Anotācija (ex-ante)

23-TA-151: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Repatriācijas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
2023.gada 10.janvāra Ministru kabineta sēdē dotais uzdevums (sēdes protokols Nr.1, 27.§): 
2. Iekšlietu ministrijai sagatavot un līdz 2023. gada 31. martam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Repatriācijas likumā un Imigrācijas likumā, kas paredz:

2.1. repatrianta statusa saņēmējiem un viņu ģimenes locekļiem piešķirt termiņuzturēšanās atļauju uz pieciem gadiem, pastāvīgās uzturēšanās atļauju piešķirot, ja šo piecu gadu laikā persona nepārtraukti uzturējusies Latvijas Republikā un apguvusi valsts valodu vismaz A2 līmenī;

2.2. pārejas periodu, pēc kura beigām tiek pārtraukta materiālā pabalsta piešķiršana repatriantiem;

2.3. pārejas periodu, pēc kura beigām Repatriācijas likuma darbība tiek pārtraukta.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Samazināt apdraudējumu Latvijas Republikas iekšējai drošībai, ierobežojot tādu personu plūsmu uz Latvijas Republiku, kuru ieceļošana neatbilst Repatriācijas likuma preambulā ietvertajai pamatidejai – veicināt to tautiešu, kas no Latvijas izceļojuši genocīda, kara vai asimilācijas draudu dēļ, atgriešanos etniskajā dzimtenē. 
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2023.
Pamatojums
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Gan pirms, gan, it īpaši, pēc Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta Ukrainā, atbildīgās institūcijas konstatējušas Krievijas Federācijas pilsoņu intereses pieaugumu par izceļošanu no Krievijas, lai pārceltos uz pastāvīgu dzīvi Latvijā.
Lai gan ieviesti dažādi mehānismi, kas uz laiku liedz Krievijas pilsoņiem ieceļot un uzturēties Latvijā, piemēram, Ministru kabineta 2022. gada 9. septembra rīkojumā Nr.599 “Par Krievijas Federācijas pilsoņu ieceļošanu Latvijas Republikā” noteiktais vai 13.Saeimas 2022.gada 22.septembrī pieņemtais likums "Grozījumi Imigrācijas likumā", pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā arvien pieaug Latvijas diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs (turpmāk – Latvijas pārstāvniecības)  pieņemto un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei (turpmāk – PMLP) pārsūtīto uzturēšanās atļauju pieteikumu skaits, īpaši no Krievijas pilsoņiem – repatriantiem.
Krievijas pilsoņi un kopā ar viņiem ieceļojošie ģimenes locekļi pieprasa repatrianta statusu un pastāvīgās uzturēšanās atļauju saskaņā ar Repatriācijas likumu, kas Latvijā stājies spēkā 1995. gada 24. oktobrī. 
Pašreizējā situācija repatriācijas jomā detalizēti izklāstīta informatīvajā ziņojumā "Par Repatriācijas likumu" (22-TA-3042), kas 2023.gada 10.janvārī izskatīts Ministru kabineta sēdē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd repatriantam - personai, kurai viens no augšupējiem radiniekiem taisnā līnijā ir latvietis vai lībietis (līvs) un viņa ģimenes loceklim uz pirmā iesnieguma pamata tiek piešķirta pastāvīgās uzturēšanās atļauja, dodot iespēju personām pastāvīgi uzturēties Latvijā, brīvi ceļot Šengenas līguma dalībvalstu zonā, saņemt veselības aprūpes pakalpojumus un citas sociālās garantijas, iepriekš nepierādot ne to, ka personas tiešām dzīvo Latvijā, ne to, ka tiek izpildīts integrācijas kritērijs (valsts valodas zināšanas A2 līmenī). Citiem ārzemniekiem šāda atļauja tiek izsniegta tikai pēc piecu gadu nepārtrauktas uzturēšanās Latvijā un valsts valodas pārbaudes veikšanas, kā arī šādu kārtību attiecībā uz repatriantiem paredzēts noteikt jaunajā Imigrācijas likumprojektā, kas šobrīd izskatīts Saeimā pirmajā lasījumā (Nr.56/Lp14). Arī citu Eiropas Savienības dalībvalstu pieredze šajā jomā liecina, ka tik labvēlīga attieksme uz etniskās piederības pamata pārsvarā netiek praktizēta.
Risinājuma apraksts
Projektā paredzēts repatriantiem un viņu ģimenes locekļiem labvēlīga lēmuma gadījumā piešķirt termiņuzturēšanās atļauju (ja pieteikuma iesniedzējs ir trešās valsts pilsonis) vai reģistrācijas apliecību (ja pieteikuma iesniedzējs ir Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas vai Šveices Konfederācijas pilsonis) uz pieciem gadiem (projekta 2.pants). Redakcionāli precizējumi, aizstājot jēdzienus "pastāvīgās uzturēšanās apliecība" un "pastāvīgās uzturēšanās atļauja" ar "reģistrācijas apliecība" un "termiņuzturēšanās atļauja", bet nemainot normu būtību, iekļauti arī projekta 3., 4., 5. un 7.pantā. Papildus iepriekš minētajam, projekta 5.pantā papildināta arī Repatriācijas likuma 12.panta pirmās daļas 4.punktā iekļautā atsauce uz Imigrācijas likuma normām saistībā ar uzturēšanās atļaujas anulēšanu, proti, normu uzskaitījums papildināts ar atsauci uz Imigrācijas likuma 35.pantu, kurā noteikti termiņuzturēšanās atļaujas atteikuma pamati. Vienlaikus saglabāta arī iepriekšējā atsauce - uz Imigrācijas likuma 36.pantu, jo vairākums repatriantu ir saņēmuši pastāvīgās uzturēšanās atļaujas Latvijas Republikā.
Problēmas apraksts
Atbilstoši šobrīd spēkā esošajam regulējumam personām tiek piešķirts repatrianta statuss, segti pārcelšanās izdevumi un izmaksāti normatīvajos aktos noteiktie ikmēneša pabalsti, bet faktiski lielākā daļa no šīm personām Latvijā neuzturas, bet pēc pabalstu saņemšanas turpina dzīvot savā izcelsmes valstī vai dodas uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti darba meklējumos.
Pabalsta izmaksas repatriantiem veic PMLP un šim mērķim ik gadu piešķirtie valsts budžeta līdzekļi (71143 EUR) ir nepietiekami. 2019. gadā materiālais atbalsts tika sniegts
106989.35 EUR apmērā, pēc tam, ievērojot Covid-19 radītos ceļošanas ierobežojumus, kuru rezultātā personām, kam tika piešķirts repatrianta statuss, bija neiespējami ierasties Latvijā un saņemt uzturēšanās atļauju, izraisīja faktiski ieceļojušo personu skaita samazināšanos, arī izmaksāto pabalstu summa samazinājās, bet 2022.gadā izmaksāti 104 825.24 EUR, turklāt, ievērojot Krievijas Federācijas pilsoņiem noteiktos ieceļošanas ierobežojumus, Latvijā faktiski varēja ierasties un materiālo palīdzību pieprasīt tikai daļa no personām, kurām tika piešķirts repatrianta statuss.  
Savukārt, Repatriācijas likuma normas, kas paredz ar tieša materiālā pabalsta izmaksām nesaistītu atbalstu repatriantiem, pilnībā dublē 2018. gada 1. novembrī pieņemtais Diasporas likums, kurā paredzēts daudzpusīgs atbalsts remigrantiem. Tā, piemēram, Repatriācijas likuma 8.panta pirmā daļa paredz, ka pašvaldība iesaistās ar repatrianta integrāciju saistīto jautājumu risināšanā savā administratīvajā teritorijā, kā arī (…) sniedz informāciju par iespējām nodrošināt repatriantu ar pašvaldībai piederošu dzīvojamo telpu”. Līdzvērtīgs, pat detalizētāks, regulējums iekļauts Diasporas likuma 15.panta trešās daļas 1.punktā, kur noteikts: “Lai nodrošinātu remigrējušo diasporas locekļu sekmīgu integrāciju Latvijas sabiedrībā un darba tirgū, šā likuma 6. panta pirmajā daļā minētās institūcijas atbilstoši savai kompetencei sniedz diasporai atbalstu, kas nepieciešams latviešu valodas apguvei un iesaistei nodarbinātības vai saimnieciskās darbības veicināšanas pasākumos;” un 15.panta septītajā daļā: “Valsts un pašvaldības sniedz palīdzību dzīvojamo telpu (dzīvokļa) jautājumu risināšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem par palīdzību dzīvojamo telpu (dzīvokļa) jautājumu risināšanā.”.
 
Risinājuma apraksts
No Repatriācijas likuma izslēgtas normas, kas paredz piešķirt materiālo un sociālo palīdzību repatriantiem, vienlaikus nosakot pārejas periodu - to, ka šis regulējums stāsies spēkā no 2023.gada 1.jūlija.  Pēc 2023.gada 1.jūlija palīdzība repatriantiem tiks nodrošināta vispārējā un Diasporas likumā noteiktajā kārtībā. 
Problēmas apraksts
Repatriācijas jautājumu risināšanā iesaistītās valsts pārvaldes iestādes pēdējo gadu laikā novērojušas, ka uzturēšanās atļaujas vēlas saņemt Krievijas un citu valstu pilsoņi, kuriem kāds no priekštečiem bijis latvietis vai līvs, taču vienlaikus redzams, ka šīm personām iepriekš nav bijusi saikne ar Latviju – personām Latvijā nedzīvo radinieki, ar kuriem tās uzturētu regulārus kontaktus, tās iepriekš nav apmeklējušas Latviju, lai gan ceļojušas uz citām Eiropas valstīm, kā arī šo personu turpmākā dzīve un uzturēšanās nav saistīta ar Latviju. Tendence saņemt uzturēšanās atļauju tikai tādēļ, lai varētu ērti pārvietoties Šengenas līguma dalībvalstīs, īpaši iezīmējās Covid-19 pandēmijas ceļošanas ierobežojumu laikā, kad Latvijas vēstniecībā Krievijā tika saņemts liels pieprasījumu skaits par repatriācijas jautājumiem, proti, par iespēju saņemt uzturēšanās atļaujas Latvijā, sarunās nereti atklāti paužot nodomu nedzīvot Latvijā, bet izmantot pastāvīgās uzturēšanās atļaujas piešķirtās priekšrocības. Pēc Krievijas Federācijas uzsāktās mobilizācijas kampaņas 2022.gada septembrī jautājumus par repatriāciju uzdevušas personas, kuras negatavojas pārcelties uz Latviju, bet vēlas saņemt pastāvīgās uzturēšanās atļauju, lai varētu pārcelties uz Latviju gadījumā, ja tiks pakļautas mobilizācijas prasībai.
Vienlaikus PMLP, izskatot repatriācijas pieteikumus, konstatējusi citu, tikpat satraucošu tendenci - lielu viltoto dokumentu īpatsvaru (personas – Krievijas, Azerbaidžānas, Kazahstānas, Kirgizstānas, Ukrainas pilsoņi, iesniedz dokumentus, kuros viltoti tautības ieraksti un dokumenta legalizācijas spiedogi). Pēdējo gadu laikā veiktas aptuveni 217 pārbaudes uz aizdomu pamata par to, ka dokuments ir viltots, uzsākti vismaz 80 kriminālprocesi, anulētas/atteiktas vismaz 200 uzturēšanās atļaujas.
Jāatzīmē, ka iespējas šos viltojumus atklāt ir visai ierobežotas, jo, lai pārliecinātos par dokumentā iekļauto ziņu pareizību, jālūdz informācija dokumenta izdevējvalstij, kas ne vienmēr sniedz atbildi uz nosūtīto pieprasījumu. Minētā tendence raisa bažas par riskiem, kas saistīti ar to, ka šīs personas pēc repatrianta statusa saņemšanas varētu pretendēt arī uz Latvijas pilsonības piešķiršanu, jo arī šīs procedūras ietvaros viltojumu konstatēšana ir sarežģīta, dažkārt pat neiespējama. Šobrīd konstatēts, ka kopumā 27 personas vēlējās iegūt vai ieguva Latvijas pilsonību, iesniedzot viltotus dokumentus. No minētajām 4 personām Latvijas pilsonība atņemta (iepriekš repatrianti). Pašlaik uzsākta Latvijas pilsonības atņemšanas procedūra vēl vienai personai, kura kā repatriante bija reģistrēta par Latvijas pilsoni. 22 personām Latvijas pilsonības reģistrācija atteikta (no tām 16 personas bijušas repatrianti).
Ievērojot iepriekš minēto, secināms, ka šobrīd spēkā esošā repatriācijas kārtība būtu pārskatāma un Repatriācijas likuma darbība pārtraucama, jo faktiskā repatriācijas plūsma uz Latviju vairs neatbilst Likuma preambulā ietvertajai pamatidejai – veicināt to tautiešu, kas no Latvijas izceļojuši genocīda, kara vai asimilācijas draudu dēļ, atgriešanos etniskajā dzimtenē. Ievērojot to, ka lielākā daļa repatriantu un viņu ģimenes locekļu nav Latvijas pilsoņi, iespēju Latvijā ieceļot un uzturēties personām, kurām ir latviska (līvu) izcelsme, varētu saglabāt Imigrācijas likumā, paredzot termiņuzturēšanās atļaujas uz pieciem gadiem izsniegšanu. Pēc pieciem gadiem, ja personas apliecinātu, ka pārcēlušās uz Latvijas Republiku (prombūtne no Latvijas Republikas nepārsniedz 10 mēnešus piecu gadu laikā) un apguvušas valsts valodu A2 pakāpē, būtu izsniedzama pastāvīgās uzturēšanās atļauja.
Risinājuma apraksts
Normatīvajā aktā paredzēts, ka Repatriācijas likuma normas, kas paredz repatrianta un repatrianta ģimenes locekļa statusa piešķiršanu zaudē spēku 2024.gada 1.janvārī. Līdz 2023.gada 30.decembrim iesniegtie pieteikumi repatrianta un repatrianta ģimenes locekļa statusa pieprasīšanai tiks izskatīti atbilstoši Repatriācijas likumam tādā redakcijā, kāda būs spēkā 2023.gada 30.decembrī, savukārt pēc 2024.gada 1.janvāra trešo valstu pilsoņiem, kuru viens no augšupējiem radiniekiem taisnā līnijā ir latvietis vai lībietis (līvs) un viņu ģimenes locekļiem būs tiesības pieprasīt termiņuzturēšanās atļauju Imigrācijas likumā noteiktajā kārtībā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • diaspora
Ietekmes apraksts
Ārzemnieku, kuru viens no augšupējiem radiniekiem taisnā līnijā ir latvietis vai lībietis (līvs), pārcelšanās uz pastāvīgu dzīvi Latvijā turpmāk norisināsies saskaņā ar Imigrācijas likumā noteikto regulējumu, savukārt, Latvijas pilsoņu gadījumā tiks piemēroti Diasporas likumā ietvertie atbalsta pasākumi. 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
133 161
0
133 161
0
133 161
0
133 161
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
133 161
0
133 161
0
133 161
0
133 161
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
133 161
0
133 161
0
133 161
0
133 161
2.1. valsts pamatbudžets
133 161
0
133 161
0
133 161
0
133 161
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Izdevumu aprēķins pievienots pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-

4.1.1. Imigrācijas likums

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar grozījumiem Repatriācijas likumā tiek virzīts likumprojekts "Grozījumi Imigrācijas likumā", saskaņojot abos normatīvajos aktos iekļautās normas, kas saistītas ar uzturēšanās atļauju izsniegšanu repatriantiem un viņu ģimenes locekļiem. 
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2005.gada 19.aprīļa noteikumi Nr.275 "Noteikumi par materiālās palīdzības sniegšanu repatriantiem"

Pamatojums un apraksts
Ievērojot to, ka normatīvā akta projektā paredzēts no 2023.gada 1.jūlija pārtraukt materiālās palīdzības pieteikumu pieņemšanu, būs nepieciešams veikt grozījumus attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos, nosakot, ka tos nepiemēro no 2023.gada 1.jūlija, izņemot, ja pieteikums materiālās palīdzības pieprasīšanai iesniegts pirms 2023.gada 1.jūlija.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2017.gada 12.septembra noteikumi Nr.557 "Noteikumi par valsts nodevu par vīzas, uzturēšanās atļaujas vai Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem"

Pamatojums un apraksts
Normatīvā akta 11.7.apakšpunktā repatriantiem un viņu ģimenes locekļiem noteikts atbrīvojums no valsts nodevas samaksas par vīzas pieteikuma izskatīšanu un pastāvīgās uzturēšanās atļaujas pieteikuma izskatīšanu un uzturēšanās atļaujas reģistrēšanu. 11.7.apakšpunktā būs nepieciešams veikt grozījumus, normu papildinot ar atsaucēm uz atbrīvojumu no pieteikuma par termiņuzturēšanās atļaujas izskatīšanu un reģistrēšanu, kā arī paredzot normas darbības pārtraukšanu no 2023.gada 31.decembra. 
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija

4.1.4. Likumprojekts "Par Repatriācijas likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" 

Pamatojums un apraksts
Likumprojekts iekļauts vienā paketē ar likumprojektiem "Grozījumi Repatriācijas likumā" un "Grozījumi Imigrācijas likumā"
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
  • Latvijas Republikas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības ārvalstīs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Latvijas Republikas diplomātiskajām un konsulārajām pārstāvniecībām ārvalstīs un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei vairs nebūs iesaistes repatrianta un repatrianta ģimenes locekļa statusa piešķiršanā, pieņemot personu pieteikumus un pieņemot lēmumus, kā arī Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei nebūs jānodrošina materiālā palīdzība repatriantiem.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ierobežojot un no 2023.gada 31.decembra pārtraucot Repatriācijas likuma darbību, ietekme galvenokārt skars trešo valstu pilsoņus, kuri vēlēsies pārcelties uz pastāvīgu dzīvi Latvijā, jo viņiem uz pirmā iesnieguma pamata netiks piešķirta pastāvīgās uzturēšanās atļauja, tomēr Imigrācijas likumā joprojām tiek saglabāts atbilstošs termiņuzturēšanās atļaujas izsniegšanas pamats, līdz ar to personām ar latvisku vai lībisku izcelsmi joprojām tiek saglabāta iespēja pārcelties uz pastāvīgu dzīvi Latvijā.

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Izdevumi materiālās palīdzības piešķiršanai repatrianta, patvēruma meklētāja, bēgļa vai alternatīvā statusu saņēmušām personām