Anotācija (ex-ante)

22-TA-1482: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa nodošanu Borispoles slimnīcai Ukrainā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2006.gada 25.jūlija noteikumi Nr.618 "Kārtība, kādā valsts kustamo mantu nodod bez atlīdzības ārvalstu valdību un starpvalstu organizāciju īpašumā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt Borispoles slimnīcai Ukrainā nododamā materiāltehniskā līdzekļa veidu, apjomu un finansēšanas avotus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (turpmāk -NMPD) atbilstoši 2022.gada 29.martā MK sēdē pieņemtajam MK rīkojumam “Par materiāltehnisko līdzekļu nodošanu Ukrainas Ārkārtējo situāciju dienestam, tajā skaitā Borispoles slimnīcai” (Tiesību akta lietas ID - 22-TA-989), šā gada 7.aprīlī nodeva Borispoles slimnīcas Ukrainā (atbilstoši Ukrainas Veselības ministrijas pilnvarojumam (pielikums Nr.1)) atbalstam divus operatīvos medicīniskos transportlīdzekļus (Mercedes Benz Sprinter ar valsts reģ.nr.FU7028 un valsts reģ.nr.FU7029).
Operatīvos medicīniskos transporta līdzekļu nepieciešamība bija iekļauta Ukrainas Ārkārtējo situāciju dienestu sagatavoto vajadzību sarakstā (pielikums Nr.2), kas ir izgājis Eiropas Savienības Civilās aizsardzības mehānisma verifikācijas sistēmu.
2022.gada 27.aprīlī NMPD saņēma vēstuli no Borispoles slimnīcas (pielikums Nr.3), kurā Borispoles slimnīca Ukrainā informē, ka abi iepriekš nodotie transportlīdzekļi diemžēl vairs nav izmantojami slimnīcas pacientu transportēšanai, jo abi transportlīdzekļi vairs nav darba kārtībā un to remontam nepieciešamie izdevumi, saskaņā ar iesniegtajām tāmēm, sasniedz 14 000 USD.
Ņemot vērā tehniskās problēmas, kas radās iepriekš nodotajiem NMPD transportlīdzekļiem un pašreizējo situāciju Ukrainā, lai nodrošinātu mērķi – palīdzēt Borispoles slimnīcai, NMPD ir pārskatījis darba organizāciju un ir radis iespēju nodot Borispoles slimnīcai (uz Ukrainas Veselības ministrijas pilnvarojuma pamata (pielikums Nr.4)) vienu no pastāvīgo brigāžu nodrošinājumam izmantotajiem operatīvajiem medicīniskajiem transportlīdzekļiem – 2017.gada izlaides Opel Movano, valsts reģ.nr.KO8292, šasijas nr.WOLMRF4ZNGB105688 (turpmāk – Opel Movano KO8292).
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā tehniskās problēmas, kas radās iepriekš nodotajiem NMPD transportlīdzekļiem un pašreizējo situāciju Ukrainā, NMPD ir pārskatījis darba organizāciju un ir radis iespēju nodot Borispoles slimnīcai vienu no pastāvīgo brigāžu nodrošinājumam izmantotajiem operatīvajiem medicīniskajiem transportlīdzekļiem – 2017.gada izlaides Opel Movano ar atlikušo bilances vērtību 35 928.24 euro.
NMPD ir izvērtējis, ka Opel Movano KO8292 nodošana Borispoles slimnīcai neietekmēs NMPD sniegto funkciju izpildes pieejamību un kvalitāti, jo NMPD tuvākā mēneša laikā plāno saņemt pirmo transportlīdzekli 2021.gada 24.novembra noslēgtā iepirkuma līguma par 110 operatīvo medicīnisko transportlīdzekļu iegādi ietvaros.
Transportlīdzeklis Opel Movano KO8292, kuru ir plānots nodot Borispoles slimnīcai Ukrainā, kas ir iesaistīta veselības aizsardzības palīdzības sniegšanā Ukrainai, ir ar salīdzinoši mazāku nobraukumu šādu transportlīdzekļu kategorijā NMPD un ir labā tehniskā stāvoklī, ko apliecina gan valsts tehniskās apskates veikšana (novērtējums “0 – teicamā tehniskā stāvoklī”, nākamā valsts tehniskā apskate jāveic līdz 16.02.2023.), gan veiktās pārbaudes šī transportlīdzekļa piegādātāja un NMPD servisā.
Operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa transportēšanu, ar to saistītās dokumentācijas noformēšanu un nodošanu Borispoles slimnīcai Ukrainā nodrošinās NMPD.
Transportēšanas izdevumus, t.sk. muitas brokeru pakalpojumu izdevumus, NMPD segs no esošajiem budžeta līdzekļiem Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas 39.04.00 "Neatliekamā medicīniskā palīdzība"" ietvaros.
Transportēšanas izdevumi prognozējami līdz EUR 820 ieskaitot piemērojamos nodokļus:
1. līdz EUR 550 - degviela diviem transportlīdzekļiem (nododamam transportlīdzeklim līdz Polijas/Ukrainas robežai un otram transportlīdzeklim, ar kuru NMPD darbinieks brauks, lai pēc transportlīdzekļa nodošanas Ukrainai, NMPD darbinieks nokļūtu atpakaļ Latvijā);
2. EUR 120 - dienas nauda (2 dienas 2 NMPD darbiniekiem);
3. līdz EUR 20 - apdrošināšana (2 dienas 2 NMPD darbiniekiem);
4. līdz EUR 80 - viesnīca (1 nakts 2 cilvēkiem Polijā);
5. līdz 50 EUR nezināmās izmaksas (maksas ceļi u.tml.).
MK noteikumu Nr.618 6.punkts nosaka, ka kustamā manta nododama, slēdzot rakstisku līgumu, ja atsavināmās valsts kustamās mantas kopējā vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem pārsniedz 1000 euro.
Vienlaikus izprotot šī brīža kritisko situāciju Ukrainā un Borispoles slimnīcas iespējas izvērtēt un abpusēji saskaņot dažādus ar ienākošajām palīdzības kravām saistītos dokumentus, ir nepieciešams pieļaut izņēmumu un nodot minēto operatīvo medicīnisko transportlīdzekli, abpusēji parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu, t.i. MK noteikumu Nr.618 3.1.apakšpunktā noteiktajā kārtībā, neslēdzot rakstisku līgumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
820
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
820
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-820
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-820
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
820
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Transportēšanas izdevumus līdz EUR 820 ieskaitot piemērojamos nodokļus NMPD segs no esošajiem budžeta līdzekļiem Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas 39.04.00 "Neatliekamā medicīniskā palīdzība"" ietvaros. 
Prognozējamie transportēšanas izdevumi:
1. līdz EUR 550 - degviela diviem transportlīdzekļiem (nododamam transportlīdzeklim līdz Polijas/Ukrainas robežai un otram transportlīdzeklim, ar kuru NMPD darbinieks brauks, lai pēc transportlīdzekļa nodošanas Ukrainai, NMPD darbinieks nokļūtu atpakaļ Latvijā);
2. EUR 120 - dienas nauda (2 dienas 2 NMPD darbiniekiem);
3. līdz EUR 20 - apdrošināšana (2 dienas 2 NMPD darbiniekiem);
4. līdz EUR 80 - viesnīca (1 nakts 2 cilvēkiem Polijā);
5. līdz 50 EUR nezināmās izmaksas (maksas ceļi u.tml.).

NMPD izmaksas segs no ārvalstu komandējumiem plānotā finansējuma.
Ietaupījums izveidojies, jo saistībā ar Covid 19 vīrusa izplatību, klātienes komandējumu apjoms ir samazinājies.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.
Tiek virzīts vienlaikus ar Informatīvo ziņojumu "Par operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa nodošanu Borispoles slimnīcai Ukrainā" (Tiesību akta ID 22-TA-1481).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi