Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2445: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
     Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
        - Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.panta pirmā un otrā daļa;
        - MK 2022.gada 6.jūlija rīkojums Nr.500 (prot.Nr.35 93.§) 5.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
      Nepieciešams MK lēmums, lai segtu NVD izdevumus, kas radušies saistībā ar transporta pakalpojumu nodrošināšanu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
       MK 2022.gada 5.jūlijā sēdē izskatīja ziņojumu “Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai” (prot.Nr.35 92.§) un saskaņā ar MK 2022.gada 6.jūlija rīkojuma Nr.500 “Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai” 1. un 2.punktu, atbalstīja SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" veikt zāļu ziedojumu Ukrainas Veselības ministrijas valsts uzņēmumam “Укрмедпостач” informatīvajā ziņojumā ”Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai” (Nr.22-TA-1818) norādītajā 680 822 euro apmērā, par nodošanu noformējot un parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu, neslēdzot rakstisku līgumu un Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam (turpmāk - NVD)) nodot bez atlīdzības Ukrainas Veselības ministrijas valsts uzņēmumam “Укрмедпостач” informatīvajā ziņojumā ”Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai” (Nr.22-TA-1818) norādīto valsts kustamo mantu – medicīniskās ierīces (kopējā bilances vērtība 755 894 euro) atbilstoši šā rīkojuma pielikumam, par nodošanu noformējot un parakstot nodošanas un pieņemšanas aktu, neslēdzot rakstisku līgumu.
        Savukārt, saskaņā ar MK 2022.gada 6.jūlija rīkojuma Nr.500 “Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai” 4.punktu, Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) koordinēt zāļu un medicīnisko ierīču transportēšanu, loģistikas organizēšanu, lai nodrošinātu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanu un nodošanu Ukrainas Veselības ministrijas valsts uzņēmumam "Укрмедпостач".
        MK 2022.gada 6.jūlija rīkojuma Nr.500 “Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai” 5.punkts paredz, ka Veselības ministrija sagatavos un veselības ministrs iesniegs noteiktā kārtībā Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ne vairāk kā 24 198 euro transporta pakalpojumu nodrošināšanai zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.
        Pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 9.pantā noteikto, NVD transporta pakalpojumu nodrošināšanai zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu veica cenu aptaujas (iekļaujot prasības un tehnisko specifikāciju pakalpojumu nodrošināšanai), tādējādi nepiemērojot Publisko iepirkumu likumā noteiktās prasības.
        NVD 2022.gada 17.jūnijā elektroniski nosūtīja uzaicinājumu 4 (četriem) pretendentiem piedalīties cenu aptaujā par zāļu loģistikas pakalpojuma sniegšanu no Latvijas uz Ukrainu ar lūgumu iesniegt cenas piedāvājumu minētā pakalpojuma nodrošināšanai. 2022.gada 6.jūlijā Nacionālajā veselības dienestā tika saņemts 1 (viena) - pretendenta SIA “GDG Logistics” cenu piedāvājums.
        2022.gada 17.jūnijā NVD elektroniski nosūtīja cenu aptauju 5 (pieciem) pretendentiem ar lūgumu iesniegt cenas piedāvājumu pakalpojuma nodrošināšanai - ziedojuma (medicīniskās ierīces) nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu, kā rezultātā tika saņemti 3 (trīs) pretendentu cenu piedāvājumi minētā pakalpojuma sniegšanai. Ņemot vērā pakalpojuma specifiku un citas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamās prasības, pakalpojuma sniegšanai tika izvēlēts pretendents SIA “Vervo”.
        Cenu aptauju rezultātā ar saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu iesniedzējiem NVD noslēdza 3 (trīs) līgumus par transporta pakalpojumu nodrošināšanu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
       Nepieciešams MK lēmums, lai segtu NVD izdevumus, kas radušies saistībā ar transporta pakalpojumu nodrošināšanu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.
Risinājuma apraksts
      MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai  (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 18 244 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar transporta pakalpojumu nodrošināšanu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
18 244
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
18 244
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-18 244
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-18 244
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
18 244
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
      Saskaņā ar MK 2022.gada 6.jūlija rīkojuma Nr.500 "Par medicīnisko ierīču un zāļu ziedošanu Ukrainai" 5.punktu, VM sagatavot un veselības ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ne vairāk kā 24 198 euro transporta pakalpojumu nodrošināšanai zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.

Ņemot vērā, ka MK rīkojuma projekts paredz piešķirt 18 244 euro apmērā, tādējādi veidosies atlikums 5 954 euro apmērā (24 198 - 18 244 = 5 954). VM informē, ka atlikušo summu 5 954 euro apmērā netiks pieprasīts, jo pakalpojums ir nodrošināts par mazāku summu nekā plānots.
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai  (Nacionālajam veselības dienestam ) finansējumu 18 244 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies saistībā ar transporta pakalpojumu nodrošināšanu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu.

      Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1.punktam.

       Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.   

      NVD ir saņēmis rēķinus par transporta pakalpojumu nodrošināšanu zāļu un medicīnisko ierīču nogādāšanai no Latvijas uz Ukrainu. (skatīt rēķinus pielikumā).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros (EKK 7730), līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Projekts šo jomu neskar.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Projekts šo jomu neskar.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Projekts šo jomu neskar.

6.4. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Projekts šo jomu neskar.
Pielikumi