22-TA-1719: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
13.01.2022. Saeimā pieņemtais likums “Grozījums likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” – pārejas noteikumu 55. un 56. punkts.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pants.
Ministru kabineta 11.01.2022.sēdes protokollēmuma Nr.2 67.§ 6.punkts.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pants.
Ministru kabineta 11.01.2022.sēdes protokollēmuma Nr.2 67.§ 6.punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” ir izstrādāts, lai valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta (turpmāk – speciālais budžets) apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” ietvaros novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” izdevumi slimības pabalstam 2022.gadam ir apstiprināti 303 637 994 euro.
2022.gada četros mēnešos izdevumi slimības pabalstam veikti 153 769 310 euro apmērā jeb 50,6% no 2022.gadam plānotajiem izdevumiem, t.sk., atbilstoši VSAA statistikas datiem 52 787 516 euro jeb 34,3% no kopējiem izdevumiem piešķirti par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”.
Atbilstoši 13.01.2022. Saeimā pieņemtajam likumam “Grozījumi likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” paredzēts, ka personai, kurai ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kura ir saņēmusi atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, un kurai tiek izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā no 17.01.2022. līdz 28.02.2022., slimības pabalstu piešķir un izmaksā no pirmās darbnespējas dienas.
2022.gada četros mēnešos izdevumi slimības pabalstam veikti 153 769 310 euro apmērā jeb 50,6% no 2022.gadam plānotajiem izdevumiem, t.sk., atbilstoši VSAA statistikas datiem 52 787 516 euro jeb 34,3% no kopējiem izdevumiem piešķirti par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”.
Atbilstoši 13.01.2022. Saeimā pieņemtajam likumam “Grozījumi likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” paredzēts, ka personai, kurai ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kura ir saņēmusi atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, un kurai tiek izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā no 17.01.2022. līdz 28.02.2022., slimības pabalstu piešķir un izmaksā no pirmās darbnespējas dienas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ievērojamo izdevumu izpildi slimības pabalsta izmaksām 2022.gada četros mēnešos, pastāv būtisks finanšu nepietiekamības risks slimības pabalsta izmaksām 2022.gadā.
Atbilstoši VSAA statistikas datiem 2022.gada četros mēnešos par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)” izdevumu 52 787 516 euro apmērā piešķiršanas periodi iedalās:
- 653 475 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 16.11.2020. līdz 30.06.2021.;
- 1 146 974 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 06.11.2021. līdz 30.11.2021.;
- 3 935 033 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 01.12.2021. līdz 31.12.2021.;
- 47 052 034 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 17.01.2022. līdz 28.02.2022.
Atbilstoši Ministru kabineta 11.01.2022. sēdes protokollēmuma Nr.2 67.§ 6.punktam Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ir jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, lai laikposmā no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 28. februārim nodrošinātu slimības pabalsta izmaksu no pirmās darbnespējas dienas personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai atzinums par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, ja tām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Faktiski veiktie izdevumi par minēto laikposmu 2022.gada četros mēnešos ir 47 052 034 euro.
Atbilstoši VSAA statistikas datiem 2022.gada četros mēnešos par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)” izdevumu 52 787 516 euro apmērā piešķiršanas periodi iedalās:
- 653 475 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 16.11.2020. līdz 30.06.2021.;
- 1 146 974 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 06.11.2021. līdz 30.11.2021.;
- 3 935 033 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 01.12.2021. līdz 31.12.2021.;
- 47 052 034 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 17.01.2022. līdz 28.02.2022.
Atbilstoši Ministru kabineta 11.01.2022. sēdes protokollēmuma Nr.2 67.§ 6.punktam Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ir jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, lai laikposmā no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 28. februārim nodrošinātu slimības pabalsta izmaksu no pirmās darbnespējas dienas personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai atzinums par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, ja tām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Faktiski veiktie izdevumi par minēto laikposmu 2022.gada četros mēnešos ir 47 052 034 euro.
Risinājuma apraksts
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) finansējumu 2022.gadā 47 052 034 euro, veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai segtu izdevumus slimības pabalsta izmaksām, kas veiktas atbilstoši likuma “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” pārejas noteikumu 55. un 56. punktam personām ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 no pirmās darbnespējas dienas, ja tām pirmā darbnespējas diena ir periodā no 2022.gada 17.janvāra līdz 2022.gada 28.februārim un darbnespējas lapa izsniegta sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām pirmā darbnespējas diena ir periodā no 2022.gada 17.janvāra līdz 2022.gada 28.februārim un darbnespējas lapa izsniegta akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.”
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Sociāli apdrošinātās personas, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kuras ir saņēmušas atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 un kurām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā no 17.01.2022. līdz 28.02.2022., vai izsniegta darbnespēja lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ par laiku no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
303 637 994
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
303 637 994
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
303 637 994
47 052 034
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
303 637 994
47 052 034
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-47 052 034
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
-47 052 034
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
47 052 034
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēta tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu
Rādītāji | Saskaņā ar valsts budžetu 2022.gadam*, euro | Izmaiņas 2022.gadā, salīdzinot ar valsts budžetu 2022.gadam, euro |
1. Budžeta ieņēmumi | 303 637 994 | 0 |
1.1. valsts pamatbudžets | 0 | 0 |
1.2. valsts speciālais budžets | 303 637 994 | 47 052 034 |
04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets", t.sk. | 303 637 994 | 47 052 034 |
valsts speciālajā budžetā saņemtie transferti no valsts pamatbudžeta | 33 183 606 | 47 052 034 (konsolidējamā pozīcija) |
2. Budžeta izdevumi | 303 637 994 | 47 052 034 |
2.1. valsts pamatbudžets | 0 | 47 052 034 |
99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums", t.sk. | 0 | 47 052 034 |
valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu | 0 | 47 052 034 (konsolidējamā pozīcija) |
2.2. valsts speciālais budžets | 303 637 994 | 47 052 034 |
04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets", t.sk. | 303 637 994 | 47 052 034 |
slimības pabalsts | 303 637 994 | 47 052 034 |
3. Finansiālā ietekme | 0 | -47 052 034 |
3.1. valsts pamatbudžets | 0 | -47 052 034 |
3.2. valsts speciālais budžets | 0 | 0 |
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu samazinājumu norāda ar "+" zīmi) | X | 47 052 034 |
5. Precizēta finansiālā ietekme | X | 0 |
5.1. valsts pamatbudžets |
0 | |
5.2. valsts speciālais budžets | 0 |
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Līdzekļu pieprasījuma aprēķins:
Slimības pabalsti ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”
par laikposmu no 17.01.2022.-28.02.2022.
* aprēķini veikti Excel vidē
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikt līdzekļu pārdali uz LM pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 47 052 034 euro apmērā, vienlaikus veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.
Slimības pabalsti ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”
par laikposmu no 17.01.2022.-28.02.2022.
Izmaksas periods | Gadījumu skaits | Piešķirtā pabalsta vidējais apmērs uz vienu gadījumu (euro)* |
Kopējie izdevumi (euro) |
01.2022. | 635 | 146.68 | 93 143 |
02.2022. | 29 171 | 286.94 | 8 370 344 |
03.2022. | 67 913 | 318.96 | 21 661 334 |
04.2022. | 46 077 | 367.37 | 16 927 213 |
01.2022.-04.2022. | 143 796 | 327.21 | 47 052 034 |
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikt līdzekļu pārdali uz LM pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 47 052 034 euro apmērā, vienlaikus veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.
Izdevumi 2022.gadā 47 052 034 euro apmērā tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Vienlaikus no Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 47 052 034 euro apmērā, par atbilstošo summu palielinot speciālā budžeta apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” ieņēmumus no valsts speciālajā budžetā saņemtajiem transfertiem no valsts pamatbudžeta un attiecīgi izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (izdevumus slimības pabalstam), lai nodrošinātu slimības pabalsta izmaksas.
Tā kā izdevumi slimības pabalsta izmaksām ar cēloni "Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)" par laikposmu no 17.01.2022. līdz 28.02.2022. var tikt veikti arī turpmākos mēnešus (piemēram, ilgstošas darbnespējas gadījumā līdz 26 nedēļām, t.i., līdz 2022.gada augustam, novēloti iesniegtas darbnespējas lapas iesniegšanas VSAA gadījumā u.c.), bet ilgstošo slimības gadījumu skaitu nav iespējams noteikt, Labklājības ministrija pieņem, ka aptuveni 20% no slimības pabalstiem ar cēloni "Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”, kuru pirmā darbnespējas diena ir periodā 17.01.2022.-28.02.2022., būs ilgstoši slimojošie, kam provizoriski papildus būtu nepieciešami 8 599 240 euro (35 949 gadījumi x20% x pabalsta vidējais apmērs uz vienu gadījumu 368 euro x 3,25 mēn.). Līdz ar ko Labklājības ministrija budžeta izpildes procesā arī turpmāk izvērtēs nepieciešamību par papildus līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.
Papildus, lai novērstu finanšu nepietiekamības risku slimības pabalsta izmaksām 2022.gadā, Labklājības ministrija, pamatojoties uz Ministru kabineta 19.10.2021. sēdes protokollēmuma Nr.70 45.§ 6.punktu, sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski veiktajiem izdevumiem 2022.gada četros mēnešos (260 130 euro), lai par laikposmu no 01.12.2021. līdz 31.12.2021. kompensētu slimības pabalsta izmaksu no pirmās darbnespējas dienas personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai atzinums par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, ja tām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Vienlaikus 2022.gada četros mēnešos veiktos izdevumus slimības pabalstam par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)” 653 475 euro apmērā par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 16.11.2020. līdz 30.06.2021. un 1 146 974 euro apmērā par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 06.11.2021. līdz 30.11.2021., Labklājības ministrija nodrošinās speciālā budžeta ietvaros, nepieciešamības gadījumā palielinot apropriāciju speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta četrpadsmitās daļas 6.punktu (normatīvajos aktos noteikto sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumu segšanai), par atbilstošo summu samazinot speciālā budžeta atlikumu uz 01.01.2022.
Pabalsta izmaksu nodrošina VSAA.
[1] 26 nedēļu periods, kas atbilstoši likumam “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” ir periods, par kādu slimības pabalsts var tikt izmaksāts nepārtraukti. Pēc tam, ja darbnespēja nepāriet, personai ir jāvēršas Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijā, lai noteikt invaliditāte, vai atsevišķos gadījumos pagarinātu slimības pabalsta izmaksu.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi