25-TA-863: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas 02.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu, saskaņā ar kuru finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, tai skaitā funkciju pārdales vai strukturālo reformu gadījumos, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeima ar atsevišķu lēmumu piekritusi šādai pārdalei. Ņemot vērā, ka ir mainījies pašvaldību māksliniecisko kolektīvu skaits 43 pašvaldībās 2025.gadā, nepieciešams precizēt valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām starp pašvaldībām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts paredz veikt apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu 2025.gadam māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām atbilstoši māksliniecisko kolektīvu piederībai, precizējot mērķdotācijas sadalījumu pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim saistībā ar faktiskajām 2025.gada māksliniecisko kolektīvu skaita izmaiņām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd finansējuma apmērs valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumam pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadam ir apstiprināts ar likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta pirmās daļas 4.punktu. Mērķdotācijas pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadam, ko administrē Kultūras ministrija, apstiprinātas likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 62.resorā "Mērķdotācijas pašvaldībām" 2 052 688 euro apmērā saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumu.
Pēc 2024.gada 3.oktobra ir mainījies pašvaldību māksliniecisko kolektīvu skaits 43 pašvaldībās 2025.gadā un valsts budžeta mērķdotācijas sadalījums māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām starp šīm pašvaldībām. Ņemot vērā minēto un ievērojot likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta trešajā daļā noteikto, kas paredz, ka Ministru kabinetam, pamatojoties uz Kultūras ministrijas sniegto informāciju, ir tiesības mainīt likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta pirmās daļas 4.punktā minētajā pielikumā noteikto finansējuma sadalījumu pa pašvaldībām, nepieciešams mainīt likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumā noteikto finansējuma sadalījumu pa pašvaldībām, atbilstoši aktuālajam finansējuma apmēra palielinājuma aprēķinam 2025.gadā māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksas un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Lai to nodrošinātu, Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Nacionālo kultūras centru ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par mērķdotācijas sadalījumu pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim" (25-TA-835).
Pēc 2024.gada 3.oktobra ir mainījies pašvaldību māksliniecisko kolektīvu skaits 43 pašvaldībās 2025.gadā un valsts budžeta mērķdotācijas sadalījums māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām starp šīm pašvaldībām. Ņemot vērā minēto un ievērojot likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta trešajā daļā noteikto, kas paredz, ka Ministru kabinetam, pamatojoties uz Kultūras ministrijas sniegto informāciju, ir tiesības mainīt likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta pirmās daļas 4.punktā minētajā pielikumā noteikto finansējuma sadalījumu pa pašvaldībām, nepieciešams mainīt likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumā noteikto finansējuma sadalījumu pa pašvaldībām, atbilstoši aktuālajam finansējuma apmēra palielinājuma aprēķinam 2025.gadā māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksas un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Lai to nodrošinātu, Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Nacionālo kultūras centru ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par mērķdotācijas sadalījumu pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim" (25-TA-835).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā faktisko māksliniecisko kolektīvu skaitu 2025.gadā, ir jāmaina likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumā noteiktais finansējuma sadalījums pa pašvaldībām, jo mainījies māksliniecisko kolektīvu skaits, līdz ar to samazinās mērķdotācijas apjoms 10 988 euro apmērā 2025.gadā pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām. Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā ir pievienots "Aprēķinātās mērķdotācijas summu korekcijas pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadam", lai atbilstoši faktiskajam māksliniecisko kolektīvu skaitam 2025.gadā mainītu likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumā noteikto finansējuma sadalījumu pa pašvaldībām.
Ar Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par mērķdotācijas sadalījumu pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim" (25-TA-835) tiks precizēts mērķdotācijas sadalījums pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim atbilstoši faktiskajām 2025.gadā māksliniecisko kolektīvu skaita izmaiņām, veicot precizējumus ar likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta pirmās daļas 4.punktā paredzētajā likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumā noteiktajā finansējuma sadalījumā pa pašvaldībām – mērķdotācijas sadalījumā māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, mainot pašvaldību māksliniecisko kolektīvu skaitu 43 pašvaldībās 2025.gadā un valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām starp šīm pašvaldībām. Tādējādi ar minēto Ministru kabineta projektu precizētais valsts budžeta finansējuma sadalījums mākslinieciskajiem kolektīviem samazina pašvaldībām noteikto kopējo mērķdotācijas apjomu 2025.gadā par 10 988 euro māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, veicot finansējuma aprēķinus Ministru kabineta 2015.gada 17.novembra noteikumos Nr.649 "Kārtība, kādā pašvaldībām aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" noteiktajā kārtībā.
Ņemot vērā minēto, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu, nepieciešams atbalstīt apropriācijas pārdali 2025.gadā 10 988 euro apmērā no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas 02.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" uz Kultūras ministrijas budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums", lai Kultūras ministrijas padotībā esošā valsts pārvaldes iestāde Latvijas Nacionālais kultūras centrs varētu nodrošināt valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu 2025.gadam māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksām atbilstoši to piederībai.
Ar Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par mērķdotācijas sadalījumu pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim" (25-TA-835) tiks precizēts mērķdotācijas sadalījums pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim atbilstoši faktiskajām 2025.gadā māksliniecisko kolektīvu skaita izmaiņām, veicot precizējumus ar likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 32.panta pirmās daļas 4.punktā paredzētajā likuma "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" 10.pielikumā noteiktajā finansējuma sadalījumā pa pašvaldībām – mērķdotācijas sadalījumā māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, mainot pašvaldību māksliniecisko kolektīvu skaitu 43 pašvaldībās 2025.gadā un valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām starp šīm pašvaldībām. Tādējādi ar minēto Ministru kabineta projektu precizētais valsts budžeta finansējuma sadalījums mākslinieciskajiem kolektīviem samazina pašvaldībām noteikto kopējo mērķdotācijas apjomu 2025.gadā par 10 988 euro māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, veicot finansējuma aprēķinus Ministru kabineta 2015.gada 17.novembra noteikumos Nr.649 "Kārtība, kādā pašvaldībām aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" noteiktajā kārtībā.
Ņemot vērā minēto, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu, nepieciešams atbalstīt apropriācijas pārdali 2025.gadā 10 988 euro apmērā no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas 02.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" uz Kultūras ministrijas budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums", lai Kultūras ministrijas padotībā esošā valsts pārvaldes iestāde Latvijas Nacionālais kultūras centrs varētu nodrošināt valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu 2025.gadam māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksām atbilstoši to piederībai.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu, atbalstīt apropriācijas pārdali 2025.gadā 10 988 euro apmērā no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas 02.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" uz Kultūras ministrijas budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums", lai Latvijas Nacionālais kultūras centrs varētu nodrošināt valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu 2025.gadam māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām atbilstoši māksliniecisko kolektīvu piederībai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ņemot vērā māksliniecisko kolektīvu dibinātāju statusa maiņu, proti, atsevišķi biedrību dibināti mākslinieciskie kolektīvi ir mainījuši piederību un šobrīd to dibinātājs ir pašvaldība un otrādi, dažu pašvaldību dibināti kolektīvi ir kļuvuši par biedrību dibinātiem kolektīviem, atlīdzības samaksas izdevumi 10 988 euro apmērā pārdalīti no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas 02.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" uz budžeta resora 22.resora "Kultūras ministrija" budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums".
2025.gadā mērķdotācija māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (dibinātājs pašvaldība) noteikta 919 mākslinieciskajiem kolektīviem G1 un 564 mākslinieciskajiem kolektīviem G2. Bāzes summa 850 euro, koeficients 2. Kopsumma pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2 041 700 euro. Starpību 10 988 euro apmērā jānovirza to māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kuru dibinātāji nav pašvaldības, Kultūras ministrijas budžeta programmā 21.00.00 "Kultūras mantojums", piemērojot ekonomiskās klasifikācijas kodu 7470 "Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm".
Izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam, ir nulle, jo līdzekļu pārdales starp resoriem rezultāts ir nulle.
2025.gadā mērķdotācija māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (dibinātājs pašvaldība) noteikta 919 mākslinieciskajiem kolektīviem G1 un 564 mākslinieciskajiem kolektīviem G2. Bāzes summa 850 euro, koeficients 2. Kopsumma pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2 041 700 euro. Starpību 10 988 euro apmērā jānovirza to māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kuru dibinātāji nav pašvaldības, Kultūras ministrijas budžeta programmā 21.00.00 "Kultūras mantojums", piemērojot ekonomiskās klasifikācijas kodu 7470 "Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm".
Izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam, ir nulle, jo līdzekļu pārdales starp resoriem rezultāts ir nulle.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ieplānotais finansējums pašvaldībām 2 052 688 euro apmērā māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadā pārdalāms no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas 02.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" uz Kultūras ministrijas budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums" 10 988 euro apmērā.
Mērķdotācijas sadalījums 2 041 700 euro apmērā pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim ir pievienots Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā "Aprēķinātās mērķdotācijas summu korekcijas pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadam". Saskaņā ar 2024.gada 13.jūnija grozījumiem Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā, kas paredz Varakļānu novadu apvienot ar Madonas novadu, mērķdotācija 2.pusgadā (no 2025.gada 1.jūlija līdz 2025.gada 31.decembrim) tiek piešķirta Madonas novadam.
Mērķdotācijas sadalījums 2 041 700 euro apmērā pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim ir pievienots Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā "Aprēķinātās mērķdotācijas summu korekcijas pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadam". Saskaņā ar 2024.gada 13.jūnija grozījumiem Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā, kas paredz Varakļānu novadu apvienot ar Madonas novadu, mērķdotācija 2.pusgadā (no 2025.gada 1.jūlija līdz 2025.gada 31.decembrim) tiek piešķirta Madonas novadam.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir veikt apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumu 2025.gadam to māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kuru dibinātāji nav pašvaldības, atbilstoši precizētajam valsts budžeta mērķdotācijas sadalījumam pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim saistībā ar faktiskajām 2025.gada pašvaldību māksliniecisko kolektīvu skaita izmaiņām, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Finanšu ministrija
- Latvijas Nacionālais kultūras centrs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Aprēķinātās mērķdotācijas summu korekcijas pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 2025.gadam
