23-TA-3160: Rīkojuma projekts (Dalība misijā, operācijā, iecelšana amatā u.c. ar nepublicējamiem personas datiem)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par civilā eksperta dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Novērošanas misijā Gruzijā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Starptautiskās palīdzības likuma 12. panta pirmā daļa nosaka, ka civilie eksperti piedalās starptautiskajās misijās un operācijās pēc to starptautisko organizāciju rezolūcijas, rekomendācijas vai lūguma, ar kurām Latvijas Republikai ir noslēgti starptautiskie līgumi, kā arī pēc Eiropas Savienības (turpmāk – ES) vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas (NATO) dalībvalsts aicinājuma. Savukārt minētā panta otrā daļa nosaka, ka lēmumu par civilā eksperta piedalīšanos starptautiskajā misijā pieņem Ministru kabinets (turpmāk - MK). MK 2020. gada 22. septembra noteikumu Nr. 598 "Kārtība, kādā civilo ekspertu nosūta dalībai starptautiskajā misijā vai operācijā" (turpmāk – Noteikumi Nr. 598) 6. punkts nosaka, ka Ārlietu ministrija (turpmāk - ĀM) sagatavo un noteiktā kārtībā iesniedz MK rīkojuma projektu par civilā eksperta dalību starptautiskajā misijā. Papildus, Noteikumu Nr. 598 11. punkts nosaka, ka MK ar atsevišķu rīkojumu var pagarināt civilā eksperta dalības laiku starptautiskajā misijā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz neatkarīgā civilā eksperta Reiņa Janevica dalības laika pagarināšanu ES Novērošanas misijā Gruzijā (turpmāk - starptautiskā misija), kā arī dalības nodrošināšanai paredzētā finansējuma piešķiršanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai dotu ieguldījumu stabilitātes nodrošināšanā Gruzijā, saskaņā ar 2008. gada 12. augusta vienošanos starp Krieviju un Gruziju un 2008. gada 8. septembra pieņemto lēmumu Eiropas drošības un aizsardzības politikas jomā, 2008. gada 1. oktobrī darbu uzsāka starptautiskā misija. Starptautiskā misija ir vienīgais Krievijas un Gruzijas t.s. Sešu punktu vienošanās par uguns pārtraukšanu starptautiskais novērotājs. Tās uzdevums ir sekmēt spriedzes mazināšanu konfliktā iesaistīto pušu starpā, situācijas stabilizāciju un normalizēšanu. Starptautiskajā misijā pašlaik darbojas 12 civilie eksperti no Latvijas
Ar MK 2023. gada 25. janvāra rīkojumu Nr. 48 "Par civilā eksperta dalību ES Novērošanas misijā Gruzijā" R. Janevics tika apstiprināts kā novērotājs dalībai starptautiskajā misijā līdz 2024. gada 1. februārim.
Ar MK 2023. gada 25. janvāra rīkojumu Nr. 48 "Par civilā eksperta dalību ES Novērošanas misijā Gruzijā" R. Janevics tika apstiprināts kā novērotājs dalībai starptautiskajā misijā līdz 2024. gada 1. februārim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
ĀM ir saņēmusi EĀDD 2023. gada 19. septembra vēstuli Ref.Ares(2023)6332772 ar lūgumu pagarināt neatkarīgā civilā eksperta R. Janevica dalības laiku starptautiskajā misijā līdz 2025. gada 1. februārim. ĀM 2023. gada 7. decembrī ir saņēmusi piekrišanu no neatkarīgā civilā eksperta R. Janevica dalības laika pagarināšanai vēl uz 12 mēnešiem no iepriekš apstiprinātā dalības laika. R. Janevics atbilst Noteikumu Nr. 598 4. punktā noteiktajām prasībām un ir piekritis dalības laika pagarinājumam starptautiskajā misijā no 2023. gada 2. februāra līdz 2025. gada 1. februārim.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Noteikumu Nr. 598 11. punktu MK ar atsevišķu rīkojumu var pagarināt civilā eksperta dalības laiku starptautiskajā misijā.
ĀM ir sagatavojusi rīkojuma projektu par civilā eksperta R. Janevica dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā, kā arī dalības nodrošināšanai paredzētā finansējuma piešķiršanu.
ĀM ir sagatavojusi rīkojuma projektu par civilā eksperta R. Janevica dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā, kā arī dalības nodrošināšanai paredzētā finansējuma piešķiršanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
355
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
355
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
355
51 763
0
5 245
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
355
51 763
0
5 245
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-51 763
0
-5 245
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-51 763
0
-5 245
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
51 763
0
5 245
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēts aprēķins pielikumā. Ņemot vērā civilā eksperta R.Janevica dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā līdz 2025. gada 1. februārim, R. Janevicam 2024. gadā nebūs nepieciešams ar MK 2023. gada 25. janvāra (prot. Nr. 4 24. §) rīkojumu Nr. 48 "Par civilā eksperta dalību Eiropas Savienības Novērošanas misijā Gruzijā" piešķirtais finansējums atgriešanās izdevumu no dienesta vietas segšanai 355 euro apmērā (ceļa izdevumi 250 euro apmērā, izdevumi par bagāžu 100 euro apmērā un izdevumi par dzīvības un veselības apdrošināšanu 5 euro apmērā). Šie līdzekļi 355 euro apmērā tiek novirzīti civilā eksperta daļējai dalības starptautiskajā misijā nodrošināšanai, attiecīgi samazinot kopējo nepieciešamo finansējumu 2024. gadā civilā eksperta darbības nodrošināšanai. R.Janevicam 2024.gadā nepieciešamais finansējums 51 763 euro apmērā (52 118 euro – 355 euro).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus 2024. gadā 51 763 euro apmērā sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Savukārt 2025. gadā nepieciešamais finansējums 5 245 euro apmērā tiks nodrošināts, Finanšu ministrijai atbilstoši Ārlietu ministrijas priekšlikumam, precizējot un palielinot Ārlietu ministrijas budžeta bāzes izdevumus programmā 03.00.00 "Diplomātisko un konsulāro misiju nodrošinājums" civilā eksperta darbības nodrošināšanai no 2025. gada 1. janvāra.
Savukārt 2025. gadā nepieciešamais finansējums 5 245 euro apmērā tiks nodrošināts, Finanšu ministrijai atbilstoši Ārlietu ministrijas priekšlikumam, precizējot un palielinot Ārlietu ministrijas budžeta bāzes izdevumus programmā 03.00.00 "Diplomātisko un konsulāro misiju nodrošinājums" civilā eksperta darbības nodrošināšanai no 2025. gada 1. janvāra.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
detalizēts finanšu aprēķins