Anotācija

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
23-TA-2119: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Dailes teātris" peļņas daļu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabinets pēc valsts kapitāla daļu turētāja pamatota priekšlikuma ar Ministru kabineta rīkojumu var noteikt sadalīt peļņu par 2022.gadu saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumu Nr.72 „Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (turpmāk – Noteikumi Nr.72) 3.1.apakšpunktu, nosakot dividendes 64% apmērā no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, un, neiemaksājot dividendes valsts budžeta ieņēmumos, 3 834 euro novirzīt valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu īstenošanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību „Dailes teātris” (turpmāk – kapitālsabiedrība) 2022.gadā gūtās peļņas novirzīšana kapitālsabiedrības materiāli tehniskās bāzes uzlabošanai, lai nodrošinātu valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kapitālsabiedrība ir valsts kapitālsabiedrība, kurā 100% kapitāla daļu turētāja ir Kultūras ministrija.

Kapitālsabiedrība ir lielākais profesionālais repertuārteātris Latvijā, kura darbība galvenokārt ir vērsta uz jaunu vērtību radīšanu teātra mākslas jomā, izmantojot nacionālo un pasaules kultūras mantojumu, un nodrošināt daudzveidīgas teātra mākslas pieejamību plašai auditorijai, piedāvājot tai kvalitatīvas atpūtas un kultūrizglītības iespējas, un atbilstoši kultūrpolitiskajām prioritātēm nodrošina augstāku kvalitātes standartu teātra mākslas jomā, un ņemot vērā to, ka kapitālsabiedrības stratēģiskais mērķis ir saglabāt un attīstīt nacionālo un pasaules kultūras mantojumu teātra mākslas jomā, iestudējot dažādu žanru un formu izrādes, kā arī nodrošināt daudzveidīgas teātra mākslas pieejamību plašai auditorijai, piedāvājot tai kvalitatīvas atpūtas un kultūrizglītības iespējas. Tā kā kapitālsabiedrības darbības primārais mērķis ir valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšana atbilstoši Kultūras institūciju likuma 23.panta otrajai daļai, kapitālsabiedrības 2023.gadā dividendēs izmaksājamo peļņas daļu nepieciešams novirzīt kapitālsabiedrības materiāli tehniskās bāzes uzlabošanai – Dailes teātra Lielās zāles skatuves grīdas nomaiņai. Skatuves grīda nav mainīta 15 gadus un pie intensīvas noslodzes ir fiziski nolietojusies, kā arī skatuves grīda tehniski neatbilst un nav piemērota mūsdienu teātra vajadzībām.

Kapitālsabiedrības 2022. un 2023.gada pirmā pusgada darbību raksturojošie finanšu rādītāji:
Rādītāji Fakts 2022. pārskata gadā Fakts 2023. gada pirmajā pusgadā
Neto apgrozījums, euro 3 051 699 2 285 243
Bilances kopsumma, euro 3 106 987 2 987 309
Pašu kapitāls, euro, tai skaitā 140 731 145 150
Pamatkapitāls, euro 151 318 151 318
Iepriekšējo gadu nesadalītā peļņa vai nesegtie zaudējumi, euro -16 578 -10 588
Peļņa, euro 5 990 4 420
Pašu kapitāla atdeve (ROE), % 4,26 3,05
Kopējais likviditātes rādītājs 0,7 0,5
Saistības pret pašu kapitālu 21 20
Pamatdarbības naudas plūsma, euro 120 407 48 524
Valsts budžeta dotācija, euro 3 620 020 1 858 446
Kapitālsabiedrības plānotais finanšu mērķis 2022.gadā bija gūt peļņu 2 000 euro apmērā.

Saskaņā ar Noteikumu Nr.72 3.1.apakšpunktu minimālā dividendēs izmaksājamā peļņas daļa valsts kapitālsabiedrībām, publiski privātajām kapitālsabiedrībām un publiskas personas kontrolētām kapitālsabiedrībām, kurās valsts ir dalībnieks (akcionārs), ir 64% no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, ja atbilstoši Noteikumu Nr.72 II nodaļai kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijā nav noteikts citādi. Ministru kabinets pēc valsts kapitāla daļu turētāja pamatota priekšlikuma ar Ministru kabineta rīkojumu var noteikt sadalīt peļņu par 2022.gadu saskaņā ar Noteikumu Nr.72 3.1.apakšpunktu, nosakot dividendes 64% apmērā no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, un, neiemaksājot dividendes valsts budžeta ieņēmumos, 3 834 euro novirzīt valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu īstenošanai.

Ar kapitālsabiedrību, pamatojoties uz Kultūras institūciju likuma 23.panta otro daļu, 2021.gada 5.janvārī noslēgts līdzdarbības līgums Nr.2.5-8-12 „Par atsevišķu valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu kultūras jomā”, saskaņā ar kuru kapitālsabiedrība veic valsts deleģētus pārvaldes uzdevumus kultūras jomā, kuru ietvaros kapitālsabiedrības tiešie uzdevumi ietver iestudēt daudzveidīgas un kvalitatīvas teātra izrādes, nodrošinot repertuāra plašumu un veicinot jaunradi, nodrošināt teātra mākslas pieejamību plašai auditorijai, sekmējot saliedētas un iekļaujošas sabiedrības veidošanos, ar teātra izrāžu starpniecību nodrošināt kultūrizglītības iespējas bērnu un jauniešu auditorijai, apgūt starptautisko pieredzi teātra mākslas jomā, veicinot izcilību, un nodrošināt kapitālsabiedrības finanšu, tehniskās un tehnoloģiskās darbības efektivitāti un ilgtspēju.

Attiecībā uz Eiropas Savienības dalībvalstu tiesībām veikt intervences kultūras pakalpojumu tirgū dažādu atbalsta pasākumu veidā (granti, dotācijas, projektu finansējums, nodokļu atvieglojumi), kultūras pakalpojumi ir izņēmums, kas paredzēts gan Līgumā par Eiropas Savienības darbību, gan tiek plaši piemērots Eiropas Savienības dalībvalstu praksē. Līguma par Eiropas Savienības darbību 167.pants paredz, ka „Savienība veicina dalībvalstu kultūru uzplaukumu, respektējot to nacionālās un reģionālās atšķirības un vienlaikus pievēršot uzmanību kopīgajam kultūras mantojumam. (..) Rīkojoties saskaņā ar citiem Līguma noteikumiem, Savienība ņem vērā kultūras aspektus, jo īpaši, lai respektētu un veicinātu kultūru daudzveidību”. Savukārt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 3.punkta d) apakšpunkts nosaka, ka „atbalstu, kas veicina kultūru un kultūras mantojuma saglabāšanu, ja tāds atbalsts neiespaido tirdzniecības nosacījumus un konkurenci Savienībā tiktāl, ka tas ir pretrunā kopīgām interesēm, var uzskatīt par saderīgu ar iekšējo tirgu”. Papildus 2016.gada 19.jūlijā tika pieņemts Eiropas Komisijas paziņojums par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/c 262/01) (turpmāk – Paziņojums par valsts atbalsta jēdzienu), tostarp skaidrojot valsts atbalsta nosacījumu piemērošanu atsevišķu nozaru ietvaros, piemēram, kultūrai un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanai, dabas aizsardzībai. Saskaņā ar Paziņojuma par valsts atbalsta jēdzienu 33. un 34.punktā noteikto kultūras un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas jomā ietilpst ļoti plašs mērķu un darbību loks, tostarp muzeji, arhīvi, bibliotēkas, mākslas un kultūras centri vai telpas, teātri, operas nami, koncertzāles, arheoloģiskie objekti, pieminekļi, vēsturiskie objekti un celtnes, tradicionālās paražas un amatniecība, festivāli un izstādes, kā arī kultūras un mākslas izglītības pasākumi. Eiropas Komisija ir norādījusi, ka atsevišķas ar kultūru, kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu un dabas aizsardzību saistības darbības var būt organizētas nekomerciāli un tādējādi tās ir tādas, kurām nav saimnieciska rakstura, līdz ar to publiskais finansējums, kas tām piešķirts, var nebūt valsts atbalsts.

Arī tad, ja no kultūras iestādes apmeklētājiem vai sabiedrībai pieejama kultūras vai kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas pasākuma dalībniekiem tiek prasīta samaksa, kas sedz tikai daļu no faktiskajām izmaksām, šim pasākumam tik un tā nav saimnieciska rakstura, jo šādu samaksu nevar uzskatīt par reālu atlīdzību par sniegto pakalpojumu. Eiropas Komisijas skaidrojumā – „daļa no faktiskajām izmaksām” ir ne vairāk kā 50% no kopējiem kultūras iestādes izdevumiem (biļešu ieņēmumi, maksas pakalpojumu u.c. pašu ieņēmumi).

Saskaņā ar 2022.gada darbības rādītājiem kapitālsabiedrības pašu ieņēmumi no saimnieciskās darbības, tai skaitā no biļešu tirdzniecības, 2022.gadā bija 3 051 699 euro, kas veidoja 45,15% no kopējiem kapitālsabiedrības izdevumiem (6 759 647 euro) kultūras pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā. Savukārt dotācija no valsts pamatbudžeta bija 3 620 020 euro, faktiski izlietota un uzskaitīta kā 2022.gada ieņēmumi no valsts budžeta dotācijas 3 315 043 euro jeb 49,04% no kopējiem kapitālsabiedrības izdevumiem kultūras pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā. Saskaņā ar 2023.gada pirmā pusgada darbības rādītājiem kapitālsabiedrības pašu ieņēmumi no saimnieciskās darbības, tai skaitā no biļešu tirdzniecības, 2023.gadā bija 2 285 243 euro, kas veidoja 51,80% no kopējiem kapitālsabiedrības izdevumiem (4 410 909 euro) kultūras pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā. Savukārt dotācija no valsts pamatbudžeta bija 1 869 540 euro, faktiski izlietota un uzskaitīta kā 2023.gada ieņēmumi no valsts budžeta dotācijas 1 824 303 euro jeb 41,36% no kopējiem kapitālsabiedrības izdevumiem kultūras pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā.

Ņemot vērā to, ka 2023.gada pirmā pusgada ieņēmumi pārsniedz 50% robežvērtību, secīgi tika vērtēts plānotais valsts atbalsts pēc Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalsta pazīmēm, secinot, ka neizpildās ceturtā komercdarbības atbalsta kontroles pazīme – finansiālā palīdzība neietekmē tirdzniecību un neizkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū, un šim atbalsta pasākumam – 2023.gadā dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšanai kapitālsabiedrības materiāli tehniskās bāzes uzlabošanai, lai nodrošinātu valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanu, ir vienīgi vietēja mēroga ietekme.

Teātra repertuāru pamatā veido izrādes latviešu valodā un tikai atsevišķos gadījumos izrādēs tiek izmantota svešvaloda. Lai sekmētu māksliniecisko daudzveidību, teātris mēdz piesaistīt ārvalstu māksliniekus, kā rezultātā izrādē var tik izmantota angļu valoda, bet, lai nodrošinātu vietējam skatītājam uztveramu mākslu, izrādes angļu valodas teksts tiek tulkots latviski. Izrādēs subtitri angļu valodā tiek izmantoti tikai atsevišķos gadījumos, piemēram, gadījumos, ja tiek rīkotas starptautiskas izrāžu skates nozares profesionāļiem. Izrādes arī netiek reklamētas ārvalstīs, kā arī valodas barjeras dēļ izrādes nepiesaista ievērojamu skaitu skatītāju no citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, līdz ar to piešķirtais valsts budžeta finansējums kapitālsabiedrībai nevar ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm un konkurenci, un šim atbalsta pasākumam ir vienīgi vietēja mēroga ietekme.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kapitālsabiedrības saimnieciskā darbība nav iedomājama bez teātra ēkas Lielās zāles skatuves, kas sastāv no daudzām paceļamām platformām un kā scenogrāfijas sastāvdaļa izrādēs tiek bieži izmantota, tāpēc šo platformu koka virsmu klājuma kvalitāte ir būtiska. Dailes teātra Lielās zāles skatuves platformu koka virsmas nav mainītas vairāk kā 15 gadus un ir sliktā vizuālā un tehniskā stāvoklī, tāpēc, lai nezaudētu izrāžu estētisko un tehnisko kvalitāti, tās ir jānomaina. Lai to īstenotu, kapitālsabiedrībai jāveic teātra ēkas Lielās zāles skatuves platformu koka virsmu maiņa, kuru aptuvenā iegādes vērtība ir 60 000 euro. Atlikušo pirkuma vērtību kapitālsabiedrība plāno segt no tās pašu ieņēmumiem. Valsts akciju sabiedrība „Valsts nekustamie īpašumi” un kapitālsabiedrība 2017.gada 21.novembrī noslēdza Nekustamā īpašuma Brīvības ielā 75, Rīgā lietošanas līgumu Nr.3/1-3-17-30/2696, kura 3.2.1.apakšpunkts noteic kapitālsabiedrībai pienākumu veikt īpašuma apsaimniekošanu par saviem līdzekļiem saskaņā ar Latvijas Republikas spēkā esošiem normatīviem aktiem un minēto līgumu, uzturot to un nepasliktinot tā stāvokli līguma darbības laikā. Ņemot vērā minēto, ieguldījums teātra Lielās zāles skatuves platformu koka virsmu nomaiņā ir uzskatāms par ieguldījumu ēkas ilgtspējas saglabāšanā.
Risinājuma apraksts
Lai kapitālsabiedrība spētu īstenot valsts deleģētos pārvaldes uzdevumus un nodrošinātu tās tehniskās un tehnoloģiskās darbības efektivitāti un ilgtspēju, nepieciešams papildu atbalsts teātra Lielās zāles skatuves platformu koka virsmu maiņai, līdz ar to Kultūras ministrija ierosina Ministru kabinetam noteikt sadalīt peļņu par 2022.gadu saskaņā ar Noteikumu Nr.72 3.1.apakšpunktu, nosakot dividendes 64% apmērā no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, un, neiemaksājot dividendes valsts budžeta ieņēmumos, 3 834 euro novirzīt deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
321 290 537
-3 834
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
321 290 537
-3 834
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
321 290 537
-3 834
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
321 290 537
-3 834
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-3 834
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-3 834
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumā „Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” 2023.gadā ir ieplānoti ieņēmumi no dividendēm (ieņēmumi no valsts (pašvaldību) kapitāla izmantošanas) 321 290 537 euro. Projekta pieņemšanas gadījumā 2023.gadā valsts budžets negūs ieņēmumus no dividendēm 3 834 euro apmērā. Uzņēmuma ienākuma nodoklis no dividendēs sadalītās peļņas daļas un valsts deleģētajiem pārvaldes uzdevumiem novirzāmās summas tiks aprēķināts un nomaksāts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apmērā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts attiecas uz dividenžu izlietošanas kārtību, kas tiešā veidā neskar sabiedrības intereses.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Dailes teātris”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Pieņemot lēmumu par dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšanu valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu izmaksu segšanai, 3 834 euro tiks novirzīti kapitālsabiedrībai, kā arī uzņēmumu ienākuma nodoklis tiks aprēķināts un nomaksāts uzņēmumu ienākuma nodokli regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Minētā dividendēs izmaksājamā peļņas daļa tiek novirzīta kapitālsabiedrībai, lai nodrošinātu valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanu, atbilstoši palielinot Kultūras ministrijas un kapitālsabiedrības 2023.gada 16.janvārī noslēgtā līguma Nr.2.5-11-5 „Par valsts budžeta finansējuma izlietošanu” 1.punktā minēto finansējumu un norādot konkrētu finansējuma izlietošanas mērķi, kā arī palielinot minētā līguma 2.5.4.apakšpunktā noteiktā rezultatīvā rādītāja „Ieguldījumi tehniskās un tehnoloģiskās darbības ilgtspējas nodrošināšanā, tai skaitā mākslinieciskai darbībai nepieciešamās infrastruktūras uzturēšanā un attīstīšanā un mākslinieciski tehniskās bāzes pilnveidošanā (skaņu tehnikas, gaismu tehnikas, video tehnikas, skatuves tehnoloģiju u.c. atjaunošanā)” summu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk