Anotācija (ex-ante)

22-TA-1989: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīva (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (turpmāk – Direktīva 2019/1936).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pārņemt Direktīvas 2019/1936 prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
“Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējums” ir jauna Direktīvas 2019/1936 uz risku balstīta un proaktīva ceļu infrastruktūras drošības pārvaldības procedūra, kas aizstāj pašreizējo Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra direktīvas 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (turpmāk - Direktīvas 2008/96/EK) procedūru “ceļu posmu klasificēšana, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi”, kas pēc savas būtības ir reaktīva. Kārtību, kādā klasificē ceļu posmus, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi, un ceļu tīkla drošību Eiropas ceļu tīklā līdz 2021. gada 17. decembrim noteica Ministru kabineta 2010. gada 28. decembra noteikumi Nr.1240 “Kārtība, kādā klasificē ceļu posmus, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi”. Ņemot vērā, ka procedūra “tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējums” aizstāj procedūru “ceļu posmu klasificēšana, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi”, šī norma neradīs papildu izdevumus valsts budžetam.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK  5. panta 4. punkts) nosaka, ka veicot tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu, dalībvalstis var ņemt vērā Direktīvas 2019/1936 III pielikumā izklāstītos indikatīvos elementus. Tādejādi tiek paredzēta dalībvalstu rīcības brīvība kādā veidā tiek veikts tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējums, ja nav pretrunā citiem Direktīvas 2019/1936 pamatprincipiem. Turklāt Eiropas Komisija atbilstoši Direktīvā 2019/1936 1. panta 4. punkta (Direktīvas 2008/96/EK  5. panta 5. punkta) noteiktajam izstrādā metodiku tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanai, tādejādi dalībvalstis var izmantot Eiropas Komisijas metodiku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi,  kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts tiek izdots pamatojoties uz Ceļu satiksmes likuma 6. panta ceturto daļu, kas būs spēkā, kad stāsies spēkā “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” (Saeimas reģistrācijas numurs 1518/Lp13, 16.06.2022. skatīts 2. lasījumā).
Noteikumu projekts atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam paredz, ka tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu veic ceļiem, kas ir Eiropas ceļu tīklā, valsts galvenajiem autoceļiem un ceļiem, kuri atrodas ārpus apdzīvotas vietas, kuri neapkalpo īpašumus, kas ar tiem robežojas, un kuri izbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības finansējumu, izņemot ceļus, kas nav paredzēti mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kā arī komersantu un māju ceļus.
Ceļi, kuri neapkalpo īpašumus, ir tādi ceļi, kuriem nav pievienojumi uz blakusteritorijām (piemēram uz lauksaimniecības zemēm un saimniecībām, degvielas uzpildes stacijām, dzīvojamām mājām, lauku viensētām, uzņēmumiem u.tml.). Viens šāda ceļa veida piemērs ir ātrgaitas ceļš, kura Latvijā vēl nav.

Noteikumu projekts nosaka, ka tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu veic, izvērtējot satiksmes un ietekmes risku smagumu, par pamatu ņemot:
ceļa projekta risinājumu raksturlielumu (ceļa iebūvētās drošības) vizuālu apskati uz vietas vai ar elektronisku līdzekļu palīdzību un pamatojoties uz to nosakot ceļa posmu drošības reitingus; un
to ceļu tīkla posmu analīzi, kuri ir bijuši ekspluatācijā ilgāk nekā trīs gadus un kuros proporcionāli satiksmes plūsmai ir noticis liels skaits smagi ceļu satiksmes negadījumi.
Tiek paredzēts noteikumu projektā neiekļaut konkrētus elementus, kas būs jāņem vērā veicot tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma, jo ir paredzēts, ka VSIA “Latvijas Valsts ceļi” izstrādās metodiku tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanai balstoties uz Eiropas Komisijas metodiku (kas šobrīd vēl tiek izstrādāta), to pārtulkojot un adaptējot Latvijas situācijai. Šo metodiku varēs izmantot arī citi ceļu pārvaldītāji, ja nākotnē būs tāda nepieciešamība.

Noteikumu projekts nosaka, ka pamatojoties uz tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma rezultātiem, ceļu pārvaldītājs klasificē visus ceļa posmus piecās kategorijās pēc to drošības līmeņa. 1. kategorijas drošības līmeni piešķir ceļiem, kuriem ir augstākais ceļu drošības līmenis, līdz ar to šiem ceļiem ir ļoti zema prioritāte turpmākajiem pasākumiem ceļu drošības uzlabošanā, savukārt 5. kategorijas drošības līmeni piešķir ceļiem, kuriem ir zemākais ceļu drošības līmenis, līdz ar to šiem ceļiem ir ļoti augsta prioritāte turpmākajiem pasākumiem ceļu drošības uzlabošanā.
Noteikumu projekts paredz, ka ceļu posmiem, kuri novērtēti ar 4. un 5. kategorijas ceļu drošības līmeni, ceļu pārvaldītājs veic mērķtiecīgas ceļu drošības inspekcijas vai tiešas korektīvas darbība. Tieši korektīva darbība var būt, piemēram, ceļa pārbūve, satiksmes organizācijas izmaiņas, ceļa malas šķēršļa likvidēšana vai citas tiešas korektīvas darbības. Ceļu pārvaldītājam ir jānodrošina, ka korektīva darbība ceļa drošības uzlabošanai tiek veikta prioritārā secībā ceļu posmiem ar zemu drošības līmeni, kas dod iespēju īstenot pasākumus ar augstu drošības attīstības un ceļu satiksmes negadījumu izmaksu ietaupīšanas potenciālu.
Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu ceļiem, kas ir noteikumu projekta tvērumā, pirmo reizi ir jāveic līdz 2024. gadam 31. decembrim. Turpmākie tīkla mēroga ceļi satiksmes drošības novērtējumi ir jābūt pietiekami biežiem, lai garantētu pienācīgu drošības līmeni, bet jebkurā gadījumā tos jāveic vismaz reizi piecos gados.
Ņemot vērā, ka procedūra “tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējums” aizstāj procedūru “ceļu posmu klasificēšana, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi”, šī norma neradīs papildu izdevumus valsts budžetam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • ceļu satiksmes dalībniekus
Ietekmes apraksts
Ietekmē ceļu satiksmes dalībniekus, jo regulējums var uzlabot ceļu satiksmes drošību.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L1936
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 305, 26.11.2019).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 305, 26.11.2019).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 1. punkts)Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 1. punkts)
Ceļu satiksmes likuma 6. panta otrā daļa, Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 3. pants, Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi”, Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos “Ceļu drošības audita noteikumi” (22-TA-1566) 1.-22. punkts,
Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumi Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”, Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumu Nr. 333 “Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”” 1.-2. punkts,  jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, noteikumu projekta 1. -8. punkts.
 
 
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 2. punkts)
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi”9.1. punkts, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos “Ceļu drošības audita noteikumi” (22-TA-1566) 3. punkts, noteikumu projekta 3.1., 3.2. apakšpunkts.
 
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 3. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos “Ceļu drošības audita noteikumi” (22-TA-1566) 4. punkts, noteikumu projekta 3.3. apakšpunkts.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta a) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību, noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1.b) punkts)
Likums “Par autoceļiem”.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 6. punkts)
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 7. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta e) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 7.a). punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
 
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta f) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 10. punkts)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 1. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936  1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK  5. pants 1. punkts)
Noteikumu projekta 3. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936  1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK  5. pants 2. punkts)
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936  1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK  5. pants 3. punkts)
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936  1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK  5. pants 6. punkts)
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 5. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6. pants)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
 
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 1. punkts)
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 2. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 3. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 4. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
 
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkta (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 5. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, noteikumu projekta 7. punkts.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību, jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projektu sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektus paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 6. punkts)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.b pants)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 5. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.c pants)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 8. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 8. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 9. panta 1.a punkts)
Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumu Nr.333
“Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”” 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības, nekā Direktīvas 2019/1936 1. panta 8. punktā (Direktīvas 2008/96/EK 9. panta 1.a punktā), jo tiek paredzēts, ka ceļu drošības auditoru mācību programmā ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, ar projekta stāšanos spēkā nevis kā paredz Direktīva 2019/1936 sākot ar 2024. gada 17. decembri. Pēc būtības esošajos noteikumos jau ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, jo tas ir ceļu satiksmes drošības pamatā, tādejādi šīs prasības ir samērīgas un pēc būtības tā ir tikai formāla šo prasību nostiprināšana normatīvajā aktā.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK I pielikums)
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējuma veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 2. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK  II pielikuma 1. iedaļas n) punkts)
Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos “Ceļu drošības audita noteikumi” (22-TA-1566) 8., 9. un 10. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma2. punkta c) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK  II pielikuma 2. iedaļas h) punkts)
Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos “Ceļu drošības audita noteikumi” (22-TA-1566) 19. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 3. punkts
Jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Pārņemtas daļēji
Norma pilnībā tiks pārņemta ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem, kas noteiks ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtību.
Par noteikumu projekta sagatavošanu atbildīga Satiksmes ministrija. Noteikumu projektu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā līdz 2022. gada 28. jūnijam.
 
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 5. punkts
Ministru kabineta 2010. gada 26. janvāra noteikumi Nr. 75 “Ceļu satiksmes negadījumu, tajos cietušo un bojā gājušo personu reģistrācijas un uzskaites noteikumi” 12.2. un 12.5.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkta 4. teikums (Direktīvas Nr.2008/96/EK 1. panta 4. punkts) paredz rīcības brīvības dalībvalstij, izslēgt no šīs direktīvas darbības jomas galvenos autoceļus, kuriem ir zems drošības apdraudējums, pamatojoties uz pienācīgi pamatotiem iemesliem, kas saistīti ar satiksmes intensitāti un negadījumu statistiku. Ņemot vērā, ka nav identificēts tāds valsts galvenais autoceļš, kuram būtu zems drošības apdraudējums, kā arī nav citu pamatotu iemeslu, netiek paredzēts no Direktīvas 2019/1936 jomas izslēgt kādu valsts galveno autoceļu.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. panta 4. punkts) paredz rīcības brīvību dalībvalstij ņemt vērā Direktīvas 2019/1936 III pielikumā izklāstītos indikatīvos elementus. Ņemot vērā, ka Latvija plāno  tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu veikt balstoties uz metodiku, ko izstrādā Eiropas Komisija, to adaptējot Latvijas situācijai, Latvija ņems vērā tos elementus, kas būs šajā metodikā.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Netiek paredzēts ieviest terminu “automaģistrāle”, jo Latvijā šobrīd nav tāda autoceļu kategorija, kas atbilstu Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta b)apakšpunkta (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1.a) definīcijai.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Publiskā apspriešana vēl nav noslēgusies.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana vēl nav noslēgusies.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • ceļu pārvaldītāji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi