21-TA-1684: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu.
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
-
Spēkā stāšanās termiņš
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 8 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
1. 5 212 390 euro, lai nodrošinātu kompensējamo medikamentu apmaksu, daļēji sedzot deficītu;
2. 2 787 610 euro, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu, daļēji sedzot deficītu.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavots un iesniegts Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
8 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
8 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-8 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-8 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
8 000 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 8 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
1. 5 212 390 euro, lai nodrošinātu kompensējamo medikamentu apmaksu, daļēji sedzot deficītu;
2. 2 787 610 euro, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu, daļēji sedzot deficītu.
1. Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana
Budžeta apkšprogrammas 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana” mērķis ir nodrošināt ambulatorajai ārstniecībai paredzēto zāļu, medicīnisko ierīču un preču iegādes izdevumu kompensāciju atbilstoši pacienta slimības diagnozei, raksturam un smaguma pakāpei un līgumu slēgšanu par izdevumu kompensāciju saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 31 oktobra noteikumiem Nr.899 „Ambulatorai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtība”.
Ambulatorai ārstniecībai paredzēto zāļu, medicīnisko ierīču un preču iegādes izdevumu kompensācijai (budžeta apakšprogramma 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana”) 2021.gadam pieejamie resursi (t.sk. plānotās (iesniegtas Finanšu ministrijā) apropriācijas pārdales) ir 191 726 603 euro, tajā skaitā 190 524 867 euro budžeta apakšprogrammas 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" finansējums, 1 201 736 euro līdzekļi no apakšprogrammas 33.19.00 “"Krievijas Federācijas militāro pensionāru veselības aprūpe”.
Analizējot pa diagnožu grupām, vislielākā izpilde 2021.gadā tiek prognozēta diagnožu grupā Audzēji 45.43 milj. euro apmērā, sirds un asinsrites slimību grupā 32.28 milj. euro un endokrīnās, uztures un vielmaiņas slimību grupā 33.46 milj. euro apmērā, kur arī šajās grupās ir liels pacientu skaits.
2021.gada 11 mēnešu izdevumu prognoze ambulatorai ārstēšanai paredzēto zāļu izdevumu kompensācijai ir 177 887 147 euro, kas aprēķināta, balstoties uz desmit mēnešu izpildes rādītājiem (161 715 588 euro / 10 mēneši x 2021.gada 11 mēneši). Vienā mēnesī vidējais izsniegtais kompensējamo zāļu apjoms veido 16 171 559 euro. 2021.gada sākumā tika veikts norēķins par 2020.gada saistībām 17 881 210 euro apmērā. Pēc desmit mēnešu izpildes rezultātiem šogad nepieciešamais finansējums gadam ir 195 768 357 euro (17 881 210 euro par 2020.g. decembri + 16 171 559 euro vid, mēn. x 11 mēn), kas ir par 4 041 754 euro vairāk nekā šobrīd pieejamie finanšu resursi.
Ņemot vērā, ka NVD 2021.gada sākumā ir veicis norēķinu par 2020.gada saistībām, prognozējams, ka pieejamie resursi pietiek samaksai par aptiekās izsniegtajām kompensējamām zālēm tikai desmit mēnešiem un daļēji par novembra mēnesi (12 129 805 euro), veidojot kritisku situāciju norēķiniem par novembra mēnesi (deficīts par novembri -4 041 754 euro). Lai nepasliktinātu naudas plūsmu aptiekām decembra mēnesī un 2022.gada sākumā, papildus nepieciešams daļēja priekšapmaksa par decembra rēķiniem 25% apmērā no viena mēneša faktiskās izpildes 4 042 890 euro (16 171 559 euro vid. mēnesī x 25%).
Ņemot vērā augstākminēto aprēķinu par prognozējamo deficītu ambulatorai ārstniecībai paredzēto zāļu, medicīnisko ierīču un preču iegādes izdevumu kompensācijai papildus nepieciešami 5 212 390 euro (4 041 754 euro daļējiem norēķiniem par novembri un 1 170 636 euro daļēja priekšapmaksa par decembra rēķiniem).
2. Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē
Budžeta apkšprogrammas 33.15.00 “Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē” mērķis ir nodrošināt no valsts budžeta apmaksājamos ambulatoros laboratoriskos izmeklējumus, kā arī reto slimību diagnostikas laboratoriskos izmeklējumus. Attiecīgi tiek nodrošināta no valsts budžeta apmaksāto laboratorisko veselības aprūpes pakalpojumu apmaksa ambulatorajām ārstniecības iestādēm atbilstoši MK 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” noteiktajiem tarifiem un apmaksas nosacījumiem.
Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšanai ambulatorajā aprūpē (budžeta apakšprogramma 33.15.00 “Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē”) pieejamie resursi ir 42 724 093 euro apmērā, tai skaitā š.g. decembrī plānotā apropriācijas pārdales no budžeta apakšprogrammas 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 154 614 euro apmērā prostatas specifiskā antigēna noteikšanai.
Veikto laboratorisko izmeklējumu apjoms 10 mēnešos ir jau sasniedzis 97,4% no gadam plānotā finansējuma. Veikto laboratorisko izmeklējumu finanšu apjoms par 5 212 364 euro (14,3%) pārsniedz 10 mēnešiem plānoto finansējumu. Pārsnieguma summa atbilst 1,5 mēnešu finansējumam (viens mēnesis atbilst 8,33%). Ņemot vērā iepriekš minēto uz 2021.gada beigām tiek prognozēts deficīts 6 176 720 euro apmērā.
Viens no faktoriem, kas ietekmē laboratorisko izmeklējumu pieaugumu ir veikto manipulāciju skaita pieaugums 2020.gadā un 2021.gadā arī vasaras mēnešos. Līdz 2019.gadam laboratorisko izmeklējumu skaitam bija lejupejoša tendence pavasara mēnešos, ar mērenu pieaugumu maijā un jūnijā. No 2020.gada veikto laboratorisko izmeklējumu skaits 9 mēnešu periodā ir izlīdzināts gandrīz vienmērīgi un pretēji līdz šim novērotajam – aprīlī un maijā manipulāciju skaits pat palielinās salīdzinot ar pārējiem mēnešiem 9 mēnešu periodā. Līdzīga tendence ir pacientu skaita sadalījumam pa mēnešiem. Ja iepriekšējos gados līdz 2019.gadam pacientu skaits bija zemākais laika periodā marts – maijs , tad pēdējos 2 gados arī pacientu skaits mēnešu sadalījumā izlīdzinās vienmērīgi, tam nav tendence kādā mēnesī samazināties. Salīdzinot laboratoriskos izmeklējumus saņēmušo pacientu skaitu 9 mēnešos 2020.gadā un 2021.gadā ir saglabājies gandrīz nemainīgs, taču veikto izmeklējumu izmaksas 2021.gada 9 mēnešos ir lielākas par 6 955 011 euro nekā 2020.gada 9 mēnešos.
Manipulāciju skaita pieaugumu uz vienu pacientu ietekmē iedzīvotāju sastāva novecošana, hronisku slimību pacientu īpatsvars.
Lai daļēji aptuveni 45% segtu izmaksas par virs plānotā apjoma sniegtajiem laboratoriskajiem izmeklējumiem ambulatorajā aprūpē, nepieciešams papildus finansējums 2 787 610 euro apmērā (prognozētais deficīts 6 176 720 euro x 45,1309%).
Lai nodrošinātu kompensējamo medikamentu apmaksu, sedzot deficītu ir nepieciešams papildus finansējums 5 212 390 euro apmērā.
Detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas pielikumā Nr.1.
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu, daļēji sedzot deficītu ir nepieciešams papildus finansējums 2 787 610 euro apmērā.
Izmaksu detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas pielikumā Nr.2.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
1. 5 212 390 euro, lai nodrošinātu kompensējamo medikamentu apmaksu, daļēji sedzot deficītu;
2. 2 787 610 euro, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu, daļēji sedzot deficītu.
1. Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana
Budžeta apkšprogrammas 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana” mērķis ir nodrošināt ambulatorajai ārstniecībai paredzēto zāļu, medicīnisko ierīču un preču iegādes izdevumu kompensāciju atbilstoši pacienta slimības diagnozei, raksturam un smaguma pakāpei un līgumu slēgšanu par izdevumu kompensāciju saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 31 oktobra noteikumiem Nr.899 „Ambulatorai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtība”.
Ambulatorai ārstniecībai paredzēto zāļu, medicīnisko ierīču un preču iegādes izdevumu kompensācijai (budžeta apakšprogramma 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana”) 2021.gadam pieejamie resursi (t.sk. plānotās (iesniegtas Finanšu ministrijā) apropriācijas pārdales) ir 191 726 603 euro, tajā skaitā 190 524 867 euro budžeta apakšprogrammas 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana" finansējums, 1 201 736 euro līdzekļi no apakšprogrammas 33.19.00 “"Krievijas Federācijas militāro pensionāru veselības aprūpe”.
Analizējot pa diagnožu grupām, vislielākā izpilde 2021.gadā tiek prognozēta diagnožu grupā Audzēji 45.43 milj. euro apmērā, sirds un asinsrites slimību grupā 32.28 milj. euro un endokrīnās, uztures un vielmaiņas slimību grupā 33.46 milj. euro apmērā, kur arī šajās grupās ir liels pacientu skaits.
2021.gada 11 mēnešu izdevumu prognoze ambulatorai ārstēšanai paredzēto zāļu izdevumu kompensācijai ir 177 887 147 euro, kas aprēķināta, balstoties uz desmit mēnešu izpildes rādītājiem (161 715 588 euro / 10 mēneši x 2021.gada 11 mēneši). Vienā mēnesī vidējais izsniegtais kompensējamo zāļu apjoms veido 16 171 559 euro. 2021.gada sākumā tika veikts norēķins par 2020.gada saistībām 17 881 210 euro apmērā. Pēc desmit mēnešu izpildes rezultātiem šogad nepieciešamais finansējums gadam ir 195 768 357 euro (17 881 210 euro par 2020.g. decembri + 16 171 559 euro vid, mēn. x 11 mēn), kas ir par 4 041 754 euro vairāk nekā šobrīd pieejamie finanšu resursi.
Ņemot vērā, ka NVD 2021.gada sākumā ir veicis norēķinu par 2020.gada saistībām, prognozējams, ka pieejamie resursi pietiek samaksai par aptiekās izsniegtajām kompensējamām zālēm tikai desmit mēnešiem un daļēji par novembra mēnesi (12 129 805 euro), veidojot kritisku situāciju norēķiniem par novembra mēnesi (deficīts par novembri -4 041 754 euro). Lai nepasliktinātu naudas plūsmu aptiekām decembra mēnesī un 2022.gada sākumā, papildus nepieciešams daļēja priekšapmaksa par decembra rēķiniem 25% apmērā no viena mēneša faktiskās izpildes 4 042 890 euro (16 171 559 euro vid. mēnesī x 25%).
Ņemot vērā augstākminēto aprēķinu par prognozējamo deficītu ambulatorai ārstniecībai paredzēto zāļu, medicīnisko ierīču un preču iegādes izdevumu kompensācijai papildus nepieciešami 5 212 390 euro (4 041 754 euro daļējiem norēķiniem par novembri un 1 170 636 euro daļēja priekšapmaksa par decembra rēķiniem).
2. Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē
Budžeta apkšprogrammas 33.15.00 “Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē” mērķis ir nodrošināt no valsts budžeta apmaksājamos ambulatoros laboratoriskos izmeklējumus, kā arī reto slimību diagnostikas laboratoriskos izmeklējumus. Attiecīgi tiek nodrošināta no valsts budžeta apmaksāto laboratorisko veselības aprūpes pakalpojumu apmaksa ambulatorajām ārstniecības iestādēm atbilstoši MK 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” noteiktajiem tarifiem un apmaksas nosacījumiem.
Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšanai ambulatorajā aprūpē (budžeta apakšprogramma 33.15.00 “Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē”) pieejamie resursi ir 42 724 093 euro apmērā, tai skaitā š.g. decembrī plānotā apropriācijas pārdales no budžeta apakšprogrammas 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 154 614 euro apmērā prostatas specifiskā antigēna noteikšanai.
Veikto laboratorisko izmeklējumu apjoms 10 mēnešos ir jau sasniedzis 97,4% no gadam plānotā finansējuma. Veikto laboratorisko izmeklējumu finanšu apjoms par 5 212 364 euro (14,3%) pārsniedz 10 mēnešiem plānoto finansējumu. Pārsnieguma summa atbilst 1,5 mēnešu finansējumam (viens mēnesis atbilst 8,33%). Ņemot vērā iepriekš minēto uz 2021.gada beigām tiek prognozēts deficīts 6 176 720 euro apmērā.
Viens no faktoriem, kas ietekmē laboratorisko izmeklējumu pieaugumu ir veikto manipulāciju skaita pieaugums 2020.gadā un 2021.gadā arī vasaras mēnešos. Līdz 2019.gadam laboratorisko izmeklējumu skaitam bija lejupejoša tendence pavasara mēnešos, ar mērenu pieaugumu maijā un jūnijā. No 2020.gada veikto laboratorisko izmeklējumu skaits 9 mēnešu periodā ir izlīdzināts gandrīz vienmērīgi un pretēji līdz šim novērotajam – aprīlī un maijā manipulāciju skaits pat palielinās salīdzinot ar pārējiem mēnešiem 9 mēnešu periodā. Līdzīga tendence ir pacientu skaita sadalījumam pa mēnešiem. Ja iepriekšējos gados līdz 2019.gadam pacientu skaits bija zemākais laika periodā marts – maijs , tad pēdējos 2 gados arī pacientu skaits mēnešu sadalījumā izlīdzinās vienmērīgi, tam nav tendence kādā mēnesī samazināties. Salīdzinot laboratoriskos izmeklējumus saņēmušo pacientu skaitu 9 mēnešos 2020.gadā un 2021.gadā ir saglabājies gandrīz nemainīgs, taču veikto izmeklējumu izmaksas 2021.gada 9 mēnešos ir lielākas par 6 955 011 euro nekā 2020.gada 9 mēnešos.
Manipulāciju skaita pieaugumu uz vienu pacientu ietekmē iedzīvotāju sastāva novecošana, hronisku slimību pacientu īpatsvars.
Lai daļēji aptuveni 45% segtu izmaksas par virs plānotā apjoma sniegtajiem laboratoriskajiem izmeklējumiem ambulatorajā aprūpē, nepieciešams papildus finansējums 2 787 610 euro apmērā (prognozētais deficīts 6 176 720 euro x 45,1309%).
Lai nodrošinātu kompensējamo medikamentu apmaksu, sedzot deficītu ir nepieciešams papildus finansējums 5 212 390 euro apmērā.
Detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas pielikumā Nr.1.
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu, daļēji sedzot deficītu ir nepieciešams papildus finansējums 2 787 610 euro apmērā.
Izmaksu detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas pielikumā Nr.2.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekta “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālais veselības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi