Anotācija (ex-ante)

22-TA-2953: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz likuma „Par padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu eksponēšanas aizliegumu un to demontāžu Latvijas Republikas teritorijā” (turpmāk – Likums) 5.panta pirmo daļu, 7. un 9.panta otro daļu un Likuma pārejas noteikumu 3. un 4.punktu, kā arī Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir nodrošināt finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei Likuma 5.panta pirmajā daļā noteikto objektu izvērtēšanai un dokumentēšanai, izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanu, un Latvijas Okupācijas muzeja biedrībai Likuma 9.panta otrajā daļā noteiktā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijas Republikas Saeima 2022.gada 16.jūnijā ir pieņēmusi Likumu (stājās spēkā 2022.gada 23.jūnijā). Likuma mērķis ir nepieļaut Latvijas kā demokrātiskas un nacionālas valsts vērtību noniecināšanu un apdraudējumu, paust nosodošu nostāju gan pret PSRS, gan nacistiskās Vācijas prettiesisko okupācijas varu, īstenoto politiku un veiktajiem noziegumiem, veicināt sabiedrības izpratni par notikumiem Latvijas teritorijā Otrā pasaules kara laikā un pēckara periodā, tādējādi stiprināt sabiedrības vēsturisko atmiņu, nodrošināt vēsturiskā taisnīguma atjaunošanu – novērst nepatiesu, neprecīzu un neobjektīvu vēsturisko notikumu atspoguļojumu un godināt Latvijas tautas pretestību gan PSRS, gan nacistiskās Vācijas okupācijas varai.

Likuma 4.panta pirmā daļa nosaka, ka ar Likumu tiek noteikts, ka Rīgā, Uzvaras parkā esošais monuments „Padomju karavīriem – Padomju Latvijas un Rīgas atbrīvotājiem no vācu fašistiskajiem iebrucējiem” ir demontējams. Likuma 4.panta otrā daļa nosaka, ka citus Likuma 3.pantā noteiktajiem kritērijiem atbilstošus demontējamos objektus nosaka Ministru kabinets. Savukārt Likuma 4.panta trešā daļa nosaka, ka lēmumu par Likuma 3.pantā noteiktajiem kritērijiem atbilstoša objekta, izņemot Likuma 4.panta panta pirmajā un otrajā daļā minētos objektus, demontāžu pieņem tā pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā attiecīgais objekts atrodas.

Likuma 5.panta pirmā daļa nosaka, ka, izvērtējot objekta atbilstību Likuma 3.pantā noteiktajiem kritērijiem, tiek noskaidrots tā tapšanas laiks, uzstādīšanas mērķis un ideoloģiskais vēstījums, novietojums (ietekme uz publisko vidi), kā arī tā oriģinālo detaļu vai fragmentu mākslinieciskā vērtība, arhitektoniskā kvalitāte vai tā kultūrvēsturiskā vai izglītojošā nozīme. Pirms objekta demontāžas tiek veikta tā fotofiksācija un objekts tiek dokumentēts. Ja demontējamā objekta oriģinālajām detaļām vai fragmentiem ir mākslinieciska vērtība, arhitektoniska kvalitāte vai kultūrvēsturiska vai izglītojoša nozīme, objekts pirms tā demontāžas dokumentējams, izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanu. Savukārt Likuma 5.panta otrā daļa nosaka, ka Likuma 4.pantā minēto objektu dokumentēšanu un demontāžu veic tā pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā attiecīgais objekts atrodas.

Likuma 9.panta pirmā daļa nosaka, ka demontēto objektu oriģinālās detaļas vai fragmentus, kam ir mākslinieciska vērtība, arhitektoniska kvalitāte vai kultūrvēsturiska vai izglītojoša nozīme, iekļauj Latvijas Okupācijas muzeja biedrības struktūrvienības – Latvijas Okupācijas muzeja krājumā. Lēmumu par demontēto objektu oriģinālo detaļu vai fragmentu iekļaušanu muzeja krājumā pieņem muzeja direktors, pamatojoties uz muzeja krājuma komisijas atzinumu un konsultējoties ar Nacionālo kultūras mantojuma pārvaldi. Latvijas Okupācijas muzejam tiek nodoti arī demontēto objektu dokumentēšanas rezultāti. Savukārt Likuma 9.panta otrā daļa nosaka, ka ar Likumu Latvijas Okupācijas muzejam tiek noteikts valsts pārvaldes uzdevums nodrošināt muzeja krājumā iekļauto demontēto objektu oriģinālo detaļu un fragmentu uzturēšanu, saglabāšanu, pieejamību, izpēti un sabiedrības izglītošanu atbilstoši muzeja darbību regulējošu normatīvo aktu noteikumiem.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.448 „Latvijas Republikas teritorijā esošo demontējamo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu saraksts” ir apstiprināts Latvijas Republikas teritorijā esošo demontējamo padomju un nacistisko režīmu slavinošo pieminekļu, piemiņas zīmju, piemiņas plākšņu, piemiņas vietu, arhitektonisko vai māksliniecisko veidojumu un citu objektu saraksts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Likuma pārejas noteikumu 3.punktu Likuma 5.panta pirmajā daļā noteiktajai objektu izvērtēšanai un dokumentēšanai, izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanu, Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei finansējumu piešķir no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde ir apzinājusi objektu izvērtēšanas un dokumentēšanas, izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanu, izmaksas. Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde ir noslēgusi līgumu par ģeofizikālās izpētes ar radiolokācijas metodi veikšanu sešiem objektiem, lai pārliecinātos par to atbilstību Likuma 2.panta otrajā daļā noteiktajam izņēmumam – Likums neattiecas uz pieminekļiem, piemiņas zīmēm, piemiņas plāksnēm, piemiņas vietām, arhitektoniskiem vai mākslinieciskiem veidojumiem, kuri atrodas karā kritušo karavīru apbedījuma vietās, kā arī padomju vai nacistiskā terora upuru piemiņas vietās.

Saskaņā ar Likuma pārejas noteikumu 4.punktu Likuma 9.panta otrajā daļā noteiktā valsts pārvaldes uzdevuma – nodrošināt Latvijas Okupācijas muzeja krājumā iekļauto demontēto objektu oriģinālo detaļu un fragmentu uzturēšanu, saglabāšanu, pieejamību, izpēti un sabiedrības izglītošanu atbilstoši muzeja darbību regulējošu normatīvo aktu noteikumiem – veikšanai Latvijas Okupācijas muzejam 2022.gadā piešķir papildu finansējumu no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Risinājuma apraksts
Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes izveidotā darba grupa padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu demontāžas Latvijas Republikas teritorijā un demontēto objektu oriģinālo detaļu vai fragmentu, kam ir mākslinieciska vērtība, arhitektoniska kvalitāte vai kultūrvēsturiska vai izglītojoša nozīme, iekļaušanas Latvijas Okupācijas muzeja krājumā izvērtēšanai, kurā ietilpst pārstāvji no Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes, Latvijas Okupācijas muzeja un Latvijas Mākslinieku savienības, izvērtējot demontējamo objektu sarakstu, līdz 2022.gada augusta sākumam noteica 19 objektus, kam veicama dokumentēšana (uzmērīšana), izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanas metodi, savukārt līdz 2022.gada 30.septembrim noteikti vēl pieci objekti. Ņemot vērā, ka Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde turpina saņemt pašvaldību iesniegumus, prognozēts, ka varētu būt nepieciešama dokumentēšana (uzmērīšana), izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanas metodi, vēl vismaz trīs objektos. Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei papildu lāzerskenēšanai, lai nodrošinātu Likuma 5.panta pirmajā daļā noteikto objektu izvērtēšanu, nepieciešama izpēte ar radiolokācijas metodi, lai noteiktu sešu objektu atbilstību Likuma 2.panta otrajā daļā noteiktajam izņēmumam – Likums neattiecas uz pieminekļiem, piemiņas zīmēm, piemiņas plāksnēm, piemiņas vietām, arhitektoniskiem vai mākslinieciskiem veidojumiem, kuri atrodas karā kritušo karavīru apbedījumu vietās, kā arī padomju vai nacistiskā terora upuru piemiņas vietās.

Likuma 7.pants nosaka kārtību, ka pašvaldībai un Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei ir tiesības veikt iepirkumus ar objekta demontāžu saistīto darbību īstenošanai, nepiemērojot publisko iepirkumu reglamentējošās tiesību normas, kā arī veikt izmaiņas attiecīgajos noslēgtajos līgumos, ciktāl tas objektīvi nepieciešams attiecīgo darbību īstenošanai un nepārsniedz Eiropas Savienības noteikto līgumcenu robežvērtības. Lai nodrošinātu finansējuma lietderīgu izlietošanu, organizējot darbības, kas saistītas ar objekta dokumentēšanu, izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanu, vai objekta demontāžu, tiek veikta cenu aptauja.

Likuma 5.panta pirmajā daļā noteikto ar objektu demontāžu saistīto darbību īstenošanai Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde 2022.gada augustā veica cenu aptauju un izvēlējās izdevīgāko piedāvājumu, rezultātā noslēdzot līgumu par darbu izpildi ar SIA „SV Solutions” par 69 877,50 euro (t.sk. PVN). 2022.gada oktobrī Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde ir izsludinājusi cenu aptauju dokumentēšanas (uzmērīšanas), izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanas metodi, darbiem vēl piecos objektos un papildu paredzot, ka būs vēl līdz trīs objektiem, un izvēlējās pretendentu ar līguma summu 19 811,33 euro (t.sk. PVN) ar SIA „SV SOLUTIONS”, un līdz ar to kopā nepieciešams finansējums 89 688,83 euro apmērā (t.sk. PVN).

Latvijas Okupācijas muzejs ir uzsācis īstenot Likuma 9.panta otrajā daļā noteikto valsts pārvaldes uzdevumu – nodrošināt muzeja krājumā iekļauto demontēto objektu oriģinālo detaļu un fragmentu uzturēšanu, saglabāšanu, pieejamību, izpēti un sabiedrības izglītošanu atbilstoši muzeja darbību regulējošu normatīvo aktu noteikumiem. Šī valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros:
1) Latvijas Okupācijas muzeja speciālisti ir piedalījušies Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes organizētās darba grupas sēdēs, izvērtējot ar Likumu noteiktos padomju un nacistisko režīmu slavinošos Latvijas Republikas teritorijā demontējamos objektus, kas atbilst Likuma 4.panta nosacījumiem, nodrošinot komunikāciju ar plašsaziņas līdzekļiem un sniedzot konsultācijas;
2) saskaņā ar Likuma 5.panta ceturtajā daļā noteikto kārtību Latvijas Okupācijas muzejs nodrošina pašvaldību iesniegtās informācijas izskatīšanu, lai atbilstoši Likuma 9.pantā noteiktajai kārtībai sniegtu atzinumus par Latvijas Okupācijas muzeja krājumā iekļaujamiem demontēto objektu oriģinālajām detaļām vai fragmentiem, kam ir mākslinieciska vērtība, arhitektoniska kvalitāte vai kultūrvēsturiska vai izglītojoša nozīme.

Latvijas Okupācijas muzejs līdz 2022.gada 28.septembrim ir izvērtējis 78 demontējamos objektus un Latvijas Okupācijas muzeja krājuma komisija ir pieņēmusi lēmumu iekļaut Latvijas Okupācijas muzeja krājumā 29 demontējamo objektu fragmentus. Sadarbībā ar ekspertiem ir veikta novietņu un teritoriju novērtēšana Latvijas Okupācijas muzeja krājumā iekļauto demontēto oriģinālo detaļu vai fragmentu glabāšanai, kā atbilstošu izvēloties teritoriju ar angāru Jelgavas novadā, Vircavas pagastā, Oglainē. Latvijas Okupācijas muzeja krājumā iekļauto padomju režīmu slavinošo objektu, kam ir mākslinieciska vērtība, arhitektoniska kvalitāte vai kultūrvēsturiska vai izglītojoša nozīme. Latvijas Okupācijas muzeja personāla izmaksas deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai (Latvijas Okupācijas muzeja krājuma komisijas sēdes objektu izvērtēšanai, objektu saņemšana noliktavā, administratīvais nodrošinājums) 2022.gadā ir 12 619,88 euro. Glabāšanas noliktavas angāra Oglainē, Vircavas pagastā plānotās iekārtošanas izmaksas (materiālu sagāde, nogādāšana objektu glabāšanas vietā Oglainē, Vircavas pagastā, izvietošana noliktavā, noliktavas plauktu izgatavošana mazgabarīta objektu glabāšanai un teritorijas iekārtošana lielgabarīta objektu glabāšanai) ir 13 322,40 euro, izmantošanas izmaksas (noma, elektrība, videonovērošana) ir 6 358,55 euro, biroja un administratīvās izmaksas novietnes izmantošanai ir 1 028,50 euro. Latvijas Okupācijas muzeja faktiskās personāla, novietnes iekārtošanas un uzturēšanas izmaksas līdz 2022.gada 15.oktobrim ir 12 157,10 euro un vēl 2022.gadā personāla, novietnes iekārtošanas un uzturēšanas izmaksas ir plānotas 21 172,23 euro apmērā. Kopējās objektu pieņemšanas un uzglabāšanas izmaksas 2022.gadā ir 33 329,33 euro (t.sk. PVN).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
123 019
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
123 019
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-123 019
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-123 019
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
123 019
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde cenu aptaujas rezultātā ir noslēgusi līgumu ar SIA „SV Solutions” par 69 877,50 euro (t.sk. PVN) par objektu dokumentēšanu, izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanu. 2022.gada oktobrī Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde ir izsludinājusi cenu aptauju dokumentēšanas (uzmērīšanas), izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanas metodi, darbiem vēl piecos objektos un papildu paredzot, ka būs vēl līdz trīs objektiem, un izvēlējās pretendentu SIA „SV SOLUTIONS” ar līguma summu 19 811,33 euro (t.sk. PVN) un līdz ar to kopā nepieciešams finansējums 89 688, 83 euro apmērā (t.sk. PVN). Savukārt Latvijas Okupācijas muzejs ir aprēķinājis personāla un novietnes iekārtošanas un uzturēšanas izmaksas 33 329,33 euro (t.sk. PVN) apmērā Likuma 9.panta otrajā daļā noteiktā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai. Latvijas Okupācijas muzeja faktiskās personāla, novietnes iekārtošanas un uzturēšanas izmaksas līdz 2022.gada 15.oktobrim ir 12  157,10 euro un vēl 2022.gadā personāla, novietnes iekārtošanas un uzturēšanas izmaksas ir plānotas 21 172,23 euro apmērā (izmaksu aprēķins pielikumā).


Finansējums 109 256,83 euro apmērā tiks izlietots šādu izmaksu segšanai:
  Finansējuma pozīcijas Kopējās izmaksas (euro)
1. Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei 89 688,83
1.1. Objektu dokumentēšana (uzmērīšana), izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanas metodi 58 987,50
1.2. Objektu ģeofizikālā izpēte ar radiolokācijas metodi, nolūkā noskaidrot objektos apbedījumu esamību 10 890,00
1.3. Papildus astoņu objektu dokumentēšana (uzmērīšana), izmantojot trīsdimensionālo lāzerskenēšanas metodi 19 811,33
2.  Latvijas Okupācijas muzejam 33 329,33
2.1. Novietnes iekārtošanas izmaksas (materiālu sagāde, nogādāšana objektu glabāšanas vietā ārpus Rīgas, izvietošana noliktavā, noliktavas plauktu izgatavošana mazgabarīta objektu glabāšanai un teritorijas iekārtošana lielgabarīta objektu glabāšanai) 13 322,40
2.2. Novietnes izmantošanas izmaksas (noma, elektrība, videonovērošana) 6 358,55
2.3. Biroja un administratīvās izmaksas novietnes izmantošanai (biroja izdevumi, konsultantu apmaksa un citi) 1 028,50
2.4. Latvijas Okupācijas muzeja personāla izmaksas deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai (krājuma komisijas sēdes, objektu saņemšana noliktavā, administratīvais nodrošinājums) 12 619,88
  Kopā 123 018,16
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un finansējums 123 019 euro apmērā tiks izlietots 2022.gadā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Okupācijas muzeja biedrība
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Kultūras ministrija
  • Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde
  • Latvijas Okupācijas muzeja biedrība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Latvijas Okupācijas muzeja izmaksu aprēķins