22-TA-1848: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2022. gada 22. februāra noteikumu Nr. 143 “Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā 2022. gadā tiek izvērtēti un izsniegti valsts aizdevumi pašvaldībām Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 143) 6. punkts uzdod Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) mēneša laikā pēc investīciju projektu pieteikumu izvērtēšanas atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 5. punktā minētajiem kritērijiem un informācijai iesniegt Ministru kabinetā atbalstāmos investīciju projektus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta "Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai" (turpmāk - rīkojuma projekts) mērķis ir apstiprināt pašvaldību investīciju projektu sarakstu Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai, kas saskaņā ar MK noteikumu Nr. 143 3. punktu iesniegti VARAM no 2022. gada 2. aprīļa līdz 2022. gada 2. maijam, un kam piešķirams valsts budžeta aizdevums.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašvaldību atbalstam Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai 2022. gada 22. februārī tika pieņemti MK noteikumi Nr. 143, kas nosaka kritērijus un kārtību, kādā tiek izvērtēti un izsniegti jauni valsts aizdevumi pašvaldībām Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai. MK noteikumi Nr. 143 aizstāj Ministru kabineta 2021. gada 11. februāra noteikumus Nr. 104 “Noteikumi par kritērijiem un kārtību, kādā tiek izvērtēti un izsniegti valsts aizdevumi pašvaldībām Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai”, saskaņā ar kuriem jau iepriekš tika piešķirti valsts aizdevumi pašvaldībām.
MK noteikumu Nr.143 6. punkts uzdod VARAM mēneša laikā pēc investīciju projektu pieteikumu izvērtēšanas atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 5. punktā minētajiem kritērijiem un informācijai iesniegt Ministru kabinetā atbalstāmos investīciju projektus.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 143 5. punktu ir izveidota pašvaldību investīciju projektu izvērtēšanas komisija, un tās sastāvs noteikts Ministru kabineta 2022. gada 13. aprīļa rīkojuma Nr. 257 “Par pašvaldību investīciju projektu izvērtēšanas komisiju” 1. punktā.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 3. punktam 2022. gada otrais investīciju projektu iesniegšanas cikls norisinājās no 2022. gada 2. aprīļa līdz 2022. gada 2. maijam. Šajā vērtēšanas kārtā tika izvērtēts 41 projekts no 15 pašvaldībām.
Mērķi, kuros var iesniegt investīciju projektu pieteikumus, ir noteikti MK noteikumu Nr. 143 3.1. apakšpunktā.
Izvērtējot iesniegto projektu atbilstību MK noteikumu Nr. 143 noteiktajām prasībām:
a. atbalstāmi ir 39 investīciju projekti, kopējais finansējums 13 308 469,67 euro, aizņēmuma apmērs – 10 921 493,84 euro;
b. noraidāms ir 1 investīciju projekts, kopējais finansējums 150 773,25 euro, aizņēmuma apmērs – 128 157,26 euro;
c. atliekams ir 1 investīciju projekts, kopējais finansējums 331 502,00 euro, aizņēmuma apmērs - 281 777,00 euro.
Investīciju projekta noraidīšanas iemesls ir: projekts neatbilst MK noteikumu Nr. 143 3.7. apakšpunktam.
2022. gada 6. jūnijā attālināti notika pašvaldību investīciju projektu izvērtēšanas komisijas sēde, kurā tika izskatīts VARAM sagatavotais sākotnējais vērtējums par atbalstāmajiem, noraidāmajiem un atliekamajiem projektiem. Vērtējot pašvaldību investīciju projektus atbilstoši MK noteikumu Nr.143 5. punktam, tika izvērtēta pašvaldību sniegtā informācija, vai atbalsts šo projektu ietvaros potenciāli nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Visos projektos tika konstatēts, ka atbalsts šo projektu ietvaros nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Vienlaikus atsevišķu projektu gadījumā, kur atbalsts pašvaldības investīciju projekta ietvaros potenciāli var tikt kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, VARAM informēs pašvaldību, kas iesniegusi investīciju projektu, par komercdarbības atbalsta kontroles normu izvērtēšanu un nepieciešamības gadījumā to piemērošanu atbalsta saderības nodrošināšanai ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekta pielikumā ir atbalstāmo pašvaldību iesniegto investīciju projektu saraksts, un rīkojuma projekts paredz apstiprināt investīciju projektus:
1. 2022. gadā – 8 119 507,98 euro apmērā no likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 10. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 70 000 000 euro apmērā;
2. 2023. gadā – 2 801 985,86 euro apmērā no likuma "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.
Lai maksimāli ātri veicinātu valsts ekonomisko izaugsmi, īstenojot tieši 2022. gadā augstas gatavības investīciju projektus, Finanšu ministrija, atbilstoši pašvaldības aizņēmuma pieprasījumam, var precizēt rīkojuma projektā atbalstīto aizdevumu sadalījumu pa gadiem ar nosacījumu, ka tiek samazināts 2023. gada aizdevuma apmērs un attiecīgi palielināts 2022. gada aizdevuma apmērs, nepārsniedzot apstiprināto kopējo maksimālo aizdevuma summu investīciju projektam, ņemot vērā investīciju projekta īstenošanas laika grafiku un ievērojot MK noteikumos Nr. 143 noteiktos nosacījumus, tajā skaitā pašvaldības līdzfinansējuma apmēra nosacījumus.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 7. punktam pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par MK noteikumu Nr. 143 6. punktā minētajiem investīciju projektiem pašvaldības divu mēnešu laikā iesniedz aizņēmuma pieprasījumus atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai, kādā pašvaldības var ņemt aizņēmumus.
MK noteikumu Nr.143 6. punkts uzdod VARAM mēneša laikā pēc investīciju projektu pieteikumu izvērtēšanas atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 5. punktā minētajiem kritērijiem un informācijai iesniegt Ministru kabinetā atbalstāmos investīciju projektus.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 143 5. punktu ir izveidota pašvaldību investīciju projektu izvērtēšanas komisija, un tās sastāvs noteikts Ministru kabineta 2022. gada 13. aprīļa rīkojuma Nr. 257 “Par pašvaldību investīciju projektu izvērtēšanas komisiju” 1. punktā.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 3. punktam 2022. gada otrais investīciju projektu iesniegšanas cikls norisinājās no 2022. gada 2. aprīļa līdz 2022. gada 2. maijam. Šajā vērtēšanas kārtā tika izvērtēts 41 projekts no 15 pašvaldībām.
Mērķi, kuros var iesniegt investīciju projektu pieteikumus, ir noteikti MK noteikumu Nr. 143 3.1. apakšpunktā.
Izvērtējot iesniegto projektu atbilstību MK noteikumu Nr. 143 noteiktajām prasībām:
a. atbalstāmi ir 39 investīciju projekti, kopējais finansējums 13 308 469,67 euro, aizņēmuma apmērs – 10 921 493,84 euro;
b. noraidāms ir 1 investīciju projekts, kopējais finansējums 150 773,25 euro, aizņēmuma apmērs – 128 157,26 euro;
c. atliekams ir 1 investīciju projekts, kopējais finansējums 331 502,00 euro, aizņēmuma apmērs - 281 777,00 euro.
Investīciju projekta noraidīšanas iemesls ir: projekts neatbilst MK noteikumu Nr. 143 3.7. apakšpunktam.
2022. gada 6. jūnijā attālināti notika pašvaldību investīciju projektu izvērtēšanas komisijas sēde, kurā tika izskatīts VARAM sagatavotais sākotnējais vērtējums par atbalstāmajiem, noraidāmajiem un atliekamajiem projektiem. Vērtējot pašvaldību investīciju projektus atbilstoši MK noteikumu Nr.143 5. punktam, tika izvērtēta pašvaldību sniegtā informācija, vai atbalsts šo projektu ietvaros potenciāli nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Visos projektos tika konstatēts, ka atbalsts šo projektu ietvaros nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Vienlaikus atsevišķu projektu gadījumā, kur atbalsts pašvaldības investīciju projekta ietvaros potenciāli var tikt kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, VARAM informēs pašvaldību, kas iesniegusi investīciju projektu, par komercdarbības atbalsta kontroles normu izvērtēšanu un nepieciešamības gadījumā to piemērošanu atbalsta saderības nodrošināšanai ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ņemot vērā minēto, rīkojuma projekta pielikumā ir atbalstāmo pašvaldību iesniegto investīciju projektu saraksts, un rīkojuma projekts paredz apstiprināt investīciju projektus:
1. 2022. gadā – 8 119 507,98 euro apmērā no likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 10. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 70 000 000 euro apmērā;
2. 2023. gadā – 2 801 985,86 euro apmērā no likuma "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.
Lai maksimāli ātri veicinātu valsts ekonomisko izaugsmi, īstenojot tieši 2022. gadā augstas gatavības investīciju projektus, Finanšu ministrija, atbilstoši pašvaldības aizņēmuma pieprasījumam, var precizēt rīkojuma projektā atbalstīto aizdevumu sadalījumu pa gadiem ar nosacījumu, ka tiek samazināts 2023. gada aizdevuma apmērs un attiecīgi palielināts 2022. gada aizdevuma apmērs, nepārsniedzot apstiprināto kopējo maksimālo aizdevuma summu investīciju projektam, ņemot vērā investīciju projekta īstenošanas laika grafiku un ievērojot MK noteikumos Nr. 143 noteiktos nosacījumus, tajā skaitā pašvaldības līdzfinansējuma apmēra nosacījumus.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 7. punktam pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par MK noteikumu Nr. 143 6. punktā minētajiem investīciju projektiem pašvaldības divu mēnešu laikā iesniedz aizņēmuma pieprasījumus atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai, kādā pašvaldības var ņemt aizņēmumus.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts nodrošinās tiesisko regulējumu, lai pašvaldībām būtu iespējas saņemt aizņēmumus investīciju projektu īstenošanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai. Rīkojuma projekts pozitīvi ietekmēs iedzīvotājus, uzlabojot pašvaldību pakalpojumu pieejamību, kvalitāti un sasniedzamību.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Pašvaldību investīciju projektu realizācija sekmēs Covid-19 izraisīto seku mazināšanu nodarbinātības jomā.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 143 9. punktu VARAM, iesniedzot Ministru kabinetā projektu sarakstu, pievieno Finanšu ministrijas sagatavoto informāciju par pieejamo pašvaldību aizdevuma limitu atbilstoši Ministru kabineta lēmumam.
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” ir noteikts, ka 2022. gadam pašvaldību aizņēmumu kopējais pieļaujamais palielinājums ir 188 138 258 euro apmērā, tai skaitā 70 000 000 euro apmērā pašvaldību investīciju projektu, tajā skaitā izglītības iestāžu investīciju projektu, īstenošanai atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā noteiktajai kārtībai un ievērojot šādus nosacījumus:
1) pašvaldības budžeta ikgadējais līdzfinansējums, sākot ar 2022. gadu, nav mazāks par 15 procentiem un ikgadējais aizņēmuma apmērs nav lielāks par 85 procentiem no pašvaldības kopējām projekta izmaksām attiecīgajā gadā;
2) pašvaldības budžeta līdzfinansējums veikts līdz aizņēmuma izmaksu pieprasījuma iesniegšanai vai vienlaikus ar aizņēmuma izmaksu.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 12. punktam pašvaldības līdz 2022. gada 1. aprīlim varēja grozīt valsts aizdevuma līgumus par investīciju projektiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai, grozot valsts aizdevuma sadalījumu 2021. un 2022. gadam. Kopējais pārceltais aizdevumu apjoms minētajiem projektiem no 2021. gada uz 2022. gadu ir 3 970 205,20 euro, kas finansējams no likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 10. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 70 000 000 euro apmērā. Līdz ar to jauniem investīciju projektiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai pieejamais aizņēmuma limits 2022. gadā ir 66 029 794,80 euro.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 11. maija rīkojumu Nr. 325 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts 2022. gada pašvaldību investīciju projektu pirmais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2022. gadā 12 673 759,83 euro apmērā no likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 10. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 70 000 000 euro apmērā un 2023. gadā 5 688 328,76 euro apmērā no likuma "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.
Atbilstoši likumam "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" pašvaldību kopējais aizņēmumu palielinājums 2023. gadā ir 118 138 258 euro apmērā.
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” ir noteikts, ka 2022. gadam pašvaldību aizņēmumu kopējais pieļaujamais palielinājums ir 188 138 258 euro apmērā, tai skaitā 70 000 000 euro apmērā pašvaldību investīciju projektu, tajā skaitā izglītības iestāžu investīciju projektu, īstenošanai atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā noteiktajai kārtībai un ievērojot šādus nosacījumus:
1) pašvaldības budžeta ikgadējais līdzfinansējums, sākot ar 2022. gadu, nav mazāks par 15 procentiem un ikgadējais aizņēmuma apmērs nav lielāks par 85 procentiem no pašvaldības kopējām projekta izmaksām attiecīgajā gadā;
2) pašvaldības budžeta līdzfinansējums veikts līdz aizņēmuma izmaksu pieprasījuma iesniegšanai vai vienlaikus ar aizņēmuma izmaksu.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 143 12. punktam pašvaldības līdz 2022. gada 1. aprīlim varēja grozīt valsts aizdevuma līgumus par investīciju projektiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai, grozot valsts aizdevuma sadalījumu 2021. un 2022. gadam. Kopējais pārceltais aizdevumu apjoms minētajiem projektiem no 2021. gada uz 2022. gadu ir 3 970 205,20 euro, kas finansējams no likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 10. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 70 000 000 euro apmērā. Līdz ar to jauniem investīciju projektiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai pieejamais aizņēmuma limits 2022. gadā ir 66 029 794,80 euro.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 11. maija rīkojumu Nr. 325 “Par atbalstītajiem pašvaldību investīciju projektiem valsts aizdevumu piešķiršanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai” ir apstiprināts 2022. gada pašvaldību investīciju projektu pirmais saraksts valsts aizdevumu piešķiršanai 2022. gadā 12 673 759,83 euro apmērā no likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 10. panta trešajā daļā minētā pašvaldību aizņēmumu palielinājuma 70 000 000 euro apmērā un 2023. gadā 5 688 328,76 euro apmērā no likuma "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" 14. pantā noteiktā pašvaldību kopējo aizņēmumu palielinājuma 118 138 258 euro apmērā.
Atbilstoši likumam "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" pašvaldību kopējais aizņēmumu palielinājums 2023. gadā ir 118 138 258 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ar rīkojuma projektu netiek mainīts normatīvais regulējums, un tas neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, tāpēc rīkojuma projekta izstrādes laikā netika īstenoti pasākumi sabiedrības līdzdalības iesaistei, kā arī netika paredzēti īpaši saziņas pasākumi ar sabiedrību (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts). Rīkojuma projekta būtība attiecas uz Ministru kabineta kompetenci apstiprināt pašvaldību iesniegtos investīciju projektus aizņēmuma saņemšanai Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu rīkojuma projekts tiks publicēts Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, kā arī būs pieejams bezmaksas normatīvo aktu bāzē www.likumi.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Finanšu ministrija
- Valsts kase
- Pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi