Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
21-TA-433: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta noteikumu „Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis” projekts" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu, kurā noteikts, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta mērķis ir aktualizēt “Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – Inspekcija) atbilstoši faktiskajām izmaksām, kā arī precizēt pakalpojumu klāstu, atbilstoši organizācijas un pakalpojumu izpildes faktiskajām izmaksām.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2022.
Pamatojums
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija noteikumi Nr. 309 "Veselības inspekcijas nolikums," (turpmāk – MK noteikumi Nr.76) 5.12. apakšpunkts noteic inspekcijas tiesības iekasēt maksu par sniegtajiem maksas pakalpojumiem saskaņā ar inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādi. Šobrīd Inspekcijas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabineta 2013.gada 27.augusta noteikumi Nr.675 “Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – Noteikumi Nr.675).
MK noteikumu Nr.675 grozījumu nepieciešamību nosaka tas, ka maksas pakalpojumos noteiktās cenas neatbilst Inspekcijas sniegto pakalpojumu faktiskajām izmaksām, jo darbinieku atalgojums, dažādu preču un pakalpojumu cenas kopš noteikumu spēkā stāšanās ir palielinājušās. Ņemot vērā klientu pieprasījumu, Inspekcija ir izstrādājusi arī  jaunus maksas pakalpojuma veidus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija noteikumi Nr. 309 "Veselības inspekcijas nolikums," (turpmāk – MK noteikumi Nr.76) 5.12. apakšpunkts noteic inspekcijas tiesības iekasēt maksu par sniegtajiem maksas pakalpojumiem saskaņā ar inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādi.
Šobrīd Inspekcijas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabineta 2013.gada 27.augusta noteikumi Nr.675 “Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – Noteikumi Nr.675).
Inspekcijas maksas pakalpojumu cenas nav mainījušās jau 12 gadus un ir balstītas uz 2009.gadā veiktajiem aprēķiniem (Ministru kabineta 06.10.2009. noteikumi Nr. 1153). Saistībā ar euro ieviešanu Latvijā 2013.gadā, tika veikta maksas pakalpojumu cenu konvertēšana uz euro, neveicot pakalpojumu cenu aktualizēšanu faktiskajās cenās (MK noteikumi Nr.675). 2021.gadā Inspekcija veikusi pakalpojuma izcenojuma aktualizēšanu faktiskajās cenās, kā rezultātā tika secināts, ka pakalpojumu cenas ir palielinājušās vidēji par 57 % salīdzinājumā ar 2009.gadā aprēķinātajām cenām.
Visu maksas pakalpojumu izcenojumi ir aprēķināti, ņemot vērā pakalpojumu pašizmaksu, ar mērķi segt ar pakalpojumu sniegšanu saistītos faktiskos izdevumus. Pakalpojumu cenu noteikšanai, tai skaitā, izcenojumu veidojošo izmaksu pozīciju noteikšanai, tika piemēroti Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumi Nr.333 „Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība”.
Ņemot vērā MK noteikumos Nr.333 minētās prasības, Inspekcija ir veikusi maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķinus faktiskajās izmaksās, kā rezultātā ir nepieciešams precizēt MK noteikumus Nr.675 par maksas pakalpojumiem un attiecīgi iesniegt projektu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē. Tā kā paredzamo grozījumu apjoms pārsniedz pusi no MK noteikumus Nr.675 apjoma, noteikumi jāizdod no jauna.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu Nr.675 grozījumu nepieciešamību nosaka tas, ka maksas pakalpojumos noteiktās cenas neatbilst Inspekcijas sniegto pakalpojumu faktiskajām izmaksām, jo darbinieku atalgojums, dažādu preču un pakalpojumu cenas kopš noteikumu spēkā stāšanās ir palielinājušās. Ņemot vērā klientu pieprasījumu, Inspekcija ir izstrādājusi arī jaunus maksas pakalpojuma veidus.
Noteikumu projekta mērķis ir ieviest tādus Inspekcijas maksas pakalpojumus, kuru izmaksas atbilst reālajām cenām un pēc kuriem ir pieprasījums, kā arī papildināt ar jauniem maksas pakalpojumiem.
1) Cenrāža 1.punktā precizēta piezīme iekavās un izteikts šādā redakcijā „Nosacījumu sagatavošana higiēnas prasību ievērošanai projektēšanas stadijā (pakalpojums nav obligāts  saskaņā ar normatīvajiem aktiem un tiek sniegts pēc būvniecības ierosinātāja brīvprātīga pieprasījuma, t.sk., ja tiek paredzētas atkāpes no normatīvajos aktos noteiktajām higiēnas prasībām)”, esošajā redakcijā šo punktu var piemērot tikai tad, ja ir paredzētas atkāpes. Pakalpojums tiek sniegts atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 19.augustā noteikumu Nr.500 „Vispārīgie būvnoteikumi” 15.punktā noteiktajam "Būvvalde pieprasa būvniecības ierosinātājam saņemt tehniskos un īpašos noteikumus no valsts institūcijām, ja tas noteikts attiecīgās jomas normatīvajos aktos." Cenrāža 1.punktā optimizētas objektu grupas atbilstoši faktiskajam pieprasījumam, kā arī pēc būtības mainīta mērvienība uz „nosacījums”.
1.1. apakšpunkts papildināts un izteikts šādā redakcijā „dzīvoklim, vienģimenes mājai, vasarnīcai, zemnieku saimniecībai”;
1.3. apakšpunkts precizēts un izteikts šādā redakcijā „publiskai būvei”;
1.4. apakšpunkts izteikts par 1.5. apakšpunktu šādā redakcijā „ražošanas ēkai”, un 1.4. apakšpunkts izteikts „Publiskai telpai”;
1.5. apakšpunkts izteikts par 1.7. apakšpunktu šādā redakcijā „inženierbūvei”;
1.6. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā ”ražošanas telpai” atbilstoši faktiskajam pieprasījumam;
1.8. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā „angāram, noliktavai, īslaicīgas lietošanas būvei” atbilstoši faktiskajam pieprasījumam;
1.9. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā „citam 1. punktā neminētam objektam” atbilstoši faktiskajam pieprasījumam, jo retos gadījumos ir pieprasījumi pēc mājsaimniecību saimniecības ēku, individuālo garāžu, pagrabu, siltumnīcu, apsardzes ēku, caurlaides ēku nosacījumu sagatavošanas.
1.punktam tiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk –PVN), jo pakalpojums nav obligāts saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
2) 2.punkts precizēts un izteikts šādā redakcijā "Projekta higiēnas prasību ievērošanas novērtēšana", līdz ar to turpmāk tikai viens punkts tiks attiecināts uz projektu novērtēšanu iepriekšējo divu punktu – 2. un 15. - vietā.  Piezīme iekavās 2. punktā un 2.2. apakšpunktā svītrota, jo atzinumu par projektu iespējams saņemt arī gadījumos, ja objektam normatīvajos aktos nav noteiktas higiēnas prasības, kā arī tā dublē Būvniecības likuma 9.prim panta trešajā daļā noteikto.
2.1. apakšpunkts izvērsts un izteikts šādā redakcijā „dzīvojamām ēkām un telpām”, sadalot to apakšpunktos 2.1.1. „daudzdzīvokļu dzīvojamām ēkām” un 2.1.2. „individuālajām dzīvojamām mājām, viensētām, dzīvokļiem”.
2.2. apakšpunkta formulējums mainīts pēc būtības, apvienojot to ar 2.3.apakšpunktu, un izteikts šādā redakcijā "publiskai ēkai, ražošanas objektam", nosakot sadalījumu atkarībā no platības:
2.2.1.
ar platību līdz 250 m²

2.2.2.
ar platību no 251 m² līdz 500 m2

2.2.3.
ar platību no 501 m2 līdz 1 000 m2

2.2.4.
ar platību no 1 001 m2 līdz 5 000 m2

2.2.5.
ar platību no 5 001 m2 līdz 10 000 m2

2.2.6.
ar platību vairāk par 10 001 m2.

2.3. apakšpunkts izteikts par 2.5.apakšpunktu šādā redakcijā „citam 2. punktā neminētam objektam”, jo retos gadījumos ir pieprasījumi pēc mājsaimniecību saimniecības ēku, individuālo garāžu, pagrabu, siltumnīcu, apsardzes ēku, caurlaides ēku projektu higiēnas prasību ievērošanas novērtēšanas. 2.3.apakšpunkts izteikts „inženierbūvei, inženiertīkliem”;
2.4. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā „atkāpes no būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu tehniskajām prasībām saskaņošana” atbilstoši faktiskajam pieprasījumam un 2013.gada 9.jūlija Būvniecības likuma 9.prim panta 7.daļas 2.punktā noteiktajam, ka atkāpes jāsaskaņo Veselības inspekcijā.
2.punkta pakalpojumiem tiek piemērots PVN, jo tie nav obligāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem un tiek sniegti pēc objekta īpašnieka brīvprātīga pieprasījuma, izņemot attiecībā uz 2.4.apakšpunktu.

3) 3.punkts optimizēts, 3.2. apakšpunktu aizstājot ar 3. punktu, vienlaikus svītrojot 3.1. apakšpunktu, un izteikts šādā redakcijā „Atzinuma sagatavošana par objekta (būves) gatavību ekspluatācijai”, jo, pēc jaunā Būvniecības likuma stāšanās spēkā, vairs netiek atsevišķi izdalītas sabiedriski nozīmīgas ēkas. Saskaņā ar MK 02.09.2014. noteikumu Nr.529 “Ēku būvnoteikumi” 165. punktu pēc pasūtītāja rakstiska pieprasījuma institūcijas, kuras ir izdevušas tehniskos vai īpašos noteikumus, pārbauda un 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas atbilstoši kompetencei sniedz atzinumu par ēkas vai tās daļas gatavību ekspluatācijai, tās atbilstību tehniskajiem vai īpašajiem noteikumiem un normatīvo aktu prasībām, kā arī Inspekcijas atzinums ir nepieciešams, ja nododamajai ēkai vai tās daļai normatīvajos aktos ir izvirzītas obligātās higiēnas prasības. Savukārt šo noteikumu 166. punkts nosaka, ka,  ja nodod ekspluatācijā trešās grupas ēku vai tās daļu, pēc pasūtītāja rakstiska pieprasījuma pēc iesnieguma saņemšanas atbilstoši kompetencei, atzinumu sniedz arī Inspekcija – par atbilstību higiēnas prasībām. Cenrāža 3.punkts un tā apakšpunkti mainīti atbilstoši faktiskajam pieprasījumam.
3.2.1 apakšpunkts precizēts un izteikts par 3.1.apakšpunktu šādā redakcijā „dzīvoklim, individuālai dzīvojamai ēkai, vasarnīcai, zemnieku saimniecībai”;
3.2.1.1. apakšpunkts izteikts par 3.1.1.apakšpunktu;
3.2.1.2.  apakšpunkts izteikts par 3.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā „ar platību  no 201 m2 līdz 1000 m2”;

3.1.3. apakšpunkts izteikts šādā redakcijā „ar platību vairāk par 1001 m²”;
3.2.2. apakšpunkts izteikts par 3.2.apakšpunktu;
3.2.3. apakšpunkts izteikts par 3.3. apakšpunktu šādā redakcijā „publiskai būvei, ražošanas objektam”;

3.2.3.1. apakšpunkts izteikts par 3.3.2.  apakšpunktu šādā redakcijā „ar platību  no 251 m2 līdz 500m2”;
3.2.3.2. apakšpunkts izteikts par 3.3.3.apakšpunktu;

3.2.3.3. un 3.2.3.4.apakšpunkti apvienoti un izteikti par 3.3.4.apakšpunktu šādā redakcijā „ar platību no 1001 m2 līdz 10 000 m2”;
3.2.3.5. apakšpunkts izteikts par 3.3.5. šādā redakcijā: „ar platību vairāk par 10 001 m2”;
3.2.4. apakšpunkts izteikts par 3.4. esošajā redakcijā;
3.2.4.1. apakšpunkts izteikts par 3.4.1. šādā redakcijā „autostāvvietai līdz 49 automašīnām”;
3.2.4.2. apakšpunkts izteikts par 3.4.2. šādā redakcijā „autostāvvietai no 50 automašīnām”;
3.2.4.3. apakšpunkts svītrots, jo ietverts 3.4.2.apakšpunktā;
3.2.4.4. apakšpunkts izteikts par 3.4.3. esošajā redakcijā;
3.2.4.5. apakšpunkts izteikts par 3.4.4. esošajā redakcijā;
3.2.4.6. apakšpunkts izteikts par 3.4.5. esošajā redakcijā;
3.2.4.7. apakšpunkts izteikts par 3.5. šādā redakcijā „citam 3. punktā neminētam objektam”, jo retos gadījumos ir pieprasījumi pēc mājsaimniecību saimniecības ēku, individuālo garāžu, pagrabu, siltumnīcu, apsardzes ēku, caurlaides ēku u.c. objektu atzinuma sagatavošanas par objekta (būves) gatavību ekspluatācijai.
 
4) Atbilstoši faktiskajam pieprasījumam:
4. punkta 4.1. un 4.2.apakšpunkti apvienoti un izteikti par 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā „ražošanas, tirdzniecības objektam, publiskai būvei vai telpām”;
4.1.1. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā „ar platību līdz 500 m²”;
4.1.2. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā „ar platību vairāk par 501 m²”;

4.3. apakšpunkts izteikts par 4.2. esošajā redakcijā;
4.4. apakšpunkts izteikts par 4.3. esošajā redakcijā,
4.5. apakšpunkts svītrots, jo nav pieprasījums pēc šāda pakalpojuma;
4.6. apakšpunkts izteikts par 4.4. esošajā redakcijā;
4.7. apakšpunkts ar tā apakšpunktiem izteikts par 4.5. ar apakšpunktiem esošajā redakcijā.
4.punkta pakalpojumiem tiek piemērots PVN, jo tie nav obligāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem un tiek sniegti pēc objekta īpašnieka brīvprātīga pieprasījuma, izņemot attiecībā uz 4.5.apakšpunktā noteiktajiem objektiem, kur Ministru kabineta 2009.gada 1.septembra noteikumu Nr.981 „Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība” 8.panta 8.6. punkts nosaka, ka pirms nometnes darbības uzsākšanas organizētājs saņem Inspekcijas atzinumu, ka nometne gatava uzsākt darbību.
5) 5.punkts atstāts esošajā redakcijā.
6) 6. punkta 6.4. apakšpunkts izveidots no jauna šādā redakcijā „Pasažieru prāmim/kuģim” saistībā ar pastāvīgu pieprasījumu pēc šāda pakalpojuma.
7) 7.punkts atstāts esošajā redakcijā.
8) 8. punkts svītrots, jo transporta izdevumi šajā projektā ir iestrādāti pakalpojumos. Tā vietā atbilstoši faktiskajam pieprasījumam izveidots jauns pakalpojums „Atzinums par vietas izvēli būvniecībai” ar apakšpunktiem:
8.1. dzeramā ūdens urbumam;
8.2. citam objektam.
9) 9.punkts atstāts esošajā redakcijā.
10) 10. punkts svītrots, jo nav pieprasījuma pēc pakalpojuma. Tā vietā izveidots jauns pakalpojums „Brīvās tirdzniecības sertifikāta izsniegšana kosmētikas līdzekļu eksportam” ar apakšpunktiem:
10.1. „par sertifikāta izsniegšanu”;
10.2. „par eksportējamā kosmētikas līdzekļa ar individuālu Kosmētikas līdzekļu paziņošanas portāla numuru iekļaušanu sertifikātā”.
ES līmenī noteiktās vienotās prasības kosmētikas līdzekļiem nenosaka valsts iestādēm veikt kosmētikas līdzekļu pārbaudi pirms  laišanas tirgū, bet gan ražotāja atbildību par katra tā tirgū laistā kosmētikas līdzekļa drošumu, atbilstību un noteiktas informācijas sniegšanu Eiropas Komisijai pirms laišanas tirgū. ES līmenī nav vienotas pieejas  ne apliecinājuma dokumentu par kosmētikas līdzekļu legālu atrašanos tirgū izsniegšanas kritērijiem, ne dokumenta nosaukumam un saturam, tomēr visbiežāk tie tiek saukti par brīvās tirdzniecības sertifikātiem (Free sale certificate) un tiek uzskatīts, ka atbilstība prasībām, par ko atbildīgs ražotājs laižot kosmētikas līdzekli tirgū, ietver visu regulā noteikto, arī labas ražošanas prakses ievērošanu. Informāciju par kosmētikas līdzekļu laišanu tirgū kosmētikas līdzekļu ražotājs sniedz saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr.1223/2009 par kosmētikas līdzekļiem (turpmāk – regula 1223/2009). Atbilstoši regulas 1223/2009 13.pantā noteiktajam, šo informāciju iesniedz elektroniskā veidā Eiropas Komisijai caur elektronisku saskarni „Kosmētikas līdzekļu paziņošanas portāls” (turpmāk – CPNP). Pašlaik saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 2.jūlija noteikumiem Nr.354 Kosmētikas līdzekļu būtisko prasību nodrošināšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.354) 13.punktu: „Veselības inspekcija izsniedz kosmētikas līdzekļu ražotājiem Latvijā brīvās tirdzniecības sertifikātu, kas apliecina, ka komersants ir paziņojis par Latvijā ražotu kosmētikas līdzekļu laišanu Latvijas tirgū”. Saņemot komersanta iesniegumu brīvās tirdzniecības sertifikāta saņemšanai (noteikumu Nr.354 4.pielikumā apstiprināta forma), Inspekcija pārbauda vai informācija par iesniegumā minētiem kosmētikas līdzekļiem ir sniegta CPNP, sniegta atbilstoši regulas 1223/2009 13.panta prasībām, ļauj identificēt konkrēto kosmētikas līdzekli, tostarp norādīts kosmētikas līdzekļa nosaukums un funkcija latviešu valodā.  Inspekcija nesniedz atzinumu par visu iesniegumā minēto kosmētikas līdzekļu atbilstību prasībām, jo ne Inspekcijas, ne kādas citas ES dalībvalsts uzraudzības iestādes funkcijās neietilpst kosmētikas līdzekļu pirmstirgus izvērtēšana vai sertifikācija, mērķis ir noteikt jaunu maksas pakalpojuma veidu - brīvās tirdzniecības sertifikātu izsniegšanu, kas apliecina, ka ražotājs ir paziņojis par kosmētikas līdzekļu laišanu ES tirgū. Brīvās tirdzniecības sertifikāta sagatavošanu kosmētikas līdzekļu eksportam uzsāk pēc uzņēmuma rakstiska iesnieguma par iesniegumā nosauktiem kosmētikas līdzekļiem. Komersantiem parasti ir nepieciešams vairāk kā viens sertifikāta eksemplārs, aizpildot iesniegumu norāda nepieciešamo sertifikāta eksemplāru skaitu. Sertifikāta papildus eksemplāram piemērojams Ministru kabineta 2006.gada 21.novembra noteikumu Nr.940 2.pielikumā ietvertais valsts pārvaldes iestāžu maksas pakalpojumu cenrādis.
11) Atbilstoši faktiskajam pieprasījumam, precizēts Cenrāža 11. punkts, aizstājot  pozīciju „nomazgājumam” ar „citam paraugu veidam” un izteikti apakšpunkti šādā redakcijā:
11.1.
dzeramajam ūdenim;

11.2.
atklāto ūdenstilpju ūdenim;

11.3.
kuģa notekūdeņiem;

11.4.
citam paraugu veidam.

11.punktam tiek piemērots PVN, jo pakalpojumi tiek sniegti pēc klienta brīvprātīga pieprasījuma un nav obligāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
12) 12.punkts atstāts esošajā redakcijā.
13) 13.punkts svītrots, jo nav pieprasījuma pēc šāda pakalpojuma. Tā vietā izveidots jauns pakalpojums „Studentu prakses vadīšana”, jo katru gadu Inspekcija īsteno Rīgas Stradiņa universitātes Sabiedrības veselības bakalauru programmas 3. kursa studentu praksi Cilvēka vides un epidemioloģiskajā drošībā, par kuru tiek veikti maksājumi, bet cenrāža pozīcijas neesamība rada sarežģījumus apmaksas noteikšanā. Inspekcija vērš uzmanību, ka jaunā Cenrāža pozīcija ir arī Rīgas Stradiņa universitātes ierosinājums prakses juridisku aspektu organizēšanai.
14) 14.punkts atstāts esošajā redakcijā.
15) 15. punkts integrēts cenrāža 2. punktā (skat. 2. punktu). Tā vietā izveidots jauns pakalpojums „Kosmētikas līdzekļu labas ražošanas prakses sertifikāts kosmētikas līdzekļu ražotājiem Latvijā eksportam uz trešajām valstīm”. Kosmētikas līdzekļu ražotājiem, kuri vēlas savu produkciju tirgot ārpus Eiropas Savienības, atsevišķas valstis pieprasa eksportējošās valsts iestādes izsniegtu sertifikātu, kas apliecina, ka ražošana notiek saskaņā ar labu ražošanas praksi. Lai novērstu šķēršļus Latvijas ražotājiem eksportēt savu produkciju, Ministru kabineta 2004. gada 20. aprīļa noteikumos Nr. 354 „Noteikumi par būtiskajām prasībām kosmētikas līdzekļiem un to uzraudzības kārtību” (turpmāk – Noteikumi Nr.354) ar Ekonomikas ministrijas virzītiem grozījumiem tiek noteikts, ka Inspekcija kosmētikas līdzekļu ražotājam, kura komercdarbības vieta ir reģistrēta Latvijas Republikā, izsniedz sertifikātu, kas apliecina, ka  Latvijas uzņēmums kosmētikas līdzekļu ražošanā  ievēro labu ražošanas praksi saskaņā ar regulu Nr.1223/2009. Līdz ar to nepieciešams noteikt maksu par  Inspekcijas sertifikāta, kas apliecina kosmētikas līdzekļa ražotāja atbilstību labai ražošanas praksei, izsniegšanu.
16) 16.punkts svītrots, jo nav pieprasījuma pēc šāda pakalpojuma.
17) 17.punkts atstāts esošajā redakcijā.
18) 18.punkts svītrots, jo pakalpojumam piemērojams Ministru kabineta 2006.gada 21.novembra noteikumu Nr.940 2.pielikumā ietvertais valsts pārvaldes iestāžu maksas pakalpojumu cenrādis.
19) 19.punkts izteikts par 18.esošajā redakcijā.
20) 20.punkts izteikts par 19.esošajā redakcijā.
21) 21.punkts izteikts par 20.esošajā redakcijā.
22) 22.punkts izteikts par 21.esošajā redakcijā.
23) 23.punkts izteikts par 16. esošajā redakcijā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Inspekcijas maksas pakalpojumu ņēmēji var būt jebkurš Latvijas Republikas iedzīvotājs. Ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas. 
Juridiskās personas
  • Kosmētikas līdzekļu ražotāji.
Ietekmes apraksts
Kosmētikas līdzekļu ražotājiem Latvijā, kas veic kosmētikas līdzekļu eksportu uz trešajām valstīm būs jāveic samaksa par pakalpojumu, ko līdz šim saņēmuši bez maksas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
338 597
0
338 597
127 083
338 597
127 083
127 083
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
338 597
0
338 597
127 083
338 597
127 083
127 083
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
338 597
0
338 597
0
338 597
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
338 597
0
338 597
0
338 597
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
127 083
0
127 083
127 083
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
127 083
0
127 083
127 083
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
127 083
127 083
127 083
5.1. valsts pamatbudžets
0
127 083
127 083
127 083
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu „Par valsts budžetu 2021.gadam”. Valsts budžeta programma, no kuras plānots finansēt likuma izpildi 46.00.00 "Veselības nozares uzraudzība" apakšprogramma 46.01.00 "Uzraudzība un kontrole". 2021.gadā Inspekcijai plānotie resursi izdevumu segšanai 46.00.00 „Veselības nozares uzraudzība” apakšprogrammā 46.01.00 „Uzraudzība un kontrole” 5 788 832 euro (tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 338 597 euro) apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
Resursi izdevumu segšanai 5 788 832 euro, tai skaitā:
pašu ieņēmumi 338 597 euro;
dotācija no vispārējiem ieņēmumiem  5 450 235 euro.

Izdevumi 5 788 832 euro, tai skaitā:
EKK 1000 Atlīdzība 4 878 376 euro;
EKK 2000 Preces un pakalpojumi 863 071 euro;
EKK 5000 Kapitālie izdevumi 47 385 euro.

    Noteikumu projekts paredz ieviest jaunu Inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādi, veicot pakalpojuma izcenojuma aktualizēšanu faktiskajās cenās, kā arī papildināt ar jauniem maksas pakalpojumu veidiem. Noteikumu projekts tiks īstenots, mainot attiecīgā budžeta programmās un apakšprogrammās finansējuma sadalījumu pa ieņēmumu, izdevumu vai finansēšanas klasifikācijas kodiem, kur gadā Inspekcijai plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 450 667 euro apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
EKK 1000 Atlīdzība 364 751 euro;
EKK 2000 Preces un pakalpojumi 73 125 euro;
EKK 5000 Kapitālie izdevumi 12 791 euro.

Inspekcijai ir vēl citi pašu ieņēmumi (izziņas par personas profesionālās kvalifikācijas atzīšanai ārvalstīs, medicīnisko ierīču noma un citi pārējie neklasificētie ieņēmumi), kas tiks saglabāti esošajā apjomā 15 013 euro sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
EKK 1000 Atlīdzība 1 870 euro;
EKK 2000 Preces un pakalpojumi 13 143 euro.

    Kopā Inspekcijai 2022.gadā un turpmāk ik gadu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi sastādīs 465 680 euro: atlīdzībai 366621 euro (tai skaitā izdevumi atalgojumam 294 015 euro), precēm un pakalpojumiem 86 268 euro un kapitālajiem izdevumiem 12 791 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Inspekcijas maksas pakalpojumu cenrāža projektā ietvertos pakalpojumus plānots sniegt esošo amatu vietu ietvaros.
Cita informācija
Ietekme uz valsts budžetu veidosies 2022.gadā un turpmāk ik gadu 127 083 euro apmērā.
Plānoto pakalpojumu skaitu un detalizētu sadalījumu pa izdevumu pozīcijām atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumiem Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” skatīt anotācijas pielikumā “Veselības inspekcijas maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins”.
Pēc MK noteikumu projekta spēkā stāšanās Veselības ministrija (turpmāk – VM) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas palielinājumam 2022.gadam, kā arī priekšlikumu VM pamatbudžeta bāzes 2023.gadam un turpmākajiem gadiem palielināšanai, sagatavojot valsts pamatbudžeta bāzi 2023.-2025.gadam.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Visi sabiedrības pārstāvji
Nevalstiskās organizācijas
Visi sabiedrības pārstāvji
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://www.vm.gov.lv/lv/jaunums/publiskai-apspriesanai-nodots-ministru-kabineta-noteikumu-projekts-veselibas-inspekcijas-maksas-pakalpojumu-cenradis

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par projektu nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības inspekcija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
anotācijas 1.pielikums
2. pielikums
Nosaukums
anotācijas 2.pielikums