Anotācija

25-TA-1928: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamā apjoma palielinājumu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Tiesību akta projekts "Par ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamā apjoma palielinājumu" (turpmāk - rīkojums) sagatavots pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" (turpmāk - Likums) 60. pantu, kas nosaka, ka jauno ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā finanšu ministram ir tiesības palielināt valsts budžeta likumā Ekonomikas ministrijai noteiktos valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamos apjomus 2026. un 2027. gadam līdzfinansējuma nodrošināšanai, ja pēc ekonomikas ministra ierosinājuma ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamo apjomu palielinājumu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma mērķis ir atļaut Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības, saskaņā ar Likuma 60. pantu, ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā 2. atlases kārtas projektu pieteikumiem. Apstiprināto 8 projektu atbalstam kopumā nepieciešams papildus valsts finansējums 2026.gadā 1 841 809 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2025. gada 11. februārī apstiprināja Ekonomikas ministrijas virzītos Ministru kabineta noteikumus Nr. 99 "Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 99), kuru mērķis ir nodrošināt valsts budžeta līdzfinansējumu dižpasākumu organizēšanai un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā, radot pozitīvu ekonomisko ietekmi, kā arī veicinot Latvijas valsts tēla starptautisko atpazīstamību. Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 99, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk - Aģentūra) organizēja pirmo atlases kārtu no 2025. gada 3. marta līdz 3. aprīlim. Kopumā tik saņemti 17 projektu iesniegumi, aģentūra pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu 12 projektiem par kopējo summu 5 626 853,31 euro, kopējais plānotais pievienotās vērtības nodokļa apmērs atbalstītajos projektos ir  5 358 663,61 euro, kas ir 95% no kopējā pieprasītā līdzfinansējuma. Līdz ar to, Ekonomikas ministrija sagatavoja Ministru kabineta 2025. gada 3. jūnija rīkojumu Nr. 317 “Par apropriācijas palielināšanu”, kura ietvaros atbalstīta apropriācijas palielināšana Ekonomikas ministrijai resursiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem 2025. gadā 4 228 597 euro apmērā, 2026. gadā 1 125 257 euro apmērā un 2027. gadā 273 000 euro apmērā, kā arī tika atļauts Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības minētajā apmērā, bet, ņemot vērā atsauktos iesniegumus, pirmajā atlases kārtā Aģentūras noslēgti 8 līgumi, kuru kopsumma veido 2 911 034  euro, tādēļ no radies atlikums attiecībā pret piešķirto.
Otrās atlases kārti Aģentūra organizēja no 2025. gada 16. jūnija līdz 18. jūlijam, tās ietvaros saņemti  8 projektu iesniegumi, kas arī tik apstiprināti. 
Lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu otrajā atlases kārtā apstiprināto projektu īstenošanai, pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 60. pantu, ir nepieciešama atļauja Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības 2026. gadā 1 841 809 euro  apmērā , lai nodrošinātu valsts budžeta līdzfinansējumu ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā .
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Otrās kārtas ietvaros apstiprināti 8  ārvalstu filmu uzņemšanas Latvijā projekti. Nepieciešams nodrošināt finansējumu projektu īstenošanai 2026. gadā.
Risinājuma apraksts
Ārvalstu filmu uzņemšanas projektu īstenošanas 2. atlases kārtas ietvaros kopskaitā tika iesniegti 8 projektu iesniegumi par kopējo pieprasīto līdzfinansējuma apmēru 4 708 445,51 euro. 
Aģentūra pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu 8 projektu iesniegumiem par kopējo summu 4 708 445,51 euro (2025. gadā 2 866 636,65 euro apmērā un 2026. gadā 1 841 809 euro apmērā). Kopējais plānotais pievienotās vērtības nodokļa apmērs atbalstītajos ārvalstu filmu projektos ir 3 938 465,32 euro kas ir 83,65 % no kopējā pieprasītā līdzfinansējuma. 
Papildu valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršana pilnībā atbilst Likuma 60. pantam – finansējumu plānots piešķirt jaunu ārvalstu filmu uzņemšanai.

Ieguvumi no  ārvalstu filmu uzņemšanas Latvijā: 
(1) Latvija kā tūrisma galamērķis: Filmu industrija un starptautiski pasākumi rada būtisku turpmāko efektu uz uzņēmējdarbības attīstību un eksporta pieaugumu (būtiski - arī reģionos), īpaši tūrisma pakalpojumu eksporta pieaugumu - ceļotāji apzināti meklē un izvēlas galamērķus, kas vērojami filmās, seriālos un TV raidījumos. Tūrismā arvien palielinās konkurence un pieprasījums pēc jauniem tūrisma produktiem, tādēļ nozarē iesaistītajām pusēm arvien aktīvāk jāizmanto netradicionāli tūrisma resursi, par kādu var uzskatīt arī filmu un pasākumu nozari.
(2) Reģionālā ietekme: filmu projektiem ir plašs ģeogrāfiskais nospiedums, nodrošinot arī reģionu ražotāju un pakalpojumu sniedzēju izaugsmi.
(3) Nodarbinātība: Saskaņā ar iepriekš minēto, vidēji 4-10 mēnešu periodā dažādu nozaru darbinieki tiek nodrošināti ar darba vietām un oficiālu atalgojumu. Kino un pasākumu nozare ir starptautiska un tās ietvaros tiek nodrošināta iekļaujoša vide, nodarbinot cilvēkus ar īpašām vajadzībām, veicinot dzimumu līdztiesību un minoritāšu aizsardzību.
(4) Latvijas kā sadarbības un investīciju galamērķa pievilcības stiprināšana: Veiksmīgi īstenotie starptautiskā mēroga projekti ir skaidrs rādītājs par valsts pārvaldes stabilitāti un augsto profesionalitātes līmeni attiecīgajā jomā. Šādi panākumi ne tikai rada interesi, bet arī veicina vēlmi sadarboties ar Latviju arī citās jomās un veikt investīcijas valstī, kas ir uzticama un droša.
(5) Attīstīta vietējā kino un citas radošās industrijas: Kino ir prestiža nozare, kas tiešā veidā veicina valsts reprezentāciju pasaulē. Šajā nozarē, starptautisko projektu ietvaros, Latvija gūst ievērojamu pieredzi un paaugstinātu kompetenci. Tādējādi tiek veicināta valsts atpazīstamība un pozitīvs tēls pasaules līmenī.
(6) Valsts starptautiskā un ekonomiskā tēla stiprināšana: Ņemot vērā, ka daudzas attīstītas valstis ievieš valsts atbalsta programmas ārvalstu filmu uzņemšanai ar mērķi piesaistīt finanšu līdzekļus, stiprināt nozares pozīcijas starptautiskā līmenī un gūt citus pakārtotus ieguvumus, Latvija arī ir pievienojusies šim virzienam. Tas ne tikai palīdz stiprināt Latvijas pozīcijas starptautiskajā kino industrijā, bet arī liecina par valsts pārvaldes stratēģisko un ilgtermiņā domājošo pieeju.

No iepriekš minētā secināms, ka ārvalstu filmu uzņemšanas projektu realizēšana Latvijā ne tikai ietekmē valsts ekonomiku, bet arī veicina pozitīvu valsts tēlu. Šis process nodrošina gan ekonomisko pievienoto vērtību, gan arī sniedz iespēju attīstīt kultūras, kino un sporta nozari un veicina starptautisko sadarbību.

Rīkojuma projekts paredz pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 60. pantu, atļaut Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības valsts budžeta programmā 28.00.00 "Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana" ilgtermiņa saistību pasākumam “Valsts budžeta līdzfinansējums dižpasākumu organizēšanai un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā” 2026. gadā 1 841 809 euro  apmērā, lai nodrošinātu valsts budžeta līdzfinansējumu ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā.

Paredzēto ilgtermiņa saistību maksimālā pieļaujamā apjoma palielināšana nepārsniegs Eiropas Komisijai iesniegtajā kopsavilkuma informācijā norādīto atbalsta programmas ikgadējo finansējumu (proti, kopsavilkuma informācijā lietā SA.118169 “Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā” norādīts, ka  ikgadējais valsts budžeta līdzfinansējums lietas ietvaros nepārsniegs 7 514 863 euro).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Galvenā mērķgrupa ir ārvalstu filmu producenti un Latvijā reģistrētie filmu producenti, kuri noslēguši sadarbības līgumus par ārvalstu filmu uzņemšanu Latvijā.
Ņemot vērā, ka filmu uzņemšanas pakalpojumi ir saistīti ar dažādām uzņēmējdarbības nozarēm, Noteikumu projekta tiesiskais regulējums ietekmē arī dažādus jomu komersantus, dažādu māksliniecisku pakalpojumu sniedzējus. Piesaistot ārvalstu filmas projektus Latvijai, pieaugs iepriekšminēto sabiedrības grupu apgrozījums un ieņēmumi, vienlaikus veicinot Latvijas ekonomikas attīstību kopumā. Kā arī, palielinoties piesaistītajam ārvalstu filmu skaitam Latvijā, Latvijas filmu nozares producenti un speciālisti paaugstinās profesionālo kvalifikāciju un pieredzi darbā ar ārvalstu filmu projektiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Sagaidāms, ka projektā paredzētā līdzfinansējuma rezultātā palielinoties uzņemto ārvalstu filmu skaitam Latvijā, palielināsies nodokļu ieņēmumi. Iemaksātie nodokļi būs izsekojami no Aģentūrā iesniegtajiem maksājumu dokumentiem, jo līdzfinansējums tiks izmaksāts pēc veiktajām darbībām un iesniegtajiem maksājuma dokumentiem.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Ārvalstu filmu uzņemšana Latvijā uzlabo konkurētspēju, veicinot ekonomisko izaugsmi, attīstot infrastruktūru un pakalpojumus, veicinot kultūras, tūrisma un radošo industriju attīstību, kā arī palielinot starptautisko atpazīstamību un sadarbību.
Īstenojot šādus projektus, Latvija veido pozitīvu valsts tēlu kā dinamiska, kultūras bagāta, viesmīlīga un droša valsts. Tā palielina Latvijas atpazīstamību globālā mērogā, piesaistot uzmanību no ārvalstu medijiem un auditorijām, kā arī reģionos veicina vietējo ekonomiku, veidojot darba vietas un veicinot vietējo uzņēmumu attīstību.
Tāpat veiksmīga projektu norise veicina ārvalstu investīciju pieplūdumu dažādās nozarēs, piemēram, tūrisma, viesmīlības, infrastruktūras un pakalpojumu sektoros. Ārvalstu filmu uzņemšana prasa augstus kvalitātes standartus viesmīlības, transporta, drošības un citu pakalpojumu sniegšanā, kas ilgtermiņā paaugstina vietējo pakalpojumu kvalitāti.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Sagaidāms, ka projektā paredzētā līdzfinansējuma rezultātā palielināsies Latvijas uzņēmumu konkurētspēja un eksportspēja, kā arī tiks stimulēta vietējā uzņēmējdarbība, radot jaunas sadarbības iespējas starptautiskā un vietējā mērogā un veicinot inovācijas un uzņēmumu attīstību.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Sagaidāms, ka ārvalstu filmu projektu uzņemšana Latvijā sniegtu iespēju dažāda izmēra uzņēmumiem piedāvāt savus pakalpojumus.
Ārvalstu filmu projektu uzņemšana bieži vien piesaista starptautiskus uzņēmumus un organizācijas, kas rada iespējas maziem un vidējiem uzņēmumiem izveidot jaunus kontaktus un partnerības.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Sagaidāms, ka ārvalstu filmu projektu uzņemšanas laikā tiktu piedāvātas amata vietas vietējiem speciālistiem, radot gan tiešas (pasākuma organizēšana un vadība, piemēram, plānotāji, koordinatori, projektu vadītāji, administratīvie darbinieki, tehniskie speciālisti, drošības darbinieki, loģistikas darbinieki u.c.), gan netiešas darba iespējas (ēdināšanas pakalpojumu sniegšana, izmitināšanas pakalpojumu sniegšana.
Darbiniekiem, kas strādā lielos projektos, ir iespēja iegūt vērtīgu pieredzi, kas var veicināt viņu karjeras izaugsmi un profesionālo attīstību.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
5 086 610
0
1 983 270
0
1 131 013
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
5 086 610
0
1 983 270
0
1 131 013
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
5 086 610
0
1 983 270
1 841 809
1 131 013
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
5 086 610
0
1 983 270
1 841 809
1 131 013
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-1 841 809
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-1 841 809
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-1 841 809
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-1 841 809
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Iegūtais punktu vērtējums Filmas nosaukums Projekta iesniedzējs Pretendē uz līdzfinansējumu 2026.g. 
(euro)
56 MINOTAURS (MINOTAUR) SIA "Forma Pro Films" 242 256.61
45 SVĒTĀ UN PASAULĪGĀ MĪLA (SACRED AND PROFANE LOVE) SIA "White Picture" 577 191.71
38 Sidrabbalts (Hõbevalge) SIA "Air Productions" 41 069.00
56 Klusais zēns (QUIET BOY) SIA "Forma Pro Films" 517 705.39
56 STRATĒĢIJA (STRATAGEM) SIA "Forma Pro Films" 463 586.15
    KOPĀ 1 841 808.86
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Ekonomikas ministrijas valsts budžeta programmā 28.00.00 “Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana” 2025. gadā un turpmāk ik gadu ir paredzēts finansējums 858 013 EUR apmērā, lai Aģentūra nodrošinātu ārvalstu filmu līdzfinansējuma programmas nodrošināšanu un segtu tiešās izmaksas, kas saistītas ar nozares ekspertu piesaisti programmas īstenošanai.

Papildus atbilstoši Ministru kabineta 2025.gada 3.jūnija rīkojumam Nr. 317 “Par apropriācijas palielināšanu” Ekonomikas ministrijas valsts budžeta programmā 28.00.00 "Ārējās ekonomiskās politikas ieviešana" tika palielināta apropriācija resursiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem, ka arī uzņemtas papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības 2025. gadā 4 228 597 euro apmērā, 2026. gadā 1 125 257 euro apmērā un 2027. gadā 273 000 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts budžeta līdzfinansējumu dižpasākumu organizēšanai un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā.

Rīkojuma projekts, pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 60. pantu, paredz atļaut Ekonomikas ministrijai uzņemties papildu valsts budžeta ilgtermiņa saistības 2026. gadā 1 841 809 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts budžeta līdzfinansējumu ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā.

Aģentūra otrās kārtas atlases ietvaros pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu 8 projektu iesniegumiem par kopējo summu 4 708 445,51 euro (2025. gadā 2 866 636,65 euro apmērā un 2026. gadā 1 841 809 euro apmērā). Kopējais plānotais pievienotās vērtības nodokļa apmērs atbalstītajos ārvalstu filmu projektos ir 3 938 465,32 euro kas ir 83,65 % no kopējā pieprasītā līdzfinansējuma. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netiek organizēta, jo projekts neskar būtiskas sabiedrības intereses, bet gan ir attiecināms uz konkrētu mērķa grupu - Latvijas un ārvalstu filmu producentiem.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Kultūra kā Latvijas ekonomiku un sociālo izaugsmi veicinošs sektors, veidojot radošu un ilgtspējīgu Latvijas sabiedrību ir viena no Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021. – 2027. gadam prioritātēm (prioritāte "Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei") un šīs prioritātes ietvaros definēts rīcības virziens "Kultūras un sporta devums ilgtspējīgai sabiedrībai", kas paredz, ka kultūras produkti veicina teritorijas attīstību, radot darba vietas un ekonomisko vērtību un uzlabojot dzīves kvalitāti. Viens no vietējās ekonomikas dzinējspēkiem ir pozitīvs vietas vai reģiona tēls, kas veidots, identificējot un novērtējot kultūras resursus.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi