Anotācija (ex-ante)

23-TA-3270: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr. 572 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Investīcijas zvejas un akvakultūras produktu apstrādē""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr. 572 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Investīcijas zvejas un akvakultūras produktu apstrādē""" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumus Nr. 572 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Investīcijas zvejas un akvakultūras produktu apstrādē"", paredzot atbalstu zivju blakusproduktu pārstrādes uzņēmumiem, kas paredz projektā ieguldījumus zivju blakusproduktu pārstrādei tikai cilvēku patēriņam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumi Nr. 572 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Investīcijas zvejas un akvakultūras produktu apstrādē"" (turpmāk – noteikumi Nr. 572) paredz atbalstu Pārtikas un veterinārajā dienestā (turpmāk – PVD) atzītiem zvejas produktu apstrādes uzņēmumiem, PVD reģistrētām fiziskām vai juridiskām personām, kas mājas apstākļos apstrādā zvejas produktus, esošiem komersantiem, kas veido jaunu zvejas produktu apstrādes uzņēmumu, jaundibinātiem komersantiem, kas veido jaunu zvejas produktu apstrādes uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav beidzies, vai fiziskām vai juridiskām personām, kas plāno mājas apstākļos apstrādāt zvejas produktus.
Lai uz atbalstu varētu pretendēt arī PVD atzīti zivju blakusproduktu pārstrādes uzņēmumi, kas paredz projektā ieguldījumus zivju blakusproduktu pārstrādei tikai cilvēku patēriņam, noteikumu projektā tiek grozīts noteikumu Nr. 572 5.1. un 26.2.8. apakšpunkts.
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta īstenošana tiks nodrošināta no pasākumam "Investīcijas zvejas un akvakultūras produktu apstrādē" sākotnēji plānotā finansējuma, noteikumu projektā iekļautie grozījumi netiešā veidā ietekmē arī pārējos noteikumu Nr. 572 5. punktā minētos atbalsta pretendentus, jo finansējums pasākumā ir ierobežots un projektu iesniegumu iesniegšanas kārtās iesniegtie atbilstošie projektu iesniegumi tiek rindoti, ņemot vērā punktu skaitu saskaņā ar projektu atlases kritērijiem, un priekšroka publiskā finansējuma saņemšanai ir projekta iesniegumam ar lielāko punktu skaitu.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pārtikas un veterinārajā dienestā atzīti zvejas produktu apstrādes uzņēmumi
  • Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrētas fiziskas vai juridiskas personas, kas mājas apstākļos apstrādā zvejas produktus
  • Pārtikas un veterinārajā dienestā atzīti zivju blakusproduktu pārstrādes uzņēmumi, kas projektā paredz ieguldījumus zivju blakusproduktu pārstrādei cilvēku patēriņam
  • Esoši komersanti, kas veido jaunu zvejas produktu apstrādes uzņēmumu, jaundibināti komersanti, kas veido jaunu zvejas produktu apstrādes uzņēmumu, kura pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav beidzies, vai fiziskas vai juridiskas personas, kas plāno mājas apstākļos apstrādāt zvejas produktus.
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem – minētajām fiziskajām un juridiskajām personām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projekta īstenošana tiks nodrošināta no sākotnēji plānotā finansējuma.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskajā apspriešanā pa e-pastu tika saņemts viena komersanta priekšlikums, kas netika ņemts vērā, jo neskar noteikumu projektā sagatavotos grozījumus un Programmā zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam nemaz nav paredzēts atbalsts komersanta priekšlikumā piedāvātajam nosacījumam. Komersantam pa e-pastu tika nosūtīta atbilde ar skaidrojumu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi