2013
Noteikumu projekta 28. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 24.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. un 4. punkts
Noteikumu projekta 28. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 24.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz regulu 1305/2013
Noteikumu projekta 39. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. un 4. punkts
Noteikumu projekta 39. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
41. pants
Noteikumu projekta 41. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regula (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 508/2014
Noteikumu projekta 41. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
95. punkts
Noteikumu projekta 41. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
95. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 41. punktā izteiktais noteikumu Nr. 59 36.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/86a69c0f-e645-43f4-8dce-14d37fba36df

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas noteiktajā laikā iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Zemkopības ministrija
Lauku atbalsta dienests
samazinās
Vērtības nozīme:
11,00
izmaksas par 1 h
1,00
h
3 700
iesniegumu skaits
1
reizes
-40 700,00
Aprēķinā ņemtas vērā darbinieka vidējās izmaksas darbam par vienu stundu, kā arī kopā izvērtētais iesniegumu skaits, kas iesniegts izvērtēšanai atbilstoši noteikumu Nr. 59 13.1.4. apakšpunktam.
Kopā
-40 700,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi