Anotācija (ex-ante)

21-TA-265: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr. 715 "Labturības prasības kažokzvēru turēšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2021. gada 16. decembrī Operatīvās vadības grupas sanāksmē (OVG) tika skatīts Slimību profilakses un kontroles centra (turpmāk – SPKC)  2021. gada 15. decembra sagatavotais “Riska novērtējums par  Covid-19 infekcijas izplatību un apdraudējumu sabiedrības veselībai ūdeļu novietnē „Baltic Devon Mink”” (turpmāk – riska novērtējums) un tajā sniegtie risinājumi Covid-19 infekcijas ierobežošanai. OVG tika izlemts īstenot riska novērtējuma B. risinājumu - “maksimālā bioloģiskās drošības pasākumu nodrošināšana, ieskaitot pastāvīgu ārējo uzraudzību. Ievērojot minēto, tika pieņemts lēmums Zemkopības ministrijai sagatavot tiesību akta projektus gan par papildus epidemioloģiskās drošības un biodrošības prasībām ūdeļu, citu Mustelidae dzimtas dzīvnieku un jenotsuņu (turpmāk – dzīvnieks) novietnēm, gan par videonovērošanas ierīkošanu minētajās novietnēs.
Latvijā Covid-19 infekcijas ierobežošanas prasības noteiktas Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumos Nr.662 „Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”” (turpmāk - noteikumi Nr.662), kuros noteikti īpašie epidemioloģiskās drošības nosacījumi dzīvnieku populācijā.
Latvijā kažokzvēru aizsardzības jomā prasības noteiktas Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr.715 “Labturības prasības kažokzvēru turēšanai” (turpmāk – noteikumi Nr.715), kuros noteiktas vispārīgās labturības prasības kažokādu ieguvei paredzētu ūdeļu, sesku, lapsu, nutriju un šinšillu turēšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Uzlabot kažokzvēru labturību un novērst cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem, novietnēm izstrādājot labas prakses vadlīnijas, nodrošinot darbinieku apmācības un veicot videonovērošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Jau šobrīd noteikumi Nr. 715 paredz, ka kažokzvēru īpašnieks vai turētājs nodrošina, ka par kažokzvēriem rūpējas darbinieki ar attiecīgām prasmēm un profesionālām iemaņām kažokzvēru kopšanā. Bet, pamatojoties uz slepeni nofilmētiem videomateriāliem, kas plašsaziņas līdzekļos tika publicēti sabiedrības informēšanai par cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem, secinām, ka noteiktās prasības ir nepietiekošas.  Lai laicīgi novērstu un izslēgtu cietsirdīgu attieksmi pret dzīvniekiem, ir nepieciešams ieviest kažokzvēru novietnēs videonovērošanas sistēmu, lai fiksētu darbinieku rīcības ar dzīvniekiem, pievērstu lielāku uzmanību darbinieku veiktajiem pienākumiem un viņu uzvedības un attieksmes pret dzīvniekiem novērošanai.
Kā arī uz riska novērtējumā sniegtās informācijas, ka novietnes darbiniekiem, pēc epidemiologu indikācijām uzliesmojumu izmeklēšanas laikā tika noteiktas stingras biodrošības prasības, tostarp obligāta respiratora lietošana, regulāra roku un apavu dezinfekcija, Covid-19 infekcijas izplatīšanās novietnē joprojām turpinās ne tikai dzīvnieku populācijā, bet arī cilvēku vidū. Ar Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumiem Nr.894 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr.662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai"” (tupmāk - noteikumi Nr.894) noteikumu 9.nodaļa ir izteikta jaunā redakcijā. Noteikumu Nr.662 246.11.apakšpunkts nosaka, ka  dzīvnieku īpašniekam vismaz reizi dienā jānoskatās videonovērošanas ierakstus un jāizvērtē minētajos noteikumos prasību ievērošanu un, nepieciešamības gadījumā, jāveic korektīvās darbības, kā arī pēc pieprasījuma videoierakstus jāuzrāda Pārtikas un veterinārajam dienestam un Veselības inspekcijai.  Noteikumu Nr.662 noslēguma jautājumu 341.punkts nosaka, ka 246.11.apakšpunktā noteiktās prasības piemēro vienlaikus ar grozījumu spēkā stāšanos Ministru kabineta 2010. gada 3.augusta noteikumos Nr.715 “Labturības prasībām kažokzvēru turēšanai” attiecībā uz prasībām par videokameru ierīkošanu dzīvnieku novietnē.
Tā kā sezonāli var mainīties arī darbinieku skaits, ir nepieciešams precizēt, ka kažokzvēru īpašnieks vai turētājs nodrošina, ka dzīvnieku novietnē pastāvīgi ir pietiekams skaits apmācītu darbinieku ar attiecīgām prasmēm un profesionālām iemaņām kažokzvēru labturības jomā.  Pamatojoties uz iepriekš minēto ir nepieciešams izstrādāt labas prakses rokasgrāmatu, kas ietver detalizētus kritērijus un prasības kažokzvēru audzēšanai, turēšanai un darbinieku apmācībām.
Pašreiz noteikumu Nr.715 4. punkts nosaka, ka mītņu, aprīkojuma vai kažokzvēru kopšanas piederumu daļas, kas nonāk saskarē ar kažokzvēriem, tīra, mazgā un dezinficē pēc kažokzvēru izvešanas no mītnes, bet ir nepieciešams noteikt arī kūtsmēslu izvākšanas periodiskumu un tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darba regularitāti.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt stingrāku paškontroli dzīvnieku audzētavās, pievēršot lielāku uzmanību darbinieku veiktajiem pienākumiem, kas saistīti ar dzīvnieku sagūstīšanu, pārvietošanu un tamlīdzīgām darbībām, kas laicīgi novērstu un izslēgtu cietsirdīgu attieksmi pret dzīvniekiem, papildus nosakot obligātu pienākumu darbinieku apmācībai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.715 2. punkts jāprecizē nosakot, ka kažokzvēru īpašnieks vai turētājs nodrošina, ka dzīvnieku novietnē pastāvīgi ir pietiekams skaits apmācītu darbinieku ar attiecīgām prasmēm un profesionālām iemaņām kažokzvēru labturības jomā. Pamatojoties uz minēto, kažokzvēru īpašniekam vai turētājam ir pienākums izstrādāt labas prakses rokasgrāmatu, kas ietver detalizētus kritērijus un prasības kažokzvēru audzēšanai, turēšanai un darbinieku apmācībām, nosakot, ka darbinieku apmācība notiek 2.1 punktā minētajās jomās.
Problēmas apraksts
Pašreiz noteikumu Nr.715 4.punkts nosaka, ka mītņu, aprīkojuma un kažokzvēru kopšanas piederumu daļas , kas nonāk saskarē ar kažokzvēriem, tīra, mazgā un dezinficē pēc kažokzvēru izvešanas no mītnes, bet nenosaka šo procesu regularitāti, kā arī nav noteikts cik bieži ir nepieciešama kūtsmēslu izvešana, bez noteiktas dezinfekcijas regularitātes netiek nodrošināta atbilstoša higiēnas prasību izpilde. Līdz ar to ir nepieciešams noteikt, ka tīrīšana, mazgāšana un dezinfekcija tiek veikta pēc katra ražošanas procesa, kas nodrošinātu augstākas labturības prasības kažokzvēru novietnēs.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.715 4.punkts jāprecizē, nosakot tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas regularitāti, kā arī noteikumi jāpapildina ar jaunu 4.1 punktu nosakot, ka kūtsmēslus no novietnes teritorijas izvāc vismaz vienu reizi gadā vai nepārtraukti atbilstoši kanalizācijas sistēmai.
Problēmas apraksts
Jau šobrīd noteikumi Nr.715 paredz, ka kažokzvēru īpašnieks vai turētājs nodrošina, ka par kažokzvēriem rūpējas darbinieki ar attiecīgām prasmēm un profesionālām iemaņām kažokzvēru kopšanā. Bet pamatojoties uz slepeni nofilmētiem videomateriāliem, kas tika publicēti plašsaziņas līdzekļos sabiedrības informēšanai par cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem, secinām, ka noteiktās prasības ir nepietiekošas.  Lai laicīgi novērstu un izslēgtu cietsirdīgu attieksmi pret dzīvniekiem ir nepieciešams ieviest kažokzvēru novietnēs videonovērošanas sistēmu, lai fiksētu darbinieku rīcības ar dzīvniekiem, pievērstu lielāku uzmanību darbinieku veiktajiem pienākumiem un viņu uzvedības un attieksmes pret dzīvniekiem novērošanai.
Ņemot vērā pieejamo informāciju par cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem ir jāpievērš lielāka uzmanība darbinieku veiktajiem pienākumiem, kas saistīti ar dzīvnieku sagūstīšanu, pārvietošanu un tamlīdzīgām darbībām, kas laicīgi novērstu un izslēgtu cietsirdīgu attieksmi pret dzīvniekiem, papildus nosakot obligātu pienākumu videonovērošanas sistēmas ieviešanai.
Kā arī saskaņā ar noteikumu Nr.662 246.11.apakšpunktā noteikto dzīvnieku īpašniekam vismaz reizi dienā jānoskatās videonovērošanas ierakstus un jāizvērtē minētajos noteikumos noteikto prasību ievērošanu un, nepieciešamības gadījumā, jāveic korektīvās darbības, kā arī pēc pieprasījuma videoierakstus jāuzrāda Pārtikas un veterinārajam dienestam un Veselības inspekcijai. Šīs prasības jāpiemēro vienlaikus ar grozījumu spēkā stāšanos noteikumos Nr.715 attiecībā uz prasībām par videokameru ierīkošanu dzīvnieku novietnē. 
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr.715 jāpapildina ar jaunu 13.1, 13.2 un 13.3 punktu, nosakot kā obligātu regulējumu, ka kažokzvēru novietnēs tiek ieviestas videonovērošanas sistēmas, lai novērstu cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem, pievēršot lielāku uzmanību darbinieku veiktajiem pienākumiem un viņu uzvedības un attieksmes pret dzīvniekiem novērošanai, kā arī lai uzraudzītu dzīvnieku aizsardzības, labturības, veselības prasību izpildi un epidemioloģiskās drošības jomu regulējošos normatīvajos aktos noteikto īpašo epidemioloģiskās drošības nosacījumu izpildi dzīvnieku populācijā, kas noteikti noteikumu Nr.662 9. nodaļas 246.11. apakšpunktā, un ievērotu noslēguma jautājumu 341. punktā noteikto.
Kažokzvēru īpašnieks vai turētājs videonovērošanā iegūtos datus glabā 14 dienas un pēc šī termiņa tos dzēš. Kažokzvēru īpašnieks vai turētājs regulāri, vismaz reizi dienā, noskatās un izvērtē videonovērošanas ierakstus, kā arī tos pēc pieprasījuma uzrāda un nodod Pārtikas un veterinārajam dienestam vai Veselības inspekcijai gadījumā, kad attiecīgajā videoierakstā ir redzams normatīvajos aktos noteikto dzīvnieku aizsardzības, labturības, veselības prasību un īpašo epidemioloģiskās drošības nosacījumu pārkāpums.
Šajā gadījumā, attiecīgais videoieraksts var tikt izgūts un saglabāts līdz tiesiskās intereses nodrošināšanas brīdim. Kažokzvēru īpašniekam ir pienākums izstrādāt videonovērošanas kārtību (tostarp, piekļuves, ierakstu glabāšanas drošība, nepārtrauktības nodrošināšana, novērojamā teritorija, datu saņēmēji). Dzīvnieku aizsardzības likuma 9. panta pirmās daļas 1. punkts nosaka, ka Pārtikas un veterinārais dienests uzrauga un kontrolē dzīvnieku labturības un aizsardzības prasības ievērošanu attiecībā uz nebrīvē audzētu dzīvnieku aizsardzību un labturību. Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un  Padomes regulas Nr.2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. panta 1. punkta e) apakšpunktu pārzinim ir jānodrošina, ka personas dati tiek glabāti tik ilgi, cik tas ir nepieciešams nolūkiem, kādiem personas dati tiek apstrādāti.
Noteikumu 13.3 punktā paredzētais videoierakstu 14 dienu glabāšanas termiņš ir nepieciešams, lai Pārtikas un veterinārais dienests un Veselības inspekcija ar limitētu pārbaužu skaitu kažokzvēru novietnēs noteiktā laika periodā, kā arī ievērojot Covid-19 infekcijas mazo inkubācijas periodu, lai novērstu mijiedarbību starp slimo cilvēku un dzīvnieku un infekcijas straujo izplatību, būtiski paaugstinātu normatīvo aktu ievērošanu kažokzvēru aizsardzības, labturības, veselības un biodrošības prasību jomā. Pēc šī termiņa datu apstrādes rezultātā iegūtie videonovērošanas materiāli ir dzēšami. Ja videoieraksta glabāšanas termiņš būtu īsāks par noteikumu projektā noteikto, tad tas ļautu ierakstu pārbaudīt novietnes īpašniekam vai turētājam, taču būtiski samazinātu iespēju uzraudzības iestādēm konstatēt patiesos kažokzvēru turēšanas apstākļus un epidemioloģiskās drošības pasākumu ievērošanu pārskatāmākā laika periodā. Videonovērošana organizējama tā, lai novietnes darba laikā novērotu kažokzvēru mītnes un sprostus, kā arī darbiniekus, kas atrodas pie tur esošajiem kažokzvēriem.
Videonovērošanas ieraksti jāveic nepārtraukti novietnes darba laikā. Videonovērošanas ierīces ir novietotas tā, lai var redzēt fiziskas darbības ar dzīvniekiem. Nepieciešams tikai video attēls bez skaņas ieraksta. Novērošana netiek veikta citās kažokzvēru novietnes teritorijas daļās vai telpās un vietās, kur personas sagaida īpaši augstu privātuma aizsardzību. Darbiniekus nenovēro novietnes daļās, kur neuzturas dzīvnieki un nenotiek paredzētās darbības ar dzīvniekiem. Turklāt darbiniekus nenovēro visu laiku. Darbinieku novērošana tiek veikta tikai novietnes darba laikā, tiem veicot fiziskas darbības ar dzīvniekiem. Ievērojot šos nosacījumus, personas datu apstrāde darba vietā un darba laikā nerada nozīmīgus riskus datu subjekta tiesībām. Ar plašsaziņas līdzekļos publicētajos slepeni uzņemtajos videomateriālos redzamā cietsirdīgā izturēšanās pret dzīvniekiem kažokzvēru novietnē norāda uz nepieciešamību līdztekus dokumentārai informācijai par labturības un biodrošības prasību izpildi, tai skaitā paredzētajai labas prakses rokasgrāmatai, pielietot arī situāciju fiksējošus pierādījumus – videonovērošanu. Tā kā Pārtikas un veterinārais dienests uzraudzības un kontroles ietvaros veic gan dzīvnieku labturības un aizsardzības prasību ievērošanas attiecībā uz nebrīvē audzētu dzīvnieku aizsardzību un labturību plānveida pārbaudes, gan arī sūdzību gadījumos vai arī, ja ir aizdomas par normatīvo aktu pārkāpumiem, tad videoieraksti nepieciešami, lai izvērtētu darbinieku rīcību ar dzīvniekiem, izvērtētu darbinieku veiktos pienākumus un viņu uzvedību un attieksmi pret dzīvniekiem. Tā kā dzīvnieku īpašniekam jānodrošina, ka visas dzīvnieku novietnē nodarbinātās personas ievēro biodrošības prasības, tīra, dezinficē, dezinsekcē un deratizē dzīvnieku turēšanas vietas un dezinficē iebraucošos transportlīdzekļus, tīra un atbilstoši nepieciešamībai dezinficē barības uzglabāšanas rezervuārus, barības padeves iekārtas un inventāru, darbiniekus instruē par biodrošības pasākumiem pirms darba uzsākšanas, tad videoierakstu glabāšana 14 dienas ļaus konstatēt varbūtējos pārkāpumus arī epidemioloģiskās drošības pasākumu Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanas jomā.
Noteikumu Nr. 662 246.1.apakšpunkts nosaka, ka dzīvnieku īpašniekam ir jāizstrādā biodrošības pasākumu plāns saskaņā ar šo noteikumu 247. punktu, un jāpapildina iekšējās kontroles sistēma ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem saskaņā ar šo noteikumu 249. punktu. Dzīvnieku īpašniekam jānodrošina nepārtraukti epidemioloģisko prasību un biodrošības prasību ievērošana.
Viens no iemesliem, kāpēc dzīvnieku īpašniekam jānodrošina videonovērošanas ierīces ir, lai īstenotu iekšējās kontroles sistēmas uzraudzību un biodrošības prasību ievērošanu (tostarp, sejas medicīnisko masku vai respiratoru lietošanu).  Noteikumu Nr. 662 246.11.apakšpunkts nosaka, ka dzīvnieku īpašniekam vai turētājam vismaz reizi dienā jānoskatās videonovērošanas ierakstus no videonovērošanas ierīcēm, jāizvērtē šo noteikumu prasību ievērošana un, ja nepieciešams, jāveic korektīvas darbības.
Pārtikas un veterinārais dienests sadarbībā ar Veselības inspekciju veic šo noteikumu prasību ievērošanas uzraudzību un kontroli, t.sk., nepieciešamības gadījumā, izlases kārtībā skatoties videonovērošanas ierakstus no videonovērošanas ierīcēm.
Problēmas apraksts
Pašreiz noteikumu Nr.715. 14. punktā ir noteikts, ka kažokzvēru īpašnieks vai turētājs nodrošina kažokzvērus ar piemērotu barību, bet nav precizēti barības un ūdens kvalitātes kritēriji, kā arī izbarošanas un ūdens pieejamības regularitāte.
Risinājuma apraksts
Jāpapildina noteikumu 14.punkts, paredzot, ka kažokzvēri tiek nodrošināti ar nekaitīgu, higiēnas prasībām atbilstošu un kvalitatīvu barību, izbarojot to noteiktās barošanas reizēs un atbilstošā daudzumā vai nepārtraukti, izmantojot automātiskās barošanas metodi un nepārtraukti brīvi pieejamu ūdeni dzeršanai.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr.715. 17. punktā ir noteikts, ka slimus vai ievainotus dzīvniekus ārstē pēc praktizējoša veterinārārsta norādījumiem vai nonāvē, bet nav dota atsauce uz Eiropas Savienības tiesību aktu -  Padomes 2009. gada 24. septembra Regulu (EK) Nr.1099/2009 par dzīvnieku aizsardzību nonāvēšanas laikā (turpmāk – Regula Nr.1099/2009).
Risinājuma apraksts
Jāprecizē noteikumu Nr.715  17. punktu, dodot atsauci uz Regulas Nr.1099/2009 2.panta d) apakšpunktā un 19. pantā noteikto kārtību gadījumā, kad kažokzvēri ir ievainoti vai saslimuši un šo iemeslu dēļ tie ir pakļauti stiprām sāpēm vai ciešanām un ir nepieciešams tos nošķirt šim nolūkam piemērotā mītnē un pēc praktizējoša veterinārārsta norādījumiem ārstēt vai nonāvēt.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Izvērtēšana notikusi sagatavojot noteikumus Nr.894 un to anotāciju.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr.715 "Labturības prasības kažokzvēru turēšanai"" tiek virzīts steidzamības kārtā, jo ir saistīts ar noteikumiem Nr.894. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Izvērtējums veikts Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumos Nr.894 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr.662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā noteiktais tiesiskais regulējums attiecas uz Pārtikas un veterināro dienestu un piecām kažokzvēru audzētavām, kas ir reģistrētas Pārtikas un veterinārā dienesta veterināro uzraudzības objektu reģistrā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Kažokzvēru audzētavām pieaugs finansiālais noslogojums, paškontroles ietvaros uzstādot videokameras.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
visi uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
5
Piecas audzētavas
Kažokzvēru audzētavām novietņu skaits un lielums ir dažāds un tās ģeogrāfiski aizņem lielāku vai mazāku teritoriju. Pamatojoties uz minēto vidēji vienas videokameras izmaksas sastāv no: vienas kameras, tās pieslēguma tīklam, darbības uzturēšanas, datu glabāšanas nodrošināšanas. Vienas videokameras vidējās izmaksas ir 4500 Euro, katra nākamā kamera 5000 Eiro.
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
4 500,00
visi uzņēmumi
Vērtības nozīme:
4 500,00
Vidējās izmaksas 5 novietnēs par kameru, katra nākamā videokamera izmaksā plus 500 Euro.
1
Viena videokamera.
4 500,00
Kažokzvēru audzētavām novietņu skaits un lielums ir dažāds un tās ģeogrāfiski aizņem lielāku vai mazāku teritoriju. Pamatojoties uz minēto vidēji vienas videokameras izmaksas sastāv no: vienas kameras, tās pieslēguma tīklam, darbības uzturēšanas, datu glabāšanas nodrošināšanas. Vienas videokameras vidējās izmaksas ir 4500 Euro. Katras nākamās videokameras izmaksa ir plus 500 Euro. Pamatojoties uz minēto, katrai kažokzvēru audzētavai būs atšķirīgs videokameru skaits un izmaksas katrai audzētavai būs atšķirīgas.
Kopā
4 500,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumi Nr.894 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumos Nr.662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".

Pamatojums un apraksts
Noteikumu Nr.662 246.11.apakšpunktā noteiktās prasības piemēro vienlaikus ar grozījumu spēkā stāšanos Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr.715 "Labturības prasības kažokzvēru turēšanai" attiecībā uz prasībām par videokameru ierīkošanu dzīvnieku novietnē.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr.715 "Labturības prasības kažokzvēru turēšanai"" tiek virzīts steidzamības kārtā, jo ir saistīts ar noteikumiem Nr.894. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32009R1099
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes Regula (EK) Nr. 1099/2009 ( 2009. gada 24. septembris) par dzīvnieku aizsardzību nonāvēšanas laikā. OV L 303, 18.11.2009.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes Regula (EK) Nr. 1099/2009 ( 2009. gada 24. septembris) par dzīvnieku aizsardzību nonāvēšanas laikā. OV L 303, 18.11.2009.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
7. un 21.pants
2.punkts (noteikumu 2.18.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2.panta "d" apakšpunkts un 19.pants
10.punkts (noteikumu 17.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Zvēraudzētāju asociācija", Biedrība "Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome" (LOSP)
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskajā apspriešanā priekšlikumi un iebildumi netika saņemti.
Zemkopības ministrijas Veterinārā un pārtikas departamenta organizētajās tiešsaistes sanāksmēs notika diskusijas ar biedrību "Latvijas Zvēraudzētāju asociācija" par noteikumu projektu un e-pastā vēl precizēta projekta redakcija, un Latvijas Zvēraudzētāju asociācijas priekšlikumi tika ņemti vērā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Videoierakstu pārbaude pēc nepieciešamības.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi