24-TA-2030: Rīkojuma projekts (Dalība padomē, komisijā, darba grupā)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 21. novembra rīkojumā Nr. 778 "Par Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz aktualizēt Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts aktualizē Latvijas Nacionālās sporta padomes (turpmāk – Padome) personālsastāvu, aktualizējot biedrības "Latvijas Olimpiskā komiteja" prezidentu, izglītības un zinātnes ministra noteikto par sportu atbildīgo augstāko valsts amatpersonu; izslēdzot no Padomes sastāva Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas rektoru; precizējot nosaukumu "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija" uz "Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Sporta likuma 9. panta otro daļu Padomes sastāvā ir aizsardzības ministrs, finanšu ministrs, iekšlietu ministrs, izglītības un zinātnes ministrs, labklājības ministrs, veselības ministrs, izglītības un zinātnes ministra noteiktā par sportu atbildīgā augstākā valsts amatpersona, biedrības “Latvijas Olimpiskā komiteja” prezidents, biedrības “Latvijas Sporta federāciju padome” prezidents, biedrības “Latvijas Sporta veterānu (senioru) savienība” prezidents, biedrības “Latvijas Tautas sporta asociācija” prezidents, biedrības “Latvijas Pašvaldību savienība” vadītājs, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas rektors un biedrības “Latvijas Augstskolu sporta savienība” prezidents. Papildus tam, Ministru kabinets Padomes sastāvā var iekļaut arī citus Ministru kabineta locekļus un sporta federāciju vadītājus, bet ne vairāk kā trīs, ievērojot, ka papildus iekļauto Ministru kabineta locekļu skaitam un sporta federāciju vadītāju skaitam ir jābūt vienādam.
Ņemot vērā minēto deleģējumu, papildus Sporta likuma 9. panta otrajā daļā minētajām Padomes sastāvā obligāti iekļaujamajām personām Padomes sastāvā iekļauts arī Ministru prezidents, tieslietu ministrs, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs, biedrības “Latvijas Paralimpiskā komiteja” prezidents, biedrības “Latvijas Sporta izglītības iestāžu direktoru padome” valdes priekšsēdētājs un biedrības “Latvijas veselības un fitnesa asociācija” prezidents.
Ņemot vērā minēto deleģējumu, papildus Sporta likuma 9. panta otrajā daļā minētajām Padomes sastāvā obligāti iekļaujamajām personām Padomes sastāvā iekļauts arī Ministru prezidents, tieslietu ministrs, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs, biedrības “Latvijas Paralimpiskā komiteja” prezidents, biedrības “Latvijas Sporta izglītības iestāžu direktoru padome” valdes priekšsēdētājs un biedrības “Latvijas veselības un fitnesa asociācija” prezidents.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd nepieciešams aktualizēt Padomes personālsastāvu saistībā ar:
1. IZM 2024. gada 23. augusta rīkojumu Nr. 1-2e/24/246 “Par sporta atbildīgās augstākās valsts amatpersonas noteikšanu”, kurā par sportu atbildīgo augstāko valsts amatpersonu iecelts Sporta departamenta direktors Aleksandrs Samoilovs.
2. LOK Ģenerālās asamblejas pārskata – vēlēšanu sesijas Rīgā, 2024. gada 4. jūnijā Lēmumu par biedrības “Latvijas Olimpiskās komiteja” prezidentu ievēlēts Raimonds Lazdiņš.
3. Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, kuras pārraudzībā paliek tādas jomas kā reģionālā attīstība, pašvaldību attīstība un pārraudzība.
4. Ministru kabineta 2022. gada 2. aprīļa rīkojumu Nr. 257 “Par Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas reorganizāciju” ar 2024. gada 1. jūliju reorganizēta Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esošā valsts dibināto augstskola, atvasinātā publiskā persona – Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija – tā nodota valsts dibinātai augstskolai, atvasinātai publiskai personai – Rīgas Stradiņa universitātei.
1. IZM 2024. gada 23. augusta rīkojumu Nr. 1-2e/24/246 “Par sporta atbildīgās augstākās valsts amatpersonas noteikšanu”, kurā par sportu atbildīgo augstāko valsts amatpersonu iecelts Sporta departamenta direktors Aleksandrs Samoilovs.
2. LOK Ģenerālās asamblejas pārskata – vēlēšanu sesijas Rīgā, 2024. gada 4. jūnijā Lēmumu par biedrības “Latvijas Olimpiskās komiteja” prezidentu ievēlēts Raimonds Lazdiņš.
3. Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, kuras pārraudzībā paliek tādas jomas kā reģionālā attīstība, pašvaldību attīstība un pārraudzība.
4. Ministru kabineta 2022. gada 2. aprīļa rīkojumu Nr. 257 “Par Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas reorganizāciju” ar 2024. gada 1. jūliju reorganizēta Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esošā valsts dibināto augstskola, atvasinātā publiskā persona – Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija – tā nodota valsts dibinātai augstskolai, atvasinātai publiskai personai – Rīgas Stradiņa universitātei.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz precizēt Padomes personālsastāvu, nosakot, ka:
1) no Padomes sastāva izslēgts J. Zīvarts, J. Buks, J. Grants.
2) Padomes sastāvā iekļauts R. Lazdiņš, A. Samoilovs.
3) 1. punktā vārdi “I. Bērziņa – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre” aizstāti ar vārdiem “I. Bērziņa – viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre”.
1) no Padomes sastāva izslēgts J. Zīvarts, J. Buks, J. Grants.
2) Padomes sastāvā iekļauts R. Lazdiņš, A. Samoilovs.
3) 1. punktā vārdi “I. Bērziņa – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre” aizstāti ar vārdiem “I. Bērziņa – viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Padomes sastāvu nosaka Sporta likuma 9. panta otrā daļa.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Latvijas Olimpiskā komiteja
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi