23-TA-2045: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumos Nr. 404 "Svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju atzīšanas un uzraudzības kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2008. gada 3. jūnija noteikumos Nr. 404 “Svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju atzīšanas un uzraudzības kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 404) nepieciešams aktualizēt svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju (turpmāk – laboratorija) atzīšanas un uzraudzības kārtību, kā arī atsauces uz saistītajiem normatīvajiem aktiem.
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2019. gada 15. marta Īstenošanas regula (ES) 2019/627, ar ko nosaka vienotu praktisku kārtību lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālo kontroļu veikšanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/625 un attiecībā uz oficiālajām kontrolēm groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 2074/2005 (turpmāk – regula 2019/627)
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai noteikumos Nr. 404 aktualizētu un precizētu kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – dienests) atzīst un uzrauga laboratorijas, kā arī ietvert atsauces uz saistītajiem nacionālajiem normatīvajiem aktiem un atsauces uz tieši piemērojamajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumos Nr. 404 noteikta kārtība, kādā atzīst un uzrauga laboratorijas, kas veic svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriskos izmeklējumus.
Patlaban noteikumos Nr. 404 paredzēts, ka dienests laboratoriju atzīst, ja tā ir akreditēta atbilstoši standartam LVS EN ISO/IEC 17025 “Testēšanas un kalibrēšanas laboratoriju kompetences vispārīgās prasības” (turpmāk – standarts) un tās akreditācijas sfērā ir iekļautas metodes, kuras minētas Eiropas Komisijas 2005. gada 5. decembra Regulas Nr. 2074/2005/EK, ar ko nosaka ieviešanas pasākumus noteiktiem produktiem saskaņā ar Regulu Nr. 853/2004/EK un oficiālās kontroles organizēšanu saskaņā ar Regulu Nr. 854/2004/EK un Nr. 882/2004/EK, izņēmumus Regulai Nr. 852/2004/EK un groza Regulu Nr. 853/2004/EK un Nr. 854/2004/EK, (turpmāk – regula Nr. 2074/2005) VI A pielikuma I nodaļā.
Regulas Nr. 2074/2005 VI A pielikums ir svītrots ar regulas 2019/627 74. pantu. Patlaban minētās metodes norādītas regulas 2019/627 III pielikuma I nodaļā.
Noteikumos Nr. 404 ir minētas institūcijas, kuru nosaukums un statuss ir mainījies, piemēram, Metroloģijas un akreditācijas valsts aģentūras, kuras vietā nacionālās akreditācijas institūcijas funkcijas patlaban pilda valsts aģentūra “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs”.
Valsts aģentūras “Lauksaimniecības datu centrs” juridiskais statuss ir mainījies uz tiešās pārvaldes iestādi. 2013. gada 1. janvārī stājās spēkā Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumi Nr. 878 “Lauksaimniecības datu centra nolikums”, kuros noteikts, ka Lauksaimniecības datu centrs (turpmāk – datu centrs) ir zemkopības ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
Noteikumos Nr. 404 ir jāaktualizē un jāprecizē kārtība, kādā dienests laboratorijas atzīst un iekļauj atzīto svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju reģistrā un uzrauga tās, kā arī jāietver atsauces gan uz saistītajiem nacionālajiem normatīvajiem aktiem, gan tieši piemērojamajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Patlaban noteikumos Nr. 404 paredzēts, ka dienests laboratoriju atzīst, ja tā ir akreditēta atbilstoši standartam LVS EN ISO/IEC 17025 “Testēšanas un kalibrēšanas laboratoriju kompetences vispārīgās prasības” (turpmāk – standarts) un tās akreditācijas sfērā ir iekļautas metodes, kuras minētas Eiropas Komisijas 2005. gada 5. decembra Regulas Nr. 2074/2005/EK, ar ko nosaka ieviešanas pasākumus noteiktiem produktiem saskaņā ar Regulu Nr. 853/2004/EK un oficiālās kontroles organizēšanu saskaņā ar Regulu Nr. 854/2004/EK un Nr. 882/2004/EK, izņēmumus Regulai Nr. 852/2004/EK un groza Regulu Nr. 853/2004/EK un Nr. 854/2004/EK, (turpmāk – regula Nr. 2074/2005) VI A pielikuma I nodaļā.
Regulas Nr. 2074/2005 VI A pielikums ir svītrots ar regulas 2019/627 74. pantu. Patlaban minētās metodes norādītas regulas 2019/627 III pielikuma I nodaļā.
Noteikumos Nr. 404 ir minētas institūcijas, kuru nosaukums un statuss ir mainījies, piemēram, Metroloģijas un akreditācijas valsts aģentūras, kuras vietā nacionālās akreditācijas institūcijas funkcijas patlaban pilda valsts aģentūra “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs”.
Valsts aģentūras “Lauksaimniecības datu centrs” juridiskais statuss ir mainījies uz tiešās pārvaldes iestādi. 2013. gada 1. janvārī stājās spēkā Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumi Nr. 878 “Lauksaimniecības datu centra nolikums”, kuros noteikts, ka Lauksaimniecības datu centrs (turpmāk – datu centrs) ir zemkopības ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
Noteikumos Nr. 404 ir jāaktualizē un jāprecizē kārtība, kādā dienests laboratorijas atzīst un iekļauj atzīto svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju reģistrā un uzrauga tās, kā arī jāietver atsauces gan uz saistītajiem nacionālajiem normatīvajiem aktiem, gan tieši piemērojamajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Stājoties spēkā regulai 2019/627, spēku zaudēja regulas Nr. 2074/2005/ VI A pielikuma I nodaļa, uz kuru dota atsauce noteikumu Nr. 404 4. punktā.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 404 dotā atsauce uz standartu un regulas Nr. 2074/2005 VI A pielikuma I nodaļu ir jāaizstāj ar atsauci uz regulas 2019/627 III pielikuma I nodaļu, kurā norādītas svaigpiena testēšanas metodes mikroorganismu koloniju skaita un somatisko šūnu skaita noteikšanai (noteikumu projekta 1. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 404 ir nepieciešams precizēt tiesību normas attiecībā uz laboratoriju akreditāciju, atzīšanu un uzraudzību:
1) noteikumu Nr. 404 5. punktā noteikts, ka Ekonomikas ministrijas ir pienākums divu nedēļu laikā pēc akreditācijas pabeigšanas un lēmuma pieņemšanas par akreditācijas piešķiršanu laboratorijai publicēt par to paziņojumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, bet šo funkciju Ekonomikas ministrija vairs nepilda. Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 754 “Atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas, akreditācijas un uzraudzības noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr. 754) noteic, ka akreditēto institūciju sarakstu savā tīmekļvietnē izveido un uztur Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs;
2) noteikumu Nr. 404 6. punktā noteikts, ka dienests laboratorijai, kura ir atzīta, izsniedz atzīšanas apliecību, tomēr apliecības izsniegšana papīra formā nav obligāti nepieciešama, jo atzītās laboratorijas tiek iekļautas dienesta tīmekļvietnē publiski pieejamā reģistrā;
3) noteikumu Nr. 404 9. punktā ir noteikts, ka Metroloģijas un akreditācijas valsts aģentūra novērtē laboratoriju atbilstību vairākām prasībām, tostarp 9.1. un 9.2. apakšpunktā minētais attiecas uz akreditāciju, ko regulē noteikumi Nr. 754. Savukārt 9.3., 9.4. un 9.5. apakšpunkta normas ir nevis laboratorijas akreditācijas, bet gan to darbības uzraudzības jautājumi, kas pēc būtības nav akreditācijas institūcijas pienākums.
Patlaban no noteikumu Nr. 404 9. punkta izriet, ka akreditācijas institūcija pirms akreditācijas novērtē, vai laboratorija piedalās references laboratorijas organizētajā starplaboratoriju salīdzinošajā testēšanā un mācību semināros, vai testēšanas datus katru dienu elektroniski nosūta datu centram un vai testēšanas pārskatus un analīžu datus glabā ne mazāk kā piecus gadus.
Ministru kabineta 2016. gada 6. septembra noteikumu Nr. 597 “Veterinārās, higiēnas un nekaitīguma prasības svaigpiena apritei” (turpmāk – noteikumi Nr. 597) 62. punktā noteikts, ka svaigpiena parauga testēšanas rezultātus laboratorija elektroniski nosūta datu centram vienas dienas laikā pēc testēšanas rezultātu iegūšanas. Ja svaigpiena paraugs testēts ārpus Latvijas teritorijas, pircējs un pārstrādātājs nodrošina, ka attiecīgā akreditētā laboratorija testēšanas rezultātus datu centram nosūta elektroniski atbilstoši datu centra noteiktajai struktūrai vienas darbdienas laikā pēc testēšanas.
Noteikumos Nr. 404 ir jānoteic, ka minēto prasību izpildi uzrauga dienests.
1) noteikumu Nr. 404 5. punktā noteikts, ka Ekonomikas ministrijas ir pienākums divu nedēļu laikā pēc akreditācijas pabeigšanas un lēmuma pieņemšanas par akreditācijas piešķiršanu laboratorijai publicēt par to paziņojumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, bet šo funkciju Ekonomikas ministrija vairs nepilda. Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 754 “Atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanas, akreditācijas un uzraudzības noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr. 754) noteic, ka akreditēto institūciju sarakstu savā tīmekļvietnē izveido un uztur Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs;
2) noteikumu Nr. 404 6. punktā noteikts, ka dienests laboratorijai, kura ir atzīta, izsniedz atzīšanas apliecību, tomēr apliecības izsniegšana papīra formā nav obligāti nepieciešama, jo atzītās laboratorijas tiek iekļautas dienesta tīmekļvietnē publiski pieejamā reģistrā;
3) noteikumu Nr. 404 9. punktā ir noteikts, ka Metroloģijas un akreditācijas valsts aģentūra novērtē laboratoriju atbilstību vairākām prasībām, tostarp 9.1. un 9.2. apakšpunktā minētais attiecas uz akreditāciju, ko regulē noteikumi Nr. 754. Savukārt 9.3., 9.4. un 9.5. apakšpunkta normas ir nevis laboratorijas akreditācijas, bet gan to darbības uzraudzības jautājumi, kas pēc būtības nav akreditācijas institūcijas pienākums.
Patlaban no noteikumu Nr. 404 9. punkta izriet, ka akreditācijas institūcija pirms akreditācijas novērtē, vai laboratorija piedalās references laboratorijas organizētajā starplaboratoriju salīdzinošajā testēšanā un mācību semināros, vai testēšanas datus katru dienu elektroniski nosūta datu centram un vai testēšanas pārskatus un analīžu datus glabā ne mazāk kā piecus gadus.
Ministru kabineta 2016. gada 6. septembra noteikumu Nr. 597 “Veterinārās, higiēnas un nekaitīguma prasības svaigpiena apritei” (turpmāk – noteikumi Nr. 597) 62. punktā noteikts, ka svaigpiena parauga testēšanas rezultātus laboratorija elektroniski nosūta datu centram vienas dienas laikā pēc testēšanas rezultātu iegūšanas. Ja svaigpiena paraugs testēts ārpus Latvijas teritorijas, pircējs un pārstrādātājs nodrošina, ka attiecīgā akreditētā laboratorija testēšanas rezultātus datu centram nosūta elektroniski atbilstoši datu centra noteiktajai struktūrai vienas darbdienas laikā pēc testēšanas.
Noteikumos Nr. 404 ir jānoteic, ka minēto prasību izpildi uzrauga dienests.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 404 tiek precizētas tiesību normas par akreditēto laboratoriju atzīšanu un uzraudzību:
1) noteikumu Nr. 404 4. punktā jānoteic, ka dienests laboratoriju atzīst, ja tā ir akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību un tās akreditācijas sfērā ir iekļautas metodes, kas minētas regulas 2019/627 III pielikuma I nodaļā. Turklāt, lai nodrošinātu atbilstību normatīvajiem aktiem par veterinārajām, higiēnas un nekaitīguma prasībām svaigpiena apritei, nepieciešams papildināt noteikumus Nr. 404 ar prasību, ka dienests atzīst laboratoriju, ja tā spēj elektroniski nosūtīt svaigpiena parauga testēšanas rezultātus datu centram (noteikumu projekta 1. punkts).
Ievērojot punkta jauno redakciju, jāprecizē noteikumu Nr. 404 7.3. apakšpunkts, dodot atsauci uz noteikumu Nr. 404 4.1. apakšpunktu (noteikumu projekta 4. punkts);
2) noteikumu Nr. 404 6. punktā jānoteic, ka dienests atzīšanas apliecību izsniedz pēc laboratorijas pieprasījuma (noteikumu projekta 3. punkts);
3) jāsvītro noteikumu Nr. 404 5. un 9. punkts, jo laboratoriju akreditāciju regulē normatīvie akti par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību (noteikumu projekta 2. un 6. punkts), kā arī noteikumi Nr. 404 ir jāpapildina ar jaunu 10.1 punktu, kurā noteikti dienesta pienākumi, tam īstenojot uzraudzību, lai pārbaudītu, vai laboratorija piedalās references laboratorijas organizētajā starplaboratoriju salīdzinošajā testēšanā, mācību seminārā un vai laboratorija testēšanas datus elektroniski nosūta datu centram un testēšanas pārskatus un analīžu datus glabā ne mazāk kā piecus gadus (noteikumu projekta 7. punkts).
1) noteikumu Nr. 404 4. punktā jānoteic, ka dienests laboratoriju atzīst, ja tā ir akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību un tās akreditācijas sfērā ir iekļautas metodes, kas minētas regulas 2019/627 III pielikuma I nodaļā. Turklāt, lai nodrošinātu atbilstību normatīvajiem aktiem par veterinārajām, higiēnas un nekaitīguma prasībām svaigpiena apritei, nepieciešams papildināt noteikumus Nr. 404 ar prasību, ka dienests atzīst laboratoriju, ja tā spēj elektroniski nosūtīt svaigpiena parauga testēšanas rezultātus datu centram (noteikumu projekta 1. punkts).
Ievērojot punkta jauno redakciju, jāprecizē noteikumu Nr. 404 7.3. apakšpunkts, dodot atsauci uz noteikumu Nr. 404 4.1. apakšpunktu (noteikumu projekta 4. punkts);
2) noteikumu Nr. 404 6. punktā jānoteic, ka dienests atzīšanas apliecību izsniedz pēc laboratorijas pieprasījuma (noteikumu projekta 3. punkts);
3) jāsvītro noteikumu Nr. 404 5. un 9. punkts, jo laboratoriju akreditāciju regulē normatīvie akti par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību (noteikumu projekta 2. un 6. punkts), kā arī noteikumi Nr. 404 ir jāpapildina ar jaunu 10.1 punktu, kurā noteikti dienesta pienākumi, tam īstenojot uzraudzību, lai pārbaudītu, vai laboratorija piedalās references laboratorijas organizētajā starplaboratoriju salīdzinošajā testēšanā, mācību seminārā un vai laboratorija testēšanas datus elektroniski nosūta datu centram un testēšanas pārskatus un analīžu datus glabā ne mazāk kā piecus gadus (noteikumu projekta 7. punkts).
Problēmas apraksts
Nepieciešams grozīt noteikumu Nr. 404 8. punktu, lai noteiktu, ka laboratorijas atzīšanas numurs norādāms uz visiem testēšanas pārskatiem, ne tikai uz tiem, kas izsniegti par obligātajiem svaigpiena kvalitātes laboratoriskajiem izmeklējumiem, kā arī redakcionāli precizētu atsauci uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par veterinārajām, higiēnas un nekaitīguma prasībām svaigpiena apritei. Saskaņā ar noteikumiem Nr. 597 tiek ņemti gan obligātie, gan oficiālie svaigpiena paraugi, gan paraugi inhibitoru klātbūtnes noteikšanai.
Noteikumu Nr. 404 11. punkts precizējams, nosakot dienesta darbības, ja laboratorija zaudē akreditāciju. Tad dienests anulēs laboratorijai piešķirto atzīšanas numuru un izslēgs no atzīto svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju reģistra. Tādējādi visiem būs pieejama informācija, ka laboratorijai vairs nav ļauts izmeklēt svaigpiena paraugus saskaņā ar noteikumiem Nr. 597.
Noteikumu Nr. 404 11. punkts precizējams, nosakot dienesta darbības, ja laboratorija zaudē akreditāciju. Tad dienests anulēs laboratorijai piešķirto atzīšanas numuru un izslēgs no atzīto svaigpiena kvalitātes kontroles laboratoriju reģistra. Tādējādi visiem būs pieejama informācija, ka laboratorijai vairs nav ļauts izmeklēt svaigpiena paraugus saskaņā ar noteikumiem Nr. 597.
Risinājuma apraksts
Precizēts noteikumu Nr. 404 8. un 11. punkts (noteikumu projekta 5. un 8. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Laboratorijas
Ietekmes apraksts
Patlaban dienests ir atzinis divas laboratorijas.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0627
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 15. marta Īstenošanas regula (ES) 2019/627, ar ko nosaka vienotu praktisku kārtību lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālo kontroļu veikšanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/625 un attiecībā uz oficiālajām kontrolēm groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 2074/2005
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32004R0853
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regula Nr. 853/2004/EK, ar ko nosaka īpašus higiēnas noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes pārtiku
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 15. marta Īstenošanas regula (ES) 2019/627, ar ko nosaka vienotu praktisku kārtību lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālo kontroļu veikšanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/625 un attiecībā uz oficiālajām kontrolēm groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 2074/2005
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/627 III pielikuma I nodaļa
1. punkts (noteikumu Nr. 404 4.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2019/627.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regula Nr. 853/2004/EK, ar ko nosaka īpašus higiēnas noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes pārtiku
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 853/2004/EK III pielikuma IX sadaļas I nodaļas III daļa
7. punkts (noteikumu Nr. 404 10.11.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs, Lauksaimniecības datu centrs, Pārtikas un veterinārais dienests, Zemkopības ministrijaNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija, Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība, Pārtikas amatnieki, Latvijas Zemnieku federācijaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/f5e3ce2c-525b-42f9-8fe7-787b847c0bdc
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Noteikumu projekts tika izsludināts publiskajā apspriešanā un par to elektroniski informētas biedrības “Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome”, “Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija”, “Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība”, “Zemnieku saeima”, “Pārtikas amatnieki” un “Latvijas Zemnieku federācija”. No šīm biedrībām nav saņemti ne priekšlikumi, ne iebildumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Lauksaimniecības datu centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi