Anotācija

25-TA-110: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra noteikumos Nr. 575 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra noteikumos Nr. 575 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu un Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojuma Nr. 635 "Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju" (turpmāk  – MK rīkojums) 1. un 2. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt 4.2.2.9. pasākuma otrās kārtas īstenošanai nepieciešamo izmaksu attiecināšanas nosacījumu, izslēdzot normu par vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādāšanu finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu attiecināšanai, svītrot atsauces uz sadarbību otrās kārtas projekta ieviešanā ar likvidēto institūciju - Valsts izglītības satura centru (turpmāk – VISC), aktualizēt atsauci uz normatīvo regulējumu, mazinot administratīvo slogu un birokrātiju otrās kārtas projekta ieviešanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023. gada 10. oktobrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 575 "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" otrās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 575) un 2023. gada 2. janvārī uzsākta Valsts izglītības attīstības aģentūras (turpmāk - VIAA) projekta Nr. 4.2.2.9/2/23/I/001 "Atbalsts prasmju izcilībai profesionālajā izglītībā" (turpmāk - otrās kārtas projekts) īstenošana.
4.2.2.9. pasākuma otrās kārtas projektu (kopējais pieejamais finansējums 3 850 000 euro) plānots ieviest ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. decembrim. 
Otrās kārtas projektā VIAA nodrošina profesionālās izglītības meistarības nacionālo konkursu Skills Latvija īstenošanu. Līdz šim noorganizēts konkurss Skills Latvia 2024 (tai skaitā 20 pusfināli un fināls 20 prasmju konkursos) un konkurss Skills Latvia 2025 (tai skaitā 20 pusfināli un fināls 20 prasmju konkursos) un konkursantu sagatavošanu un Latvijas nacionālās delegācijas dalības nodrošināšanu starptautiskajos jauno profesionāļu meistarības konkursos EuroSkills un WorldSkills. Līdz šim nodrošināta dalība konkursā EuroSkills Gdansk 2023 Gdaņskā, Polijā 2023. gadā; WorldSkills Lyon 2024 Lionā, Francijā, 2024. gadā un EuroSkills 2025 Herningā, Dānijā, 2025. gadā. Tā pat projektā tiek organizēti informatīvie un mācību pasākumi profesionālās izglītības iestādēm un to pedagogiem par starptautiskajiem prasmju standartiem, prasmju novērtēšanu un to piemērošanu profesionālajā izglītībā, profesionālās meistarības konkursu un talantu attīstības īstenošanas modeļa izstrāde profesionālajā izglītībā, kā arī informācijas apmaiņa un sadarbības pasākumi ar nozaru ekspertu padomēm un nozaru organizācijām par starptautisko prasmju standartu prasību pārnesi uz profesionālās izglītības satura izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu.
MK noteikumu Nr. 575 15.1. apakšpunkts nosaka tiešās attiecināmās projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. 
Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra sēdes protokola Nr. 50 35. § "Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" otrās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi""  (23-TA-262) 5. punkts nosaka uzdevumu IZM līdz 2025. gada 30. jūnijam nodrošināt atbilstošas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu 4.2.2.9. pasākuma otrās kārtas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām.
Savukārt 05.02.2025. vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 “Par vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādi personāla izmaksām” Finanšu ministrija kā vadošā iestāde ir informējusi IZM kā atbildīgo iestādi, kādas iespējas turpmāk ir piemērojamas personāla izmaksu attiecināšanai projektu līmenī, piemēram, iespēja izmantot faktisko izmaksu metodi [1]. Faktisko izmaksu metode paredz, ka atalgojumam projektā ir jābūt saskaņā ar iestādes kopējo atalgojuma politiku un atalgojuma apmēriem neatkarīgi no finansēšanas avota.
 
[1] Nostiprināts arī Ministru kabineta 03.06.2025. sēdes protokola Nr. 22 25. § Informatīvajā ziņojumā "Par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2025. gada aprīlim" (turpmāk – informatīvais ziņojums), https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/f405cdb5-a9f0-4d91-be69-1da859eda91b
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai 4.2.2.9. pasākuma otrās kārtas finansējuma saņēmēja – VIAA projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošanas turpināšana. VIAA otrās kārtas projektu sekmīgi ievieš kopš 2023. gada 2. janvāra un projekta īstenošana plānota līdz 2027. gada 31. decembrim. Vienlaikus ņemot vērā informatīvajā ziņojumā norādīto par faktisko izmaksu izmantošanu projektā iesaistītā personāla atlīdzībām, atbilstošākais risinājums ir MK noteikumos Nr. 575 svītrot atsauci uz vienkāršoto izmaksu piemērošanu.
MK rīkojums saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturtās daļas 5. punktu paredz VISC likvidāciju ar 2025. gada 1. janvāri, nododot VISC funkcijas un uzdevumus VIAA, kā arī VIAA pārveidošanu. Attiecīgi MK noteikumos Nr. 575 nepieciešams aktualizēt regulējumu, svītrojot sadarbības pasākumus ar likvidēto iestādi - VISC, kura funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību pārņēmēja ir VIAA.

[2] Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojums Nr. 635 "Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju", https://likumi.lv/ta/id/353990-par-valsts-izglitibas-attistibas-agenturas-parveidosanu-un-valsts-izglitibas-satura-centra-un-jaunatnes-starptautisko-programmu-agenturas-likvidaciju  
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu MK noteikumu Nr. 575 redakcijas atbilstību aktuālajai situācijai, veidotu vienotu izpratni normu piemērošanai un aktualizētu projekta ieviešanas gaitā radušos precizējumus, ar noteikumu projektu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 575:
1) 13.3.3. apakšpunkts, svītrojot atsauci uz informācijas apmaiņas un sadarbības pasākumiem ar VISC par starptautisko prasmju standartu prasību pārnesi uz profesionālās izglītības satura izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu un izcilības attīstību profesionālo prasmju apguvē; 
un 25. punkts, svītrojot atsauci uz sadarbību ar VISC, lai izstrādātu un līdz 2025. gada 31. decembrim iesniegtu IZM profesionālās izglītības prasmju meistarības konkursu un talantu attīstības īstenošanas modeli pēc 2027. gada.
MK rīkojums saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturtās daļas 5. punktu paredz VISC likvidāciju ar 2025. gada 1. janvāri, nododot VISC funkcijas un uzdevumus VIAA, kā arī VIAA pārveidošanu. Vienlaikus, ievērojot MK rīkojumā noteikto, no 2025. gada 1. janvāra VIAA ir Valsts izglītības satura centra funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, resursu, informācijas sistēmu, mantas, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmēja. IZM atbilstoši MK rīkojuma 6.1. apakšpunktam ir uzdots sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā saistītos tiesību aktu projektus, kurus ir nepieciešams mainīt saistībā ar MK rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto Valsts izglītības satura centra likvidāciju un VIAA pārveidošanu. Atbilstoši MK rīkojumam ar 2025. gada 1. janvāri VISC funkcijas un uzdevumi ir nodoti VIAA un 2025. gada 8. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2025. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 207 "Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums", kas piemērojami ar 2025. gada 1. janvāri.  Ievērojot minēto, nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus MK noteikumos Nr. 575 attiecībā uz sadarbību ar institūciju, kas ir likvidēta.
Attiecīga sadarbība projekta ieviešanā, par starptautisko prasmju standartu prasību pārnesi uz profesionālās izglītības satura izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu un izcilības attīstību profesionālo prasmju apguvē, kā arī, lai izstrādātu profesionālās izglītības prasmju meistarības konkursu un talantu attīstības īstenošanas modeli pēc 2027. gada, turpināma VIAA departamentu ietvaros;
2) 15.1. apakšpunkts, svītrojot teikuma daļu, kas paredz atbildīgajai iestādei pienākumu izstrādāt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzību vienkāršoto izmaksu metodiku. Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana. Pasākuma otrās kārtas projekts tiek veiksmīgi ieviests kopš 02.01.2023. un līdz šim pie maksājumu pieprasījumiem nav konstatēti neatbilstoši veikti izdevumi vai riski (tai skaitā, atlīdzības izmaksās), savukārt ieviešot vienas vienības izmaksas, finansējuma saņēmējam būs nepieciešams veidot un piemērot jaunu iekšējo kārtību faktisko atlīdzības izmaksu un maksājumu pieprasījumos deklarēto atlīdzības izmaksu uzskaitei un uzraudzībai. Ievērojot minēto un Finanšu ministrijas informatīvajā ziņojumā noteikto, no MK noteikumu Nr. 575 15.1. apakšpunkta ir izslēdzama norma par vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādāšanu un finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) otrās kārtas projektā, efektīvi un pamatoti un neradot papildu administratīvo slogu, ir turpināt attiecināt kā faktiskās izmaksas. 
Attiecīgi, arī Ministru kabineta 2023. gada 10. oktobra sēdes protokola Nr. 50 35. § "Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" otrās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (23-TA-262) 5. punkts ir atzīstams par aktualitāti zaudējušu, attiecīgu punktu iekļaujot noteikumu projekta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā;
3) 30. punktā precizēta atsauce uz “Finanšu regulu”, ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jauna “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509), un saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012;
4) lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai lietoto terminoloģiju, 15.1. apakšpunktā un 17. punktā vārdi "personāla atlīdzības izmaksas" aizstāti ar vārdiem "personāla izmaksas";
5) administratīvā sloga mazināšanas nolūkos precizēts 24. punkts, kas paredz sociāli atbildīga iepirkuma veikšanu nenoteikt kā obligātu prasību, bet gan kā izvēles iespēju.
Plānotajiem grozījumiem ir ietekme uz īstenošanā esošo projektu, proti, ir nepieciešams veikt grozījumus vienošanās par projekta īstenošanu, bet grozījumi neietekmē projekta mērķu sasniegšanu (piemēram, svītrojot projektā informāciju par personāla izmaksu attiecināšanu kā vienkāršotās izmaksas), tādējādi nav uzskatāmi par būtiskiem.

[2] Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojums Nr. 635 "Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju", https://likumi.lv/ta/id/353990-par-valsts-izglitibas-attistibas-agenturas-parveidosanu-un-valsts-izglitibas-satura-centra-un-jaunatnes-starptautisko-programmu-agenturas-likvidaciju  
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
30. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts nemaina apstiprināto MK noteikumu Nr. 575 saturu pēc būtības un nerada būtisku ietekmi uz 4.2.2.9. pasākuma regulējumu kopumā, kā arī neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to sabiedriskā apspriešana netiek iniciēta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Tiesību akta projekta izpildē nemainās iesaistītās institūcijas un to pienākumi. IZM kā nozares ministrija un kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā atbildīgā iestāde, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā sadarbības iestāde, VIAA kā 4.2.2.9. pasākuma otrās kārtas finansējuma saņēmējs. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi