Anotācija (ex-ante)

23-TA-2892: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 "Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 1.septembra rīkojuma Nr. 608 “Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai” (turpmāk - MK rīkojums Nr.608)  5.2.apakšpunkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1.septembra rīkojumā Nr. 608 “Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai” (turpmāk - rīkojuma projekts) sagatavots, lai 
pagarinātu kopējo projekta izpildes termiņu līdz 2030. gada 31.decembrim un precizētu finansējuma apguvi pa gadiem nemainot kopējo projektam piešķirto finansējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar MK rīkojuma Nr.608   3.punktu Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ilgtermiņa saistību pasākuma "Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi"" ietvaros paredzēts valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk – VNĪ) finansējums 34 083 692 euro apmērā nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā (turpmāk - Saeimas nams) pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai, tai skaitā:
- 2021. gadā 17 000 euro apmērā;
- 2022. gadā 109 577 euro apmērā;
- 2023. gadā 800 226 euro apmērā;
- 2024. gadā  1 023 689 euro apmērā;
- 2025. gadā 2 414 110 euro apmērā;
- 2026. gadā 12 725 492 euro apmērā;
- 2027. gadā 16 993 598 euro apmērā.

Saskaņā ar MK rīkojuma Nr.608 5.1. apakšpunktu minētā finansējuma ietvaros Finanšu ministrijai (VNĪ) jānodrošina Saeimas nama pārbūves un restaurācijas darbu pabeigšana līdz 2027. gada 31. decembrim.
     MK rīkojuma Nr.608  5.2.apakšpunktā noteikts -  ja pēc būvprojekta izstrādes, pirms būvdarbu līguma noslēgšanas vai būvdarbu laikā provizoriskie būvniecības izdevumi objektīvu vai ekonomiski pamatotu iemeslu dēļ mainās, Finanšu ministrijai (VNĪ) jāiesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projekts par rīkojuma 3. punktā minēto ilgtermiņa saistību precizēšanu.    
Saskaņā ar MK rīkojuma Nr.608 6.punktu Finanšu ministrijai (VNĪ), īstenojot Saeimas nama pārbūvi un restaurāciju, jāievēro Latvijas Republikas Saeimas Prezidija (turpmāk – Saeimas Prezidijs) lēmumi un tā izveidotās Konsultatīvās padomes priekšlikumi, kā arī jāsadarbojas ar kompetentajām iestādēm, lai nodrošinātu drošības prasību ievērošanu atbilstoši Saeimas darbības specifikai. Atbilstoši Saeimas Prezidija 2021.gada 6.jūlija lēmumam “Par Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11, Rīgā, pārbūvi, restaurāciju un aprīkošanu” VNĪ ir saistoši Konsultatīvās padomes pieņemtie lēmumi. Saeimas Prezidijs 2022.gada 10.augustā pieņēma lēmumu par Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11, Rīgā Konsultatīvās padomes (turpmāk – Konsultatīvā padome) izveidi.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība veikt izmaiņas Saeimas nama pārbūves un restaurācijas projekta plānotā būvniecības izdevumu finansējuma sadalījuma apmēram un termiņam pamatojama ar šādiem objektīviem apstākļiem:
ievērojot Konsultatīvās padomes 2022. gada 19. oktobra sēdē pieņemto lēmumu par Saeimas nama metu konkursa organizēšanu pirms Saeimas nama projektēšanas uzsākšanas darbiem (metu konkurss sākotnēji netika paredzēts Saeimas nama pārbūves projekta un tā finansējuma ietvaros), VNĪ organizēja iepirkumu “Metu konkursa organizēšana projekta “Saeimas nama pārbūve un restaurācija Jēkaba ielā 11, Rīgā” ietvaros”. Ievērojot konkursa rezultātus, 2023.gada 15.februārī starp VNĪ un Latvijas Arhitektu savienību tika noslēgts  līgums “Par arhitektūras metu konkursa organizēšanas pakalpojumu sniegšanu projekta “Saeimas ēkas pārbūve un restaurācija, Jēkaba ielā 11, Rīgā” ietvaros”.
Saskaņā ar noslēgto līgumu metu konkurss bija jāizsludina 4 mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās. Līguma izpildes gaitā vairākkārt ir precizēts metu konkursa nolikums, nolikuma izstrādes gaitā atbilstoši VNĪ, Saeimas, Konsultatīvās padomes un citu kompetento institūciju komentāriem, vairākkārt tika meklēti piemērotākie risinājumi drošības prasību izstrādei un to īstenošanai, kā arī veikti precizējumi un pielāgoti drošības prasību formulējumi. Iesaistītās iestādes tikai pēc vairāku nolikumu redakciju izstrādes vienojās par piemērotāko nolikuma redakciju. Telpu projektēšanas programma tika vairākkārt precizēta un papildināta, lai nodrošinātu, ka meta nodevuma sastāvs būtu saprotams potenciālajiem konkursa dalībniekiem un vienlaikus konkursa dalībnieku idejām tiktu dotas plašas iespējas. Konkursa dokumentācijas gala redakcija šā rīkojuma projekta sagatavošanas brīdī vēl joprojām nav saskaņota, tādējādi apliecinot šī jautājuma sarežģītību un komplicētību, kas ietekmē arī izpildes termiņu.
Ievērojot minēto, nav iespējams sākotnēji paredzētā termiņā veikt metu konkursu, iepirkt būvprojekta izstrādātāju, attiecīgi veikt projektēšanas darbus un secīgi arī būvniecības darbus.
Papildus apstākļi, kas nākotnē var ietekmēt finansējuma sadalījuma apmēru un termiņu:
1) Saeimas Prezidijs 2022. gada 11. augustā pieņēma lēmumu “Par telpām, uz kurām pārcelt Saeimas namā Jēkaba ielā 11, Rīgā īstenotās funkcijas”. Saskaņā ar minēto lēmumu Saeimas Prezidijs nolēma pirms faktiskās Saeimas nama pārbūves un restaurācijas uzsākšanas pārcelt Saeimas namā īstenotās funkcijas uz valstij Finanšu ministrijas personā piederošo ēku Smilšu ielā 1, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100 006 0025 005) un uzdeva Saeimas Administrācijai veikt nepieciešamos pasākumus attiecīgajā lēmumā minētā izpildei, tostarp sadarboties un slēgt nepieciešamos līgumus ar Finanšu ministriju vai VNĪ par ēkas Smilšu ielā 1, Rīgā, telpu pielāgošanu Saeimas funkciju izpildei, tai skaitā Saeimas sēžu norisei. VNĪ veica visas nepieciešamās darbības, lai operatīvi virzītu Sadarbības līguma noslēgšanu ar Saeimu, kā arī 2022.gada 4.ceturksnī VNĪ  uzsāka būvniecības ieceres dokumentācijas iepirkumu, lai varētu noslēgt projektēšanas darbu līgumu, secīgi veikt būvdarbu iepirkumu un būvdarbus, lai paspētu pielāgot pagaidu telpas Saeimas vajadzībām līdz 2025.gada 30.decembrim. Pēc Saeimas Prezidija 2023.gada 20.aprīļa Smilšu ielas 1, lit.005 apskates, VNĪ saņēma lūgumu izvērtēt citas ēkas, kas būtu piemērojamas Saeimas funkcijai uz Jēkaba ielas 11, Rīgā būvdarbu laiku.
2) 2023. gada aprīlī Saeimai tika piedāvātas Latvijas Bankai piederošas telpas nekustamajā īpašumā Krišjāņa Valdemāra ielā 1B, Rīgā, lai tās izvērtētu kā iespējamās pagaidu telpas uz Saeimas nama rekonstrukcijas laiku. 2023. gada 23. oktobrī Saeimas Prezidijs pieņēma lēmumu “Par pagaidu telpām Saeimas nama pārbūves un restaurācijas laikā”. Saskaņā ar minēto lēmumu Saeimas Prezidijs nolēma uz laiku, kamēr Saeimas namā Jēkaba ielā 11, Rīgā tiek veikta kompleksa pārbūve, restaurācijas un aprīkošana, pārcelt Saeimas namā īstenotās funkcijas uz Latvijas valstij Latvijas Bankas personā piederošo ēku Krišjāņa Valdemāra ielā 1B, Rīgā (kadastra Nr. 0100 010 0081). Šī jautājuma virzība ietekmēja līdzšinējā Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11, Rīgā projekta termiņu nobīdi, jo būvdarbus Jēkaba ielā 11, Rīgā, ir iespējams uzsākt tikai pēc tam, kad Saeimas funkcijas tiks pārvietotas uz pagaidu telpām.
Saskaņā ar Saeimas Prezidija 2023. gada 23. oktobra lēmuma 2.punktu Saeimas Prezidijs nolēmis vērsties pie Ministru prezidentes un finanšu ministra, lai Ministru kabinets lemtu par Saeimas pagaidu telpu Krišjāņa Valdemāra ielā 1B, Rīgā, pielāgošanas un procesa vadības darbību uzticēšanu VNĪ, kā arī tam nepieciešamā finansējuma plānošanu un pieprasīšanu.
Ņemot vērā nobīdi metu konkursa izsludināšanā, kas secīgi ietekmēs būvniecības ieceres dokumentācijas iepirkumu un tālākos projekta posmus, kā arī ņemot vērā Saeimas specifisko prasību (t.sk. drošības prasību) izstrādes un saskaņošanas procesu (kas ir komplicēts process, kas saistīts ar vairāku iestāžu iesaisti), kas sākotnējā projekta laika grafikā netika paredzēts, ir nepieciešams pagarināt projekta kopējo izpildes termiņu līdz 2030. gada 31.decembrim un precizēt MK rīkojumā Nr.608 noteikto Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” ilgtermiņa saistību pasākuma “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem”  ietvaros piešķirtā finansējuma 34 083 692 euro apmērā Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai sadalījumu pa gadiem: 2023. gadā 98 432 euro apmērā; 2024. gadā 1 373 468 euro apmērā, 2025. gadā 2 414 110 euro apmērā; 2026. gadā 1 604 987 euro apmērā; 2027. gadā 3 504 071 euro apmērā; 2028. gadā 6 000 000 euro apmērā; 2029. gadā 8 000 000 euro apmērā; 2030. gadā 11 000 000 euro apmērā.

Vienlaikus pasākumam “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” - plānotā finansējuma samazinājums tiek novirzīts citiem pasākumiem:
1. Plānotais finansējums 2023.gadā 701 794  euro apmērā tiek novirzīts:
1.1. 363 475 euro apmērā pasākumam “Rīgas pils Konventa (Kastelas) pārbūve un restaurācija Pils laukumā 3, Rīgā”;
1.2. 152 310 euro apmērā lifta nomaiņai un ieejas durvju pielāgošanai nekustamajā īpašumā Brīvības ielā 38, Rīgā;
Ministru kabinets 2022. gada 11. oktobra sēdē,  izskatot Informatīvo ziņojumu "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam" izstrādes procesā" (prot. Nr.52, 5.§, 24.7.p. (22-TA-2913)), atbalstīja Finanšu ministrijas sniegtos priekšlikumus par bāzes izdevumu pārskatīšanā identificēto iekšējo resursu 2023., 2024., un 2025. gadā novirzīšanu vairāku pasākumu īstenošanai, tostarp, budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" nekustamajā īpašumā Brīvības ielā 38, Rīgā, lifta nomaiņai un ieejas durvju pielāgošanai 2023. gadā 169 400 euro apmērā.
Pasākuma mērķis: Lifta nomaiņa un ieejas durvju pielāgošana nekustamajā īpašumā Brīvības ielā 38, lai nodrošinātu vides pieejamības prasības ēkas lietotājiem. Ēkā esošais pasažieru lifts un ieejas durvju risinājums nenodrošina vides pieejamības prasības ēkas lietotājiem. Pasākuma rezultātā tiks uzlabota publiskās infrastruktūras pielāgotība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un nodrošināta iekļaujoša vide, kas veicina jebkura Latvijas valsts iedzīvotāju un apmeklētāju veiksmīgu integrāciju sabiedrībā.       Pārbūves darbu ietvaros tiks veikta esošā pasažieru lifta nomaiņa, demontējot esošo lifta šahtu un izbūvējot jaunu, ēkas ieejas durvis un durvis gaitenī tiks aprīkotas ar piekļuves kontroles sistēmu, tā nodrošinot brīvu pārvietošanos personām ar kustību traucējumiem.
Izstrādājot sākotnējo projekta budžetu, tika sastādīta indikatīva tāme, pamatojoties uz sākotnējo tirgus izpēti, kuru veicis ēkas uzturētājs SIA Nira fonds. 2022. gada otrajā pusē būvniecības nozarē tika novērots būvdarbu izmaksu sadārdzinājums, kā rezultātā piešķirtais budžeta finansējums 2023. gadā ir nepietiekams.
2023. gada 17. martā tika saņemti iepirkuma cenu aptaujas Nr. VNĪ/2023/CA-66 ''Būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde un autoruzraudzība ēkas Brīvības ielā 38, Rīgā pasažieru lifta nomaiņai un vides pieejamības nodrošināšanai ēkas ieejas mezglā (projektē-būvē)” iesniegtie piedāvājumi. Zemākās cenas piedāvājums 128 085 euro, augstākās cenas piedāvājums 378 992,82 euro. Pēc rezultātu paziņošanas, iesniedzējs atsauca savu piedāvājumu, jo piedāvājumā nebija iekļautas būtiskas izmaksas. Ņemot vērā to, ka nākošais piedāvājums bija ārpus pieejamā budžeta 169 000 euro, cenu aptauja tika pārtraukta.
2023. gada 17. aprīlī tika saņemti iepirkuma cenu aptaujas Nr. VNĪ/2023/CA-122 "Būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde un autoruzraudzība ēkas Brīvības ielā 38, Rīgā pasažieru lifta nomaiņai un vides pieejamības nodrošināšanai ēkas ieejas mezglā (projektē-būvē)” iesniegtie piedāvājumi. Zemākās cenas piedāvājums 234 000 euro, augstākās cenas piedāvājums 359 891,64 euro. Ņemot vērā to, ka zemākās cenas piedāvājums bija ārpus pieejamā budžeta, cenu aptauja tika pārtraukta.
Ņemot vērā cenu aptauju laikā saņemtos piedāvājumus, VNĪ sastādīja provizorisko projekta budžetu 321 710  euro apmērā, kurā par pamatu ņemts 2023. gada 17. aprīļa iepirkuma cenu aptaujā saņemtais zemākais piedāvājums, iekļaujot arī būvuzraudzības un administratīvas izmaksas, kā arī projekta rezerve, saskaņā ar apstiprināto VNĪ aprēķinu metodiku.

1.3. 186 009 euro apmērā, ilgtermiņa saistību pasākumam “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Jaunā Rīgas teātra ēkas rekonstrukcijai".

2. 2026.gadā 11 120 505 euro apmērā, tajā skaitā:

2.1. Kultūras ministrijas budžetā Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2026.gadā 637 988 euro apmērā;
2.2. 8 004 119 euro apmērā Finanšu ministrijas budžeta programmas 41.00.00 „Maksājumu nodrošināšana citām valsts iestādēm un personām” budžeta apakšprogrammā 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” ilgtermiņa saistību pasākumam “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" ēkas pārbūvei Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām”;
2.3. Latvijas Republikas Prokuratūras budžeta programmā 01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" finansējumam pārcelšanās uz ēku (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, 110 715 euro apmērā un finansējumam aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai ēkai (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, 2 197 408 euro apmērā un 170 275 euro apmērā Latvijas Republikas Prokuratūras pagaidu telpu nomas maksas un komunālo pakalpojumu izdevumu segšanai nekustamajos īpašumos Ierēdņu ielā 3 un Talejas ielā 1, Rīgā.

3. 2027.gadā 13 489 527 euro apmērā, tajā skaitā:

3.1.
Kultūras ministrijas budžetā Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 008 0006), nomas maksas un papildu maksājumu izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi"   2027.gadā 790 361 euro apmērā;

3.2.
Latvijas Republikas Prokuratūras budžeta programmā 01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" 2027.gadā papildus nepieciešamā finansējuma ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, telpu nomas maksas izdevumu segšanai (131 711 euro) un komunālo pakalpojumu izdevumu segšanai (310 192 euro) valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" ;

3.3. Latvijas Republikas Prokuratūras budžeta programmā 01.00.00 "Prokuratūras iestāžu uzturēšana" 2027.gadā 5 446 euro apmērā ēkas (būves kadastra apzīmējums 4201 005 2316 001) Krišjāņa Valdemāra ielā 2, Cēsīs, Cēsu novadā, telpu nomas maksas izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi".

Ievērojot to, ka Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai 2024.gadā nepieciešams finansējums ir 1 373 468 euro apmērā, papildus nepieciešamo finansējumu 349 779 euro apmērā iespējams nodrošināt pārdalot finansējumu no pasākuma "Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) ", tā kā Rīgas pils restaurācijas un rekonstrukcijas Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai) projekta īstenošanai lielākā daļa no 2024.gadā plānotajiem darbi tiks veikti un finansēti jau 2023.gadā.
 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā anotācijas sadaļā “Problēmu apraksts” norādīto informāciju, ar izstrādāto rīkojuma projektu tiek paredzēts precizēt MK rīkojuma Nr.608 5.1.apakšpunktā norādīto termiņu Saeimas nama pārbūves un restaurācijas darbu pabeigšanai, nosakot to: 2030.gada 31.decembris, un precizēt Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ilgtermiņa saistību pasākuma "Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” ietvaros paredzētā valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" finansējuma 34 083 692 euro apmērā sadalījumu pa gadiem:

- 2022. gadā 71 624 euro apmērā;
- 2023. gadā 98 432 euro apmērā;
- 2024. gadā 1 373 468 euro apmērā;
- 2025. gadā 2 414 110 euro apmērā;
- 2026. gadā 1 604 987 euro apmērā;
-2027. gadā 3 504 071 euro apmērā;”
- 2028. gadā 6 000 000 euro apmērā;
- 2029. gadā 8 000 000 euro apmērā;
- 2030. gadā 11 000 000 euro apmērā.

Anotācijas pielikumā Nr.1 skatīt precizēto naudas plūsmu sadalījumā pa gadiem.
Vienlaikus sagatavots Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts, kas paredz pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas 41.13.00. "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ietvaros veicamo finansējuma pārdali no pasākuma “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” 2023.gadā, 2026. un 2027. gadā uz citiem pasākumiem, atbilstoši anotācijas sadaļā “Problēmu apraksts” norādītajai informācijai, kā arī pieņemt zināšanai, ka Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai 2024.gadā papildus nepieciešamā finansējuma 349 779 euro apmērā pārdale tiek veikta no pasākuma “Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi" Rīgas pils restaurācijai un rekonstrukcijai Rīgā, Pils laukumā 3 (būvniecības II kārtas – Konventa nodrošināšanai)”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
800 226
0
1 023 689
0
2 414 110
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
800 226
0
1 023 689
0
2 414 110
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
800 226
-701 794
1 023 689
349 779
2 414 110
0
-809 123
2.1. valsts pamatbudžets
800 226
-701 794
1 023 689
349 779
2 414 110
0
-809 123
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
701 794
0
-349 779
0
0
809 123
3.1. valsts pamatbudžets
0
701 794
0
-349 779
0
0
809 123
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
349 779
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
701 794
0
0
809 123
5.1. valsts pamatbudžets
701 794
0
0
809 123
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izmaiņas projekta “Nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbi” naudas plūsmas sadalījumā pa gadiem skatīt anotācijas pielikumā.
Plānotās kopējās projekta izmaksas 34 083 692 euro apmērā netiek mainītas.
Ministru kabineta rīkojuma projekts Ministru kabinetā skatāms vienlaikus ar šādiem izstrādātajiem projektiem:

- Ministru kabineta rīkojuma projekts (23-TA-2891) "Grozījumi Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra rīkojumā Nr.686 “Par  finansējuma piešķiršanu ēkas Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, pārbūves, telpu nomas maksas, aprīkojuma, pārcelšanās un citu saistīto izdevumu segšanai un finansējuma piešķiršanu Latvijas Republikas Prokuratūrai un Tieslietu ministrijai ēkas Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, pielāgošanas un telpu nomas maksas un citu saistīto izdevumu segšanai";

- Ministru kabineta rīkojuma projekts (23-TA-2894) Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija rīkojumā Nr. 267 "Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai";

- Ministru kabineta rīkojuma projekts (23-TA-2893) "Par  finansējuma piešķiršanu ēkas Latvijas Republikas prokuratūras vajadzībām Krišjāņa Valdemāra ielā 2, Cēsīs, Cēsu novadā, telpu pielāgošanas, telpu nomas maksas, aprīkojuma un pārcelšanās izdevumu segšanai";

- Ministru kabineta rīkojuma projekts (23-TA-2890) "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 30. aprīļa rīkojumā Nr. 231“Par finansējumu Jaunā Rīgas teātra ēku Lāčplēša ielā 25, Rīgā, pārbūves, nomas maksas, papildu maksājumu, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai".
 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts

-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums Precizētā provizoriskā naudas plūsma sadalījumā pa gadiem, euro