Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-159: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finansējuma piešķiršanu Ādažu novada domei" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 236 “Aizsardzības ministrijas nolikums” 4.4.1 apakšpunkts.
Ādažu militārais poligons ir Latvijā lielākais mācību poligons, kuru intensīvi izmanto gan Nacionālie bruņotie spēki, gan Latvijas teritorijā izvietotie sabiedroto spēki, tādēļ  ir būtiski uzlabot poligona pievedceļu tehnisko stāvokli. Viens no pievedceļiem ir pašvaldības autoceļš “Mežaparka ceļš”, kas nodrošina piekļuvi Ādažu militārās bāzes un poligona centrālajam kontroles un caurlaides punktam. Ņemot vērā Ādažu novada pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” neapmierinošo tehnisko stāvokli, ir nepieciešams veikt autoceļa pārbūvi posmā no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam.
Lai uzlabotu piekļuvi Ādažu militārajai bāzei un poligonam, 2021. gadā ir paredzēts piešķirt finansējumu Ādažu novada domei pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” (zemes vienības kadastra apzīmējums 8044 005 0120) posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūvei 1 000 000 euro.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekts sagatavots, lai piešķirtu Ādažu novada domei finansējumu pašvaldības infrastruktūras sakārtošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ādažu militārā poligona dienvidu, dienvidrietumu daļā piekļuvi Ādažu militārajai bāzei un poligonam nodrošina Ādažu novada pašvaldības ceļi: “Kadagas ceļš”, “Mežaparka ceļš”, “Iļķenes ceļš” un “Vecštāles ceļš”.
Ņemot vērā, ka tiek turpināts attīstīt Ādažu militāro bāzi un poligonu, ir būtiski sakārtot pievedceļus atbilstošā tehniskā stāvoklī.
Saistībā ar “Vecštāles ceļš” pārbūvi – ir izstrādāts autoceļa pārbūves būvprojekts posmā no krustojuma ar Kadagas ceļu līdz Iļķenes ceļam. Pasūtītājs būvprojekta izstrādei ir Ādažu novada pašvaldība, savukārt finansējums būvprojekta izstrādei atbilstoši MK 2019. gada 17. jūlija rīkojumam Nr. 350 “Par finansējuma piešķiršanu Ādažu novada domei Vecštāles ceļa seguma pārbūves būvprojekta izstrādei” tika piešķirts no Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļiem. Šobrīd tiek meklēts risinājums pārbūves darbu finansēšanas iespējām.
Saistībā ar autoceļu “Mežaparka ceļš” un “Iļķenes ceļš” sakārtošanu atbilstošā tehniskā stāvoklī Ādažu novada pašvaldība ir veikusi publisko iepirkumu par būvprojekta izstrādi minēto autoceļu pārbūvei un ir izstrādāts būvprojekts “Iļķenes ceļa un Mežaparka ceļa pārbūve Kadagas ciemā, Ādažu novadā”.
Ādažu novada pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8044 005 0120; nekustamais īpašums sastāv no divām zemes vienībām: zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8044 005 0120 un zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8044 002 0287) kopējais autoceļa garums ir 3,7 km. Tas ir publisks ceļš, bez ierobežojumiem pa to pārvietoties.
Ņemot vērā, ka autoceļa “Mežaparka ceļš” (zemes vienības kadastra apzīmējums 8044 005 0120) posms no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam 1,568 km garumā nodrošina piekļuvi Ādažu militārās bāzes un poligona centrālajam kontroles un caurlaides punktam no Kadagas ceļa puses, Aizsardzības ministrijas interesēs ir sakārtot autoceļa “Mežaparka ceļš” posmu no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam atbilstošā tehniskā stāvoklī. Papildus - autoceļu “Mežaparka ceļš” izmanto vietējie iedzīvotāji, lai piekļūtu saviem īpašumiem, kā arī pa minēto autoceļu tiek nodrošināta sabiedriskā transporta kustība.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Esošajam autoceļam “Mežaparka ceļš” ir asfaltbetona segums, tā platums svārstās no 4,5 m līdz 7 m platumam. Šķembu nomale ir vidēji 0,5 m platumā. Laika gaitā transporta slodzes un atmosfēras nokrišņu ietekmē brauktuves segumā ir izveidojušās bedres, plaisas, izdrupumi un iesēdumi, kas pasliktina pārvietošanās kvalitāti. Ūdens atvade risināta kā vaļēja tipa, ūdeni novadot uz blakus esošajām teritorijām, taču tā ir apgrūtināta, jo brauktuve ir vienā līmenī ar apkārtējo teritoriju, vai arī brauktuves malās ir izveidojušies apaugumi, kas kavē ūdens atvadi no ceļa brauktuves. Turklāt uz autoceļa nav nodrošināta droša gājēju un velosipēdistu pārvietošanās.
Atbilstoši būvprojektam autoceļa “Mežaparka ceļš” posmā no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam ir nepieciešams veikt ceļa seguma konstrukcijas pārbūvi, nodrošinot nemainīgu brauktuves platumu un izveidojot/uzlabojot ūdens novadīšanas sistēmu, palielinot ceļa nestspēju, kā arī ir paredzēts ierīkot apvienoto gājēju un velosipēdistu celiņu, veikt apgaismojuma tīklu izbūvi u.c. darbības autoceļa seguma sakārtošanai.
Risinājuma apraksts
Sākotnēji Ādažu novada pašvaldība izsludināja būvdarbu iepirkumu 2020. gada 7. oktobrī, tomēr ņemot vērā, ka kopējās būvdarbu izmaksas pārsniedza Ādažu novada pašvaldības finanšu iespējas, t.sk. ņemot vērā ar MK 2020. gada 6. oktobra rīkojumu Nr. 579 “Par finansējuma piešķiršanu Ādažu novada domei” pašvaldībai piešķiramo Aizsardzības ministrijas finansējumu, iepirkums tika pārtraukts. Attiecīgi Aizsardzības ministrija sagatavoja MK 2020. gada 11. decembra rīkojumu Nr. 758 “Par Ministru kabineta 2020. gada 6. oktobra rīkojuma Nr. 579 "Par finansējuma piešķiršanu Ādažu novada domei" atzīšanu par spēku zaudējušu”.
Ādažu novada pašvaldība veica precizējumus būvprojektā, veicot grozījumus plānoto darbu apjomos un 2021. gada 30. aprīlī vēlreiz izsludināja iepirkumu.
Saskaņā ar Ādažu novada domes Iepirkumu komisijas pieņemto lēmumu ir izvēlēts pakalpojuma sniedzējs par līguma summu 1 559 555,55 euro bez PVN. Attiecīgi kopējās būvdarbu izmaksas ir 1 887 062,22 euro ar PVN. Autoruzraudzības izmaksas saskaņā ar spēkā esošo projektēšanas un autoruzraudzības līgumu ir 8 122,73 euro, savukārt būvuzraudzības izmaksas – 16 577 euro. Kopējās būvdarbu, būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas ir 1 911 761,95 euro.
Ņemot vērā Aizsardzības ministrijas iepriekš panākto vienošanos ar Ādažu novada domi, Aizsardzības ministrija autoceļa “Mežaparka ceļš” posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūvei paredz 2021. gadā piešķirt Ādažu novada domei 1 000 000 euro. Pārējo izmaksu segšanu nodrošinās Ādažu novada pašvaldība, darbu izmaksas daļēji sedzot no pašvaldības budžeta un daļēji – ņemot aizņēmumu, kas atbalstīts ar Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumu Nr. 613 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” .

Pasūtītājs Ādažu novada pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūves darbu veikšanai ir Ādažu novada pašvaldība.
Lai nodrošinātu Ādažu novada pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūves darbu veikšanu, Aizsardzības ministrija noslēgs sadarbības līgumu ar Ādažu novada domi par piešķirto finansējumu, nosakot piešķirtā finansējuma izlietojuma kontroli un atskaitīšanās periodus, kā arī Ādažu novada domes atbildību par grāmatvedības datu pareizību un finanšu līdzekļu izlietojumu atbilstoši plānotajam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ņemot vērā, ka autoceļš "Mežaparka ceļš" ir Ādažu novada pašvaldības īpašumā, finansējuma piešķiršana Ādažu novada domei ir piemērotākais risinājums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

MK rīkojuma projekta izpilde tiks nodrošināta no 2021. gada budžeta programmā 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana” paredzētajiem līdzekļiem pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūves darbu veikšanai piešķirot Ādažu novada domei 1 000 000 euro – veicot pārdali budžeta programmas ietvaros no kapitālajiem izdevumiem uz kapitālo izdevumu transfertiem.
Slēdzot sadarbības līgumu ar Ādažu novada domi, tajā tiks atrunāta finansējuma kontroles kārtība un atskaitīšanās periodi, lai ministrija varētu sekot līdzi un uzraudzīt finansējuma apguvi.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” posma pārbūve pozitīvi ietekmēs iedzīvotājus, kuri ikdienā pārvietojas pa autoceļa "Mežaparka ceļš" posmu no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam.
Juridiskās personas
  • Ādažu novada pašvaldība
  • Nacionālie bruņotie spēki
Ietekmes apraksts
MK rīkojums ietekmēs Ādažu novada pašvaldību, kura ir atbildīga par publisko iepirkumu jomas normatīvo aktu ievērošanu un pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūves darbu iepirkuma līguma īstenošanas uzraudzību.
Pēc pašvaldības autoceļa “Mežaparka ceļš” posma no Smilšu ielas līdz Kadagas ceļam pārbūves tiks uzlabota piekļuve Ādažu militārajai bāzei un poligonam, kas ietekmēs Nacionālos bruņotos spēkus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Ādažu novada pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība netiek organizēta, jo finansējuma piešķiršana Ādažu novada domei tiek plānota ņemot vērā pašvaldības pieprasījumu un Aizsardzības ministrijas iespējas nodrošināt attiecīgo finansējumu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Aizsardzības ministrija
  • Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs
  • Ādažu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi