23-TA-2881: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Ukrainai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumu Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā" (turpmāk – MK noteikumi Nr.618) 2. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Ukrainai" mērķis ir noteikt Ukrainai (Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam) nododamo valsts kustamo mantu, tās apjomu un bilances vērtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas izraisītais karš Ukrainā, ar to rādītais bēgļu pieplūdums un nepieciešamība stiprināt sadarbības iestāžu darbības kapacitāti.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts robežsardze ir izveidojusi un uztur kontaktus ar Ukrainas Valsts robežsardzes dienestu, ka arī seko līdzi pašreizējai situācijai Ukrainā. Sadarbības ietvaros tika lemts, ka Valsts robežsardze atbalstīs Ukrainas Valsts robežsardzes dienestu un tā personālu, kas pašlaik strādā saspringtos un kara apstākļos. Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā ir radījis ievērojamus ekonomiskos un finanšu satricinājumus, kas ietekmē arī Ukrainas Valsts robežsardzes dienestu.
Pēdējā laikā no Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta tika aktualizēta nepieciešamība pēc atsevišķām bezpilota lidaparāta rezerves daļām, kā arī bezpilota lidaparātiem, līdz ar ko, Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam ir nepieciešams atbalsts. Valsts robežsardze ir izvērtējusi pašreizējo situāciju un lēmusi par atbalsta nepieciešamību, jo sniegtais atbalsts veicinās Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta spēju īstenot savas funkcijas un uzdevumus. Primāri savus uzdevumus - savlaicīgi konstatēt un atbilstoši reaģēt uz nelikumīgu valsts robežas šķērsošanu, kontrabandas gadījumiem un citām pārrobežu noziedzības izpausmēm. Valsts robežsardzes sniegtais atbalsts veicinās Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta veicamo uzdevumu nepārtrauktību, proti Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam būs iespēja veikt savu bezpilota lidaparātu remontu.
Valsts robežsardze ir sazinājusies ar Ukrainas Valsts robežsardzes dienestu un saņēmusi apstiprinājumu par attiecīgo rezerves daļu nepieciešamību, lai nodrošinātu nepārtrauktu bezpilota lidaparātu izmantošanu.
Pēdējā laikā no Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta tika aktualizēta nepieciešamība pēc atsevišķām bezpilota lidaparāta rezerves daļām, kā arī bezpilota lidaparātiem, līdz ar ko, Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam ir nepieciešams atbalsts. Valsts robežsardze ir izvērtējusi pašreizējo situāciju un lēmusi par atbalsta nepieciešamību, jo sniegtais atbalsts veicinās Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta spēju īstenot savas funkcijas un uzdevumus. Primāri savus uzdevumus - savlaicīgi konstatēt un atbilstoši reaģēt uz nelikumīgu valsts robežas šķērsošanu, kontrabandas gadījumiem un citām pārrobežu noziedzības izpausmēm. Valsts robežsardzes sniegtais atbalsts veicinās Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta veicamo uzdevumu nepārtrauktību, proti Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam būs iespēja veikt savu bezpilota lidaparātu remontu.
Valsts robežsardze ir sazinājusies ar Ukrainas Valsts robežsardzes dienestu un saņēmusi apstiprinājumu par attiecīgo rezerves daļu nepieciešamību, lai nodrošinātu nepārtrauktu bezpilota lidaparātu izmantošanu.
Risinājuma apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 43.1 pants noteic, ka valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības ārvalstu valdību vai starpvalstu organizāciju īpašumā. Šādā gadījumā lēmumu par kustamās mantas nodošanu katrā konkrētajā gadījumā pieņem Ministru kabinets. Saskaņā ar MK noteikumu Nr.618 4.punktā noteikto, proti ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams noslēgt šo noteikumu 3. punktā minēto līgumu, valsts kustamo mantu var nodot bez atlīdzības ārvalstu valdību vai starpvalstu organizāciju īpašumā, noformējot citus valsts kustamās mantas nodošanu un pieņemšanu apliecinošus dokumentus. Krievijas Federācijas izraisītais karš pret Ukrainu ir radījis ārkārtas apstākļus, kuros mazinājušās Ukrainas institūciju iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, tai skaitā līgumus. Attiecīga līguma izstrāde, tulkošana un saskaņošana prasītu ievērojamu laiku, taču atbalstu Ukrainai ir nepieciešams sniegt pēc iespējas ātrāk. Lai mazinātu Ukrainas puses administratīvo slogu, kā arī to, ka atbalsta sniegšanā Ukrainai nepieciešama operatīva rīcība, pastāv nepieciešamība piemērot izņēmumu, kas noteikts MK noteikumu Nr. 618 4. punktā, un nodot attiecīgo kustamo mantu Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam, parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu.
Lai atbalstītu Ukrainas kolēģus un sekmētu Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta funkciju un uzdevumu izpildi, Valsts robežsardze ir radusi iespēju nodot bez atlīdzības Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam šādas bezpilota lidaparāta rezerves daļas (kopējā bilances vērtība ir 630,65 euro):
1. divas plates ar savienotājiem Arduino Nano Every;
2. divus simistorus Triac, 800 V;
3. 10 rezistorus;
4. 30 gaismas diodes;
5. 10 baterijas 6F22;
6. 10 9V bateriju ligzdas ar vadu;
7. vienu vadības moduli T-Motor F7 Pro FC Controller;
8. silikona kabeli 16AWG, 2 metri;
9. 10 raidītājus TBS CRSF Nano RX (SE);
10. vienu melnu lādētāju GensAce Imars Dual.
Nododamās bezpilota lidaparāta rezerves daļas ir jaunas, tādējādi to tehniskais stāvoklis ir izcils.
Papildus, izvērtējot Valsts robežsardzes Aviācijas un speciālo operāciju pārvaldes materiāltehnisko bāzi, Valsts robežsardze ir radusi iespēju nodot vienu bezpilota lidaparātu (quadcopter) ar vadības elektroniku un integrētu kameras stabilizācijas platformu un vadības programmu. Kaut arī bezpilota lidaparāts ir lietots, tomēr tā tehniskais stāvoklis ir apmierinošs. Bezpilota lidaparāta atlikusī bilances vērtība ir 413,91 euro.
Anotācijas pielikumā ir iekļauts bez atlīdzības nododamās mantas saraksts ar katras pozīcijas bilances vērtību.
Mantas nogādāšanu Ukrainā un nodošanu Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam nodrošinās Valsts robežsardze.
Lai atbalstītu Ukrainas kolēģus un sekmētu Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta funkciju un uzdevumu izpildi, Valsts robežsardze ir radusi iespēju nodot bez atlīdzības Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam šādas bezpilota lidaparāta rezerves daļas (kopējā bilances vērtība ir 630,65 euro):
1. divas plates ar savienotājiem Arduino Nano Every;
2. divus simistorus Triac, 800 V;
3. 10 rezistorus;
4. 30 gaismas diodes;
5. 10 baterijas 6F22;
6. 10 9V bateriju ligzdas ar vadu;
7. vienu vadības moduli T-Motor F7 Pro FC Controller;
8. silikona kabeli 16AWG, 2 metri;
9. 10 raidītājus TBS CRSF Nano RX (SE);
10. vienu melnu lādētāju GensAce Imars Dual.
Nododamās bezpilota lidaparāta rezerves daļas ir jaunas, tādējādi to tehniskais stāvoklis ir izcils.
Papildus, izvērtējot Valsts robežsardzes Aviācijas un speciālo operāciju pārvaldes materiāltehnisko bāzi, Valsts robežsardze ir radusi iespēju nodot vienu bezpilota lidaparātu (quadcopter) ar vadības elektroniku un integrētu kameras stabilizācijas platformu un vadības programmu. Kaut arī bezpilota lidaparāts ir lietots, tomēr tā tehniskais stāvoklis ir apmierinošs. Bezpilota lidaparāta atlikusī bilances vērtība ir 413,91 euro.
Anotācijas pielikumā ir iekļauts bez atlīdzības nododamās mantas saraksts ar katras pozīcijas bilances vērtību.
Mantas nogādāšanu Ukrainā un nodošanu Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam nodrošinās Valsts robežsardze.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Papildu finanšu resursi Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) nododamās valsts kustamās mantas transportēšanai, ar to saistītās dokumentācijas noformēšanai un nodošanai Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam nebūs nepieciešami. Nododamo kustamo mantu būs iespējams nodot Valsts robežsardzes darba vizītes laikā uz Ukrainu (Kijevu).
Ukrainai nodoto materiāltehnisko līdzekļu atjaunošana nav paredzēta.
Ukrainai nodoto materiāltehnisko līdzekļu atjaunošana nav paredzēta.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netiek piemērota, jo tiesību akta projekta izstrāde nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts robežsardze
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
-
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Ukrainas Valsts robežsardzes dienestam nododamās valsts kustamās mantas saraksts